New Stage - Go To Main Page

איתי ליברמן
/
אין מקום אחר

סצנה1: יום, חוץ

מוזיקה כלשהי ברקע,
א)סקירה כללית של ה'מדבר' אשר מתחיל מהשמש דרך הגבעות וממשיך
עד שנראה באופק
אדם בעל חזות ערביתבדואית הולך עם מקל גדול וכל מטלטליו, הוא
מתקרב עד המצלמה ונעמד.
ב)התמקדות על האיש, הוא מתכופף מרים קצת חול בידיו ומעיף
באוויר, הוא מהנהן בראשו ותוקע בחוזקה את המקל באדמה.

בדואי:
כאן אהיה.


סצנה2: ערב, חוץ

מבט חוץ של המדבר, הנוף ואז התמקדות על אוהל שחור, נשמעת
מוזיקה ערבית ברקע.


סצנה3: ערב, פנים

בתוך האוהל, נראה הבדואי יושב על שטיח ולידו רדיו (שומע את
השיר הנ"ל) ושותה קפה.

בדואי: וועלק.

הבדואי מהנהנן בראשו ונאנח, מתרומם והולך לכיוון תיק גדול
ומרופט, הוא מוציא ממנו טוש שחור ודף נייר גדול.
הוא מתיישב חזרה על השטיח, לוגם מהכוס וכותב ואומר ביחד;

בדואי:
כאן הוא מחמוד איבן חורסי  

הוא גאה בעצמו, מחייך


סצנה4: ערב, חוץ

חזית האוהל, הבדואי יוצא מן האוהל, מחייך.

בדואי:
ינעל כורכם, איפה זה?

מדבר לעצמו

בדואי:
יש!

הוא מוציא מכיסו נעץ (או מסמר או משהו בסגנון) ותולה את השלט
על האוהל. הוא חוזר לאוהל ונראה שהאורות (נרות) שם כבים.


סצנה 5:יום, חוץ

הבדואי יושב מחוץ לאוהל ומעשן בנרגילה.
נשמעים צעדי ריצה והתנשפויות ברקע.
לפתע מגיע איש אשר רץ באזור(בגדים קצרים ונראה כמו אצן), עייף
ומזיע ועומד ליד הבדואי, רואים את חזית הבדואי ואת גבורגליו של
האצן. האצן מסתכל על האוהל.

אצן:
מקום יפה עשית לך כאן.

מצחקחק, הבדואי מסתובב אליו ומתרומם.

בדואי:
בוא גש פנימה..

אומר לו לאט ובנינוחות, ונכנס פנימה, האצן מגיע אחריו.


סצנה 6:יום, פנים

הבדואי מתיישב ואחריו גם האצן.

בדואי:
קפה?

אצן:
כן, תודה.

בדואי: זה קפה מיוחד של שבטי, הוא עושה כל טוב.

אצן:
יפה, יפה.

הבדואי מוזג ל2 כוסות ומגיש אחת לאצן.

אצן:
תודה...לך..אתה אדיב מאוד.

בדואי:
לשובע, תהנה מזה.

אצן:
אז..מאיפה באת?

בדואי:
אויי..שבטי הגיע מהדרום הדרומי, מקום טוב, אך באתי לכאן
לשליחות חשובה.

אצן:
והיא?

בדואי:
אבי חולה ואני צריך להביא לו עשבי מרפא מיוחדים אשר נמצאים אך
ורק במדבריות אשר אנו יושבים בהם.

אצן:
אוי..בהצלחה.

הוא מבולבל כמעה.
בינתיים הוא גומר את הקפה.

בדואי:
ומאיפה אתה, איש זר?

אצן:
אני..אממ..מהעיר אתה יודע..
אני רק רץ כאן.

בדואי:
אה, כן.. טוב זה טוב לבריאות הגוף והנפש.

אצן:
צודק גם צודק, טוב..תודה לך על האירוח, אבל אני חייב לזוז
להמשיך.
תמסור לאביך שיהיה בריא..ואני מקוה שתמצא את מה שחיפשת,
כאן..במדבר.

הוא מתרומם ואחריו גם הבדואי.

בדואי:
היה לי זה לעונג וכבוד רב לארח אותך..שיהיה לך כול טוב.

הם לוחצים ידים והאצן יוצא מהאוהל.


סצנה7: לילה, חוץ

(מוזיקה רגועה ברקע) הבדואי נראה חוזר מגבעות המדבר עם נר
וקומץ עשבים בידיו, הוא הולך ונכנס לתוך האוהל.


סצנה8: לילה, פנים

הוא נכנס ושם את העשבים בתיק, הוא מחייך.

בדואי:
ועכשיו יהיה טוב לאבי, נאם(טוב בערבית).

סצנה9: יום, חוץ

הבדואי נראה יושב מחוץ לאוהל ונהנה ממזג האוויר, הוא שותה כוס
קפה ולידו הנרגילה. נראה ומגיע לידו איש אשר נראה כפועל בניה
רוסי, לחוץ ונמהר.

פועל בניה:
אתה לא לעשות טוב.

הוא מדבר במבטא רוסי כבד.

בדואי:
אני מצטער אדוני, נורא קשה להבין, אולי תרצה כוס קפה? נרגילה?

הוא מצביע על הפריטים.

פועל בניה:
נייט נייט, לא..

בדואי:
חבל, יה ג'מעי, מה תרצה אז?

פועל בניה:
<כל מיני מילמולים ברוסית עם שילוב של כמה מילים בעברית>

הפועל מצביע לכל מיני מקומות וצועק.

בדואי:
סלח לי, אני לא מבין אותך ואתה לא נחמד במיוחד, אתה מתבקש
ללכת.

פועל בניה:
לפנות, קפישקן?, דחפורית להביא.

הבדואי לוקח שכטה מהנרגילה ומתעלם מן הפועל.


סצנה10: יום (לקראת ערב), פנים

(נשמעת מוזיקת גיטרה ערבית) הערבי יושב בתוך האוהל ומנגן בכלי
נגינתו. פתאום המוזיקה נפסקת ומגיח לתוך האוהל הפועל בנין.

בדואי:
כן?

פועל בניין:
אתה לבוא מיד בחוץ!

הבדואי מהנהנן בראשו ומתרומם ויוצא החוצה.

סצנה11: יום (לקראת ערב), חוץ

שניהם עומדים מחוץ לאוהל.

פועל בניין:
ולארי! קדימה.

נשמע ראש של דחפור ולפתע הוא נראה ומתקרב לעבר האוהל.

בדואי:
הורסים לי את המגורים,אה?

פועל בניין:
נורא מצטער אני, אתה להפריע לנו בנייה.

בדואי:
חלאס!

הוא צורח לכיון הדחפור ונכנס לתוך האוהל, נשאר הצילום על
הפועל, מבולבל ואז לפתע יוצא ממנו הבדואי עם העשבים. הוא עומד
מולו, טופח על שכמו.

פועל בניין:
יפה, תודה, לילה טוב.

בדואי:
כמובן.

הוא תולש את השלט מן האוהל, מקפל בכוח (מצ'קמק) ומביא לפועל
שלוקח את זה בחוסר ברירה.

בדואי:
יום טוב.

הבדואי הולך לכיוון המצלמה, אשר מתרחקת ממנו למבט כללי על
האזור. מוזיקה ברקע.
נראה האוהל ולא רחוק מימינו אזור בנייה. הדחפור בינתיים הורס
את האוהל.
הבדואי ממשיך והולך ועולה כל הכביש שנראה ונכנס לתוך בניין
חדיש יחסית.

סצנה12: לילה, פנים

מסדרון של קומה של בניין, מבט מן דלת לכיוון המעלית.
המעלית נפתחת ונראה הבדואי.

בדואי:
אוףף

נאנח.

הוא הולך לכיון המצלמה ופותח את הדלת, המצלמה עוקבת אחריו.
בסלון הבית ישנם בעל ואישה, מבוגרים יחסית אשר רואים טלויזיה
ושותים קפה.

בדואי:
אהלן.

קצת מדוכדך.

אבא בדואי:
אהלן יה איבני!, מה שלומך?

בדואי"
בסדר, כן.

אימא בדואי:
הבאת את העשבים?

היא מתרוממת מין הספה ומתקרבת אל בנה.

בדואי
כן..הוא מגיש לה, נאנח והולך לכיוון המסדרון וחדרו.

סצנה13:לילה פנים

הבדואי נראה נכנס לחדרו.
יש שם מערכת סטריאו, מחשב, טלויזיה והוא גדול ומעוצב כיאות.
הבדואי מדליק את המערכת סטיראו, נשמע התחלה של שיר מסוים
ברקע.
הוא מתיישב על המיטה ושוכב למחצה.
מוריד את רוב הלבוש והוא רק עם מכנסי ג'ינס ושמלה מקופלת בגובה
של חולצה.

בדואי:
חבל..

הוא נאנח.



פייד טו בלאק.
המוזיקה מתחזקת.
כתוביות.



היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 16/8/01 16:37
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
איתי ליברמן

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה