[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







ניר רודנט
/
היום בו השמש נעלמה

"היי ילדון, השאר פרוע. אתה לא צריך אף אחד בשביל זה, פשוט
עשה זאת לבדך."


דז'ה וו תמיד בא בליווי של הדף חזק. לבי נגנב כבר עשר פעמים,
וכעת הוא היה רק שלי. רק שלי. כמו האורגזמה שתוקפת אותי כל כמה
חודשים. רק שלי בכדי להפחיד אותי תוך העברת כאבים בכל גופי
בצורה שלא ניתן אפילו לתאר. הרופאים אמרו לי שלא ניתן לעשות
דבר, פרט לסמים בשביל הכאבים. אז כעת אני כמו הרבה אזרחים
אחרים תלויה בסמים בכדי להישאר שפויה. חשבתי שההתקפה תבוא עם
הבזקים של גאוניות או הארה, אבל הם רק גררו אותי למאין מצבים
של תודעה משוגעת לכמה ימים בלי לפחד מלאבד את זה. למרות שזה
היה בדיוק מה שהייתי צריכה.

אני הייתי ילדה בת שבע, בת יחידה, כאשר אימי נאנסה על ידי שוטר
מקומי. אבא שלי היה עובד נמל באיגוד. אני עדין זוכרת את התקופה
בה הוא היה לוקח אותי יחד אתו לדוג בכל בוקר של יום שבת. אימי
הייתה מאד יפה וקטנה, עם עיניים חומות ועמוקות ושיער ארוך
ושחור שהיה מכורבל מסביב לצווארה. היא תמיד הסתובבה עם ארשת
פנים עליזה כאשר אבא היה לידה. אולם לאחר שהטרגדיה קרתה, הוא
נעשה הרבה יותר מרוחק ולא הצליח לשבור את החומה. האטמוספרה
החמה מסביב למשק הבית החלה לדעוך לה לאיטה, וכילדה קטנה,
התחלתי לחשוש מהרגע בו הוא יחזור הביתה בגלל התפרצויות הזעם
בין שניהם כמעט בכל פגישה.

"כל הקולות בראשי...הם חלק ממני עכשיו."

בעשר השנים שבאו לאחר מכן, אני ואימא גרנו בבית של אחותה.
החיים
היו הרבה פחות מעניינים עבורי. ביליתי הרבה יותר זמן בחוץ עם
חברים. בזמן שאימי ואחותה בילו את רוב זמנם בישיבה בסלון תוך
שהן מרכלות על כל האחרים שעדין היו להם חיים 'רגילים'.
אני זוכרת שאבא שלי היה גבוה, בעל מבנה גוף חזק, ידים גדולות,
אך כמובן שעם זאת, הכל נראה ענקי מנקודת ראותה של ילדה קטנטנה.
לא היו לי תמונות שלו, ואני בקושי יכולתי לזכור את התמונות
שאימא שמרה מתחת למיטתה. היו לה את כל התמונות שלו אסופות שם,
כשחלק ממנה עדין נאחז על זה אשר אותו היא פעם אהבה. אני עדין
חושבת שהיא אוהבת אותו מאד, למרות שלא יכולתי להבין איך היא
יכלה אחרי מה שהוא עשה למשפחה שלנו באותה תקופה. הוא היה צריך
להיות האדם שינחם אותה, אבל עם זאת הוא ניחם והתנחם רק בשתיקה.
אני עדין זוכרת את היום בו היא אמרה לו מה קרה. חזרתי הביתה
מבית הספר, ואבא הגיע הביתה כמה שעות אחרי. עיניה של אימי היו
אדומות מאחר והיא בכתה במשך שעות על הספה בסלון. אבא עמד מעליה
בקרירות. בזמן שהיא הסתכלה עלי ולא אמרה דבר. אני לא הבנתי מה
קורה, ורק ציפיתי מאבא שלי שינחם אותה או לפחות יגיד משהו
לכיוונה. הוא הושיט את זרועו הארוכה, ומתח אותה מעל
לראשה...אבל בסופו של דבר הוא היסס וברח אל תוך המטבח. שמעתי
אותו פותח את המקרר, ומחפש משהו לאכול. אימא הרימה את מבטה
לכיווני, פניה חושפות את הייסורים של אלף דמעות. היא קמה מהספה
במהירות ונכנסה אל תוך המטבח. והושיבה את אבא על הכיסא בזמן
שהיא הכינה לו משהו לאכול יחד עם הקפה. היא ביקשה ממני שאלך
לישון, אבל בכל זאת נשארתי עומדת על המדרגות, מתבוננת על אבא
שלי בעוד הוא אוכל את הסנדוויץ שלו ושותק. הוא העיף מבט
לכיווני בעיניים בוהקות שילדה בת שבע לעולם לא יכולה להבין, אך
עם זאת זוכרת אותו מאז ולתמיד. זו הסיבה שבשנים האחרונות עלה
בי הרצון הבלתי ניתן לשליטה למצוא את אבי. רציתי לדעת למה הוא
הלך למטבח אחרי מה שאמרה לו אימי. זו אפילו לא הייתה חייבת
להיות סיבה לוגית, לא הייתה חייבת להיות כל משמעות מאחוריה -
זה לא שזה היה משהו מסתורי עבורי. ידעתי בדיוק מה קרה. אבל בכל
זאת רציתי לדעת מה הוא באמת הרגיש באותה השניה האומללה.

"רק ידים חמות יכולות לגרור את נשמתי אל מחוץ לגופי."

אני כבר השתמשתי בכל סוכנויות החיפוש האפשריות למציאת קרובים,
אבל הן לא הצליחו להעלות הרבה לאחר עשרים ואחת שנים של שתיקה.
זה היה כאילו והוא יצא מדלת הבית ונפל מעל פני הכוכב. בכוחות
עצמי הצלחתי למצוא עשרים ואחת שמות של אנשים עם שם זהה לשמו של
אבי ובאותו הגיל בישראל. שלחתי מכתב לכל אחד מהם, תוך שאני
מציינת בצורה פשוטה שאני מחפשת ליצור קשר עם אבי שלא ראיתי
עשרים ואחת שנים. רובם ענו לי בחזרה והביעו את צערם פרט
לארבעה. אני חיכיתי כל יום לאיזה סוג של תשובה. לפעמים אפילו
הייתי נוסעת ליד אחת הכתובות, ובוהה בכל הבאים והיוצאים מכל
דירה. מדי פעם הייתי מצליחה לשכוח מכל העניין לחלוטין, אבל
בסופו של דבר, זה תמיד היה חוזר אלי כאשר הייתי מבחינה בצללית
שהייתה מזכירה לי רק במעט איזה פרט מדמותו הדהויה.

"אני אתן לך טיפ, מורן. אל תתני להם לשמוע אותך...את חייבת
ללחוש כאן עם אבא, אם את רוצה לתפוס אותם בהפתעה."


השמש הייתה גבוהה בשמים הכחולים, והיום נשרף אל תוך אחר
הצהרים. החוף היה ממש מעבר לרחוב של המקום בו עבדתי. היום
רציתי רק לשבת על המזח במקום על החוף, והשמש הייתה בהירה בצורה
לא רגילה. מספר אנשים שוטטו להם מסביב לקצה. אישה עם ירכיים
רחבות ושיער בלונדיני עזרה לבחור צעיר לגשש מסביב עם
מוט הדיג שהוא אחז בידו. איש מבוגר נוסף ישב לו בצד השני,
בביטחון צופה בשלוש חכות שונות, שעוגנות בתוך חורים שהיו בצדי
העץ. ואדם נוסף גבוה, כחוש, עמד ופניו מופנים לכיוונו, תוך
שהוא מסביר לו על זרימות אדומות.
אני לא גמגמתי כפי שחשבתי שיקרה ביום בו יפלו עיניי על דמותו.
הוא הסתובב והציץ לכיווני עם עיניו האפורות, חלולות בתוך
עולמם. ובקול ענות חלושה הרים את שפתו לאישור על נוכחותי,
והסתובב חזרה אל חברו הצעיר.
הנחתי את דברי על הרצפה לידו, והתיישבתי כמעט ללא נשימה.איכשהו
משהו פשוט אמר לי שהאיש שכרגע ישב לידי היה אבי. חשתי במאין
הילה בו שעוררה אצלי כל כך הרבה זיכרונות. אני התאמנתי על
הפגישה אתו כל כך הרבה פעמים, אך עם זאת אני כרגע ישבתי לידו
וכל שעשיתי הייתה אותה שתיקה שלוותה בהסתרת הפנים.

                                           



"הייתי צריך להמשיך וללכת."

אני הייתי איש טוב. לא אכפת לי מה אומרים האנשים האחרים. הייתי
איש טוב. כמובן, שהיו לי את התקופות הנוודיות, ונכון שאני
אפילו עזבתי את הדבר הכי חשוב לי בחיים. אבל באותו הזמן הרגשתי
שזה היה הדבר הנכון ביותר לעשותו. באותו הזמן הרגשתי שזו הייתה
ההחלטה הטובה ביותר בשביל כולם.

תמיד היו כל כך הרבה קולות בראשי. מאז ומתמיד היו צעקות, בכי,
דמעות, כולם מתפרצים החוצה בכאוס מוחלט ששולח שברים אל עבר
לבי. אלוהי מה עשיתי! בבקשה אל תניח לזה להיות נכון. כולם אמרו
לי
שהיא נראית בדיוק כמוני. אני ברחתי מהדבר היחיד בחיי שיצרתי
מתוכי. לפעמים אני מבלה מספר ימים על קצה המזח, שום דבר
משמעותי אף פעם לא קורה, רק מעביר את הזמן, מדבר לכל אוזן
הפתוחה לרעיונות...אבל מקשיב יותר מאשר מדבר. הנערים הצעירים
הללו יש להם כל כך הרבה דברים לומר בימינו, זה לא כמו בעבר בהם
כל בחור צעיר היה סותם את פיו בחברתם של אנשים מבוגרים.
המים במזח היו חמים, מרגעים ומרככים את רוחותיהם של כולם. כל
הנערים הצעירים היו מגיעים באמצע היום, כאשר הדגים היו מתקררים
בתחתית, ומחכים בין הערביים.

אני חושב שהיום המאושר ביותר בחיי היה כאשר ילדתי הקטנה הייתה
בפעם הראשונה בין שתי ידי באור הראשון של הבוקר של אותו היום,
אישתי סוף כל סוף דעכה אל תוך שינה מתוך תשישות מוחלטת. עם
זאת, מורן הקטנה לא ישנה, אני והיא ערכנו הכרות האחד עם השני.
היא הביטה היישר לעברי עם עיניים בהירות ומשתוקקות לא זזה
מריכוז בתוך עיניי הבוהקות. קיוויתי שהעיניים הללו שהביטו בי
בתמימות לעולם לא ישכחו אותי, קיוויתי שהן תמיד יזכרו את
הידיים שהחזיקו אותם בחום ואהבה.
היא הייתה כל כך קטנה, ממש כמו אימה.

כולם אמרו לי שאנחנו לא מתאימים ביחד, אבל לעזאזל, אף אחד מהם
לא הכיר אותי במידה הדומה לה. אף אחד מאותם אנשים לא הכיר
אותנו ביחד. אף אחד מהם לא היה מודע לצדדים שהיו בינינו,
הצדדים החבויים בתוך פריסמת האהבה.
אני זוכר פעם אחת כאשר היא הבחינה שאני מודאג ממשהו. גרוני היה
חנוק, ועיניי נעשו אדמדמות. היא עמדה לצדי, קצת מאחורי. ידעתי
שקולי יהיה חסר כל רגש, או מלא בו בצורה לא טובה, אז היה לי
מנהג של גמגום לפני שהנחתי לעצמי להתמודד עם מילים שלמות. אני
לא זוכר במדויק מה היא אמרה, אבל זה לא היה משנה. היא הסתובבה
לכיווני, התבוננה עלי עם עיניה העמוקות והחומות, ונתנה לי את
החיוך הכי יפה שהיא נתנה לי עד אותו היום. תוך שהיא הופכת את
נשימתי לכבדה מבין שפתי."בו בובון", היא אמרה תוך שהיא מובילה
אותי בחזרה אל הדירה, כילד שהיה מאהבה.

"כל הקולות בראשי...הם חלק ממני עכשיו."

אהה, אלו היו זמנים מתוקים. אחרי הכול היא בכל זאת הייתה, אישה
מתוקה. המתיקות שלה הייתה אינטימית ועדינה. היא הייתה שמורה
למעט מאד אנשים, אך מנוסה ומושלמת בשבילי, ואני אהבתי את זה
בכל לבי. הלוואי והייתי יכול ליצור קשר עם ילדתי. ידעתי בתוך
תוכי שזו הייתה היא אשר שלחה לי את המכתב לפני מספר חודשים.
ידעתי מבלי לפתוח אפילו את המעטפה. ידעתי את זה אז, ואני יודע
זאת עכשיו...היא נמצאת שם איפה-שהוא, עם כל השאלות בתוך ראשה
הקטן. אבל מה אני כבר יכול לומר לה? האם משהו בכלל יכול לשנות?
האם משהו יכול לרפות את חיינו השבורים? מי אני בכלל שתהיה לי
הזכות לומר לה בכלל דבר?. לא רציתי לומר לה שמעולם לא נתתי
לכאב לברוח. לא רציתי לומר לה שאני אהבתי את אימה יותר מדי. לא
רציתי לומר לה את האמת. לא רציתי לומר לעצמי את האמת, שמאז
אותו היום הייתה בתוך תוכי קבורה.

"רק ידיה החמות יכולות לגרור את נשמתי אל מחוץ לגופי."

אני זוכר את היום בו היא אמרה לי. נכנסתי הביתה בערך בשש בערב,

ומצאתי את אישתי מסתלסלת על הספה. אני ידעתי שמשהו קרה.
התקדמתי לכיוונה כשבכל גופי החלו כאבים, וכרעתי ברך לידה תוך
שאני מניח את הדברים שלי על הרצפה. היא התעוררה מתוך השינה
הכואבת שלה, ושבתה אותי בתוך עיניה האדמדמות. היא התכווצה בפחד
כמו ילדה קטנה, משהו שאני אף פעם לא רציתי שהיא תגלם, משהו
שהיא מעולם לא הייתה אמורה לחוש. שמעתי רק את המילים הראשונות
שיצאו מפיה, לפני שכל עולמי התערבל וסתם את אוזני, בולם את כל
שאר הדברים בחוץ. היא התיישרה במושבה, ברצינות מפצירה בי בזמן
שאני נעשה מרוחק ופחות מודע. נעמדתי, והאמת שעד היום אני מתקשה
לזכור מה קרה לאחר אותה דקה.
אני בכל זאת זוכר שמורן הקטנה התבוננה לעברי בעיניים מנצנצות
ומבועתות לפני שהיא עלתה למעלה אל חדר השינה. הדבר הבא שאני
זוכר, זה שעמדתי מול המראה באמבטיה לאחר מקלחת, מתקרב אל שדי
הזעם והייסורים שהיו קבורים בתוכי ומחפשים מוצא.

שנינו מאד התרחקנו בחודשים שלאחר מכן, פשוט לא יכולתי להתקרב
אליה במיטה. רציתי שהיא תנחם אותי, למרות שאני הייתי זה שהיה
אמור לנחם אותה. הכישלון והתבוסה שלי שטפו את כל כולי בכל יום
שעבר, כל יום בו ראיתי את צחוקה של מורן נמוג מפניה במהירות
הולכת ועולה. יצרתי את הדבר הכי יפה בעולם: משפחה. אבל לא היה
לי שום מושג איך להחזיק אותה שלמה מבין השברים שהשתיקה שלי
יצרה.

"אני אתן לך טיפ, מורן. אל תתני להם לשמוע אותך...את חייבת
ללחוש כאן עם אבא, אם את רוצה לתפוס אותם בהפתעה."


עוד יום. השמש זורחת והיא ממקמת את עצה במונוטוניות הולכת
וגדלה. המזח חורק עם מצב המים הנוכחי. אישה מלאה חונקת ילד
טיפש וצעיר
עם חכה בצד אחד של המזח, ובצד השני, דייגים רגילים שאתם דיברתי
באירועים שונים. בדרך כלל לא היה קהל יותר גדול מזה בסוף המזח
בשעה כזאת של היום, השמש הייתה יותר מדי גבוהה בשביל הרוב,
והדייג בדרך כלל לא היה מניב כול פרי. הקבוע שאני דיברתי אתו
שאל אותי על הזרם האדום, כשהוא הבחין שלמים גוון מבחיל. הסברתי
לו את התופעה הטבעית בזמן שהוא עמד מולי בידיים משולבות, משגיח
על החכות שלו. אישה פסעה לאורך המזח, כפי שהבחנתי בזוית עיני.
היא הייתה צעירה וקטנטנה, אבל היו לה רגלים ארוכות יחסית
לגופה. היא חבשה כובע גדול ומשקפי שמש כהות. הסתובבתי כדי
להביט עליה ובעייפות חייכתי לאישור על כך שהבחנתי בנוכחותה,
בזמן שהיא התיישבה ממש לידי. חזרתי להרצאה המעייפת שלי על
הזרימה האדומה עם מר. קבוע, וסיכמתי את הדברים במהירות.
"אז זו הסיבה שאתה מוצא את כל הדגים המתים על החוף".
"כן, זה ממש הגיוני...", הוא אמר וגווע, תוך שהוא מודה לי
ומשאיר אותי עם עצמי ועם הבחורה הצעירה שלצדי. הסתובבתי אל עבר
הבחורה הצעירה בזמן שהיא הורידה את כובעה ואת משקפיה הכהות.
האנשים בצד השני של המזח החלו לעשות הרבה מאד רעש, תוך שהם
מגבירים את קולם בשיחה לא ברורה. נערתי את ראשי, נשען אל עבר
הבחורה הצעירה ומלמלתי בחיוך, "פפפססס! אני אגלה לך סוד, אישה
קטנה. את לא יכולה לתת להם לשמוע אותך, את חייבת ללחוש כאן אם
את רוצה לתפוס אותם בהפתעה".
האישה הקטנה הסיטה את מבטה היישר לכיווני, ומבעד לעיניה
הבוהקות השתקפו להן כול התמונות של עברי.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
מספר סיפורים
אמריקני בז לי
מספר סיפורים
אמריקני מתעב
אותי
מספר סיפורים
אמריקני יורק
עלי
מספר סיפורים
אמריקני מכה
אותי
מספר סיפורים
אמריקני שונא
אותי

את אוהבת אותי
את לא מספר
סיפורים
אמריקני

חצי תימני מתוך
ספרו החדש,
פסיכומטרי


תרומה לבמה




בבמה מאז 9/1/02 10:17
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
ניר רודנט

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה