New Stage - Go To Main Page

סימה נגב
/
ואהבת לרעך

ואהבת לרעך/שמור וזכור



א-לוקים שברא עולם ועושה חסד לאין ספור
הוא חזק ואיתן הוא חכם וגיבור

כולם אותו דם, אצלו אין הבדל בין צבעי עור
(אל תסתכל בקנקן) שרים כולם בחושך ואור
                     
                           

ומי באמת מקיים כזה מזמור?
עבד" אברהם" גוי היה - שמן-שחור משחור

למזלו הטוב, לא היה אצלנו כאן בדור
היה נחשב לסתם אדם ובלי שום כינור

ומה עשתה "רבקה"? בת שלוש היתה, לה לא היה מעניין לבן, אפור
ושחור
טרחה והלכה - למענו הלוך וחזור

מים הביאה ללא הרף, לו, להבדיל, לגמל - בהמה וחמור
אוי למה זכתה? להיות כלה בביתם של אברהם ויצחק, גדולי דור

העבד לפתע הסתכל לעבר ואחור
קיבל אמת, קפץ וזינק, קל כנשר, יותר מכל עוף, יונת שלום
וציפור

מקנאים בו, עד היום ולעולם כל דור ודור

חי לגן עדן נכנס! אמר די לסטיגמה, לכל אחד יש אור

"אל תסכל בקנקן, שרים  כולם, בקול בחושך ואור
בשם צדק ואמת קדושה וטהור

נשבר לב, נפער עוד חור
לא מעט כנף בדם ומה עם גוזלים של יונת תור?

אולי היה לגאון, לצדיק, ל"יתרו" של דור
מים לא קיבל אוי! נבל - התייבש כי נפל במצור

חרדי מתלבש אך ורק בגד שחור
אשריו, שומר תורה, מקיים שמור וזכור

הוא מלא מצוות, הוא יודע לשמור
יהלום הוא וכל כך קדוש וטהור

ומה יש אם יהודי ייתלבש בבגד אפור?
הוא שונה, יעזבו, ישימוהו לאחור!

כי קרן צמח לו בראש? וזנב מאחור?
זו לא תורה, לא בשביל  זה יש ונכתב פרשת "אמור"

לבוש גם אם צנוע ושקט, אף לפי תורה, החברה נוגחת כשור
זה לא מתאים, זועקת, פדיחה, זה דוסי! ה-שם ישמור

הצבע לא מנגן מנגינת כוכב, למודה לא זורח אור
מבדילים בין אדם ובין אפור ושחור

כמעט ההבדל בין אדם ל (חמור)
למי? לעצמם, לחבר, לעדה, אותו לימוד, אותה שכבה ומחזור

גן עדן כולם רוצים, מחפש כרטיס זול ועומד בתור
כל אחד חושב, מוכן לו, משיח יבוא ואותו הראשון יספור

זה פורק עול, וזה סתם פוחז והוא מושלם מלא שמן מור!
כל אחד, מבין בחולי של זולת, רוחנית, בערך מכון מור

נקודה חשובה מעלה-מטה-ימין ושמאל-ישר-הפוך ואחור
כתוב אף הריקים, מלאים מצוות כרימון! למעשה מלא שמן מור

כל יהודי פותח היכל ול"דוד" אומר למנצח מזמור
רק א-לוקים מבדיל בין חושך לאור

ואם יראה דוגמא השני לתשובה יחזור
לאיש אין זכות לזרוק מכשול ולשני לחפור בור

הדבקת סטיגמות - הרס חברתי פחות מרצח? וממכת קור?
זה לא דורס כי  הרכבת קיטור?

ירי למוח ולב, לכבוד של זולת, לנקב, סתם חור
על  מה? ולמה? שדה קרב עולם? וחיים, מלחמת שור?

