קונספט: הליכה בקו ישר
מכשול נצפה: ספרי מדע בדיוני
מסרסאבטקסטהגיון תחתי ועילי: איננו ידוע
סוף: פרידה מהברור מאליו
מחיר: חובות הלבבות
זמן: טייםליין של 60 שניות בדיוק כשהזמן מסתחרר ונעלם
שקר: לילה לבן
אמת: מילואים J
קרביים: אחחחח! אינני יודעת
קונקלוז'ן: חתימה מדברית
והירח: עומד בעינו
הפלתי על עצמי מכונת כתיבה ספרותית. נשבעתי למינימליזם שאהיה
נאמנה לו. זהו זרם פילוסופי שהכתיב לנו שמואל הנגיד. למעשה,
אזריק עתה נוכחות בשני ורידי ידיו כי הוא צלוב מולי. גשם נוטף
כרגע על גגות העיר וחלוש הוא גונח גניחות צער. נתתי לו לשתות
כוס מים ואין מענה. הידקתי את כפות רגליו והוא הפסיק את
גניחותיו. מעלליי חסרי תוחלת הם אך אני ממשיכה. משפטיי אליו
אכן קצרים ונקיים מזהות כתומה. נקשתי בעקביי והזמן זמן ארץ
נוקש לו במרחב. המרחב יודע יותר ממני והצמדתי את עיניי לפיו
ונשקתי לו בעפעוף. הוא החזיר לי בעווית תכליתית ביותר ונפלתי
ארצה לרגליו. חבלים שרוכים סביבו והם רפויים לאין שיעור. חתכתי
בשיניי את חבל הנגיעות והוא הידק את חבל הסיפורים.
ישובה קוראת מולו ספר דעתי אינה נתונה אליו. עין אחת שלו פקוחה
תפלצת של מסרים מטרידים את מנוחתי. ראשי כבד נפל לימין והחזיר
לו בעווית מכוערת של שפיפות הקומה המדברית. כיסאו כיסא עץ
וכיסאי כס מלכות ירוק.
החלפת תפקידים
גופים ערומים זה לצד זה מתערבלים באוויר הפתוח. הרוח המרחפת
היא העיקר בארץ. רוז לא מחכה לאף אחד והיא נספגת בחול טובעני.
קשורה בעבותות לכסא הכתום מול שמש פצחנית נתונה לשינוי מזערי.
גרומה ויבשה ואני משרבב לתוכה צינוריות דיאליזה משחררות. היא
כמובן מתעוותת ויופייה מתגמד לעומת הדיאליזה הנהדרת. אקח לי
מדרגה ואעלה קומה אחת מעליה. נתון אני לשינוי עתה מסוכן לי
בשיעורי קומה גבוהים ואני מתיז עליה מים יפים מין סגידת אלילים
שכזו במרחבים הפרוצים. התעללותי היא רכה ולא מחייבת. שם אני
זין בחיקה ונוקף צעדה איטית לכיוון הארמון.
נישת הזהות העלומה
פרפרי חופשה מנביטים אשליות מסביב לארמון. אין רוח המרחב עומד
מלכת הזמן נוקף בלי כיוון. רטטים אין ושניהם ישובים על כיסאות
בחלל עקר וריק. רצפות מרובעות משנות צורה במימד רביעי מוטציות
של בטון ודה פורמציה. הרצפה קורסת שוב ושוב תחתיהם. אין מדבר
בסצנה זו ורק פיותיהם חתומים לא מגלים גם אינטואיציה יבשה.
מפנים את מבטם זה לזו בטייםליין של שישים שניות לפי הוראות
מדויקות. עיניים נפגשות שום פיצוץ לא נשמע במרחבים. הארמון
נספג ביישות גבוהה יותר מסרים כפולים בינו לבינה. תקשורת עבה
להם שני ילדיי הענוגים... 59, 60 ונקודת אל חזור מקפיצה את
לבבותיהם בדממה.
דה דיקרקטור'ס קאט
אנשים בגלימות מסתובבים ישנים בין גללי סוסים באורווה ישנה.
זוהי במת אמת של צילומי סרט פורנו אילם. הטייםליין הוא עקבי
לאין שיעור ואנחנו עתה בדקה המיליון ושש לתחילת הצילומים
הנוראים. ל"ה ימים קרבים ואין תגובה מהשחקן הראשי. הלוקיישן
בתנועה מעגלית על במה צירית ברדיוס של 6 מטרים. גללים גם על
ראשי השחקנים. ערוותיהם נקיות כמו ביום היוולדם. ישוב על כסא
מתבונן במתרחש לא מפנה אליי את תשומת הלב מחלק אותה בין
השחקנית האילמת ובין האסיסטנט המסור שלי. היא שואבת ומוצצת
ממני את תשומת לבי בצמא מיושב בדעתו אינני נגמר אני מחליט
להתרוקן ביום הל"ה. מחליט להפעיל את הבובות שוב וקורא קריאה
שאין לה תקדים לפעולה. לחשושים ברקע מעכבים את המצלמה מלהסריט.
נרדמתי לרגע ואני יורה עליה יריות של חולשה. קמתי ואני סטטי
ועיוור. קמתי ואני חמקני כמו מתושלח 952 שנים. עברה שנייה
והשחקן הראשי הודיע על בואו לסט. עברה שנייה ואני קמתי מיישובי
והילכתי אחריה לאט תוך כדי היא התפשטה בקצב לא קצב ועיניי רשפו
ברקים וחימה אמנותית. היא רכנה לכיוון העגלה ונשקה למושב עם
פיה. הצמידה את לחיה לגלל סוס. מכנסיי נפלו ממני באורח פלא
ופשטתי את עורי מעליי שלד חרמן ומתקתק מאימה. רגליי לא בגדו בי
והצלחתי לא לקרוס למראה אחוריה. הכניסה הראשונית הגיעה עד
לעצמות האגן שלה. היא צרחה. הבטתי למעלה בעודי בתוכה וקיללתי
ברכה מתוקה לכיוונם של האנשים בגלימות. הרבצתי בה חוכמה עוד
פעם ונסדקה לה עצם האגן הימנית. שברתי אותה מבפנים, אלוהיי אכן
עשיתי זאת. היא שותקת וסופגת את יופיי עד כלו נשימותיה, אני
כבר יצאתי מתוך גופי ובו ברגע שפרקתי את עולי לתוכה היא נפלה
לחוצה תחת גלגלי העגלה שפלה ומזוינת ואני רכנתי לעברה
בהדרגתיות.
Shiny nefesh from the inside to the outside with gliding
תקשורת פגומה סבוכה כקשרים בשיער חלק.
Lordy lordy...
הלכתם אחרי ארון ריק
עכשיו כשהדלת האטומה מופנית כלפי הגשם אני מרשה לעצמי לברור את
זרעי ולהוציא החוצה לאוויר העולם קינות מחשבה מסוימות שבישלתי
על אש קטנה בערך 50 שנה. אם זה יהיה ספרי הראשון אני נחשב אדם
מת בעיני הרבה אנשים שהשארתי מאחור. אם זהו תסריטי הראשון אני
נחשב פלגיאט אצל כמה וכמה אנשים נוספים שהלכו לצדי. אם זהו
הפיצ'ר הראשון שביימתי אני כוכב זוהר בשמי החשכה המטרופולינית
פלינית להרבה מאוד זמן אחרי מותי הפיזי.
טונות של חצי חימה יוצאות לי מהעיניים אל אדם מסוים שראוי שלא
אספר עליו בטקסט פעיל זה. הטקסט רשאי להיות פעיל רק בתחומי
החשיבה האקזיסטנציאליסטית כפי שאני אוהב לכנות אותה, וכמה וכמה
אנשים שהפלתי בדרכי עלולים לחשוב אותו בתחומים אחרים של המחשבה
האנושית. תככים נטוו סביב דמותי ב-50 השנה האחרונות, חצים
וריקושטי נפצים זוהרים נחרכו לי בבשר ששורד מלחמה קיומית כבר
50 שנה. יש שיגידו שאני יפה תואר יש שיגידו שאני מכוער. אני
למדתי שמוגשם אהיה לתמיד וכך גם בשרי יירקב תחתיי. הרבה ילדות
כאלה ואחרות טוענות אצלי לכתר. על נשים אני לא מעז לדבר כבר.
כל המילים כבר הוקאו מתוכי ונשארו רק רוחות מתות וקפואות של
פרצופים חולים על קרנית עיניי ובחתימת לבי.
רק על עצמי לספר אני יודע ועל אף אחד אחר וזוהי פעולתו העיקרית
של טקסט זה. אני מדמיין בבורות דמיוני כבר כמה כבשים נופלות
תחת כובד המשקל של נפשי המילולית. כן יהי רצון ונשימתן תופסק
בכוח עליון הכי מהר שאפשר. ככוכב לכת זוהר ראיתי לצדי כוכבי
לכת זוהרים אחרים בשמי האתר ואני מכיר בכך שזוהרם הוא זה שהאיר
אותי. אחרי 50 שנה ואולי אחרי שנה אחת בלבד הבנתי שאינני
קיים.
חיי על הסט ראו טונות של אשפתות בדריסת רגליהם. עוזריי וחבריי
לא עמדו תחת כובדה של אשפה זו ונערמנו תחתיה כמה וכמה פעמים.
תסריטים שכתבתי כבר נעלמו על ההארד דיסק של אמי. היא נפטרה
בהיותי בן 48 והשאירה אחריה שדה חרוך של חיטה צרובה בשמש. מזור
ומזון לרגליי השואבות.
התנהלותו של אבי שימשה לי עוגן בכל דקה ודקה מחיי. כפות רגליו
השקטות המטופפות בעדינות על רצפת חדרי הראשון הדירו ממני שינה
בהקיץ יותר מדי פעמים.
אבי, אני אוהב אותך ומוקיר אותך.
נצר למשפחת מלוכה
התמזל מזלי ויריתי בעצמי שלוש פעמים. אחת לצדק בגיל 28, אחת
בגלל אישה בגיל 38, ואחת בגיל 49, יום לפני קבלת הפנים של עשור
חדש. עבש וקפוץ אני ניגש לדלת ביתי ופותחה בטריקה חשמלית
מצמררת לקראת אף אורח. פסק הזמן הארוך בין הירייה השנייה
לשלישית קשור באדם שנחת בחיי ואסף את כל פיסות נפשי לכדי
תזכורת למה שהייתי פעם. פר רעבתן וסגפני למשתמש אחוז להט וחימה
למתבונן. נצר למשפחת מלוכה. האיש ההוא הלך לעולמו בהיותי בן 49
ולקח לי דקה וחצי מתומצתת של מונולוג אדיר מימדים להבין שחיי
אינם חיים ללא הליכתו במרחב הפתוח לצדי. נווד עיוור ברחבי
המטרופולין עם עיני רנטגן ושלוחות של נאמנים חסרי מודעות
מפוזרים בכרך. הוא קרא את המפה וכל יום החל מרגע קריסתו ישב
בחדרי ויחד גילינו שטחים נטולי לאומיות על הפלנטה שני מגלנים
מפוצצים מבשר משובח והאדרה עצמית מכוונת ישובים תחת כוסיות ערק
ובוכים על מפות גילוי עולם. הוא נתן לי את זהותי מחדש, זהות
שבמאה ה-21 אין לה כל שימוש. טעות של גוד אול מייטי הפילה אותי
מהשמים בכוונה כמו פיל על בריות חסרות תועלת, באונסינג באק אנד
פורת' עד לעצירה מוחלטת כעת.
מתוכי יצרתי הרבה דמויות שמסתחררות כרגע סביב עצמן ברחבי הכרך.
האצלתי לתוכן נתח מנפשי והן החלו בסחרור עצמי בעל אינרציה של
גל חשמלי. הן שכחו את עצמן כמובן. אחת אני זוכר במיוחד, שמה
היה שם חופשי והיא איבדה מהמהות הנהדרת והחופשייה שלה מהר
מאוד. נתנה לי לגמור אותה ולכלות את כוחותיה רק מתוקף איכותי
הבסיסית ביותר. סימני יופייה עומדים בעינם אך תוכה אינה כברה
והיא נפלה מבפנים. שרמוטה טריפוליטאית אחת. אני יורק על מילים
נפלאות ומחרבן שלוש פעמים ביום. איבריי הפנימיים כבר נגעלים
מקיומי ודוחים כל מה שאני מכניס לתוכם, החל מאוויר וכלה במילים
מפולצות ויפות ללא אגרוף של הוצאה לאור שיקפיץ אותן למקום.
כתיבתי נטועה היטב במסורת האנרכיסטית ומנסה להחיות אותה בדרך
לא דרך. קשה לזהות אותי עם רטוריקה מטיפנית שכזו. בהתבססי על
מוטיבים מתוך המיסטיקה האוריינטלית, כמו זו של הפירטים, אני
מציע טקטיקות של היעלמות - "טרור פואטי" אם תרצו, ומתקפת פר
בכבש. דוד בגוליית ורחב באונסיה.
סיטואציוניסט שכמוני פרץ במלחמת גרילה לכיוונם של הרסט אוף דה
פיפל. זהו קרנבל מילולי חסר היררכיה בנוסח יוון ואני מנצח עליו
בקברטיות נלוזה. אתם צריכים לראות אותי עתה, עם הרקס פורטי
פייב מכוון הפעם לרקתי לוחץ עליו
פוף
למה אני משמש כסות בענייני גזע או בענייני עבדים אינני יודע.
כל מה שרציתי אי פעם היה להשביח את זרעי. שבטי כבר זיהה עוד אז
את הפסאודו מדענים שהיו, ופיתח פתולוגיה של הירתעות מקונפליקט.
אני תמיד הייתי הקונפליקט עצמו.
ה"פרויקט האירופאי" שלי בעשור השני לחיי עדיין אינו יכול להכיר
בקיומו של איש הפרא - כאוס שחור משחור, שיא האורגניזציה
וההיגיון הפנימי, הוא עדיין איום גדול מדי עבור החלום
האימפריאלי של סדר.
לפני האדם הלבן הם היו רק שבטים של אנשים, עכשיו הם "שומרי
הטבע" והם מזינים את המיתוס הזה הלוך והזן. הייתי גם אמריקאי
שפרש מהחלום הגדול והפך "אינדיאני" לטובת רוח הכלל שרגעה.
שמו היה לאטיף. בסופית האלכימיסטית משמעות המלה היא מעודן,
סובטילי. משפחה גרעינית מעולם לא הוכרה על ידיו למרות שחונך על
פי דרך זו של צמצום אורגניזמים לכדי חיה מפלצתית הנקראת משפחה.
ב-art strike הוא נקט עוד בהיותו מחוספס צעיר ומושחז בעת שבה
החל ליצור. האם אפשר לדמיין אסתטיקה שאינה מתערבת, שמנתקת עצמה
מההיסטוריה ואפילו מהשוק החופשי? הרוצה להחליף את הייצוג
בנוכחות? כיצד הופכת עצמה הנוכחות למורגשת דרך ייצוגיות? לאטיף
הוכיח לכולנו שיש כוכבים שממשיכים לזהור בשמים ערלים.
"הלכתם אחרי ארון ריק" היה המוטו הרשמי שלו. מצוטט ונוקף מבטים
מושהים מאטים את הזמן היה לאטיף מתנהל במרחב. לצדו הייתי מדדה
חרמן ונוטף אגלי זיעה במפשעתי. מפשעתי יקדה ורתחה למראה כלבות
נפולות אלפי לילה ולילה ושחרזדה אחת לרפואה לא נתקעה לי
באוטונומיה. לאטיף היה מסב את מבטי היוקד לעבר ברבורים חולפים
שאותן כל כך אהב, מולי הן רק חלפו רוחות לא גשמיות אווריריות
מרחפות אט אט יוצאות לי מהפוקוס. מבטי התעבה והתאדה עם בריחת
זנבן מהתמונה.
מממ...
ברצוני להפסיק לרגע קל את הטרור הפואטי ולהתייחס למספר עובדות
בלתי מאוששות: יש שמועות שאני מומחה לתורת הנסתר ומכור
לאופיום, שאני מסתתר בקרוואן בנוואדה, או בחדר מלון אי שם
בשממה העירונית של ניו אורלינס. יש שמועות שאני מגדל כלבים
נטושים בחווה במדבריות סהרה או מתופף לי עם שבטים מורם למעמד
של אל בג'ונגלים של פפואה ניו גיני. כל זה יפה וטוב מאוד, אך
אני עדיין תליין טיפש של המטרופולין בעיר שנקראת אמדו
ניו-ולנסיה (שם מקורי) בארץ לא ארץ.
המשפט הראשון של לאטיף אליי היה "נבחרתי להיות לך מורה דרך.
המסע ייארך 10 שנים. הכנתי דברים אלה ואלה... אמור לי בבקשה מה
עוד עליי להכין, מתי אתה רוצה שאאסוף את השיירה והיכן?" עניתי
לו שאהיה מוכן לצאת לדרך כבר בבוקר למחרת, ובאשר למקום היציאה
ביקשתי שיקבע אותו בעצמו. הוא ענה לי בקיצור נמרץ שלמחרת בשעה
6 בבוקר ימתין לי בפונדק השיירות טוראן שעל כביש מהיר 667.
המתנתי לו בחמש וחצי ליד עץ שנקרא "עץ ולנסיאני", לפי המסורת
הארמנית היה שולח מרצונו את ברכת הדרך ליוצאים למסע. אני זוכר
כיתוב עדין על הגזע "ילידים פרוורטים פולימורפים". אכן רב
צורות ופעלים הייתי לפני פגישתי עם לאטיף, וכשחזרתי בפעם
השנייה והאחרונה לאותו עץ ולנסיאני חרטתי עליו בחדות "נספחים
לראות".
