את הקונטרס הבא מצאתי בין דפי ספר הזוהר בחנות לספרי קודש
משומשים.
למרות, ואולי בגלל, זהותו העלומה של המחבר, נראה לי חשוב לפרסם
אותו בעת הזו בה רבים מבני דורנו מהלכים בחושך.
אולי יביא מזור לנפש עייפה הצמאה לדבר תורה.
//// קונטרס המבדיל בין קודש לחול ////
הוי כל תועה בדבר תורה, טמא וכסיל לא יעבור בה.
שאלת ממני אחי, ידיד נפשי להאיר לפניך נתיב אל דרך
הסוד, בעצם אמרת שאני לא מבין כלום, אבל זה טבעו
של דורנו הצדיק, הלומד תורתו על דרך קינטור רבותיו,
בבחינת "התגרותה דלתתא".
ולפי שראיתי שכוונתך ישרה וטובה, למרות שבדרך כלל
איני רואה באספקלריה מצוחצחת, אלא שהפעם, בגלל
אופי פנייתך, המעידה עליך כאדם תם ישר ונקי,
הוצרכתי להודיעך דרכי השם, וכקוצר ידיעתי לתקן
הדעות הפגומות שבדורנו.
והנה מצאתי באיזו במה זניחה את השיר הבא
הנקרא: "עשר הספירות", שכתב מי שמכנה עצמו
בשם "מאיר אמוזיג" .
אלוהים
תולדות
עשה
ותאמר
זה
שם
אלוהים
ואת
פרו
מן
המחבר כותב שכל מילה מעשר השורות של השיר
נפלה לו בגורל, ובכך הוא אולי מרמז לקשר שכביכול
קיים בין הגורל לעשר הספירות.
וחייב אני להודיעך כי אלה הם דברי הבל ורעות רוח,
כי ישראל, שלא כגויי הארצות, אינם נמצאים תחת גלגל
המזלות.
רק השם יתברך הוא לבדו שומר על עם ישראל ושכינתו
עמהם תמיד, גם בגלות.
ואם במזל עסקינן, דע שרק הכתר העליון הוא מזל כל
המזלות, ממנו נוזלים מים חיים לכל המזלות, ופורטונה
לעולם לא תוכל לשלוט באיש הישראלי הקדוש והטהור
ההולך בדרכי השם.
והבן היטב כי אלוהים לא משחק בקוביות כפי שהגאון
איינשטיין (לא אריק) אמר, ושייקספיר כתב:
The fault, dear Brutus , is not in our stars
It is ourselves, that we are underlings
והנה כבר שלוש המילים הפותחות את השיר הן "אלוהים
תולדות עשה", הנשמע כדבר הזה?
אין "תולדות" לאלוהי ישראל!
תורתנו אינה כתורתו המשובשת של האיש ההוא, שלא
אזכיר את שמו - ישו, שהם קוראים לו "בן האלוהים".
ורבים הטועים בהבנת הפסוק: "ויראו בני האלהים את
בנות האדם כי טבת הנה ויקחו להם נשים מכל אשר בחרו".
אין פירושו שלאלוהים יש חלילה בנים שנישאים לבנות
אדם, ומולידים ענקים אדירי כוח ועוד כהנה שיבושי מוח
ודמיונות שוא.
באלוהות יש רק "השתלשלות" עולמות: אצילות בריאה
יצירה עשיה, והשתלשלות אינן תולדות, והבן היטב.
וגם ראיתי את השם הקדוש "אלוהים" מוזכר פעמיים
בשיר, ובזאת אל תטעה לחשוב שמא יש שתי רשויות
למעלה, כאלישע בן אבויה "אחר", שנכנס לפרדס
וראה את מטטרון יושב על כיסא הכבוד, והרי על זה קיבל
עונש בבית דין של מעלה: שישים מכות של פולסא דנורא.
"ואת" לא שייכת לשום ספירה, כי "את" משמעו ריבוי,
וכבר נחמיה העמסוני שהיה דורש כל את'ים שבתורה,
כשהגיע ל"את ה' אלוהיך תירא" - פרש, שחלילה לומר
שיש לאדם לירא ממישהו מלבד הקב"ה. עד שבא רבי
עקיבא ודרש: "את ה' אלוהיך תירא" - לרבות תלמידי חכמים.
שאלה: ומי הוא תלמיד חכם?
תשובה: מי שנראה לך כמו מלאך.
שאלה: ואיך נראה מלאך?
תשובה: לא יודע, מעולם לא ראיתי .
שאלה: ואולי ראית מלאך ולא ידעת שהוא כזה?
תשובה: יכול להיות, מי יודע?
תשובה: אלוהים, שבורא בכל יום מלאכים חדשים
האומרים לפניו שירה והולכים.
שאלה: לאן הם הולכים?
ולכן לא "ואת" ואף לא "פרו" אינן שייכות לעולם
הספירות, כי אין פריה ורביה באלוהים שלנו כפי שכבר
אמרתי לך, כי אמונתנו אינה כשל מלכות יון הרשעה,
שהאל שלהם זאוס היה רודף ואונס נשים לתיאבון ויש לו ...
/// סוף דף ראשון קונטרס המבדיל בין קודש לחול ///
כל חיפושי אחר דפיו הנוספים של הקונטרס עלו בתוהו,
אולי המחבר החליט לא להמשיך בכתיבת הקונטרס.
תהיתי מה עוד היה לו לומר, למשל על המילה "מן"
שבשורה העשירית בשיר, האם לדעתו היא מרמזת
על "מים נוקבין" והעלאת ניצוצות?
ומי הוא אותו "אחי, ידיד נפשי" שעבורו נכתב הקונטרס?
רב הנסתר על הגלוי, ולצערי לא נותר אלא להסתפק
בדברים הסתומים שהשאיר לנו האיש הקדוש הזה. |
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.