[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







אדם קדם
/
כולם תופסים צד




כולם תופסים צד
מי בעד אמו האשכנזיה
מי ביד אביו המזרחי
והולמים

בלחי האחר

אני גם תפסתי ביד אמי והלכנו צועדים לאט בין שבילי בית החולים
בחודש האחרון אני מרבה לתפוס ביד אמי
מרבה להתרוצץ איתה בין מרפאות ומכונים
צועדים שם לאט בין שבילי בתי -חולים
מחפשים את מחלקת הלבבות
והצינתורים לטיפולים ותיקונים
ספק הולכים
יותר פוסעים ועומדים
נחים על ספסל ושוב לאט ובטוח מתמידים למחלקה בכיוון המכון

בדרך זכרתי את ילדותי

בכמה מסירות אמי החזיקה בידי

לבל אפול בדבר הלא נכון

לאבי בכלל היה כללים
לא של משכילים

פעם קטפתי פירות מענפי השכנים
כאלה שבצבצו ויצאו לרשות רבים
שלח אותי עם חוט ומחט של שקים
לתפור חזרה את הפירות לענפים
ואחר כך לשנן את הדיבר
לא תגנוב
לא תחמוד
ולא תקח דבר לא לך
גם המונח נטוש בספק
ולו זה בהפקר

אבי כבר מת ונאסף לאבותיו
ועקרונותיו חיים בי

בין מעלותיו הרבות שנותרו בלבבי
התגלה עכשיו לאור הויכוח התרבותי
שאינו מזרחי גם לא אשכנזי
למיטב הבנתי

דבר בכול השפות

מהישוב הישן

החברים שלו היו ערבים ואשכנזים והוא היה חרדי יהודי

עכשיו אני מחזיק בידה של אמי
שנותרה לי ממשית
תורתי היחידה והקדושה
לבל תפול מידי
כמו לפני חודש בשעה ולחץ הדם צנח
פתאומית
והיא נפלה על הפנים

צנחה כמו זלזל מהשיר של ביאליק
שדקלמתי בילדותי
ואבי זעם על כך
דרש שאלמד בעל פה
ואדקלם בכול ערב
את אגרת הרב"ן.
אבל אמי שתבדל לחיים ארוכים פשרנית וסלחנית מאבי ז"ל

לא התעקשה בילדותי אתי על דבר
כמו מיי הפרת והחידקל והפישון והגיחון
שזרמו בארץ שעזבה
זרמה פשרנית
לא קראה עתונאים
אין לה דף בפייסבוק
היא אומרת פסוק מהתנ"ך כמעט בכול סוף משפט
היא אוהבת את עם ישראל
ואת התורה
ואת הצדיקים
מנשקת מזוזות
וגם מטיילת ומשתטחת על קברי צדיקים
הצדיק האחרון שביקרה היה בטיול לטבריה אצל מאיר בעל הנס

מאוד נהנתה

וגם זכרה ולא שכחה לספר לי
כי אבי ז"ל
כאן בדיוק במקום בהילולה גדולה גזז את חליפות ראשי
בגיל שלוש

זו אמי שהנכדים שלה מכול הצבעים והעדות מעורבבים בדם
ומצויים בכול המעמדות
והכלות שהיא אוהבת אשכנזיות לבנות
ולה נכדות יפיפיות כהות עור גם
ומעורבבות דם
והם האור של עיניה
ולה נכדים חיילים וקצינים ולוחמים
ולה חתן אחד אשכנזי
ליתר דיוק רומני
שפורצות בהתכנסויות המשפחתיות מלחמות אשכנזים ברומנים
ומוטחים דברי גנאי של האשכנזיות יוצאות פולין בגנות הרומנים
היא תמיד מתייצבת לצד
הלבן החלש
היא גם הכי מוקירה ומעריכה את הגיס שלה
שהוא גם ניצול שואה וגם רומני
זה החתן שסבי מצד אמי
לא רצה לדודתי שיהיה לה לבעל
ולכשדודתי מרדה בו
נדה שנים
נמלך בדעתו לכשבאו לו ממנו הנכדים

עכשיו שכולם מעדים על מוצא המינים
והברואים המסרבים להאמין למסבירים להם באותות ומופתים
כי עכשיו ירדו מהעצים
והדודים שלהם הם הקופים
אני גם רוצה עץ משלי
אם לא כזה עם ציפורי שירה ובין ענפיו משוררים
נלחמים ומנקרים זה את זה
אז עץ עם יוחסין וצמרת ירוקה
שאינה מוכה
לשבת עליה ולתפוס צד בסיכסוך הזה
בפרט עכשיו לכשילדיי מעורבבים וצבעוניים
בזו השעה שהויכוח לא חדל
ואחד הבנים שלי בכלל הוא כהה עור
מאשתי הראשונה
ההודית, המשכילה, מנהלת ביה"ס ואביה בכלל דוקטוראט בפיזיקה
כהה עור
שהיה בין מדעני רפא"ל חור שחור ולא מפוענח

עכשיו שזה בני שאוהב את ארצו חציו הודי
מצוי עטוף באפוד
בעוטף ירושלים
ומגן על חופש הדיבור והזכות לגדף
את השחורים ואת צבע העור שלו ושל סבו וסבתו
בשעה שהשחורים אף הם משיבים מלחמה שערה
להשפיל את הלבנים עד עפר
ואם היה להם דחפורים
בלהט הדברים היו מוחים עיר וכפר
אני מוצא את ידי אוחזת ביד אימי ואנחנו מתרוצצים בין
בית- חולים

בשעה שאני רואה שהעם הזה גם חולה
מתפנה לענייני חולין
אני מתבונן באימי בשעה
והיא
מתקשרת לנכד האחד שלה מרבים
זה שחציו אשכנזי
מפקד סוללת תותחנים
לשאול לשלומו ומצב המוצב
מסבירה לו
בסך הכול נחרדה לכששמעה על מתיחות ברמת הגולן
ולכשסיימה מיד בקשה את הנכד האחר
בעוטף ירושלים
העטוף באפוד נגד דקירות
זה שנפשה קשורה בו והוא בכלל מעורבב כמו קבב חום הודי יפייפה
לכששמעה בחדשות כי נדקר חייל
לא ישנה בלילות עד ששמעה את קולו
מספר כי אותו רק
כמעט
ודרסו
והנדקר זה חבר מהגדוד
השכן
והוא בריא ושלם
גם שנרגעה קמעה
נותרה חרדה
הזילה דמעה

בעת הזו
התבשרתי מפי משכיל כסיל
כי אמי נחותה

סיפר במאמר כתוב לתלפיות
כי זו אמי שכול חייה חסדים
ועד שנפלה לפני שבוע על הפנים
והיא בגיל שמונים
עמדה עודה עושה בהתנדבות עקבית על הסירים
מבשלת לעניים
בבית תמחוי מאכלים טעימים
גם קובות עראקיות בכול הצבעים שנצולי שואה אשכנזים אוהבים
וגם גפילטע פיש יודעת להכין
כמו פולניה וג'חנון כמו תימניה גזעית
והעיקר לתת ללא משוא פנים
מנות לניצול השואה
ולזו ניצולת המעברה מהשפלה
אני קורא כעת את דברי המשכילים
הכסילים
כי גלו סוף סוף
שהיא כאישה ממוצא מבבלי
וזה בדוק ממחקר ומדעים
היא נחותה ועליה להשלים עם כך
הסבירו בנדיבות לב
ולא להתעקש לנוע ממעמדה
ולו בתזוזה

אני תופס צד בויכוח הזה
את יד אמי
שהיא עבורי תורה שלמה וחכמתה
כדעת ההיסטריה והאומה והעם
עוד מתנחם באבי
על כך וכי בבירור הזה לא ברור אם הוא
גם נחות
אבותיו לא עזבו את הארץ
מעולם והם כאן דורות

אבל אמי תורתי הקדושה
הבבלית
העראקית
אמרו בראש חוצות
נחותה

ושוב אני תופס יד
ותופס הפעם צד וביד בתי המתבגרת
שואל מה היא אומרת

בכול זאת העתיד שמור לצעירים
והם מעירים בגילוי לב בוטה ומאירים
אם דעתם טובה עליהם אינם מפילים אפלה
ולו במועדון לילה גדוש באדי אלכוהול
וזו בתי בגילוי נאות אגיד ואעיד
הדם שלה מכיל כמה טיפות דם מרוקאיות מצד אמה
שהייתה אשתי השנייה .
וכן כמה טיפות דם ספרדיות וכמה עראקיות מעורבבות עם אנגליות
וכול טיפה גזעית מתועדת לה באילן היוחסין
בוודאות יכול להגיד
אין לה טיפת דם
ולו אחת מסין
אבל כול היתר באילן היוחסין נמצא.
שבע ארצות
משלוש יבשות

פניתי לבקש דעתה
לא הערכתי עד לרגע האחרון
שמכול הצבעים הדמים והמנהגים יתפרץ דווקא בתשובתה הדם המרוקאי
הלוחמני

לכששמעה את הדברים הנאמרים בגנות
סבתה הבבלית
זו ילדתי שגדלה על חטיפים
ילדת עלית ובמבה ואוסם
קראתי לה

בהבזק קצר פלטה
והזכירה לי שהיא מעורבבת גם בכמה טיפות דם
מרוקאיות גזעיות

"הבן זונה הזה הבבון המכוער הקוף החורן הזה
על סבתוש אמר ככה?
כפרה שילך על הציפורן שלה "
נרגעתי
עם שפה כזו
ממנה משוררת
לא תצמח









loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
היא באה בבוקר
ואמרה לי "אני
מהיום חדשה"

"במה חדשה?"
שאלתי



תרומה לבמה




בבמה מאז 15/7/16 16:12
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אדם קדם

© 1998-2017 זכויות שמורות לבמה חדשה