תורה צדק ואמת ושמן מור, שמן זך וטהור
אוי לבושה, אוי ליום הדין שמשם אי אפשר לחזור

גם אם יודע תנ''ך, חוגג כל חג, ורץ לפדיון פטר חמור
אש גהינום שורפת כל שקר ומרמה, מי שחופר וממשיך לחפור

מה משנה? אם לשקרן קראו "שחר", "מלך"או"אביגדור"?
המסכנה היא שתחנת דלק של מור

קטנה לעומת שם, סיביר נחשב וקור
הרמב''ם תיאר מה בדיוק ושה-שם ישמור

לא כדאי לזמן ולעמוד בתור
"אל תסתכל בקנקן" זה שיר יפה בחושך ובאור

יחיד סגולה מקיים (ואהבת), מבין תוכן כזה מזמור
בן אדם התעורר! הפסק להיות שיכור

העולם לא הפקר, יש חשבונית ואין פטור
לרשעות יש סוף, ייגמר הזמן ויגיע התור

חרדי יהלום, אולי קדוש וטהור
גם אדיב וגם נאור

כל העם בריאה של השם, יתברך, כל מדור וכל מחזור
"רבי יהודה" הגאון וקדוש-נשיא העם וגדול הדור

מה שילם? ואיך? בעבור סתם בהמה, עגלת שור?
רק הש-ם יודע לב צדיק ורשע? מי התקדם ומי הלך לאחור?

הוא קובע מתי חום? מהיכן יגיע הקור?
הוא שופט והוא דן, בצדק יודע לחקור

שגיאות מי יבין? לא תמיד אדם מבין לקשור
בדרגה  של ה-שם אין טעות - לא עוול - וסתם הוא לא ייגזור

להבדיל כמו הא-לוקים כמעט כל אזרח מבקש את זולתו לחקור
כמו חייט-ברצונו פורם-לפי נגיעה שלו מתכוון לגזור

לרוב בלי סיבה, על שטות, לא מתקבל תלמיד ונדחף לאחור
ללא רחם, בכבוד-בעתיד של תינוקות בית רבן, מנקב סתם חור


קן משפחה הורס וכאילו "אמת וצדק "ביחד רוצה לקשור
"אל תסתכל בקנקן" זה שיר של כולם, רק לשיר ולעבור?

בוחן לבבות, רואה כליות, רק ה-שם זוכר, נשכחות ואחור
עבר והווה, יודע כל עתיד וכל מדור

יודע כל חטא ועוון, במחשבה, במעשה, גלוי ומסתור
כל אחד מנגן, ולשני פסול מנגינה וכינור

לאחד חליל, לאחר גיטר - זה רע-זה מר ולא מקובל נבל עשור
ראה מי היה "דוד"?למי ועל מה כתב כל מזמור?

חרדי ייחוס מחפש, הוא שכח אף שהוא כל כך נאור
גם על " משיח" כתוב עני יבוא ורכוב על חמור

"דוד "לא ישמח, מתבייש ביחס כזה, לא סולח לחברה ודור
על כן לא בא "בן דוד" לא אתמול ולא היום, הכל חשוך ואין אור

ו"יוסף "לא לקח בת של "דינה"? אף שנתקלה והתבזה עם בנו של
"חמור"?
אל תשים סטיגמה על "מוסד!" מוניטין אין לו, כי השלט לא
"שחור"?

לא אותו צבע כמוך ונוטה ל"אפור"?
אף שעדיין  צנוע ושקט, האם זו הלכה וזה מזמור?

הוא יהודי  עדיין, כשר, לאדם נחשב, לא כופר ולא (סוס וחמור)
נכון לא מעט יש צדקה וחסד! גמ"חים לאין ספור

וכי "קורח"בעבור מה נבלע בבור?
עליונים מטה-פשוטים מעלה מדוע לפסול? חיצוני לשפוט? - ואת הדלת
לסגור?

דרך ארץ לתורה קדמה, בן אדם לחבר עם ארבע עיניים יש לשמור

מפתח של עולם הבא, לאו דווקא בהיכל של ספרי תורה, אף שכל כולה
קדוש וטהור!

גם אצל חבר, שכן וכל אדם, הזהר בחינם אל תמסור
בפתח שטן מחכה, אל תתן, בשום מחיר אל תמכור


כל יהודי באשר הוא, יש לו לב, ללבו אלוקים, כזה לב אין לשבור
סלקציה, חורבן מביא ושואה, מפולת שלג וקור

תכף ומיד, בלי שום היסוס צריך לעצור
עברנו כל קו וגבול, אלפיים שנות גלות ומחסור

בשם קדושה, עוקר עץ, חותך ענף עם מסור
די כבר, די למחלוקת-שנאה-רדיפה חברתית, די לשבור

מלאך לא ירד ויגיד, אדום נהיה, גם חיים וגם רמזור
בזמן "אחאב", לפסל עבדו, עבודה זרה, לכבש ושור

למלחמה הלכו, בריאים חזרו, כי בלשון היה שמור וזכור
לנופש נלך וטיול, מי מבטיח אם לשגרה וחיים נחזור?



מת, בעולם שכולו טוב-רחמים-שיר-ניגון ומזמור
נהר חלב ודבש-אפרסק ושמן מור
מתענג עם השם-רואה הכל ולא מרגיש חום, צער וקור



אך?! מתי נתעורר? עד מתי קברים נחפור?

היום הם וחלילה (מחר מי בתור)?
על מודעות אבל מסתכל, לרגע מצטער ועובר לאחור

כאילו (מוות) זה חברת אוטובוס תור
באם ירצה יעלה ואם לאו ירד מאוטובוס ויחזור

תורת צדק ואמת, ספר מוסר חיים, בגד אמיתי תתפור
דברי תורה כזהב ופז, עם נגיעה אישית, אין לשנות ואין לשבור

זה חילוני, וההוא סתם פוחז, זה ספרדי וזה אשכנז שיילך לאחור
כמו א-לוקים שהבדיל בין חום לקור, חושך ואור!!!
תעודה מחלק! זה צדיק וזכאי! ההוא חייב, אין לו פטור!
מה?! אחד דם אדום כגביר - מורה וגיבור
האחר-דם ורוד - סתם אדם ולא כל כך טהור!?
מחלוקת לשם שמיים, כל העבודה לפניו-צדק או עוול - הוא חייב
לגמור.

עץ שלו הוא מוכן לעקור
מלבד שלא ישב לו האויב ציפור
מנשמה שלך ורוח, תנקה כתם שחור
מדובר באדם ולא עגלה ושור
שנאה, צרות עין, שפוט חיצוני עם תרוץ קדוש ושם טהור
פשוט להרעיל דם של זולת ועין שלו לנקור
מבלי לחשוב על תורה, על נביא, זו דרך, נוהל, זה גם כן איזה
מדור
כאילו ממעיין של קודש נובע, ממסורת ומקור
למי הבטחה בכיס? מלאך המוות פתק נותן? אישור שמירה על תור?
בתור, משבא קודם נכנס ומשבא באיחור, נשאר לאחור
לא פעם זקן בן מאה נשאר חי' ופעוט בן שנה נכנס לעולם טהור
ואם למדת תורה, אשריך, זה תפקיד וכך צריך לשמור
גאווה ושחץ לא מתאים, איש אינו קונה, למי תמכור?
הרמב"ן אמר ואם הוא רשע, חשוב, שהוא שגג והינך מזיד כשיכור
זו איגרת שעוברת ועברה, קהילות מדור לדור
לא כתוכי  לקרוא, ננפנף בדגל ונעבור
ספר מוסר תורה, כה כבד תהלים, זה לא משחק, בובת שלג וקור
לא מסחר ולא דלת כשתרצה תפתח כשלא, תסגור
לא בחינם שום מילה, שום אות  ושום מזמור
מה נהיה? מה אירע? מידרדרים והולכים לאחור
בכל מקום תהום רוחני, קוץ ודרדר,  בוץ, חור ובור
החברה צוחקת, כל פעם מפה פורשת! חזיר אחר בדמות שור
בחושבה שהשני הוא טיפש ושיכור
אוכלת עצמה ולא מעט נאכלת כחומצה וכלור
אחד חוזר בתשובה והשני גיור
לשני לא מטבע ! והשטר שחור
לראשון כרטיס נקוב מזמן,  לא יכול לעבור
משיח צוחק על מחשבה שלנו ועל כזה מנהג ודור
מדוע לא קבלנו? לא "משיח" ואף נשתוקק לבעיטה של חמור?
כי בשבלינו יש הבדל בין דם לדם, בין הלובש שחור, לבין האפור
גם אנחנו כמו א- לוקים מבדלים בין חושך לאור
בברכת ברוך הבא כשאורח בא, זה לא אוכל הכשר כזה ושם אותו
לאחור
וההוא לא הכשר שני, כאילו וופל אחד נפל מסוס וגמל והשני מכבשה
ושור
כל אחד רק עצמו רואה ומצדיק, השני פסול, והוא קדוש וטהור
למנגינה של מי צריך לרקוד ולומר למנצח מזמור???
הרי כולם כה חכמים וכולם יודעים לנגן בכינור
בוקר הגיע ומזמן זרחה השמש ואור
כדאי להתעורר ואם לאו נסבול יותר, נשלם יותר ומכל דור
די בחום לוהט, פגע, אסון טבע או כפור
בשם דת, תורה והלכה, אין לרמוס ולהפוך חום לקור
כדור ללב של זולת, ארס ועוול לחדור
ברור שלא הכל מותר, יהודי לא סתם אדם, יש איסור תורה וצריך
לחקור
יש הוראת יצרן ואדם לא ח'י באורווה, להבדיל כמו כבשה ושור
לא חילוני לבד צריך להתחרט ולתשובה יחזור
שחץ וגאווה את בעליו, בסוף איזה יום יקבור
הר סיני היה והתאחד העם, עד מתי מחלוקת? נלך להר טבור
הייתה שואה ולקח לא לקחנו, מי מבטיח שהגלגל שוב לא יחזור?
אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בתוכו, סתם אל תקנה ואל תמכור
ואם אחד לא קולט, לא יודע ללמוד, אולי על תעזור
אל נא בבוז תסתכל, שחשבון פשוט לא יודע לפטור
זה לא אומר שאין לו לב, ללבו יש א-לוקים והוא כן יעזור
ראה מי היה עקיבא, יהושוע בן נון? להיכל קדוש עפו כיונת תור
הוא לא קלט, אך השתמש בידיו, פרס שטיח, לא נעצר,לא בחום לוהט
ולא חורף וקור
על כבוד לא חשב, ענוותן היה, מערב עד זריחת שמש ואור
גם על חברה על שיקול שלה, על שיגעונות ונגיחת שור
ומה אמרו זקנים? אוי לאותה בושה, איך זכה לגדלות וכינור?
הרי אנו ידענו טוב יותר לנגן, סוגיה קשה לפתור!!!
מדוע זכתה "רחל"? הביאה משל של עגבנייה וחמור
פדיחה לא אמרה, לא היא ולא,"רבקה" ולא אמרו זה עסק שחור
לעבד גוי מים נתנה, להבדיל לגמל, בלי הפליה, בין חום וקור
לא התגאו ולא פנו עורף לאחור
על כן זכו לסי, לגדלות, לפרסומת ענק מדור לדור
שתו מעיין, נהר אפרסק, דבש, חלב ושמן מור
אל תסתכל בקנקן, האדם וחיים לאו דווקא לבן ושחור
זה לא הבדל ומיון בין זברה וסוס, פרה ושור
לב וכליות, כוונה ומחשבה, רק ה-שם יודע לחקור
פרוטקציה, סלקציה, והפליה, אצלנו, זו שמש, זו דרך ואור
למה הגענו? היכן תפסנו? מעט חזרנו אחור?
עם שקר ועוול, לגן עדן אי אפשר לחדור
השומר שם היטב יודע, מומחה לברור
מערמת יהלום או קש לא מתייאש, ממעביד לא דורש פטור
מאת א-לוקים מתמסר לנבור
יוכיח,יגיד ויראה, אף בסרט, אם קיימת הבטחות או רק ידעת
לנדור?
אז אוי לבושות אוי ללב מתחרה, מלא קנאה וכלור
מדוע נשכח "ולא תקום" "ולא תיטור"?
חסיד הוא בעצמו מחטא ועוון ינזור
תרנגול לבית  של שכן יחדור
בשקט יגרד פינה, אבק וחול לכל עבר יפזור
רק יבוא משיח,יוודא מי היה שחקן? ומי היה מסור וגיבור?
ללמוד דף ועוד דף ומסכת לגמור
אשריך, זכותך יגן בעד כל העם וכל הדור
גן עדן שלך מוכן והנך יכול לעמוד בתור
באם סלקציה, פרוטקציה והפליה, דרסת ושמת לאחור
"בן אדם לחבר" היה ראש מעינך, אהבת לרעך ולא הפלת בבור
שקר שנאת ושוחד, ולא קיפחת זכות אחר בהמתנה לתור
למי שייך שרשרת סיפורים, של גמרא ותורה ומי צריך לשמור?
למי שייכת פרשת "יתרו "? מדוע לעולם, יינגן בכינור?
מי באמת מקיים? מבין תוכן מזמור?
היכן "יתרו" של דור? ומתכוון לחזור?
לעולם ינגן, כל הקדושים נגינת קודש וטהור
נביאים עליהם השלום, צדיקים במיתתם חיים
וזכותם תגן על דור
נכון יש הרבה תורה, מצוות וחסד לאין ספור
וכי עבור מה "קורח" נבלע בבור?
ומספר מילים על "צניעות" כי בכל מצב צריך לשמור
גם בקיץ הלוהט ולא רק בזמן שאוויר נעים וקור
החברה הורסת, לא פחות מהשכלה, לפני שואה ובועטת כחמור
מי יביא לעם תרופה? לפני מכה מזור?
"לאישה" אין זכות "נהיגה "ורכיבה אווי!, עליה זה כתם אדום
ושחור!!!
תסחב רגלית, תלך, בחום לוהט וקור
מה בעיה? תזמין נהג ויבוא, זה רעיון ובשבילה זה יעזור
החצאית צמודה, של אופנת פריז, פאה צבעונית, טבעית, ממקור
מסטיק בפה - צחוק רועם - צדיקה היא אך ורק פותחת כפתור
באוטובוס עם גבר, תעלה וגם תרד, זה צנוע, כי זה מנהג של דור
"נהיגה "לא !, היא "אישה" - לא צנוע - לה אין גישה" רכיבה
"אווי! שמיד תעצור
ואם לאו! דגל צניעות תקרע - תבזה את העם - ועין של חברה,
תנקור
חוץ מקומץ נשים שנוהגות, לגבי צניעות, החברה,שברה
רקוד רוחני וקור
מכובד" פריז ולונדון" באופנת אישה - ולא אופניים טייוואן!!!
ואם לאו, פשוט זה משפחת שיכור!!!
ופאה, זו לא, "פצצה", חלילה וחס, זה, חוט "סתם" צינור!!!
חלילה שום "טומאה" בחברה ודור
לנו אך ורק "גדי טהור"
תמימה הכבשה - עגלה - פרה קדושה ושור
"אופנת" אישה גם אם זה לא לבן ומתוק - זה צהוב ו"אופני אישה
"רע, מר ומרור
משום מה? הכי אדום ברמזור!!!!
נדמה, כמעט שהכל בסדר גמור, נלחמים עם עוול וקור
הקהל בדרך- מחפש קודש - הכל יפה - יושר ומישור
נראה שיש חשמל ויש כל חומר טהור
מעט "אדם" מודה, על שימוש חילופי וגנראטור
בעוון זה לא מעט "מוות" שעלה בחלון ו"החרב" תמשיך לחזור
החברה הורסת ומי יביא תרופה ומזור?!
"רחל" הייתה רועת צאן ויחידה ש"חברה" תזכור
נכון הייתה צנועה, צדיקה, אצלה הכל קודש וטהור
אווי אם תבוא אצלנו כאן בדור
לא תדע איך לברוח? ולאיזה חור?
"יוסף ובנימין" לא היו מתקבלים ובבוז נדחים לאחור
בנים של "רועת צאן" - "משפחת שכור"
כך היו קוראים לה, החברה והדור
באמת המעמד של "אישה" נסגב לפי תורה, כל כך גדולה ולאין ספור
עד לב השמיים ועד קרן אור.
"רבקה " הבינה - הכירה אורחים - יותר מ"יצחק" שהיה גדול דור
ובכל זאת בצניעות אומנם,רכבה על סוס ועל חמור
ו"שרה" גדולת נבואה- מ"אברהם" הענק וחסיד של כל הדור
תורה מכבדת וחברה רומסת! בעיניה "אישה" סוג "ג" ושחור
ואם החברה צניעות מחפשת קדושה ואור!!!
מדוע לא תתלבש "כרחל" או לפחות "כותנת פסים" תתפור?
"רחל" מסרה סימנים, לה סיכנה חיי' עולם ולא חלמה שהגלגל יחזור
להתחתן עם עשיו פירושו אורווה של זברה נמר ויחמור
שרשרת סיפורים, מוסר הסכל, אם לא נישם, נלך לאחור
נידרדר מיום ליום, שעה, שעה ועם מחיר יקר! יותר מכל דור ודור
אוי לחברה למכשול לקידוח וחור
אוי לענף,עץ עקור ורכבת קיטור
אוי תורה נרמסה ונשפך שמן מור
מתביישת על סלקציה, מחלוקות, על הפלי'ה כבין חום לקור
אנו אחד לשני חופרים מכשול, שכחנו שרגל משיח נתקעת בבור
ואם היית מושלם לא היית חופר שום מלכודת ובור
השני לא קיים מצוות? תהיה לו למשל לדוגמא ואור
בזכותך הוא גם כן יחזור
עם הלשנות ללא צדק !לשון הרע והפליות, לא יתקדש העם בבור
הנזק הרבה יותר מאשר כל תרופה ומזור
באם יש "עוול" או "שקר" אש גהינם לא פוסחת ולא תלך לאחור
לא מבחינה בין ירוק או חרדי ולבוש שחור
לפני "אישה" נברא "הגבר" והיא לא ציפור דרור
בשבילה צניעות והיא חייבת מעצור
זה ייעוד וזו דרך והיא מתחייבת לשמור
האישה טורחת, מכבסת, במסירות מגדלת דור
עדיין זה לא אישור שהיא קשקוש, שפחה סוג ב' ואפור!
את אישה תורה מכבדת, מייקרת! ועבור חברה, היא פחם ושחור
שכחו ואולי כדאי לזכור
בן אדם לחבר, נפש ולב, זו לא חרסינה, בלוק וכיור
"תבורך יעל מכל הנשים" אמרה "דבורה" כי לקחה יתד ובמוח של
סיסרא עשתה חור
מ"תמר" יצאו מלכים וקדושים של דור
"רות" ישנה באוהל מסרה נפש עד שחר ואור
ו"אסתר" קדושה הייתה, הביאה גאולה ומעיין טהור
ואם החברה צניעות מחפשת אשרי'ה שתתחיל לגזור ולתפור
כי בגד צנוע מניין? היא רק גוזרת משום מה שוכחת לתפור?
בלי תורה אפשר להיות חכם וגדול!!! להיות מנגלה הפרופסור
מלפנים מחייך חיוך לבבי, לוהט וחם ללא טיפת קור
מחפש הזדמנות לדקור בגב,כנחש מאחור
החברה רחצה בדם ותינוק זרקה ליאור
בסוף שלמה בים,מכת חושך, ודם,ברד ובכור
בכדי לרמוס לא חייב מכונית!!! די בצלצול טלפון, בסלון
ופרוזדור
אפשר לשרוף לאחר, חיים, פרנסה ושעור
במצב כזה" משיח "יתעכב! אך לא אסון, מכת חום,אויב וקור
הלוואי, שכינה לא תברח! שפע תוריד ותעזור
ווי איה עבד אברהם? עקיבא - יתרו וכינור?
תורה דרכיה דרכי נועם ונתיבותיה שלום, שכחנו והגיע זמן לזכור
ממשה נקבל, שקיבל והעביר באהבה מדור לדור
די לחברה די למחלוקת !שפוט חיצוני! חומצה וכלור
