New Stage - Go To Main Page

אדם קדם
/
להכיר בסגולות הקיר

על מה חרק הציר
שאלה הדלת את הקיר
מה נפלא האור הוסיף הנזיר
האור מעולם לא הכיר נזיר

כזה המטיף במלמול
טפטוף טפל
בנפל האור

גם שהנזיר העיד
שתמיד לא הדיר
רגליו ממנו האור
האור נאלץ שנית להודות
שלא הכיר מעולם את הנזיר
על כך יכול להעיד הקיר אם היה מדבר
כראוי

הדלתות מעולם לא דיברו
בגנות החריקות
ולא ענו לקיר

הדברים קרו
פשוטים כמו העלים
הנושרים לאים מימים
במחזורים
דלתות  מסכיתות ומשוללות
בינות
היו גם הדמויות
נחפזות להפוך לחפצים.

שהדלתות היו סוגרות היטב בחדרים
ואוטמות מבנים
לפעמים נטרקות
או שנפרצות מרוחות
מעבר לכך
לא הייתה היענות
רק סקרנות

בגילוי לב נדיר
שב והעיד על כך הנזיר:
- "הקיר  הכיר במראות האור"

גם שבדרך כלל זה
התמיד והפגין שתיקה

ההמון ראה בכך בינה

את האבנים הקטנות שלי
לא הצלחתי לשכנע
לנוע עם הגדולות והנצורות.
והשתיקות המקרינות תבונות

לנוכח הצורות הבצורות
במרקם החומות

אם לא הייתי מעיר להן
שכדאי להן לנהוג כמו אבנים גדולות
איש לא היה יכול לומר
שאני מדבר עם חפצים
דוממים שאינם עונים
שלעתים משליך אותן מתנפצות
לצדי דרכים
ורואה בדמיוני ריח הדסים
וסימנים נפוצים
מפזרים ומונים את עצמם לדעת
ברסיסים
בתת רמזים גנוזים
של דעת
עד שמתמוססים



החורף בקע באור פלואורסצנטי
יכולתי שם לצחוק מקור
על נזיר שראה אותו מרחוק
וסיפר בתקשור כי ראה
את ההילה בעליל כאובה מאור

שם אלמלא שחונכתי
לערפל כראוי מי אותו, ומה ביתו
ומה אתו ומי אורו
יכולתי גם אני עוד להתמיד להשתעשע במילים
כראוי  ולדבר על עורו
ולומר שגברים לא בוכים
לנוכח קיר ואורו
שהדלתות  מונחות על צירים ובריחים

הייתי אומר מראש היכן נדחסות אבנים
לנתיב דרכים
כזה המניח לשרכים יבשים לטפס
בזמנים
פעם יהיו צמחים
ופעם עם השנים
שאריות אבקנים העולים ניחוחות תבלינים
בקדרת תבשילים בנזיד הזמנים
עדשים מבשמים
באין מגשימים
לרעבים

בטן מלאה
ולאה הייתה נאה לדברים

בעליל הסכמתי לתבל בתימהון
את המוזרות שבסיר לכל היותר
ולהסיר מתחתית פיח
עד שעלה השחור
ריח ניחוח
ומכוח האמור נותר ברוב
לשמוח בחלקי
להתבונן בקירות המדברים
עם דלתות
ולהגיד שגם אקראיות מבשרת בשורה
כפולה וחדה כחרב פיפיות
קשורה בנדנה
וממתינה לעונה הנכונה

כפי שכך, גם יכולתי להרטיב בטיח
המתפורר ולהניח שיתקשה
ובמידה ולא מספיקים הנוזלים
להטיח בו דמעות של אחרים
ולבחוש

לבוא מגולח למשעי והדור
כמאמין לדחוף פתקים בסדקים
או לגלגל סתם כך מבטים
ולהפיל מראש ההר סלעים
של הסברים לתחתיות
הנודע

אבל כאמור כל התורות הצהובות
וגם הצבעוניות, לא שכנעו אותי
שגברים על כך צריכים
להיות בוכיים
גם לא בדקתי את האיות
אם נכתב במעורפל
או נאמר בעליל לעיל

מכיוון  שאפשר על גשר צר ללכת
ולומר אותן להלן מבלי להתבונן
בטיח ולהבטיח יציבות

למרוח עוד משב ברוח עוד ציר
לתקוע בקיר
להניח בחיבור העצבות קפל
ולעבור עליו בתפר גס ולגהץ
ולראות בטלאי  המבנים
את היסודות ואת הרץ המבשר
אי מתי הרעידה באה להריסות
ומהקריסות יצמחו  שמחות

גבר צריך להיות מחונך כראוי
מוכן לכל מכת טבע פתאומית
להחזיק ביד אחת ערפילית ובשנייה
חלילית ולחלל כראוי

עם מיומנות ראויה גם להמיר בית באוהל
ולהמתין שם מבולבל
למתקשרים
לנזירים
למלאכים
ולבחור
למי
להאמין

ובפרט לא לבכות על הרוח
ועל החלב שלא נחלב
גם אם אלף פיות רגישות
עם כנפיים מרפרפות
אומרות - באוהל החרס נשבר
ודבר מה נשפך
והן אינן מחוללות קסם
להשיבו לעטינים או לכד
זקוף וקטן.

העיקר לא להרהר לפשר
היכולות הכלולות
ואלה העולות ונופלות
למרות שטרחתי לכבודן
שיחוללו נפלאות
גם שהאדרתי דמותן מעבר למילים הנאמרות
עד שלבסוף נותר נסמך
על קני סוף רצוץ
שלא יכיל בשמים  ולחשים
ולא יהפוך למטה ולא לנחשים

כאן בזה החלל
צעד קטן שלי אמרתי דומה  
לאלף צעדים של חרקים זעירים
כך שגם המועדים
נכונים ומבשרים שפעם אניח דגל
ממעד בעד הרגל הבולמת את הנפילה
שהדלתות חורקות
נותרות והקיר אינו מכיר
את הנזיר
ולא את האבק וגודלו
ומה דבק בגרגיר
שהגיר הזמן את רגעיו
תדיר בציר ולא העיר דבר
אז אמרתי
יש להכיר בסגולות הקיר








היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 22/2/08 15:46
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אדם קדם

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה