ביום הכיפורים הבעל"ט, נשיל מעלינו את כל מעטפת תרי"ג
המצוות
ששומרת עלינו כל השנה מפני גבהות לבנו, נתעטף בטלית ונעמוד
ערום ועריה לבדנו לפני בוראנו בתפילת היחיד. וכך נאמר:
"אתה יודע רזי עולם ותעלומות סתרי כל חי. אתה חופש כל
חדרי
בטן ובוחן כליות ולב, אין דבר נעלם ממך ואין נסתר מנגד
עיניך".
לכן, אנו מבקשים שתכפר לנו על חטאותנו משך כל השנה ותסלח לנו
על עוונותינו ועל כל פשעינו. ומה הם החטאים שנכתבו בספר
התפילות כבר לפני מאות שנים? לא אותיות מתות ולא גווילים
עבשים, כי אם מעשים טריים וכואבים שנעשים יום יום ושעה שעה
נגד עינינו?
- על חש"ל (חטא שחטאנו לפניך) באונס וברצון - ששלחנו יד לאשר
לא שלנו וכפינו את עצמנו על זולתנו. כל שיטת "דרך גבר בעלמה"
שיובאה על ידי אלופי הצבא הכובש והונחלה לראשי השלטון.
- על חש"ל בביטוי שפתיים - שהלעזנו על רעינו ואכלנו בהם
קורצה, וטפלנו עליהם דברי שקר. במתק שפתינו המשקרות "צו פיוס"
שמטרתה שמירה על אדמות והימנעות מהידברות בטענה שאין עם מי..
- על חש"ל בגילוי עריות - ואין צורך להסביר, אפשר פשוט לפתוח
את העיתון. הכל כתוב וגלוי.
- על חש"ל בגלוי ובסתר, בדעת ובמרמה - על שכפינו את דעת
המיעוט שלנו על הרוב בדרך של פאתווה שאפשרה התזת ראש המנהיג,
תוך גלגול עינינו לשמים.
על חש"ל בחוזק יד - שהכינו זקנים ונשים הרות במחסומים, נגד
עיני משפחותיהם.
- על חש"ל בכחש וכזב - שסבבנו ועיקמנו את חשבונות משרדי
הממשלה באופן שכספים שמיועדים לעורף חזק, יוזרמו לנחלי הביוב
ביו"ש ולכבישים עוקפי ילידים (דו"ח טליה ששון).
- על חש"ל בכפת שוחד - שלקחנו בעין טובה תוך גלגול עין הצידה
מחמת הבושה.
- על חש"ל במשא ומתן - שלא עשינו עם מדינות שכנות והבאנו על
עצמנו אסונות בצורת מלחמות בלתי פוסקות ושנאת עמים.
- על חש"ל בנשך ורבית - שגידלו לנו בנקים אוכלי כל מתעשרים על
חשבון ציבור הולך ונהיה עני, תוך גרוש מפגרים במשכנתאות
מביתם.
- על חש"ל בנטיית גרון, בעיניים רמות ובעזות מצח - שטענו שאנו
"עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב" ונתנו לגויים סיבה לשנוא
אותנו. אנחנו גידלנו בעצמנו את שונאינו וכל עוד נחשוב את
עצמנו כיחידים ומיוחדים ולא נרצה להיות כאחד העמים, נביא על
עצמנו מלחמות בלתי פוסקות כפי שהבטיחו לנו המתונים מבין אנשי
"צו פיוס", אותה כת משיחי השקר השולטת כאן - מלחמה למאה שנה
לפחות.
- על חש"ל בריצת רגליים להרע - מסיק זיתים של אחרים וכריתת
עצים להפחדה ולנישול עם יושב על אדמתו.
- על חש"ל בתימהון לבב - שהעמדנו עצמנו תמימים ונקיים למרות
שעברנו ביודעין כל העבירות דלעיל.
יום הכיפורים, אינו יום של פולחן דתי, הוא יום של חשבון נפש
אישי שחייב כל אדם לעשות מול פיסת האלוהות ששוכנת בצלם גופו.
כל אדם, גם שומר תרי"ג מצוות, ניצב עירום ועריה לפני מצפונו
וחייב להתנקות ממעלליו במעשים ששייכים לתחום החברתי שבין אדם
לחברו. ביום זה נפסיק לגלגל עיניים למעלה, אלא להיפך, נהפוך
את כיוונן ונביט איתם לתוך נפשינו פנימה לפשפש במעשינו
ולהתייחס עם פיסת הנפש האלוהית שנמצאת מסותרת ומבוישת בתוך
תוכנו פנימה. ומי שחושב כי יום הכיפורים הוא יום הניקיון על
עבירות שניתן לעשות במשך כל השנה, מעין הורדת המים וסלחתי,
טועה - כי לא יסולח לו.
לכן אפשר לקבל את החג בפרשנות העממית של רכיבה על אופניים,
קריאת ספר, ספיגת סרטים ותפילה בציבור. כל עוד אדם עושה חשבון
אמת עצמי עם נפשו הריהו מבורך.
אם יום הכיפורים הוא חג, הרי הוא יום חג האדם באשר הוא אדם. |
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.