תורה ניתנה במדבר ועל כן, לאיש, אין זכות סלקציה, של לבן, שחור
או אפור
אם החברה חזקה, בעלת השפעה, א-לוקים עוד יותר חזק וגיבור
"שואה" הייתה ולקח היכן?, הלוואי הגלגל לא יחזור
החברה זורעת הרס ומוות ואם נשתוק, נשלם, בסוף לא מעט גם נקצור
לי במקרה נודע,מידת הדין עובד עדיין ולא מתכוון לקבל פטור
מחלוקת גרוע מכל טמא מכל סוס, בזוי מכל חמור
כה מאוס בעיני ה-שם ואדם שדרכו צדק,אמת ומישור
ואם החברה צניעות מחפשת מדוע לא תתלבש כאמהות שהביאו אור?
או כותנת פסים תתפור?
נכון יש הרבה תורה,מצוות וחסד לאין ספור
ומחלוקות אוכלות כל חלקה, כחומצה וכלור
ממשה, תורה קבלנו ולא מחברה שנוגחת, מתנדנדת כשיכור!!!
מים חיים תורה ובלעדיה אין קיום,עת זמיר היגיע ותור
סוף עולם, "משיח "בפתח ומחכה שאנו נחזור
אם שלנו "תורה" דואגת,מדריכה שנלך ולא נפול לאחור
ומה תלמוד אומר? איך לדעת אם הדג חי? רק באם, נגד זרם הולך,
הלוך וחזור
תורה צדק,רחל בוכה על בניה ועל מה שקורה אצלנו בדור
בואו נשוב, נחבק, לשורשים נחזור
זו רכבת חיים, נצחיים, לכל אחד יש שמן מור
"עבד אברהם," מעניק לכל אדם, ו"יתרו" קדושה וכינור
"יהושע" מלמד כל יהודי, לא לזלזל באחר, באם לא יודע לפטור
רק תבוא תקבל, אל תפנה עורף ואל תלך לאחור
לכל אדם יש הזדמנות, לפעמים אם יאבד לא תמיד הגלגל יחזור
למי שיש שאלה או אולי ספק זו לא בושה ויכול בהחלט לחקור
שאלות שייכות לאדם, לכל העולם, לו, לכם לדני וליאור
כי אדם, הוא ורק הוא, יצור חכם ונבון ורק הוא יודע לבחור
"ריש לקיש", קנה עולמו בשעה אחת, לנצח נצחים ונכתב לדור
לפתע, מתהום עלה נהפוך לחבר, לרבי יוחנן, חברותא, הענק של דור
איום חברתי זה כוכב אדיר, זורח, לא רק בליל, שגם כן באור!!!
כוכב זה למי שייך? לאיזה חלש? לאיזה גיבור?
כאילו תורה וחיים, בן אדם לחבר, זה שוק, או סתם עמידה בתור!!!
מתחשק, קונה בצל ואם לאו, גם חציל אפשר לבחור!!!
נגד חבר מה תעשה? אותו דם כולם ! הכדור בסוף איזה יום יחזור
דם נקי לשפוך? לב תמים לשבור?
לשים בחומה של אחר, חייל איום ומצור
אם שלנו, מדריכה איך נלך שלא נכשל לאחור
מחכה! בכיליון עיניים ומרחוק מאירה אור
יחד כולנו יד ביד, באהבה ושמחה, אותה נחבק, אליה נחזור
היכן כוכב? ומי אותו יסיג? יגיע שמימה לשמש ואור?
אם ירצה, כ"מרדכי", בגד מלכות יילבש ושמו ייכתב מדור לדור
מ"רות" יצא "שלמה," "משיח", ו"דוד",נעים מזמור!
מה אמר תהילים כשניגן בכינור?
קרוב ה-שם לנשברי לב ואת את דכאי רוח, יושיע, מחושך לאור
הודו לה-שם כי טוב ונגנו לו כינור
טוב ה-שם לעולם וחסדיו לדור ודור
ייראו את ה-שם קדושיו, כי יראיו אין להם מחסור
ייבושו וייכלמו מבקשי, נפשי, ייסוגו אחור
עצת ה-שם לעולם ומחשבתיו מדור לדור
אלה ברכב וסוס ואנו את ה-שם א-לוקינו נזכור
אין המלך נושע ברוב חיל ולא ינצל ברב כוח גיבור
כל מה שנכתב כאן זה לא רק לך, כל העם ודור
גם בשבילי, מחשבה, חשבון נפש וחזור.


א- אלול תשס"ז
14.8.2007



היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 29/12/07 11:38
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
סימה נגב

© 1998-2025 זכויות שמורות לבמה חדשה