למי שמכיר בקירוב את הוויה דולורוזה שלי ושל לאטיף צועדים
במשעולי המבוך הפרטי שלנו - זוהי אתנחתה קומית שרבית למהדרין.
צלצול טלפון ראשון מאדם לא מזוהה בפונדק דרכים אידיוטי הקפיץ
אותי השמימה וגרם להיפרדות הראשונה שלי ממנו. היא הורגשה כמו
מחתך בבשר שעדיין נשם על כל רקמותיו. נפרדנו עור מעור, בשר
יצוק בבשר אחר שהוא נונ סלף. הפרידה ההיא הייתה נפש תאומה אחת
מהאחרת וכמו תמיד במצבים אלה המלאכים תוקעים בחצוצרותיהם
מבשרות החורבן והנביאים פוצחים בנאומם המתגלגל האינסופי על
גורלם המר של בני האדם. שמעתי את הקולות האלה, מקהלת שמיים
קטנה שלי בצועדי בדרכים לכיוון האלמוני המטלפן. תמהיל צלילים
בעודי הולך במדבריות לבד צרוב תחת השמש צד אחר תוכן באוויר
שהתרוקן ממנו אחרי שחיקה של מיליוני שנות שלטון.
הגעתי אחרי שנה רק עם זיכרון צרוב במוחי של אותו הקול המסתורי
לקומונה בעלת אפיוני קביעות שהרשימה אותי מהרגע הראשון. המבט
שלי הוא הרוח לאותן קהילות. הדבר העיקרי והמרתק הוא שבמשך אותן
שנים של שהייתי שם לא חשבתי על לאטיף אף לא לשנייה מתוקה.
הקומונה הזאת יכלה באורח פלאי להתארגן ללא תוקפנות מבחוץ. לא
היה שום כוח נראה שהגדיר אותה כפי שיכלה להגדיר עצמה מתוכה. על
כל פרטיה הפגינה ארעיות עוצמתית בפרטים וחשיבות עליונה להפגנת
כבוד גברי מחוסן. מצאתי עצמי נהנה מהתוכן שלה מוצץ כל מוסוליני
קטן רוכב על סוס ללא חת. טובות הנאה וחרב פיפיות תלויה מעל
ראשיהם, גם מעל ראשי ונאלצתי לעזוב אחרי שלוש שנים של דימום
מהחוץ אל הפנים.
לאטיף חיכה לי כל הזמן הזה על קוצו של חוט במדבריות. הוא ידע
שאינני פעול בובת חוטים קסומה והמתין בשקט לפגישותינו הבאות.
מכוח רצוני בלבד נפגשנו שוב על אם הדרך ואז החלה ההליכה
ההיסטורית בכיוון ההר העליון.
אילו תלאות כאלו ואחרות עברתי עם לאטיף בג'אבל אל קאביר רק
השמש תדע לספר. מיליוני שניות של שהייה לצד מלאך עליון צרבו את
בשרינו והטיפו לנו לסגת. בכל רגע קיוויתי שמותי הפעם יהיה סופי
ומוחלט. גוועתי מרעב ומצמא ולאטיף שמר על פתחי כמנהג חבר טוב.
חצי אדם חצי חיה הגעתי לפסגה שיניי שיני נץ ועיניי עיני חתול
תאוותני. לאטיף רגע כהרגלו. על הפסגה הבחנו בדמות אייקונית
נפלאה השעה הייתה שעת דמדומים חירשים ושמיים קהים. ביצעתי
תנועה כלפי הדמות והיא החזירה לי במבט יוקד שבעתיים ובאותה
תנועה בדיוק. לאטיף הניח את ידו על ראשי והוציא חרב מחגורתו.
עם החרב צמודה לגרוני הבטתי לשמיים והרהרתי באהובתי הרהור
אחרון מפץ פניה נגלו מולי ועצמתי עיניי במלוא החוזק להפיג את
חדות הכאב שבעתי די הצורך מהתמיינות על פי גזעים בחיי והגיעה
השעה לספר את שאומת ואת שזעקתי כל השנים הללו.
סודיהואבלתינתפסלקוראהקטןאךאגלהובכלזאתלמשמעהקריאהשלהאליי.
פרצופיברצחוקואנימציבאותומולהתחתשלהאנושות.
היתהאחתשאהבתיאחתבלבדוהיאסוערתושרוטהמלאתפצעיםהדופתמכותמבפניםהיאהעיקרשלימלאתכוח
שמתיאותהלצדיבהמבטחיהמוחלטומבטחההמוחלטבי
וזהו סודי קורא יקר. אל נא תשפוט אותי הומברט הומברט לעשייה
יתרה. 12 מושבעים כבר היו לי והם חרצו את דיני לא פעם ולא
פעמיים כי לא רק בעצמי יריתי. לאטיף ואהובתי שניהם נכנעו תחת
קרניי. שניהם היו חלשים ממני, כוחי גבר על טוב לבם והרגתי אותם
במו ידיי ללא כוח רצון. המלאכה הושלמה ביריית אקדח אחת. מתוקף
היותי רב מימדים אני רומס כל שנקרה בדרכי במיוחד את אהוביי, כי
הם בוחרים לחיות תחת מכבש יצריי הנשלטים.
נצר למשפחת מלוכה?
המונולוג הולך ומסתיים לאטו עם עלות השחר. אני מדליק מקטרת
וצופה אל הרחוב. עכשיו נפתחת דלת. פועלי מסילה יוצאים ומפריחים
יריקות באוויר. פנסים נדלקים בין הפסים. הרכבות נוסעות במהירות
של ארבעים וחמישה קילומטרים לשעה, הרי זה בלוף אחד גדול של
עסקני תקשורת המונים שלי. לשמע חדשה זו מתעוררות האומות הזקנות
של הקתדרלות, הארצות הישנות של אירופה. מתעוררות, מעוררות,
מגיעות לחיי מודעות, משילות את כבליהן: אירלנד שואפת החופש,
איטליה האימפריאליסטית, גרמניה הלאומנית, צרפת הליברלית ורוסיה
הענקית, המבקשת להקים את השילוב בין מזרח ומערב על ידי פנייה
אל הקומוניזם השקט של בודהה ואל הקומוניזם הסוער של קארל
מארקס.
נדרשתי רק לחוק התועלתיות, החוק היחיד בחיי רדה והיכה בי ברגעי
שכחה. אני סובל מזרם רעיונות במתח גבוה, הנוסחאות הקלאסיות
אינן מספקות אותי עוד, הכל נסדק וקורס גם החישוקים העתיקים
ביותר והפיגומים הזמניים החזקים ביותר. בתוך הכבשן של מלחמת
שחרור ועל הסדן הרועש שעליו נדפסים העיתונים המתעוותים הלוך
ועוות, מותכים, מתחשלים מחדש כל איברי גופי.
לאור השמש ולקול חבטות התנגשות עמומות משייטות הנימפות במלאכה
מופלאה זו - מנגינות מיסה של פסקאל, של ליסט, של מולר, קוצבות
את שיוטן. מוצרים מחמשת חלקי תבל מופיעים יחד על אותה צלחת.
בכל נשיקה ניזונים מנטפי הזיעה של הזהב. הגלגל מסתובב, הכנף
מרחפת, האוזן המצויה בתוך אפרכסת השמע. ההכוונה. הטמפו.
כל הכוכבים כפולים, ואם הדעת נבעתת מן המחשבה על משהו מזערי
ביותר שנתגלה זה עתה, איך אתם רוצים שהאהבה לא תזדעזע מכך?!
יום כיפור אחד רך
הלב רך, יונה וולך אמרה, מבלי שידעה שלבה הוא אלף אלפי חדרים
אלטערזעאכן. מה אתה יודע? הייתי כנועה כמו ספוג ושתקתי את
השתיקה הכי נפלאה שיכולתי לשתוק מזה הרבה זמן. כל מילה הייתה
תוספת מיותרת לרגע שכבר עבר.
ואולי לך היה פשוט משעמם
ונדמה לי שהתפרצו ממני שתי מילים אל מרחב האור שהיה בינינו.
זמן
שאול.
ואינני יודעת מה לעשות עם כל הידע שצברתי עד כה. מחוברת אליך
בזונדה וקשה לי לנשום כשאתה לא מצייץ לעברי. זה או אתה, או שאר
העולם. וההפרדה הזאת חותכת לי בבשר בכל פעם שאני נפרדת ממך
לשלום ומחכה רגעי נצח שתבקש ממני לחזור כדי להפיג את שממונך עד
שהיא תגיע. ושואל ושואל אותי, תמיד שואל אותי.
איפה היא?!
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.