[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







דוד בן חיים
/
רדיו סוף הדרך

פרק  3

TEASER

חדר ישיבות.  בוקר 1
צוות חברי ההפקה יושבים מסביב לשולחן הישיבות, מדברים וצוחקים
ביניהם. שייע בראש השולחן מנסה להשליט סדר.  

שייע
אנשים... אנשים להירגע!
(דופק עם היד על השולחן)
נו, זה לא ייתכן שאני אומר את המילה 'פלצני'
ואתם נקרעים מצחוק ועושים מזה סיפור!
בחיית ראבאק, אתם כבר אנשים בוגרים !!!

( הרוחות בחדר נרגעות לאיטן )
( שייע מתבאס )
   
אחלה... כבר שכחתי מה רציתי להגיד... באמת אי אפשר ככה עם
כל ההפרעות האלה. חוט מחשבה זה לא... אה.. כמו חוט דנטאלי!
( שייע משאיר את הסובבים מבולבלים )
אני מציע שנמשיך. יש עוד משהו על הפרק?

מאיה
כן, עניין אחרון. מאזין שלח לנו פקס והוא כותב שם
שלדעתו אנחנו מדברים יותר מדי על כדורגל.

שייע
(מופתע) מה את אומרת? מי זה הגיבור הזה, שיזדהה!

מאיה
איציק דהאן.

שייע
(במלודרמטיות) איציק דהאן חושב שאנחנו מדברים
יותר מדי על כדורגל... אז מצדי שאיציק דהאן ייקח את הדברים
שלו לתחנה אחרת ושלא ילמד אותנו לעשות רדיו.

מאיה
אתה רוצה שאני אמסור לו את זה?

שייע
כן, אבל בעדינות.
בסה"כ, הדברים שהוא אומר חשובים לנו מאוד.
טוב, אם זה הכול, אז אני חושב שסיימנו להיום.
(נעמד ללכת)
אברי
(מתפרץ לפני ששייע נעמד ללכת)  
אה... סליחה, שייע... יש עוד איזה עניין שלא דיברנו
עליו וזה ה... (מחכך בגרון) אממ... העדכון שכר שלנו?

שייע
(מקבל מבט לחוץ על פניו)
אה... כמובן.  (מגרד בפדחת) בהזדמנות הזו אני רק רוצה שתדעו
שהעדכון חשוב לי אה... לא פחות ממה שהוא חשוב לכם, אם לא יותר.


( שייע שולח יד זריזה מתחת לשולחן )
( ואזעקת אש מתחילה פתאום לפעול.  בחדר נפתח מתז )
( שמרטיב את העובדים והחדר כולו.  שייע עושה עצמו מבוהל )  
( אבל למרבה ההפתעה, במקום שכולם יעזבו בבהלה את החדר )
( הם נשארים לשבת במקומם כאילו כלום לא קרה ).

שייע
(מופתע) אנשים, מה קורה לכם?!
יש שריפה בבניין!

מאיה
(צועקת מרעש המתז, רוטבה כולה)
שייע, עשית לנו את התרגיל הזה בפעם האחרונה
שניסינו לדבר איתך על העדכון.  אתה לא יכול להמשיך להתחמק
ככה.

( שייע, בצעד חסר אונים, מביים התקף לב ונופל מחוסר הכרה )
( עם הראש שמוט על השולחן. תוך כדי הוא שולח יד לטלפון ולוחץ
על כפתור )
( שוקה נכנס בזריזות לחדר )

שוקה
טוב, אנשים, להתפזר!  יאללה מה קורה לכם?!
הבנאדם עובר התקף לב, צאו מהחדר!

( העובדים, סחוטים ממים, קמים לצאת מובסים ומושפלים )

שוקה
(בעליזות) אתם מוזמנים להרמת כוסית בקפיטריה לשנה החדשה...
(מלווה את העובדים החוצה, בתנועות ראש של מארח בחתונה)
חג שמח אנשים, שנה טובה לכולם.




FADE OUT


ACT ONE
SCENE A

אולפן הקלטות.  בוקר 1.
אברי באולפן בשידור, מדבר למיקרופון.

אברי
(למיקרופון)
מאזינים יקרים, זמננו תם להפעם. אני מקווה שנהניתם
מהשעה האחרונה לפחות כמוני, וכמובן הכי חשוב -
אל תשכחו את המסר שלמדנו היום בתוכנית:
אם תדברו על אנשים מאחורי הגב,
אל תתפלאו כשתקבלו תשובות מהתחת.  

העורך היה מני גולן, מפיקה - מיכל ברקן ואני הייתי אברי בן
תור.
אחרינו החדשות - המשך האזנה נעימה לכולם.

אור השידור האדום נכבה ואנט נכנסת מחויכת לאולפן עם כוס קפה
ועיתון ביד.

אנט
בוקר טוב.

אברי
(מחייך חיוך רחב)
בונז'ור אנט, בונז'ור. על מה מגיע לי כוס קפה הבוקר?

אנט
תראה מי נהיה סלבריטי -
(מגישה לאברי את העיתון ומניחה את הכוס על השולחן)


אברי
(לוקח את העיתון ומעיף מבט)
אה!  הנה תמונה שלי בעיתון!

אנט
נכון.  תראה איזה יופי אתה נראה ככה עם המפרצים, גברי כזה...

אברי
(נותן מבט קרוב יותר בעיתון)
אה!  הם קראו לי פה גברי!

אנט
(מופתעת) באמת?  איפה?!
(מביטה גם היא קרוב יותר)

אברי
הנה, פה.  הם רשמו ש"שדר הרדיו גברי בן תור נצפה
יושב ב"מונסי"  בפיג'מה וכפכפים...
(כועס) איך הם מעיזים לקרוא לי גברי?!

אנט
לא שזה מפתיע במיוחד אבל באמת ישבת במונסי עם פיג'מה?!

אברי
זה לא פיג'מה, אנט. תני לי קצת קרדיט.
תסתכלי, זה מה שאני לובש עכשיו.
(מציג לה בגאווה מכנס שנראה כמו שרוול)
זה מכנס שחבר שלי קנה לי בתאילנד.
(בהתלהבות) את יודעת, עושים את המכנסיים האלה מבד מיוחד שאפשר
גם ללבוש אותם וגם להכין בהם גבינה... אם רוצים כמובן.  

אנט
מעולה.  אני שמחה שהשפשפת שלך מייצרת לנו לבנה
תוך כדי שאנחנו מדברים. אבל -

אברי
(קוטע אותה) אבל מה? אני סתם מתעצבן? תחשבי שיכתבו
עליך בעיתון, ובמקום אנט חלפון, יקראו לך...  "בגט" חלפון!

אנט
(מהרהרת) בגט חלפון... זה דווקא נשמע לא רע, אתה יודע?
בשבילי זה כמו להיות יותר מחוברת לשורשים הצרפתיים שלי.

אברי
(צוחק) על מי את עובדת, תגידי לי? את בכלל מרוקאית, לא?

אנט
(צוחקת צחוק קצר)
אגב מרוקאים, שייע מסר לי להגיד לך שהוא
רוצה אותך במשרד שלו בשתיים.

אברי
אגב מרוקאים באמת, שייע היה קצת עצבני היום, לא?

אנט
אני באמת חושבת שהוא עובר תקופה קשה עכשיו.

אברי
(פותח עיניים בפליאה) תקופה קשה את אומרת?
זה דווקא יכול להיות נחמד... לא?
( אנט בהלם )

תראי, אני לא מאנייק או משהו כזה אבל אני כן דואג לאינטרסים
שלי.
ז'תומרת, זה יכול להיות נחמד למטרות מסוימות, לא?
(אנט נרתעת לאחור, מתנועעת בחוסר נוחות)
די נו, תסכימי אתי שצער של אחד הוא לאו דווקא צער של אחר.
(אנט בשוק, נעמדת לצאת מהחדר)
אנט, תירגעי, אני לא אפיץ תמונות שלו באינטרנט עוד פעם.
אבל תבטיחי לי שלא תספרי את זה לאף אחד.
אני חושב שזה יכול לפעול לטובתנו, הקטע הזה.

אנט
(מתרחקת לכיוון הדלת)
זה עדיין נשמע קצת כמו עוד משהו שאני לא רוצה להיות חלק ממנו,

אבל אין שום בעיה בכלל. הסוד שלך שמור אתי, גברי!

אברי
הלו הלו... אני מציע שתירגעי, גב' בגט.
כמוך אני אוכל לארוחת בוקר.
 
  CUT TO


SCENE B

קפיטריה.  בוקר 1.
אברי, מנדל, מאיה ושוקה יושבים סביב אחד השולחנות, מנדל מערבב
חפיסת קלפים בידיו.

מנדל
(תוך כדי שהוא מחלק לכולם קלפים בסבב)
טוב, בקיצור, המשחק הולך ככה -

אברי
אפשר להרים את הקלפים?

מנדל
כן, כן.
(מרימים את הקלפים ההפוכים מהשולחן)
עכשיו, כל אחד מכם מקבל שבעה קלפים,
ואני מקבל תשע.

שוקה
ולמה זה?

מנדל
ככה משחקים. טיפה סבלנות ואני מסביר.  עכשיו
שיהיה לכם ברור - המטרה של המשחק היא: לנצח!
כי מי שמפסיד, חייב להיכנס למשרד של שייע
ולהזכיר לו עוד פעם לגבי העדכון שכר.  
( השלושה זורקים את הקלפים בהפגנתיות חזרה על השולחן ).

מנדל
(מתפתל על הכיסא בחוסר סבלנות)
נו, חבר'ה, תהיו רציניים!
מישהו יהיה חייב לעשות את זה מתישהו ועדיף לנו שזה יהיה
אחד מאיתנו ולא מישהו אחר, כמו -
( מעיף מבטים לצדדים, לוודא שאף אחד אחר לא מקשיב )
( אז לוחש ומבט של תיעוב על פניו )  
א ל י . . .
הוא עושה לי חשק לבלוע פח זבל, האיש הזה.

מאיה
אבל שוקה יכול ללכת. שייע אוהב אותו.

שוקה
לא לא לא... אני יש לי פטור מדברים שמפטרים אותי.  
חוץ מזה, מכל מי שיושב פה, דווקא אני היחידי שלא מקבל
כסף על מה שאני עושה פה.

אברי
(בפליאה) אתה רוצה להגיד לי שאתה עדיין בסטאז'?

שוקה
(מביט באברי בזלזול)
אתה רוצה להגיד לי שאתה עדיין לא עשית ניתוח אף?

( שוקה נעמד לעזוב את השולחן כשמיכל מופיעה פתאום.  השניים
נעצרים זה ליד זה ומתמהמהים )  

מיכל
(באדישות) שלום שוקה! מה, אין בית ספר היום?

שוקה
(מחייך) לא... היום שביתה והאמת היא שרק באתי להתרשם
ממה שאת עושה פה בתחנה ואחר כך נראה, חשבתי אולי
לקפוץ מאיזה חלון או משהו.

( שוקה צוחק לעצמו בדרך החוצה מהקפיטריה ומיכל מתיישבת במקומו
ליד השולחן )

מיכל
(שוב באדישות) דיברתי עכשיו עם שייע עכשיו לגבי העדכון.

מנדל
(מכה על השולחן בהתלהבות)
מיכל?!  כ ל   ה כ ב ו ד   ל ך ! ! !


מאיה
את מספר אחת מיכל!

מיכל
כן, תודה.  בכל אופן דיברתי איתו רק לגביי.

מנדל
(המום) מיכל?! תתביישי לך!  איך עשית דבר כזה?!

מיכל
סליחה?!  אדוני, אני חייבת לך משהו?

מנדל
((בפליאה) ברור!  איזה מן בהמה סוציומטית את?!

מיכל
(מתעצבנת) תסתום ת'ג'ורה שלך יא חתיכת נקניק!
(מנדל מרים אצבע מאיימת באוויר ומיכל גם היא מתנפחת)
תוריד את האצבע שלך, פסטרמה!  

אברי
(צוחק, מושיט ידיים לצדדים בתנועה של הפרדת כוחות)
טוב, טוב... בואו נרגע שנייה לפני שמישהו פה יידקר.
מנדל, תירגע וגם את, מיכל - די כבר עם הקטע הזה של הנקניק.

( השניים נסוגים אחורה בחוסר חשק ושקט משתרר בשולחן )

זהו.  ככה אני אוהב אתכם.
ברגוע...

( שנייה נוספת של שקט )

מאיה
אז...אה... למה באמת דאגת רק לעצמך?

מיכל
אוווו! תראו מי התעוררה!

מנדל
(מתעורר שוב בהתלהבות) אל תוותרי לה מאמי, כנסי בה!

אברי
(מתעצבן) אוי נו, די כבר!  תרדו מזה!
( פונה למנדל, הבנות ממשיכות לריב ביניהן )
מנדל, אתה רואה מה עשית?

מנדל
(מחייך) מה אתה רוצה, תגיד תודה.  
אני רק עושה שיהיה מעניין בתחנה.
( מיכל ומאיה מתווכחות ברקע )
אתה יודע, זה שיהיה לי מה לספר לאישה שאני חוזר הביתה...
( מעיף מבט לעבר אשתו שכבר כמעט הולכת מכות עם עמיתה לעבודה )
(מחייך) טוב נו... נראה לי שהיא כבר יודעת...


CUT TO

SCENE C
מסדרון.  מס' דקות לאחר מכן.
שוקה הולך במסדרון, אברי מתגנב מאחוריו וחוטף אותו לפינה
צדדית, סמוך לשירותים. שוקה בהלם, מוריד ממנו את אברי באלימות.
אברי מתגונן ומרגיע אותו בעדינות.

אברי
שוקה, אתה מקורב לשייע. תגיד לי, מה עובר עליו?
שמעתי שהוא לא בתקופה טובה.

שוקה
(בהלם) למה אתה רוצה לדעת?

אברי
שוקה, אתה מספיק זמן בשביל לראות מה הולך פה.
יש פה קבוצות שדואגות לקדם את האינטרסים שלהם על אחרים.
אני אישית לא כזה, אבל אני מאמין שאם אני אדע איך לגשת לשייע,

אני אוכל לדאוג לחברים הקרובים שלי כמו שצריך.

שוקה
אז אתה כן כזה.

אברי
אם אתה כל כך מתעקש, אז כן.

שוקה
(מהרהר) ומה יצא לי מזה?

אברי
(מתבלבל) אתה... אה... תזכה... לעשות משהו נחמד
לשם שינוי. שתדע לך שיש פה לא מעט אנשים
שמלכלכים עליך בגדול מאחורי הגב..

שוקה
מה אתה מקשקש?!

( אלי מגיח פתאום בדרכו לשירותים. אברי ושוקה חוסמים לו את
הדרך )
( אלי מצביע על השירותים ומסנן את המילה "חרא" בתקווה שיפנו
לו את הדרך )
( ואז עובר ביניהם לתוך השירותים )

אברי
(לשוקה) אתה ראית איך הוא קרא לך חרא?

( שוקה מאבד סבלנות )

אברי
טוב נו, שוקה. אתה יודע שכולם אוהבים אותך פה.
אבל אני מבטיח לך שאם תעזור, אני גם אנסה לדבר עם שייע
על השיח הזה שאתה רוצה לגדל פה בחצר האחורית.

שוקה
(משתכנע, שולח מבטים לצדדים ומוודא שלא מאזינים)
טוב... תשמע, הסיפור שלו די פשוט. הוא סובל ממה
שאנחנו אנשי המקצוע מכנים: "שגרה".
שתבין, שייע בחיים לא יצא עם אף אחת אחרת חוץ מאשתו.
עכשיו, אתה מכיר את זה איך שהוא מדבר ומדבר ובעצם לא אומר
כלום?
ככה הוא גם באהבה. פול גז בניוטרל.  שייע בגיל 23 סיים את
הרפרטואר המיני שלו ומאז הוא מנהל חיים כפולים:
החיים עם אשתו מצד אחד, ועולם הפנטזיות מצד שני,
לשם הוא מפליג כשהגברת לא גומרת.

אברי
(מהרהר) הבנתי אותך...
תגיד לי, איך אתה יודע את כל זה?

שוקה
היית מת לדעת, הא?
אני רק אגיד שלי ולשייע יש יחסים מאוד מיוחדים.

אברי
אתה מחטט לו בדברים?

שוקה
(מצטדק) רק כשהוא יוצא מהחדר!      

אברי צוחק כשידית דלת השירותים מורדת פתאום, אבל הדלת ממאנת
להיפתח. עוד כמה ניעורים לידית אבל הדלת נשארת סגורה. הקול של
אלי נשמע מהצד השני, מבקש בנימוס לא אופייני שיעזרו לו לצאת.
אברי ושוקה מחליטים להיעלם בשקט מהמקום, משאירים את אלי נעול
בשירותים.  

CUT TO

SCENE D
קפיטריה.  באותו הזמן.
מאיה, מנדל ואנט יושבים בקפיטריה, מדברים. מאיה עוד מנסה
להירגע מהמריבה עם מיכל מלפני כן.  

אנט
(מנסה להרגיע את מאיה)
אם את שואלת אותי, עשית בשכל.
לא שיש לי משהו נגד מיכל, אבל לפני שבועיים התווכחנו
על משהו ואח"כ ביקשתי סליחה. אחרי שבוע היא באה אלי
ואומרת לי: "שתדעי לך שאני שוכחת אבל לא סולחת".

מנדל
את מתכוונת סולחת אבל לא שוכחת.

אנט
לא, לא. היא שכחה על מה רבנו,
אבל אמרה שבשום פנים ואופן היא לא מסכימה לסלוח לי.
(אנט עזובת את השולחן ומשאירה את מנדל ומאיה מבולבלים)

מנדל
(מתעשת ופונה למאיה)
מאמי, את בסדר?
בחיים לא ראיתי אותך ככה, מפוצצת באנרגיות.
את נראית כמו סצנה מפארק היורה.

מאיה
(רגועה) אני בסדר.

מנדל
(מחייך בזימה) אם רק הסקס שלנו היה ככה... הא?

מאיה
נשי ... אם כבר אנחנו מדברים,
אתה יודע שחשבתי היום הרבה על מה שדיברנו אתמול.

מנדל
(פותח עיניים בעניין)  או.קי.

מאיה
(מחייכת בביישנות) ואני חושבת שאנחנו צריכים ללכת על זה.
מנדל
   וואלה ?!

מאיה
(מחייכת) כן. וואלה. אני חושבת שהגיע הזמן.

מנדל
( מחייך למאיה במבט לא מובן לשנייה ארוכה )  
תני לי לנחש. דיברנו אתמול בלילה על לעשות ילד.

מאיה
(החיוך נמחק ברגע) אני לא מאמינה למה שאני שומעת.

מנדל
(מבין את גודל הטעות) מאמי...

מאיה
אתה לא יודע איך פגעת בי עכשיו!
אתה אשכרה לא זוכר שדיברנו על זה, הא?

מנדל
(ברצינות תהומית) וואי... מאיה אני מצטער.

מאיה
(כועסת) אתה מצטער. ברור שאתה מצטער.
הרבה יותר קל לך להצטער ולחפות על ההתנהגות המכוערת שלך
במקום להתאמץ קצת ובאמת להשקיע בקשר שלנו.
( מאיה נעמדת לעזוב את השולחן )
( מנדל מנסה להרגיע אותה אבל נבהל ממנה כשהיא ממשיכה להשתלח
כלפיו )
ואתה יודע מה, זה גם נכון לגבי החברים שלך. אם אתה חושב שהם
יסלחו לך כל החיים על איך שאתה מתייחס אליהם אז אתה טועה.
אתה בסוף תמצא את עצמך כמו זה שעומד בכניסה לקניון.  

מנדל
(מבולבל) אני בסוף אהיה מאבטח?

מאיה
לא יא ליצן. אני מדברת על זה שיושב שם כל היום,
מוציא דברים מהאף ומספר להם בדיחות.

מנדל
איכככסססס... הוא דווקא די מצחיק, את יודעת?

( מנדל רק מרגיז את מאיה עוד יותר והיא יוצאת מהחדר בכעס )

CUT TO

SCENE E

המשרד של שייע.  צהריים 1
אברי נותן דפיקה על הדלת של שייע ואז מציץ פנימה עם הראש.

אברי
רצית לראות אותי שייע?

שייע
(מסתכל דרך משקולת שקופה לדפים בצורת בועה ובתוכה טירה מושלגת
כשמנערים אותה)
כן אברי. בוא כנס.

( אברי נכנס ומתיישב )

שייע
אברי, בקשר לעדכון -

אברי
(קוטע את שייע) אתה יודע מה, שייע?
(אברי משחק אותה "החבר הכי טוב")
עזוב אותך מהעדכון. זה באמת לא חשוב. אתה יודע למה?
כי בחיים יש דברים יותר חשובים מכסף.

שייע
כמו מה למשל?

אברי
כמו אושר, אהבה...זוגיות
(אברי משתהה ומגרד בסנטר)
אתה יודע, שייע, אלה הדברים המשמעותיים, מהם מורכבים החיים.
אלה הדברים שגורמים לך להרגיש ש - הופה, הנה זה בא, תנו לו
כפיים.

שייע
(מאמץ את העיניים בניסיון להבין)
אני לא מבין אותך אברי.

אברי
(ממשיך בשלו)
אני אסביר. אני חושב שבשלב מסוים בחיים, בנאדם מוצא עצמו
בסיטואציה שבא הוא צריך לחשוב: האם אני אוהב כי אני אוהב
לאהוב
או שאני אוהב כי אני צריך את האהבה הזו לעצמי.  
השאלה היא: מה בא קודם - האהבה? או הצורך להעניק אותה?

שייע
את מה?

אברי
את האהבה, שייע. את האהבה.
תגיד, אתה מכיר את הסיפור על הביצה והתרנגולת?

שייע
(שייע מתחיל לחשוד שאברי על סמים)
ביצה ותרנגולת?

אברי
כן. על השאלה: מה בא קודם? הביצה או התרנגולת?

שייע
לא, מה הסיפור?

אברי
זה הסיפור.

שייע
(מהרהר) לא משהו...

אברי
העניין הוא, שייע, שיש דברים שהם קצת יותר חשובים מכסף.
על העדכון אפשר לדבר גם בפעם אחרת.
ואני רק רוצה שתדע שאם יש משהו שאתה רוצה לדבר אתי עליו
אז שתדע שהדלת שלי פתוחה תמיד.

שייע
לא זכור לי שיש לך משרד בכלל, אבל אני מודה לך
על הדאגה. אין ספק שאני מוטרד מדברים שהם ללא ספק מטרידים.
ללא ספק. מטרידים.
אבל אני אעבור את זה, כי כמו שלימדו אותי: אתה יכול לגרום
לכלב לאהוב אותך, אבל אתה לא יכול לצפות שהוא ייהנה ללקק לך
ת'ביצים.
ומה שאני מנסה להגיד זה - תודה, אברי, אבל אני אסתדר לבד.

אברי
(מרים ידיים בהכנעה)
אין בעיה, שייע. רק רציתי לעזור.
(קם ללכת)
ובלי קשר לכלום - אם אי פעם תרצה לקפוץ
אחרי העבודה לשתות משהו, אז...

שייע
(פותח עיניים בהתלהבות)
היי!! למה לא? אתה יודע משהו?
זה יכול להיות רעיון לא רע בכלל!  
מה דעתך על הערב?
אברי
(מופתע מאוד מהתשובה)
אה... האמת היא שאני לא שותה אלכוהול,
אבל בכל מקרה התכוונתי להציע את מנדל.
(אברי נלחץ)
אני אלך לדבר אתו עכשיו.

( אברי נעלם מהחדר בשנייה, משאיר את שייע המום מאחורי השולחן
)


CUT TO



SCENE F

מאיה חולפת על פני המסדרון בהליכה מהירה ועצבנית. מנדל יוצא
אחריה מאחד החדרים, קורא לה אבל היא לא מגיבה. ליד היציאה
מהמסדרון לשירותים הוא נעצר ואז שומע את הניסיונות הנואשים של
אלי לצאת משם. מנדל מתקרב בכדי לעזור, מבין לפתע שמדובר באלי
שתקוע בשירותים ואז נעלם לאיטו מהפריים. כעבור שנייה קלה הוא
חוזר לתמונה עם כיסא ביד. מנדל תוקע את המשענת של הכיסא בזוית
מתחת לידית ונעלם שוב כגנב שמפחד להיתפס.

FADE OUT






















ACT B

SCENE G

אברי בחדר הפקה, מחזיק את הטלפון צמוד לאוזן וממתין. מנדל נכנס
לחדר. אברי תופס לו ביד ומסמן לו שישב וימתין.

אברי
(לטלפון) כן שלום, העבירו אותי אליך.
את עורכת את הרכילות, זה נכון? .... יופי.
(קצר רוח) תראי, את כתבת עלי במדור בשבוע שעבר,
ובמקום אברי בן תור, רשמת גברי בן תור. עכשיו, אני מבין
שבדרך כלל, לדברים האלה אין כל כך משמעות, אבל תסכימי אתי
שבמקרה שלי, זה מעוות את השם שלי לגמרי!!!
(שתיקה)
נכון.... נכון... וגם לגבי זה, דרך אגב, זה לא פיג'מה, זה
שרוול
שעשוי מבד מיוחד ורק שתדעי שאפשר להכין בהם גבינה,
אם רוצים, כמובן!!!
(שתיקה)
סליחה?! רק טעות דפוס?!
דבר כזה דורש תיקון יקירתי. לא, לא אל תגידי לי להירגע!
(שתיקה)
מגזים?! אחותי, זה מתחיל מזה ונגמר במורות שלא יודעות את
המילים של התקווה!!!
(שתיקה)
אני פרנואיד?!  את בטוחה שאת יודעת מה זה אומר בכלל?!
טוב, קל לך להגיד את זה,
(צועק) אבל נראה אותך מאייתת את זה לעיתון!!!
(אברי מנתק בעצבים)

מנדל מסתכל בהלם באברי המתוסכל.

מנדל
אתה צריך עזרה, אתה יודע?!

אברי
אני צריך שיעזרו לי להתמודד עם טמבלים.
ואם כבר מדברים, נכון שלא אכפת לך לצאת עם שייע היום?

מנדל
(בשוק) סליחה?!

אברי
אני ניסיתי להיות נחמד לשייע היום, בגלל העדכון
ואיכשהו יצא שהזמנתי אותו לצאת איתך לשתות היום.
מנדל
למה אני? ואיך זה שאתה לא מגיע?!

אברי
(מחייך) כי... אני לא שותה אלכוהול...

מנדל
(בציניות) אה... נכון... שכחתי...
תשמע, אבל אם אתה לא שותה אלכוהול, אני לא בטוח
שמאיה תיתן לי לצאת היום בכלל. אני ממש חושב שהיא תכננה
איזה "ערב רומנטי" היום

אברי
טוב, טוב, הבנתי אותך. נלך ביחד. אבל תבטיח לי שאתה מגיע.
לך תגיד למאיה עכשיו, שלא יהיה בלאגן. טוב?

אברי מרים שוב את השפופרת ופונה לדפדף בעיתון.

מנדל
(מהורהר) כן... אני מקווה שזה יסתדר.

אברי
למה? מה זאת אומרת?

מנדל
סתם... רבנו קצת עכשיו.

אברי
אח שלי, אתה לא רציני. הגיע הזמן שתלמד איך להתמודד עם זה.
אתה כבר צריך לדעת מה לעשות: תגיד לה שאתה אוהב אותה יותר
מכל דבר אחר בעולם ותשחק על הטראומות ילדות שלך. אתה יודע,
אלה שהפכו אותך ליצור הנאלח שאתה היום.

מנדל
(מהרהר) מה עוד פעם עם הסיפור של התחתונים בלונה גל?

אברי
(מהנהן באבהיות) זה לא סיפור שקל לעכל.

מנדל
אתה חושב?

אברי
אם זה לא יעבוד, תספר לה איך הפלצת בטעות על
ציפי, המורה להתעמלות.

מנדל מחייך, מתפעל מהחשיבה האסטרטגית המפותחת של אברי ויוצא
מהחדר.


CUT TO

SCENE H

מאיה באולפן, מיכל מצידו האחר של הזכוכית, מאחורי שולחן ההפקה.


מאיה
(למיקרופון) וכמו שהבטחתי בתחילת השעה, קבלו שוב את "בואי"
של עידן רייכל, כי אין סיכוי שהשיר הזה ימאס אי פעם.

מיכל משמיעה את השיר ומסירה את האוזניות. מנדל נכנס לאולפן
שידור.

מנדל
מאיו'ש, דבר ראשון, שוב, אני באמת מתנצל. אני אפצה אותך. אני
מבטיח.
ודבר שני אני יוצא הערב עם אברי ושייע. זה בסדר נכון?

מאיה
תעשה מה שאתה רוצה, בסדר?

מנדל
נשמה, בבקשה לא עכשיו. אני רוצה שנדבר על זה כשאני אחזור.
יש לי מה להגיד בעניין.

מיכל
(מחדר ההפקה-דרך המיקרופון) אה... אני חשה מתיחות
קלה באוויר. אתם רוצים שאני אפנה לכם את החדר?
או שלפחות תסגרו את המיקרופון...

מנדל
ואז מה יהיה לך לספר לחבר'ה?

מיכל
(מעיפה מבט על התחת של מנדל)
אל תדאג, רק הסיפורים על החריץ שלך, יכסו לי את החודש הקרוב.

מאיה
(בכעס) מיכל - תרגיעי!
אתי, תהיה אתי רגע, מתי אתה חוזר?!

מנדל
הכי מוקדם שאפשר. אני אגיע הביתה ונדבר.
(מנדל מתקרב למאיה, נושק לה על המצח ומתרחק לדלת)
יאללה מתוקה, נדבר. בהצלחה!!

מאיה
(מופתעת) זהו?! ככה אתה הולך?!

מנדל
מה עשיתי עכשיו?!

מאיה
אני לא יודעת. זה פשוט כל כך מתאים לך לא לקחת שום
דבר שקורה בנינו ברצינות ואח"כ עוד להצדיק את עצמך
וצוחק על חשבוני.

מנדל
מאיוש, אני אוהב אותך יותר מכל דבר אחר בעולם.

מאיה
אני מצטערת, אבל אם אתה רוצה שיהיה לנו עתיד משותף,
אתה תצטרך להתייחס ברצינות לדברים שאני אומרת.

מנדל
מאיה, זה לא כל כך פשוט להשתנות.
(משפיל עיניים)
לא סיפרתי לך מה קרה לי בלונה גל?

מאיה
עוד פעם עם זה?!
טוב, אין לי כוח לזה עכשיו, אני אדבר אתך בערב.
(קמה ומלווה את מנדל החוצה)

מנדל
הלו! הייתי ערום על הקמיקאזה!!
תגידי, מה את עובדת עלי?! זה השאיר לי צלקת!!!

מאיה
(בציניות) איפה? בלב?!

מנדל
לא!!! באושו!!!
זה החיבור פה בין הביצים לתחת. את לא יודעת באיזה מהירות
גלשתי!!!

מאיה
ש ל ו ם ! ! !
(מוציאה את מנדל מהחדר וטורקת את הדלת אחריו)

מנדל יוצא לחדר ההפקה ומוצא את מיכל צוחקת עליו בזלזול. מנדל
שולח לה פרצוף של מוריד לה כאפה עוד שנייה ויוצא מהחדר.

מאיה
(למיקרופון) סליחה, מיכל. את מוכנה לא לצחוק עליו?!

מיכל
עליו?! מה זה היה בן?!

מאיה
שתקי יא פרחה!!

(מאיה חוזרת לשידור לפני שמיכל מספיקה להגיב)

מאיה
(למיקרופון) OK,  מספיק שמענו מעידן רייכל. מדהים איך
השיר הזה יכול להימאס פתאום.

מיכל, מבט של נקמה בעיניים, מקבלת טלפון לעמדת הפקה. מעברו
השני של הקו, קול של גבר משתלח עליה.

גבר בטלפון
הלו, כן, מדבר מאיר ורק רציתי להגיד בשמי ובשם כל
החברים שלי פה בלשכת תעסוקה, שאנחנו מאחלים למאיה השדרנית
שתחטוף דלקת ראות כרונית ושלא תשדר לפחות עד שנמצא עבודה.

מיכל
(מחייכת חיוך זדוני)
תמתין על הקו אדוני, אני כבר מעלה אותך לשידור.


CUT TO



SCENE I

שוקה עובר ליד השירותים ורואה שבינתיים, בנוסף לכיסא שמנדל דחף
בצמוד לדלת, נוספו עוד כמה רהיטים שנערמו אחד על השני. שוקה
מהסס לרגע ואז תופס מטף כיבוי ומוסיף אותו בעדינות בראש
הערימה. שוקה צוחק צחוק מפגר ויוצא במנוסה מהפריים.


CUT TO

SCENE J
פאב. ערב 1
מנדל, אברי ושייע בפאב חשוך ומעופש. המצלמה מתמקדת בשייע שנראה
כבר שיכור לגמרי.

שייע
(שיכור לגמרי) עכשיו זה היה ב 75'.
ב 76' הם ניצחו... 18 פעמים... 7 תיקו... ו 4 הפסדים.
77' עד 78'... הייתי בתעלה... שכחו אותי במוצב...
אחרי ש... חתמו על ההסכם.
אבל ב 79'... הם לקחו את האליפות פתאום!

המצלמה עוברת למנדל ואברי, בוהים במבט מלא אימה בשייע המגמגם
ובפאב המסריח שהוא בחר להם.

שייע
(מביט סביב)  אח... המקום הזה מחזיר אותי כמה שנים אחורה.
כל הגדולים... היו באים לפה...
(שייע שוקע בהרהורים)
אבי טולדנו...
( שייע ממשיך להרהר אבל לא מוצא שם של עוד סלבריטי שישב בפאב,
אז מחליט לשנות נושא)
אני סיפרתי לכם על זאת שרצתה להתחתן אתי?

מנדל ואברי יחד
(באדישות) לא, לא סיפרת.

שייע
לקחתי... אותה הביתה... בערב הראשון שלנו.
היה לנו סקס מטורף כל הלילה ובסוף, אני לא אשכח,
היא אמרה לי: "שייע - תודה!!"

מנדל
למה, כמה שילמת לה?!

( אברי דורך למנדל על הרגל שיסתום את הפה. מנדל קופץ ומפיל את
כל הכוסות שעל השולחן )
( אברי ומנדל מסדרים את הבלאגן ושייע ממשיך כאילו לא קרה כלום
)

שייע
אני סיפרתי לכם על השירות הצבאי שלי?

( הנייד של מנדל מתחיל לפתע לצלצל. מנדל שולח מבט לצג )

מנדל
תסלחו לי, אני חייב לענות לזה בחוץ.

( אברי תופס את מנדל, מנסה למנוע ממנו לצאת. מנדל משתחרר ממנו
באלימות ויוצא החוצה)


שייע
(ממשיך לדבר לאברי כאילו כלום לא קרה)
כבר בבקו"ם קיבלתי סקאביאס -

הסצנה עוברת למנדל עם הנייד, מחוץ למסעדה.

מנדל
היי מאמי. מה קורה?

מאיה (בטלפון)
(משחקת אותה קשוחה)
לא משהו. איך אצלך?

מנדל
מזעזע. המקום נראה כמו מעברה.
אני כל הערב מחכה שיפנו אותנו כבר לשכונה טובה יותר.

( מנדל צוחק מהבדיחה שלו, אבל מאיה נשארת רצינית )

אז מה קורה איתך?

מאיה
כלום. רק התקשרתי להגיד שאני כועסת.

מנדל
(פולט אנחת ייאוש) טוב, אין לי כוח לזה עכשיו. מספיק ששייע
קודח לנו בראש כל הערב. תני לי לחזור הביתה
ולהתמודד עם זה שאני חרא. טוב?

מאיה
כן,  אף פעם אין לך כוח לכלום.

מנדל
( תופס את המצח ומנסה להירגע )
זה בגלל שלפעמים את מתישה אותי.

מאיה
אתה רואה על מה אני מדברת? טוב, גם לי אין כוח אליך יותר.

מנדל
את רואה?  גם לך אין כוח אלי. אמרתי לך שאנחנו מתאימים.

מאיה
יפה לך באמת. אבל רק תזכור שאתה צריך גם להראות שאתה
אוהב אותי כי זה לא מספיק להגיד שאתה אוהב.


מנדל
אבל אני באמת אוהב אותך.

מאיה
אז תיקח את הדברים שאני אומרת ברצינות.

מנדל
סליחה. את צודקת.

מאיה
(בעצבים) תפסיק להגיד שאני צודקת!!

מנדל
סליחה.

מאיה
ותפסיק להתנצל כל הזמן!!

מנדל
(נאנח) פיתה עם זעתר

מאיה
מה?!

מנדל
אני יכול להגיד פיתה עם זעתר, או שגם זה אסור?

מאיה
(מאבדת סבלנות) לך לעזאזל - אני שונאת אותך!!

( מאיה מנתקת את השיחה בעצבים )

מנדל
(צועק לטלפון היתום) עוד פעם את מנתקת עלי, אני -

אברי ושייע יוצאים לפתע מהפאב, קוטעים למנדל את הסוף המאיים של
המשפט. אברי מחזיק את שייע השיכור שלא ייפול.

מנדל
מה קרה?

אברי
בוא נלך. נראה לי שסיימנו להערב. שייע ביקש לדבר עם
הטבח ולהגיד לו כמה הוא נהנה מהאוכל.

מנדל
נו ו...?


אברי
איזה טבח, תגיד לי?!
אתה ראית איך המקום הזה נראה?!

מנדל
(מחייך לשייע) איזה חמוד...

שייע
(מגמגם) חבר'ה, קחו אותי לאולפן בבקשה. אני לא רוצה
לחזור הביתה הלילה.

מנדל
(מניח יד על שייע) אני יודע בדיוק מה עובר עליך שייע.
גם אני לא רוצה לחזור היום הביתה.

שייע
אתה רוצה לישון אתי במשרד?

מנדל
או אה - יש לך ביצים שייע!
וזאת בדיוק הסיבה למה אני אסרב בנימוס להצעה שלך.

שייע
אתה פוחד שאני אנצל אותך?

מנדל
בדיוק ההיפך - אני פוחד שאני לא אתאפק!

( שייע נקרע מצחוק )
( אברי ומנדל מביטים בבוס שלהם בהנאה )

אברי
זה מצחיק אותך שייע או שאתה פשוט שיכור מדי
להגיד משהו אחר?

( שייע ממשיך לצחוק )

מנדל
תראה אותך, אתה נראה כמו שלולית.
(שייע, אברי ומנדל צוחקים יחד)
טוב, אבל מה זה משנה, גם ככה לא תזכור שום דבר מזה בבוקר, הא?


אברי
(ממשיך על אותו הגל ומלווה את שייע, תוך שהם מתרחקים מהמסעדה)
אתה יודע שייע, תמיד חשבתי שאתה אחד המכוערים יותר שפגשתי.
( כולם צוחקים שוב על שייע המסכן, כולל שייע עצמו )

CUT TO


SCENE K

אולפן. לילה 1
מנדל, אברי ושייע המדדה נכנסים לאולפן החשוך, מדליקים אורות
ומלווים את שייע לספה במשרדו.

מנדל
(לשייע) עכשיו, יכול להיות שאני סתם בשוונג,
אבל תשמע, שייע, לפעמים אני יושב מולך בקפיטריה
ואתה אוכל כמו איזה סומלי בקריז. זה מגעיל!

( השניים מושיבים את שייע בעדינות על הספה )

אברי
שייע, אני באמת מתנצל, אבל אני חייב מילה לסיום:
אתה לא שם לב לזה, אבל באמת את כל תוכנית שלך,
בין אם זה אקטואליה או תרבות, אתה איכשהו מקשר לכדורגל.
זה לעשות צחוק מהעבודה. אני יודע שחיפה עיר של כדורגל, אבל
אם תעשה חתך אצל המאזינים שלנו, אתה תגלה שמתוך החמישה,
רק אחד באמת אוהב כדורגל. ואיציק דהאן כנראה לא אחד מהם.

( שייע נופל שדוד. אברי ומנדל מרגישים סיפוק על כל מה שפרקו על
שייע )

מנדל
טוב, אני חושב שסיימנו פה להערב. לא?
(פונה לשייע) שייע, אפשר להביא לך משהו לפני שאנחנו זזים?

שייע
(פולט בקושי) שמיכה... מאחורי השידה...

אברי ניגש לכיוון השידה, מנדל משחק בינתיים לשייע בשיער. אברי
לוחש למנדל שיגיע אליו בזריזות. מנדל ניגש ורואה את אברי מחזיק
בקבוק אלכוהול מוכר ביד.

אברי
מנדל, אתה קולט מה יש לשייע במשרד?

מנדל
(מביט בבקבוק בהתלהבות)
הנבלה מחזיק פה בקבוק אבסנט. לא פלא שהוא מחויך רוב היום.

אברי
יאללה, כוסית לפני שהולכים?
אל תהיה כוסית!
מנדל
(מתלבט) אני לא יודע. אני צריך לחזור הביתה למאיה
ואתה יודע מה אלכוהול עושה לי.

אברי
(מאיץ במנדל) מנדל... כוסית אבסנט בחינם והבטטה לא תרגיש!

מנדל
מאיה?!

אברי
שייע!!

מנדל
(משתכנע) יאללה תמזוג, אבל אחרי זה אני מתחפף.

דקה לאחר מכן, השניים מרימים לחיים ומורידים שוט מהאלכוהול.
המצלמה מראה באקסטרים קלוז אפ את הכוסיות נחבטות בשולחן.  ZOOM
OUT  חזרה לחדר לוקח את העלילה 20 דקות קדימה - אברי ומנדל כבר
שתויים לגמרי. אברי רץ בחדר עם התחתונים על הראש ומנדל עם
המשקפיים של שייע וסיגר בפה, נקרע מצחוק על איך שאברי נראה
מטופש.  השניים רצים בחדר כמו שני ילדים קטנים ויוצאים החוצה
למסדרון. נעצרים ליד מכונת הצילום. הטלפון של מנדל מתחיל
לצלצל. מנדל שולח אליו מבט שיכור ומחויך.

מנדל
נראה לי שזו מאיה

אברי
אתה רוצה לענות?

מנדל
אין לי זמן. אני צריך לצלם כמה עותקים של תחת פה במכונה.
תענה אתה ותשאל אותה אם היא רוצה עותק.

מנדל זורק לאברי את הטלפון. אברי מפספס והטלפון מתעופף בחדר,
שובר חלון ועף החוצה. השניים מתסכלים אחד על השני בהלם ואז
פורצים בצחוק מטורף.

CUT TO



SCENE L

המשרד של שייע. בוקר 2
אברי, מנדל ושייע, שפוכים על הספה במשרד. סימני המסיבה של ליל
אמש עוד טבועים בחדר ובשלושת השיכורים. דפיקה בדלת ומיכל נכנסת
לחדר, מביטה מסביב בגועל ואז ניגשת להעיר את אברי. מיכל נוגעת
בו בסלידה, כאילו היה גופה נרקבת.  

מיכל
אברי, קום כבר יא עגלה.

( כמה דחיפות ואברי מתעורר בבהלה )

אברי
לא ישנתי המפקד!

מיכל
תתאפס על עצמך יא צעיר ותגיד לי מה קרה פה בלילה?

אברי
(מלטף את הראש בניסיון להפיג את ההאנגאובר)
וואי... מיכל... טוב לראות אותך.
( מיכל מופתעת )
אני לא זוכר הרבה מאתמול אבל אני רואה אותך והמציאות המרה
חוזרת אלי פתאום בפלאשים חזקים לראש!!

( אברי מתעוות פתאום ואז שולף בקבוק אבסנט ריק מתחת לגב )
( מסתכל עליו בחצי חיוך כאילו היה הזיון של ליל אמש ואז פונה
להעיר את מנדל )

מנדל - קום!  מנדל!
אשתך עוד מעט -

( אברי לא מסיים את המשפט והדלת נפתחת שוב ברעש גדול )
( מאיה נכנסת בסערה. מנדל קופץ על הרגלים, נעמד מול מאיה )
( כולו הפוך, מנסה להסתדר ולהיראות נורמאלי ומאיה עומדת מולו
בפוזה מאיימת )

מאיה
אתה לא נורמאלי, אתה יודע?
יש לך מושג איך דאגתי לך?!

מנדל
(הפוך לגמרי) ובכל זאת באת לעבודה, הא?
ועוד לבשת את החולצה שאת שומרת לאירועים...
מה, חיכית ליום שבו אני אעלם?

מאיה
אתה פשוט צריך להתבייש באיך שאתה מתנהג!

( מאיה מסתובבת ויוצאת מהחדר )
( מנדל נאנח ורץ אחריה, קורא לה לעצור )

-  במסדרון -

מנדל
(אוחז למאיה ביד, מבקש שתעצור)
מאיוש, אני מתנצל. אני מבקש ממך שלא תכעסי עלי.
אני איבדתי שליטה אתמול כי באמת היה לי קשה להתמודד עם מה
שקרה.

מאיה
מה בדיוק היה לך קשה? חשבתי שהכול עובר לידך כאילו כלום!

מנדל
זה בדיוק העניין, את לא מבינה?
ככה אני חי וטוב לי עם מי שאני. קשה לי עם זה
שכל הזמן מטיפים לי על איך שאני מסתכל על החיים.
אם הייתי לוקח דברים ברצינות, לא הייתי מי שאני וגם את לא
היית אוהבת אותי כמו שאת אוהבת אותי עכשיו... אפילו שאת כועסת.

אני יודע שלפעמים נראה שאני לא מרוכז בך או בנו ובדרך כלל זה
גם
נכון. אבל זה לא בגלל שלא אכפת לי. את יודעת איך תמיד אני
חושב
על דברים מקוריים בשבילנו לעשות, נכון? את רואה? זה לא שלא
אכפת לי
זה פשוט שהראש שלי עובד אחרת ולפעמים קשה לך לקבל את זה,
כמו שלי קשה לפעמים לקבל אותך עם כל
הקשיחות המדומה הזאת שלך.
(מחייך ברוך) שהשד יודע את מי את מנסה להרשים.
( מאיה מביטה במנדל ברצינות תהומית לשנייה ארוכה )
( מנדל מוחק גם הוא את החיוך באחת )
מאיה, זה שאני מדבר שטויות, לא הופך אותי לאידיוט.
יש עוד הרבה דברים אחרים שמעידים על זה, אבל הדברים
שאני אומר זה לא אחד מהם. אני פשוט אוהב לצחוק ואני גם
אוהב להצחיק אנשים אחרים עם הדברים שאני אומר.

מאיה
(מתרככת מעט) אבל אתה מצחיק בעיקר את עצמך.

מנדל
(צוחק) אני יודע, אני קורע את עצמי מצחוק.  

מאיה
(נאנחת. מנדל עומד מולה ומחייך))
טוב... הייתי מנשקת אותך עכשיו, אם לא
היה לך ריח של גרביים מהפה. וחוץ מזה
אתה נראה כמו כרוב עם השיער שלך ככה.

מנדל
מאיה, עכשיו תהיי את רצינית!
אני אוהב אותך יותר מכל דבר אחר בעולם ואני נשבע לך
שאני לוקח כל הברה שאת מוציאה מהפה ברצינות.
אבל, אולי תנסי גם את קצת להבין מאיפה אני בא ולמה אני כזה.

מאיה
עוד פעם הסיפור של הלונה גל?

מנדל
(מחייך) לא, לא הלונה גל עוד פעם.
אבל אני גם פעם הפלצתי על ציפי, המורה להתעמלות.

( מאיה מביטה במנדל במבט מבין ואימהי )
( השניים מחייכים אחד לשני ואז מתחבקים ומתנשקים )  

( שייע מגיע משום מקום, הפוך כולו, ומחבק את שניהם מהצד )
( מנדל ומאיה מתרחקים מעט מהמבוכה )

שייע
(פונה למנדל)
מנדל, אני רוצה להגיד לך תודה על ערב מעולה שהיה לי אתמול.

מנדל
אתה זוכר משהו בכלל?

שייע
כמעט ולא. אבל ברוך השם עכשיו הכל בסדר
ואני כבר מאופס על עצמי.
( שייע אז פונה למאיה )
ולך אברי אני רוצה להגיד תודה מקרב לב, על התמיכה
שהענקת לי ברגעים הכי קשים שלי. תודה לשניכם.

( שייע מחבק את מנדל ומאיה ההמומים ואז פונה לשאר האנשים בחדר,
שהתרבו בינתיים )

ועכשיו בנימה קצת יותר רצינית. אני רוצה להתנצל בפני כולם
על כך שלא יתבצע עדכון שכר בתקופה הקרובה.
- אנחת אכזבה נשמעת בחדר-
כן... כן, אני יודע. נהיה יותר ויותר קשה לחיות פה במדינה
הזו.
גם אני הייתי בגילכם פעם וגם אני יודע איך זה מרגיש לקחת כסף
מאבא ואימא עד גיל חמישים. כי כמו שסבתי נהגה לומר:
"עם שוקו ולחמנייה, לא הולכים למכולת"
אז אני שוב מתנצל ובכל זאת אני מעוניין להציע בונוס חד
פעמי...
(שייע שולף שטר של 100 ש"ח מהכיס ומנופף בהם באוויר)
שימו לב, לאדם שישחרר את אלי מהשירותים. גבירותיי ורבותי,
הבנאדם שבר את שיא גינס בהפסקת פיפי - 24 שעות!!! תנו לו
כפיים.
- כולם מוחאים כפיים -

( אלי נכנס לפתע לחדר )
( כולם משתתקים ומשפילים מבט. אלי מסתכל על כולם במבט כעוס )
( שייע, נבוך גם הוא, מגיש לאלי את השטר )

אלי
מה זה?

שייע
זה פיצוי... על אתמול בלילה.

אלי
תודה רבה באמת. אבל זה אפילו לא מכסה את העלויות.

שייע
עלויות?

אלי
(עצבני) נכון. עלויות.
אתמול, בסביבות השעה שתיים, נגמר לי הנייר
אז ניגבתי עם שטר של מאתיים.

החברים בחדר, מחוסר נעימות על המעשה הנבזה, מתחילים לפשפש
בכיסים ומוציאים לאלי כסף קטן. אלי עובר בחדר בחוסר סבלנות
ואוסף כסף מכולם.  


FADE OUT
 
TAG
SCENE M

אולפן. יום 3
אברי באולפן, מדבר למיקרופון ומסיים את השידור.

אברי
זה הכול להפעם חברים.
אני מקווה שתזכרו את מה שלמדנו היום:
הדרך הנכונה לומר לבנאדם שהדברים שהוא אומר הם
חשובים, נוקבים ונכונים היא לומר:  "מילים כדורבנות"...
"מילים כדורבנות" ולא "כל מילה דורבן" !!
(אברי מתמהמה ואז חוזר שוב על השיעור היומי)
מילים כדורבנות, ולא כל מילה דורבן...
- שקט-
שיהיה לכולנו יום נעים, והמשך האזנה נעימה.

אור השידור נכבה ואנט נכנסת לחדר, מחויכת, מגישה לאברי עיתון
וקפה ומפנה את אברי לקטע מסוים בעיתון.

אנט
תראה מה פרסמו היום.

אברי
(מקרב אליו את העיתון ואז קורא בקול)
"התנצלות - בשבוע שעבר פרסמנו ידיעה בה נאמר כי גברי בן תור
ישב במונסי עם פיג'מה. האמת היא שהוא ישב עם שרוול מבד מיוחד
שאפשר להכין בו גבינה, אם רוצים כמובן."

אברי מביט דקה ארוכה נוספת בכתוב ומבט מהורהר על פניו. לפתע
הוא זורק את העיתון על השולחן בתנועת ניצחון וחיוך גדול על
פניו.

אברי
את רואה, אנט?! את רואה?
הדרך היחידה פה במדינה הזאת לקבל דברים זה לדפוק על שולחנות!
(דופק בעיתון עם האצבע)
קצת בלאגן ותראי איך הם התקפלו!!!

אברי יוצא בתרועות ניצחון, משאיר את אנט המומה באולפן.

FADE OUT

THE END

   













   ©  כל הזכויות שמורות לדוד בן חיים 2004







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
מה תתן לי אם
אני אבוא עליך?







פרפר נחמד


תרומה לבמה




בבמה מאז 14/12/04 4:18
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
דוד בן חיים

© 1998-2019 זכויות שמורות לבמה חדשה