בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ ?
או
בראשית ברא אל הים את השמים ואת הארץ?
מגילות התורה העתיקות שנמסרו הובאו ללא רווחים.
בדורות מאוחרים בלבד נקבעו הרווחים בתורה, כך שהוגדרו המילים.
כיום, כאשר מכוני מחקר רבים תרים אחר פיענוח צופן התורה והקוד
התנכ"י, החיפוש נעשה על ידי ביטול מוחלט של כל הרווחים
המקובלים, תוך טישטוש מוחלט של כל משמעות מילולית הידוע כיום
לציבור.
האם יתכן והמדובר באל הים?
המשפט השני בתורה מתייחס ישירות למים.
"והארץ היתה תהו ובהו וחשך על פני תהום ורוח אלהים מרחפת על
פני המים"
יכול היה בהחלט להיות:
"והארץ היתה תהו ובהו וחשך על פני תהום ורוח אל הים מרחפת על
פני המים"
הגיוני, לא?
ואם לא? לפחות יפה ורומנטי. |