New Stage - Go To Main Page

אדם קדם
/
חזית

שעה שביום ההוא חשבתי על חזית
ואחוזת תזזית אחרת
ממנה לא חזרו החיים למסלולם

על זמנים ובתים שאינם יצוקים בתבניות
של שירים

והמבטים לרוב הישירים
מתמקדים באבנים

אינם מתפעלים מחזית
של נייר או הצבעה סלולרית
או ממהות וירטואלית.

שלחה לי אימייל:
"איזה כייף לי אני בחזית הדף"


ככל שצהלה וקולה עלה

שעה לפני הצפירה

הרהרתי במהותה
אחר כך הבנתי שאני איש מהרהר
פחות מערער על טיב
דמותה

ורחקתי
לכפר ילדותי
עד שזכרתי
ששם אפשר להבדיל בין החרקים
וסוגי הנמלים
והחוקים

בפרט בנמלה קטנה

מי אדומה
חומסת קינים
ומי שחורה
מאספת גרגירים

ובזו שאבדה לה דרכה




גבהות הרף הזה
היה בעיניי כדף
שדופדף מנייר עיתונים
עף ומושלך לבסוף
ניבדל בזמנים
נעטף בריח בדל קשקשת
וזנב דג שאין בו ולו ראש רקוב



היה צריך אפר מיוחד
לכסות בתפר שבין הרוח והריח
להניח על כורחו ומכוחו
שלבסוף סופח לתוכו
והניחוח מתפוגג
מרוחו
גם שהמראה אינו ניכחד
מהדעת.

עם פשרה כזו אפשר להתפנות
לחזית בראשית לספר העיקרים
ולהפנות תשובה אישית.
אם רוצים

אני בחרתי שלא.

היא התמידה אחוזת תזזית
לא הבדילה בין הטחב
לרחף הנפש.

מהלאות הזו בלהגה
אפוף הייתי
רגעים ספורים של מצור
עברתי בבחירה חופשית
לצד הנצור
בלחיצה דיגיטלית במתג יד
מאחורי הקלעים

זה היתרון שמצאתי בווירטואלי
על פני החיים.

מתבונן בתהליכים הסמויים
מהעין הישירה
בשירה שאינה כשירה
להעמיס על גבה ולו גבבה.

בפרט על זו הקשורה בלולאה
הצבועה בהצבעה

התהליכים הללו
נראים בהירים מהצדדים
ואינם מצודדים

רגעים טרחנים
ודמויות כובעניות ושפנים.

אפשר להביט לעומק תחתית
בחסד ורחמים
שנופלים וחולמים

אלא שהעיניים פקוחות
וגם באגדות עליסה התפקחה
והלכה לדרכה ממשחק הקלפים האחרון

היה צריך כישרון
שכולו נעוץ בעובי עור שור
החוצץ מהבוץ

או לזוז מהביצה בסלידה
ללקק גלידה
עד בוא הצפירה

לא לתהות יתר על המידה
על החידה
אם הקרקעית היא טובענית
או שהיא מעידה מאופייה.

לגלות פחות עניינים שלמענם
הדברים ראויים
להרים עיניים למרומים

מלבד אותם פעמים ספורים
שיש צורך לזהות
תחזית מזג אוויר ורוח נישאים

אלא שגם כאן התובנות אומרות
שמפלס הקיר המצוי בתחתיות הפיר
חלקלק עד מלוקק

לא תמיד חייבים להרים עיניים
לשמיים

אפשר באמצעות המרקע
עיתונים,
מחשבים
לגלות לאן הרוח נושבת
מה מקורקע
ומה מסתובב כשבשבת




עודנה חושבת
על מרוץ המשוכות, גבהים, ושבירת שיאים


מזמזמת באוזניי

ומחשבותיי:
מה יעלה ויצוף מדבורה טרחנית
על כל משקל הצוף
שאספה

והיא מתפעלת מפעילה ומופעלת
במתגים הנלחצים אינסטינקטיבית
עסוקה בלחצנים
אפופה ולפופה בנוף
אבקני הצוף

חשבתי על לצנים
וזירה מסתובבת
בלי ילדים צוחקים

בלי קשר לדברים המלאים;
יתכן והיה קשר הדוק
על כל פנים אני עמדתי על החלק הסדוק.

בצלילה הזו של תהיות אפשר ללכת לאיבוד
לתחתיות מעמקים
ללא כיבוד
החלק הנגלה בבקיעים

שחשבה כלא נראה ונגלה
כמרכיב שהלך לכאורה לאיבוד.
בפועל הדבר היה כבור סיד
מעיד:
שהכל מצוי וספור
כמות הצרכנים
מה אמוד
ואיזה שיא עוד ימעד
ויעמוד על מהויות
וישויות העוסקות להדוף מים מגיגית
לעטות
חגיגי
וחגיגית
בלהגית
ולהגי

לחבוט בסנפירים
במספרים שחוקים

לקפוץ לראש החזית

"הצנחנית עזית"

בצלילת שיכרון המעמקים
לזהות כי יוסדה ככלות הכל
אם מושבת האגם

הדגיגים שטים בין אלמוגים יצוקים,
עשויים מחומרים מוקצפים.
ודו תחמוצת הפחמן בתאים
מחמצנים תהליכים הפוכים
גב
ובגו
הדברים
צפים באי מלאכותי

הבטן הפוכה
מקשה על המעיים
עיבוד ועיכול החומרים
הרעילים

שוחים בוחשים במים חשים
כי הם כרישים



אך אפשר להסביר
לראשי צרצרים
כי התהליכים בהם חורקים
כנפיים
וצרימת קול העולה מגרמיים
לא מצמיחה משוררים
ההולכים על פני המים.

שהרעשים צורמים באוזניים
בפרט שעה שהם משתכפלים
ומשתכללים
מעבד אינטל ועמדת מחשב בודד
משחררים דמויות משוכפלות
רעולות

המתנהלות ומהללות

וחרף האמור הן נראות מוקרנות
גם שהן משודרות עמומות ומוסתרות
מזוהות
עולות כמומיות
אפלות

ואין מושכלות
שעייפה מהן הנפש
והדעת

באות במפורסמות
כפרסומות



האמת שרציתי להגיד לה
את האמור

אפילו להוסיף בציניות:

"משאית אספקת המדליות
תקועה בפקק בעליות
והגאיות
שאכן סיימו את כל היציקות
מברונזה
גם של המגן
עוד רגע בתום הטקס
יענו כולם אמן"



אבל באחדים מהשערים
והכניסות היו מכוניות שרופות
ממשיות

שנעטפו בדגלים אותות ומופתים
לפורצים דרכים

שהשעות הללו מטיבן שהן שתוקות
עדיף לתמקד
בפיצפוצים ובשוקולדה
ובתפזורת
המתוקות

בגביע הגלידה

להשגיח מנזילה

להיזהר ממעידה

צריך לעלות בשער הגיא
בהילוך נכון
על מנת לא להחליק לתהום
לעסוק בהתעלמויות.

לא לצאת ולבוא בטענות

לא לענות

לצפות מהלב
והמנוע והבוכנות
והארכובות
שלא יתחממו מדי
בעליות מהתחתיות.

ולהיות במהויות



שגם היכן שהחיים רעולים
צריכים לזהות תהליכים
וכללים את המנועים הפועמים
.



שישים שניות על תהיות.



עוד חמישים ותשע דקות
לצפירה

22.4.2007
.



היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 7/5/07 0:38
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אדם קדם

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה