[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







יהבי שגיב
/
סתירה

אפוף חמת זעם הניף דודיק את ידו, וסטר בכל כוחו על לחיו של
התלמיד.
הבזיקה במוחו בשניית המעשה ההכרה,  שלא יוכל להסביר התפרצות
רגשית זאת.
הרמת יד כמוה כדגל שחור במערכת, שלא תעבור לסדר היום על מעשה
כזה מצד מורה, לא כל שכן מצד מנהל.
אמנם, ארעו דברים מעולם, שנסגרו בחדרי חדרים בבתי הספר. נבדקו
מקרים אחרים כנ"ל, גם הם בין כתלי ביה"ס, שהוסברו בנוסח הידוע:
"חוסך שבטו שונא בנו"...
ידעה ויודעת המערכת להגן על עצמה ועל חבריה, גם אם חרגו
מהכללים הקבועים.
נמצאו סיבות מקלות... איך לא?!...
ברור, יחד עם זאת, לכל הקורא לעצמו מחנך, שהרמת יד היא בחזקת
טאבו ואין מי שיצדיק אותה.
חזר דודיק לעשתונותיו, בעודו ישוב בחדרו, אליו פנה במהירות
אחרי המעשה.
לא היו נוכחים במסדרון, כמו כן, לא פנה אל הילד לאחר הארוע.
זכר, רק במעומעם, את מבט ההפתעה, שהופיע על פרצופו  ואת ידו
המגששת את הלחי.
שתיית כוס הקפה בחדר היתה, כרגיל, אקט של התרגעות.
רחל, המזכירה, חשה שמשהו יוצא דופן אירע לו, בהכירה אותו ואת
תגובותיו.
כרגיל, נמנע מלהחצין רגשותיו גם כלפיה, שהיתה קרובה לו  וסמוכה
אליו משנים.
דודיק הסתגר בחדרו, שיחזר את המעשה מסופו לתחילתו, וחוזר
חלילה.
צוות המורים, ובעיקר חברי ההנהלה שביניהם, ניסו בשנים האחרונות
לשנות, במשהו, את חזותו של בית הספר.
הצליח דודיק לגייס תרומות מהרשת ומההורים לשם שיפוץ חיצוני של
הבניין הישן והדהוי.  את החללים הפנימיים בבית הספר, מסדרונות
וחדרי כיתות, גמרו אומר לקחת על עצמם. זאת, הן מסיבת חוסר
תקציב, והן מבחינת אמונתם ביכולתם העצמית  ובתקווה להנעת
תלמידיהם.
בגמר השיפוץ החיצוני, ולאחר הסרת הפיגומים גברה המוטיבציה
העצמית. "הבטיחו ועשו" הגיבו המורים בינם לבין עצמם בהתכוונם
לבעלות.  לא האמינו בהבטחות.  הפעם , לשם שינוי, הוכח רצון טוב
בצד עשייה.  כנראה,  כך הסיקו המורים, גם בשם שינוי תדמיתו
לטובה של בית הספר בתודעת הקהילה, וההוכחה לכך, שהתבטאה בגידול
מספר הנרשמים לבית הספר, בצורה משמעותית, בשנתיים האחרונות.
כך או אחרת נרתמו מורים ותלמידים לעשייה.
קירות המסדרונות נצבעו, קרוי העץ בספריה הושלם על ידי צוות
מורים בראשותו ובתכנונו של גדי חבר ההנהלה. ניתן היה להבחין
בשינוי גם בחדרי הכיתות.
התלמידים עצמם נרתמו לעשייה בהנחיית מוריהם: הישג בפני עצמו
כפי שהגדירוהו המורים.  בשבוע האחרון נתלו במסדרונות, ועל
קירות חדר המדרגות המובילות לספריה, תמונות, פרי יצירת תלמידי
המגמה לאדריכלות ואחרים, מורים ותלמידים.
ניכרה חדוות עשייה בבית הספר.  דובר בה בחדר המורים ובישיבות
ההנהלה: האמנם חל שינוי?! פתח לבאות... הלוואי.
דודיק , כדרכו, היה מעורב בעשייה.  לא בחל בהפשלת שרוולים
ובעבודה בפועל יחד עם צוותי המורים.
גאווה וסיפוק מילאה את לב כולם: "יש ..." ו .."אולי הם טובים
מכפי שהאמנו?"
התכוונו לתלמידיהם.
לא תמיד האמינו ברצונם ובמודעותם למאמצים, המושקעים בהם על ידי
הצוות, על מנת לקדמם ככל שניתן. הכרת התודה, שהתבטאה בעשייה
המשותפת, כך נטו להאמין, הוותה תשובה מספקת.  
עזב דודיק את משרדו, ויצא ליהנות מפרי העמל המשותף. כיוון דרכו
לחדר המדרגות, המוביל לספריה, שם הסתיימה העבודה אותו שבוע.
ציפה לרוות נחת...
במסדרון נפגש עם צחי, תלמיד כיתה יא' 3 , שהכירו כמבלה רוב
עתותיו מחוץ לחדר הכיתה, חורט, תוך ריצה בחדר המדרגות בלהב
סכין יפנית בתמונות.
היד הונפה מעליה...
ישב דודיק בחדרו, לוגם מכוס הקפה. ביקש מרחל המזכירה להשאירו
לבדו  ולא להעביר אליו שיחות.
שיחזר את האירוע, מנסה להצדיק כלפי עצמו את תגובתו האלימה.
ככל שנקפו הדקות היתה ברורה לו, יותר  ויותר, חומרת מעשהו.
דמיין בין היתר את השעייתו... לא האמין...
התעשת והחליט לצלצל לביתו של צחי בטרם יספר הילד את אשר אירע.
אמו הרימה את השפופרת.  סיפר לה.  אחרי שתיקת רגע של שניהם, בה
מתערבלות מחשבות בראשו, נשמעה תגובת האם כמדברת אל עצמה: "היית
צריך לתת לו סטירה גם בלחי השניה".
לא ענה.
הניח את השפופרת והרכין ראשו.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אני מציע שנתן
לנכים להיות
שרים בממשלה.
הרי גם ככה כל
מה שהם יודעים
לעשות זה לשבת
בכיסא.


תרומה לבמה




בבמה מאז 31/1/09 11:16
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
יהבי שגיב

© 1998-2019 זכויות שמורות לבמה חדשה