[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








לקויי למידה
דר' אמנון טיל, DAT
http://web.beitberl.ac.il/%7Eamnon.till/lme.htm

Homepage:
http://mywebpage.netscape.com/amnontl/homepage.htm
Hebrew Homepage: http://stage.co.il/Authors/238
Email: amnont@walla.co.il

=========================================
ראשי פרקים
=========
הקדמה
אבחון
אתרים בעברית
שילוב
פורומים
מאמרים
אתרים באנגלית
-----------------------------------------------
מאמרים בסידרה העוסקת בחינוך מיוחד
========================================
הקדמה

מכיוון שאוכלוסיית לקויי הלמידה בארץ נאמדת ב10 אחוז
מהאוכלוסיה קיימים אתרים רבים העוסקים בנושא זה.
========================================
אבחון

ערכה לגילוי הפרעות קשב וריכוז בבני הנוער

http://www.health.gov.il/download/docs/units/psicholog/DrHagesh.pdf


חשיבות האבחון והמעקב אחרי לקויי למידה

http://www.hebpsy.net/community.asp?id=2&article=286


אבחון פסיכודיאנוסטי בגיל הגן, בהתיחס לליקויי למידה והפרעת
קשב

http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=568

מהמאמר: "המאמר כולל התיחסות לאופן העברת האבחון, התחומים
הנבדקים, והמלצות לדרכי עבודה בהמשך. המאמר מתייחס הן לצד
הדיאנוסטי והן לתהליך הרגשי. "

התגלה פגם גנטי שעלול לגרום לדיסלקציה

http://news.walla.co.il/?w=//799884

מהמאמר: "הפגם עלול לשבש פעילות במוח המאפשרת קריאה. הגילוי
עשוי לסייע לאיתור מוקדם יותר של דיסלקציה, ולטיפול בה בגיל
צעיר יותר"
=====================================
אתרים בעברית

עמותות

אורטון דיסלקציה ישראל

http://orton-ida.org.il

פעילות העמותה למען הדיסלקטים, במה השוני במוחו של הדיסלקט:
ראיה, קשר שמיעה-ראיה, מגע, תנועה, דיבור, קלט שפה דבורה או
כתובה, קשר שמיעה-דיבור.

ניצן חיפה

http://nitzan-haifa.israel.net/homepage.htm

באתר: שירותים, מילון מונחים וקישורים.

פרויקט חונכות לשם פר"ח

http://leshem.20m.com/progects.html

עזרה של פר"ח וחונכות ללוקים בליקויי למידה.

מכונים פרטיים ושיטות טיפול

לקויי למידה

http://web.mscc.huji.ac.il/techedu/techedu/saar2.html

האתר של דר' אילנה מודלינגר, בוגרת הסורבון ואוניברסיטת
ירושלים.
באתר הגדרות של לקויי למידה, תסמונת לקויי הלמידה, הסטוריה של
המונח לקויי למידה, הפרעות קשב ופעלתנות יתר, קישורים, מילון,
יסודות ההבעה הכתובה: כתיבה וכתיב.

לקויי למידה

http://www.noya.co.il

האתר הוא של דר' נויה ספקטור, מאבחנת ומטפלת מומחית בלקויי
למידה. באתר: אבחון, טיפול וייעוץ, הרצאות וסדנאות, ספרים
וחוברות, ומאמרים של בעלת האתר.

המרכז הארצי ללקויות למידה

http://www.66666.co.il

פריטי האתר: עלינו, מודל העבודה, אבחונים, סוגי אבחונים,
טיפולים פסיכולוגיים, טיפולים אלטרנטיביים, טיפולים פארא
רפואיים, הוראה מתקנת, מילון מונחים מקצועיים, תוכנית למפגשי
דעת, הדרכות והשתלמויות, פינת הילד, חנות המרכז, תוכניות
עתידיות.

כישורי למידה

http://www.kishurei-lemida.com

מרכז לקידום תיפקודים בהנהלת רמי כץ. באתר הגישה הנוירו
התפתחותית, מרכז אבחוני טיפולי, קידום קישורי למידה במערכת
החינוך, קורסים והשתלמויות.

שיטות טיפול

http://www.keshet-tv.com/Item.asp?GroupID=878&ItemID=16120&ProgID=164


מרכז קורן - טיפול בלקויי למידה

http://www.koren.co.il


הטיפול בשיטה הסמיופונית בלקויי קריאה

http://img1.tapuz.co.il/forums/24487266.doc


מודעות פונולוגית

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=201&msgid=22519090


דיסלקציה והמודעות הפונולוגית

http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/hagigey/dislex-2.htm


פיתוח אסטרטגיות למידה אצל סטודנטים דיסלקטים

http://www.machon.co.il/mamar/learnstrat.PDF


לקויי למידה ו"המורה לחיים"

http://www.itu.org.il/PaperArticles/ViewPaper.asp?msid=4&article=209


המרכז ללקויי למידה למתבגרים ומבוגרים

http://www.drdebby.co.il

מהאתר: "האתר ללקויי למידה מתבגרים ומבוגרים מיועד לספק מידע
ולתת מענה בכל הנושאים הייחודיים ללקויי למידה בגילאים 15
ומעלה.

באתר ניתן למצוא הסברים למונחים ונושאים מקצועיים בתחום הפרעת
לקות למידה על היבטיה השונים, מאמרים מקצועיים, פירוט סוגי
אבחון, טיפול וייעוץ המתקיימים בקליניקה, תקצירי הרצאות וכן
שאלות ותשובות בנושא לקויי למידה בצבא.

בנוסף, ניתן למצוא באתר מידע בנושא לקויי למידה במקומות עבודה
ובלימודים גבוהים, קישורים לאתרים בתחום ופורום פתוח".

שיטת בן דור: הוראה מתקנת וטיפול בלקויות למידה

http://www.dyslexia-bendor.co.il

שלום בן דור הוא מומחה הוראה מתקנת באמצעות תנועה. פיתח שיטה
פשוטה, יעילה ומהירה ללימוד הקריאה, הכתיבה והחשבון. שיטה
המתאימה במיוחד לילדים עם ליקויי למידה והוכיחה את יעילותה
בעבודה עם ילדים עם סוגים רבים ושונים של לקויות וחסכים נוספים
כמו - הפרעות  קשב וריכוז (ADHD , ADD ), לקויות שפה,  NVLD
PDD ועוד.
======================================
שילוב

השילוב האחראי של ילדים לקויי למידה בכיתות רגילות

http://www.daat.ac.il/daat/kitveyet/hagigey/hashiluv-2.htm


תלמידים לקויי למידה בחינוך הרגיל

http://www.mevaker.gov.il/serve/showHtml.asp?bookid=235&id=57&frompage=268&contentid=4861&

========================================
פורומים

פורום לקויי למידה בדוקטורס

http://www.doctors.co.il/m/Doctors/a/Forums/xFF/List/xFI/1217


אסטרטגיות והנגשת למידה בתפוז

http://www.tapuz.co.il/forums/main/anashim.asp?forum=874


פורום לקויי למידה והפרעות קשב וריכוז בYNET

http://www.ynet.co.il/home/0,7340,L-3213-8489,00.html

=======================================
מאמרים

דיסלקציה זו לא מחלה

http://www.labriut.co.il/article.asp?subname=61


עיבוד תמלילים קולח למרות דיסגרפיה

http://bakbook.co.il/bookstore/ebookstore.asp?category=380&id=120759


דיסלקציה - ליקוי לא קרוא

http://starmed.msn.co.il/Galileo/Dyslexia


חדר קריאה - לקויי למידה

http://www.education.gov.il/shefi/heder1.htm


סיכומי הרצאות בכנס ב2004 העוסק בלקויי למידה

http://www.gal-il.org/kenes2004/shortofkeness2004.pdf


ד"ר נויה ספקטור: מרכז מקרה ללקויי למידה

http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=306


לקויי למידה המתגייסים לצה"ל

http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=563

מהמאמר: "המאמר עוסק באוכלוסיית לקויי למידה בשלב לשכת הגיוס
בצה"ל, שלבי המיון השונים הצפויים להם, מדיניות הצבא ביחס
ללקויי למידה הן בקביעת נתונים אישיים והן בשיבוץ. כותבת המאמר
פירסמה עבודת דוקטורט על הסתגלותם של לקויי הלמידה לשרות הצבאי
ומסייעת ללקויי למידה להתכונן היטב לגיוס."

דיסלקציה, המערכת המגנו-סלולרית ורכיבה על סוסים

http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=572

מהמאמר: "דיסלקציה קשורה סטטיסטית למקבץ של קשיים: הבחנה
שמיעתית, זכרון עבודה, עיבוד חזותי של תנועה, קשב חזותי במרחב
ובזמן, קואורדינציה, שיווי משקל, ופעילויות גופניות אוטומטיות
נוספות. המאמר מתמקד בצדדים החזותיים והמרחביים שבדיסלקציה,
והוא כולל פרוט של הרקע הפיזיולוגי לתחום החזותי וכן התרשמות
קלינית לגבי הקושי החזותי-מרחבי,

בעקבות עבודה עם ילדים עם דיסלקציה בעזרת רכיבה על סוסים.
רכיבה אתגרית אינטגרטיבית מתיחסת למכלול של הילד, ומניחה כי
קושי בעיבוד חזותי תוך כדי תנועה פוגם בתחושת הבטחון של הילד.
בהתאם לכך חלק מהעבודה עם ילדים לקויי קריאה היא גם על התמצאות
במרחב תוך כדי תנועה."

דיסלקסיה בראי הרפואה

http://www.hebpsy.co.il/community.asp?id=89&article=1229

תמצית: "יותר ויותר עדויות מן המחקר ומן הקליניקה תומכות בהנחה
שדיסלקסיה היא מחלה בעלת מקור נוירואנאטומי מחלה המחייבת טיפול
אך שאינה ניתנת לריפוי".

הפרעת קשב וליקויי למידה - מי יעזור אם הכיתה גדולה מדי
וההורים עסוקים?

http://www.hebpsy.co.il/articles.asp?id=1370

תמצית: "ילדי ישראל נמצאים במצב בו הם רואים פחות מבוגרים
בהשוואה למדינות אחרות בגלל הורים עסוקים וכיתות גדולות. מורה
מצופה ללמד בכיתה עמוסה הרבה מעבר למה שנהוג בעולם המערבי,
ואילו ההורים מצופים לעבוד בימי עבודה ארוכים ביותר, לעיתים גם
בערב ובסופי שבוע.

המצב הזה הוא קשה במיוחד עבור ילדים עם טמפרמנט פעלתני, קושי
בקריאה, נטייה לחולמנות או קושי בהתארגנות. הם זקוקים לעבודה
פרטנית והתיחסות אישית הן בבית והן בבית-הספר. כאשר צרכיהם
אינם נענים התסכול שלהם גדל והם מגיבים במצוקה וחוסר שקט. במצב
כזה חוסר הריכוז שלהם גדל ושיתוף הפעולה שלהם עם המורים הוא
מוגבל. סימנים דומים של עומס, שחיקה, ועצבנות ניתן לראות גם
אצל המורות וההורים".

ילדים מיוחדים: המפגש של ילדים היפראקטיביים (ADHD) ולקויי
למידה עם מערכת החינוך ע"פי תאורית העצמי.

http://www.hebpsy.net/articles.asp?id=955

תמצית: "המאמר הוא חלק מסידרה. הוא עוסק בתאורית העצמי במערכת
החינוך. רבים מהילדים המאובחנים או מאופיינים כילדים
היפראקטיבים או הסובלים מלקויות למידה שונות, הופכים להיות נטל
קשה על המערכת החינוכית כיוון שאנו יוצרים איתם אינטראקציות
שליליות ובלתי מותאמות. אנו דורשים מהם ללמוד באופן שאינו טבעי
להם, ודורש מהם מאמץ רב, אנו מעריכים ומקדשים התנהגויות
ויכולות שאינן עולות בקנה אחד עם ההתנהגיות והיכולות שהם חזקים
בהם, ולבסוף קובעים שהם "לא תקינים" וזקוקים להכוונה, לטיפול,
ולתמיכה.

עמדה זו אינה לוקחת בחשבון את מקומה של המערכת החינוכית ביצירת
הקושי ואת תפקידה לא רק לאבחן את הקושי שנוצר, אלא גם למצוא
ולהכשיר מחנכים ללמד בגישות שהן יותר מותאמות למי שלומד דרך
גופו, דרך קשר, דרך חשיבה ודרך ההתנסות והחוויה. אם נצליח
להבין יותר טוב כיצד מרגישים ופועלים ילדים אלו, נוכל ליצור
עבורם סביבות למידה מותאמות ואינטראקציות חינוכיות חיוביות"

ליקויי למידה

http://www.e-mago.co.il/e-magazine/learning.html

=========================================
אתרים באנגלית

אתר האגודה הבריטית לדיסלקציה

http://www.bdaweb.co.uk/bda

=========================================
מאמרים בסדרה העוסקת בחינוך מיוחד

http://web.beitberl.ac.il/%7Eamnon.till/lsedu.htm

=========================================

הבלוג שלי בתפוז
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=amnontill

הבלוג שלי בקפה דמרקר
http://cafe.themarker.com/view.php?u=162968

===============







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אני לא רוקד(ת)
כשעצוב?


תרומה לבמה




בבמה מאז 26/3/05 13:48
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אמנון טיל

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה