השעה כבר 17:00. אני ער מ- 7:00 והתחלתי ב- 8:00, אני עדיין
פותר תרגילים בגיאומטריה. עוד לא הגעתי להנדסה אנליטית,
הסתברות, טריגונומטריה או חשבון דיפרנציאלי ואינטגרלי, אני
חייב להגיע למשהו מזה.
שלא תבינו לא נכון, אני גאון במתמטיקה וכל מה שקשור למספרים,
יש לי ראש נורא ריאלי. מתמטיקה, זה התחום שלי. בדרך כלל אני
פותר הכול במהירות, כמעט ולא נתקל בבעיות, אני נורא שולט
בחומר.
עכשיו חופש גדול, אבל בזמן הלימודים אני אוהב לתקן את המורה.
זה התחביב שלי - אני מחפש איפה היא טועה, מחכה לשגיאות שלה.
אני מוכיח לה שלא משנה כמה המבחן קשה ומסובך, אני, כן אני,
יכול לפתור אותו במחצית הזמן וזה יהיה נכון, ואני אקבל את מלוא
הנקודות.
אפילו שאני יודע את כול החומר ואני גם טוב בו, אפילו שאני יכול
ללמד את עצמי, אני לא מפסיד אפילו שיעור אחד. מספרים,
פונקציות, משולשים, מרובעים, מקביליות, סטטיסטיקות, גרפים וכל
השאר פשוט עושים לי טוב. הם פותרים לי הכול, יש להם תשובה לכול
שאלה.
ובניגוד למה שכולם חושבים, הם כן הולכים עם מתמטיקה למכולת, הם
פשוט לא יודעים את זה. העולם שלנו מבוסס על מתמטיקה, לכל דבר
יש פונקציה, יש גרף, ולכל אחד יש מספר ויש תרגיל ובעיקר, יש
בעיות שמחכות להיפתר.
אבל עכשיו, היום, משהו שונה. נתקלתי היום ב-3 בעיות שהיה לי
קשה לפתור (דרך אגב, זה השיא שלי עכשיו) אבל זה היה בגלל בעיות
ריכוז. אני, הבנאדם שיודע מתמטיקה הכי טוב בכל העיר הזאת, ואני
לא מגזים, לא מצליח לפתור בעיה פשוטה! אני יושב בחדר שלי, בחדר
הגדול והאפור שלי (הצבע האהוב עליי), מסביבי יש חמישה ספרי
מתמטיקה, מחשבון מדעי וחמש דפדפות מתוכן שלוש מלאות. אני
בדפדפת הרביעית, תקוע בבעיה בגיאומטריה, דמיון משולשים. במקום
לחשוב על המשולשים, על משפט תלס שזה בערך הדבר הכי קל בעולם,
אני חושב על משהו מסובך שאני לעולם לא הצלחתי או אצליח להבין,
על משהו שהמוח הגאוני שלי לא מצליח לפשט. אני חושב על דניאל,
הילדה שיושבת מולי בשיעורי מתמטיקה.
לה מתמטיקה לא בא בכזה קלות כמו שזה בא לי, ולה לוקח זמן
להבין, היא לא רואה ולא שמה לב מתי המורה טועה, לה יש יותר
שאלות, ואני מתכוון להרבה שאלות כשהמורה שואלת אם היו בעיות
בשיעורי הבית, והיא חושבת על עוד הרבה דברים חוץ ממתמטיקה. לא
כמוני, לה יש על מה לחשוב. אני בכלל לא מבין למה אני חושב עליה
עכשיו? ומה זה כל ההרגשות האלה? למה נותנים לאנשים בגיל שלי,
16 וחצי, להתעסק בעניין כול כך מסובך - רגשות?
מצאתי, עפ"י הנתון היחס שבין הצלעות BF ו- FC שווה ל1:2 ולכן
יחס הדמיון בין המשולש BEF למשולש CDF הוא חצי. מכאן שיחס...
מוקדש לליאור.
|