אם תפנים מהותית את כתבי העבר
תגלה שבעצם דבר לא נותר
כי תרגום מעורער יצר אל מנוקר
אך היה זה אדם שכתב על נייר
יתהווה המונח האבסטרקטי הזה
שהוגדר "אהיה אשר אהיה"
ויבוא איש סגולה כמן צלם הוזה
וייתן לו פנים ובכך יבזה
כי היה זה אדם שכתב מגילה
שהחליט והגדיר מה הוא טוב, ומה רע
שנתן לזה שם ובכך גם צורה
ופספס בגדול נקודה חשובה
כי דאז השבטים לסמלים הם סגדו
פנתאון של אלים אדמתם סבבו
כשהופיע רעיון, גם לו הם סגדו
באותה הצורה בה שנים הורגלו
אז במקום להפנים ובכך להחכים
הם נתנו לזה גוף כמו ארון של מתים
כי היו הם כלואים בעולם של אלים
והבינו את מה שרצו להבין
הם ראו במושג כעוד שם לישות
סגדו לו כאל, לא הבינו פשוט
קיבלו תשובתם מאותה המהות
כך כשלה אמונה שחסרה באיכות
כי אל הוא גשמי בצורה ופנים
ומאיפה הופיעו מספר מלאכים?
הרי הם נחשבים לשליחי אלוהים
האין זה הופכם גם לסוג של אלים?
ובכך אל אחד התפרק לכמה
יהדות ונצרות טעו בתשובה
כי גם אם תסגוד לאחד זכור ודע
שיותר מאחד בשמיים נגלה
יהוה פירושו הוא נצחי ותמידי
בלי פנים ובלי גוף, רק מושג מהותי
אז בעצם מדובר ברעיון המשכי
אז למה לסגוד? זה הוא דחף אישי
אם אין לו גוף ואין לו צורה
אולי כבר מזמן נגלתה התשובה
שבעצם מושג היסוד יהוה
לא קיים כלל וכלל רק, רק בשכל נמצא
הוא בעצם הכל, לא סתם אל עליון
ואפילו אם אין להחזיר את השעון
הרעיון הוא פשוט ומונע אסון
ומי שחשב זאת ראשון הוא גאון
רעיון המסמל המשכיות מהותית
ולסגוד לו זה שקר, מחשבה בהמית
החיים מספקים כתשובה החלטית
למה להרהר ביודענו תכלית? |