"מוות למיינסטרים, יה" צעק י. קוטנר כשהעלה את רמי פורטיס
לבמה, וזה אולי מסמל את כל הערב שלשמו התכנסו בליל שלישי
בבארבי בתל אביב, הסיבה הרשמית יותר אם תרצו היא ההוצאה מחדש
של אלבומו הראשון של פורטיס "פלונטר" לאחר שלושים שנה (בעצם זה
29 שנה, אבל למה להיות קטנוניים). פורטיס מאז ומעולם סימן את
השוליים, החשמלאי שעלה בפוקס באחת ההופעות של להקת "תמוז" היה
האיש שהביא את הפאנק, הפרצוף המטורף ובועות הסבון לארץ, הקהל
שלו לא רקד ריקודי עם והורה, והסגנון המוזיקלי שלו (וזריקת
עגבניות בהיכל התרבות בתל אביב למשל) בעיקר הפחיד את הממסד
וגרם לדחיקתו, אך כמו שאמר קוטנר: "כל מי שנודניק בסוף הופך
לקלאסיקה", ואיזו קלאסיקה.לרגל המאורע ההיסטורי של הוצאת
האלבום מחדש עמלו רבות על ההפקה כשבצעד ראשוני אוחדה להקת "מים
חמים" שניגנה עם פורטיס את אלבומו הראשון והובא אפילו רפי
מלול, החשמלאי שהמליץ ללהקת "תמוז" על הנער שעובד אצלו, ובהמשך
אף עזר לו להוציא את "פלונטר" לאור. מלבד ה"זקנים" הגיעו לעשות
כבוד אומנים מוכרים (משינה, כנסיית השכל, נקמת הטרקטור, שלומי
שבן) לצד אומנים קצת פחות ידועים (לוס כפרוס שהתגלו בטקס עמ"י
האחרון, קרוזנשטרן ופרוחוד, שלפי ההופעה יש סיבה שהם פחות
ידועים, המצב השלישי) אומנים מהז'אנר (usless id עם ביצוע יפה
לשיר הראשון באלבום "דבש") ואורי מור, שהפיק את כל הערב (וגם
ביצע לא רע את "למדי אותי הלילה" מהאלבום).לאלבום המקורי
התווסף דיסק בונוס, שכולל חמישה קטעים מג'ם סשן ביתי שהוקלט
ב-1975 בביתו של המוזיקאי אורן אדר בורלא. כשבין היתר מכילים
קטעי הג'ם גרסאות מוקדמות של "דבש", "המוות אינו מחוסר עבודה"
וקטעי שירה ודיבורים מאולתרים. בהופעה בבארבי ביצע הצמד
קרוזנשטרן ופרוחוד את אחד מקטעי הבונוס, אך מרוב רצון להיות
אוונגרדים וחדשנים שכחו שבעצם צריך מוזיקה, וחבל.הערב עצמו
התנהל לפי סדר מופתי, כשבהתחלה הוקרנו חלקים מהסרט הפסיכדלי
משנת 78' "שולץ" בו מככבים שולץ האיום (דורון אייל) ופורטיס
כשהם בני עשרים, לאחר מכן עלו בזה אחר זה אומנים ולהקות שביצעו
שיר אחר שיר מהאלבום, כשבין שיר לשיר צצו עוד קטעי וידיאו
מ"מבט", "עלי כותרת" ו"סוף עונת התפוזים" בהנחיית קוטנר שהראו
כמה שמח היה לפני שנולדו כל מיני כוכבים נולדים. בגזרת השירים
יש שהצליחו יותר, כמו להקת "משינה" שביצעו בשיתוף "ספסרי
הגיהנום" (חלק מהרכב "מים חמים" שהופיע עם פורטיס באלבום) את
הלהיט הגדול ביותר מהאלבום "רד מעל מסך הטלוויזיה שלי". גם
כנסיית השכל עשו כבוד בביצוע ל"המוות אינו מחוסר עבודה", וכן
מלכת הפלקט שהביאה ביצוע מתכתי (לחיוב) של השיר היחיד שהושר
באנגלית באלבום "april fools", וקוואמי דה לה פוקס שיחד עם
להקתו "החלבות" הקפיץ את הבארבי ב"מחפש את עצמי".היו שנתנו
פירוש שונה ולא ממש מחמיא לשירים כמו "המצב השלישי" שרצו להיות
מופרעים ב"הדור הזה" אבל יצאו חנונים עם עוויתות בפנים, ועם כל
הצער שבדבר הגרסה הגותית משהו של אבי בללי ו"נקמת הטרקטור"
האגדית ל"אינקובטור", האגדי לא פחות, גרמה לצעקות מהקהל שרק
רצה שירד, ירד מעל במת הבארבי שלו. כי בסופו של דבר אין דבר
יותר טוב מהמקור.ואז עלה פורטיס. |
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.