חדווה: אההה... טוב. ליאור שבי. כולם להקשיב לי.
אני מרגישה שיש התרופפות בהתנהגות של כמה מהאנשים בכיתה הזאת.
כמה מקרים כבר הגיעו לידיה של הרכזת.
אני מנסה בינתיים אחד על אחד למנוע הזמנת הורים.
יש כמה וכמה אנשים פה שאני רואה על-ידי עליצות היתר שלהם שהם
לא יודעים מה שקורה. אני לא רוצה לטפל בזה. אתם כבר בני-נוער
בוגרים ואני מדברת על כל אחד ואחת מביניכם.
שבוע שעבר יצאתי מפה לא רק על ארבע אלא גם בהרגשה שאתם
מתדרדרים.
יש לי פה דפים בקשר לתקנון החדש של בית-הספר.
בין אם זה מוצא-חן בעיניכם ובין אם לא - זה מה שהוחלט וזה בא
בעקבות היעדרויות של תלמידים. החלטנו להחמיר בעניין זה ולא
לוותר.
יינון: נצטרך גם ללכת עם טלאי צהוב?
(נכנסת יעל ממועצת תלמידים)
יעל: שלום, י"א 9, רק רציתי להודיע לכם שלאחרונה קמה ועדה
אנטישמית בגרמניה ואנחנו מעבירים עצומה בכל בית-הספר שמתנגדת
לה. אז אם תוכלו, בבקשה תחתמו עליה. זה חשוב!
יינון: אפשר לחתום "דוקטור מנגלה"?
חדווה: תודה רבה לך יעל, אני רוצה להמשיך בשיעור.
טוב, יונתן עזב את הכיתה. הוא לא הרגיש את עצמו משוייך לכיתה
ולמגמה המוזיקלית והוא עבר ללמוד בתיכון ברעננה.
יינון: הוא היה איש טוב...
חדווה: בקשר לורד - היא עדיין מאושפזת בבית-החולים ואי אפשר
ליצור איתה קשר או לבוא לשמח אותה כמו ששימחנו את מאיה, אבל
אפשר לשלוח לה ברכה או מה...
יינון: נשלח לה לייצן מזמר.
חדווה: טוב, עכשיו לנושא השיעור. אימרו נא לי אילו תנאים אתם
צריכים לכתיבה אינדיבידואלית?
שון: חברה אנושית.
חדווה: אוקיי, יפה מאד, תכתבו את זה בבקשה...
פינגי: ששון צריך חברה אנושית?!
חדווה: נו באמת... מה עוד?
יינון: עט.
פינגי: עיפרון.
חדווה: חבר'ה, אני לא מדברת פה במקהלה. מגמת מוזיקה לא נתנה
לי רשות לפתוח פה מקהלה!
יינון: חברים, אני רוצה להקדיש את הזמן הזה לחידוש שהמצאתי
ללמידה מהנה ונעימה יותר: פרצופים על ספרים, רבותיי.
אלי: יינון, הכושר היצירתי שלך ממש מפותח.
יינון: לא, זה של נעמה...
חדווה: טוב, אני נותנת לכם שלוש דקות לצאת להפסקה. אבל לא
יותר!
אלי: אנשים אומנותיים יש פה...
דנה: טוב נו, למה ציפית? זו כיתת אמנות...
22.10.1998 |