New Stage - Go To Main Page

מאיר פרידמן
/
זול המוות שבאהבה

סצנה מס' 1
פנים/לילה/וילה בקיסריה
אמיר, גבר כבן 35 מסתובב בתוך מסיבה  הומת אנשים מעונבים
ויוקרתיים השייכים לעשירון העליון בישראל שנערכת  בוילה
בקיסריה, מסיבה של חברתו לשעבר גלית וחברה העכשווי ירין . אמיר
מחזיק בידו כוס בדולח לשמפניה, כאשר מתקרב אליו גבר שיכור
המחזיק כוס ויסקי מלאה

שיכור:
איך המסיבה ?
אמיר(בציניות):
נפלאה, פשוט נפלאה
שיכור:
תרצה לשתות משהו ? יש לי פה בכוס משהו נפלא.
אמיר:
הנה, תעשה לי טובה, תסיים את שלי (מושיט לעבר השיכור את הכוס
שלו, השיכור לוקח את הכוס ואמיר ממשיך ללכת בתוך המסיבה ההומה
אנשים מעונבים מהעשירון העליון)

סצנה מס' 2
פנים/לילה/וילה בקיסריה
אמיר מתיישב מול דלפק משקאות המעוצב כבר

VOICE OVERאמיר:
מה אני עושה פה ?
מה פאקיניג אני עושה פה? אז מה אם אני שכבתי עם המארחת וממש לא
סובל את המארח, זו עדיין לא סיבה לבוא לויא דלרוזה אישית. פאק,
מכל הנשים שבעולם הוא היה חיוב להתחבר לאקסית שלי ועוד להיות
נחמדים אלי ולהזמין אותי למסיבה המזורגגת הזאת
(אמיר מסתובב, רואה את גלית וירין צוחקים ומחובקים יחד, אמיר
מפנה להם את הגב)
אמיר:
כמה מחליא
(אישה כבת 25 בעלת שיער בלונדיני ועיניים ירוקות מתקרבת לעבר
גבו של אמיר)
אישה:
תשתה משהו ?
אמיר(עונה בלי להפנות את גבו):
מה הצעת היום ?
אישה:
כל מה שתבקש
אמיר(מסתובב לעבר האישה):
אני בספק.
(אמיר נעמד מולה):
את מזכירה לי מישהי
אישה:
באמת ?
אמיר:
כן
אישה:
שתית כנראה יותר מידי
אמיר:
את יודעת מה אומרים ?
אישה:
מה אומרים ?
אמיר:
כשיש יותר מידי אלכוהול יש פחות מידי על מה להצטער
אישה:
נחמד. קראתי את הספר האחרון שלך, לא שיערתי שככה אתה נראה
אמיר:
תני לי לנחש, את רוצה את הכסף בחזרה
אישה:
אני לא דמות מהספר, אתה לא חייב להיות ציני
אמיר:
מצטער, אבל לא קלטתי את שמך
אישה:
האם יש היום חשיבות לשם ?
אמיר:
נחמד לפגוש מישהי שמסוגלת לצטט מספרי משפט מלבד שם היצירה
והמחבר. תגידי, ההזמנה שלך עדין עומדת במבחן המציאות כי לי
נמאס מהמקום הזה
אישה:
נסע במכונית שלי אם אני לא טועה לך אין עדין רישיון
אמיר:
מאיפה את יודעת את זה ?
אישה:
אני יודעת עלייך הרבה דברים אמיר
אז מה אתה אומר על בית קפה טוב ?
אמיר:
הנס על חלב על חשבונך
אישה(מתקרבת אליו ולוחשת לו באוזן): זאת עוד נראה
(הם פוסעים לעבר היציאה)

סצנה מס' 3
לילה/פנים/וילה בקיסריה/דלת הכניסה והיציאה
אמיר והאישה מתקרבים לכיוון דלת היציאה, גלית המארחת נפרדת שם
מהאורחים,אמיר מתקרב לגלית

אמיר:
גלית מסיבה נפלאה, פשוט נפלאה, אני נורא מצטער שלא הצלחתי
לשעשע את האורחים המכובדים שלך
גלית:
אני בטוחה שהצלחת לשעשע את החברה החדשה שלך, כמעט כמו שדיכאת
אותי
אמיר:
אז אני מבין שהליצן שלך כבר בחר באיזה צד של המיטה הוא ישן ?
הנה רק דיברנו עליו
(ירין מתקרב לעבר גלית ונעמד לצידה)
ירין, בדיוק דיברנו עלייך אני ו... תזכירי לי את שמך, אהה..
כן.. נזכרתי, גלית. בקייצר היא מעריכה את כישורי הבישול שלך,
זה עושה לה משהו, אני חושב גזים, האם לא כך יקירתי ?
גלית:
אתה תמיד חייב להיות כזה מנוול ?
אמיר:
את תמיד הצלחת להוציא ממני את המיטב, לא כך ירין ?
ירין:
אולי אתה רוצה לצאת איתי החוצה ונדבר על כך ?
אמיר:  
בהזדמנות אחרת
(אמיר והאישה פוסעים החוצה)

סצנה מס' 4
לילה/חוץ/מגרש חניה של הווילה בקיסריה
אמיר ולולה נעמדים בחוץ המגרש

אמיר:
איפה החנית את המכונית ?
(לימוזינה מתקרבת ונעצרת מולם, מהלימוזינה יוצא נהג חבוש כובע,
חליפה ועניבה, פותח להם את הדלת האחורית)
מרשים
אישה:
אני יודעת, אחריך
(אמיר נכנס ללימוזינה ומתיישב בה בפנים. הנהג מתקרב אל האישה
ולוחש לה באוזן)
נהג:
יש לך עד עלות השחר, אל תשכחי זאת
אישה:
אני יודעת זאת, תודה לך גברי
(האישה נכנסת לתוך הלימוזינה, הנהג נכנס לתא הנהג)
אמיר:
מותר לעשן ?
(האישה מוציאה מאחד התאים ברכב סיגריות לאקי סטרייק, מכניסה
סיגריה אחת לפה של אמיר ומדליקה לו אותה)
מאיפה את יודעת מה אני מעשן ?
אישה:
אתה אמרת לי
אמיר:
מתי בדיוק אמרתי ?
אישה:
בספרים שכתבת
אמיר:
ככה האא ? אז תגידי לנהג לנסוע ל...
אישה:
ירושלים, אני יודעת.
אמיר:
תגידי, את קוראת גם מחשבות מלבד ספרים ?
אישה:
אם צריך
(הנהג מתניע את הרכב והם מתחילים לנסוע)



סצנה מס' 5
פנים/לילה/מכונית לימוזינה
אמיר והאישה מתיישבים בלימוזינה החונה מול בית קפה בירושלים,
הנהג פותח את הדלת שלהם, האישה יוצאת ראשונה, אמיר ממשיך לשבת,
נשען ומתמתח על הריפוד


אישה:
חי את האשליה עוד מספר שניות ?
אמיר:
את יודעת, הייתי יכול להציע לך עכשיו נישואים
אישה:
אני לא חושבת. אתה לא תקריב את החרות היצירתית שלך עבור נזיד
עדשים
(אמיר יוצא מהמכונית)
אמיר:
אבל בשביל אישה יפה הכול
(האישה מתקרבת אליו ומנשקת את שפתיו ברכות, אמיר מביט בה מופתע
ומפוחד)
אישה:
את המבט הזה חיפשתי אצלך, המבט התמים, המפוחד, המבט של ילד,
המבט שגרמתי לך לאבד לפני 10 שנים
אמיר:
מה ?
(האישה מסירה מעיניה עדשות מגע ונגלות עיניים חומות וכמו כן
מסירה מראשה את שיערה הבלונדיני שהיא בעצם פאה ושיער חום ארוך
גולש נגלה)
יעל ?

יעל:
ניכנס פנימה


סצנה מס' 6
לילה/פנים/בית קפה בירושלים
אמיר ויעל נכנסים ומתיישבים ליד שולחן, מלצרית מתקרבת אליהם


מלצרית:
תשתו משהו ?
יעל:
כרגיל לילי
(המלצרית עוזבת את השולחן)

אמיר:
אני לא מבין, נהרגת בתאונת דרכים לפני 10 שנים, לכל הרוחות
הייתי בלוויה שלך
יעל:
זאת הקבלת פנים שלך ?
אמיר:
תני לי לנחש, את בוודאי היית סוכנת של המוסד והגופה שזיהיתי לא
הייתה שלך אלא של איזו זקנה ערירית
(המלצרית שבה ומגישה להם נס על חלב)
מלצרית:
הכול בסדר ?
אמיר:
בטח שבסדר, את המלצרית הראשונה בהיסטוריה הזוכה לקבל טיפ מרוח
רפאים, תגידי כמה זה היום טיפ מרוחות אחרי ניכוי מס של חברא
קדישא ?
יעל:
אל תשימי לב אליו לילי, שתינו קצת לפני שהגענו.
מלצרית:
אני רגילה לכך, אתם זקוקים לעוד משהו ?
אמיר:
תכריכים
(המלצרית מחייכת והולכת)
יעל:
לא איבדת את חוש ההומור השחור שלך
אמיר:
רק כשאני יוצא עם רוח
יעל:
נחמד שאתה שומר על מורל גבוה, כעת תיתן לי להסביר הכול
אמיר:
את לא יודעת עד כמה אני מחכה לכך, איך אומרים אצלכם...בקוצר
רוח.
יעל:
חייב תמיד לומר את המילה האחרונה, תמיד היית כך, גם כשהייתי
בין החיים.
אמיר:
את מתכוונת לומר שאת מתה ?
יעל:
כן, אני מתה כבר 10 שנים במונחי הזמן שלכם. אתה מבין הלוח של
המתים איננו מעודכן. נהרגתי בגיל 25 וכך נשארתי לתמיד, בת 25,
צעירה ויפה שכל החיים היו עוד לפניה אבל הם אינם וזה לא רק
החיים שלי אלא גם החיים של הילדים שלא אוליד, החיים של גבר שלא
יאהב אותי, שיחבק וילטף, בלי רגשות,ואקום רגשי, כמעט כמוך.
אמיר:
אז איך חזרת לכאן ?
יעל:
אתה החזרת אותי, המוות שבאהבה
אמיר:
זה שם הספר שאני עומד להוציא, מאיפה את יודעת את השם ?
יעל:
אני חושבת שהשאלה הזאת מיותרת ודרך אגב משולש נקודות החן שלך
עדיין מרגש אותי
אמיר(בלחישה מאיימת):
איזה משולש ?
יעל:
משולש נקודות החן שלך בחזה שלך ליד הזרוע הימנית
אמיר:
למה את מתכוונת שאני החזרתי אותך ?
יעל:
אתה יודע את התשובה.
אמיר:
לא אני לא
יעל:
מאז שאני מתה אתה חי את זכרי. כותב עלי, משווה כל בחורה אלי,
משתכר בכל שנה בתאריך שנהרגתי, נהפכת לציני ומסוגר מעין מת
מהלך ועוד לא הפסקת עם הסיגריות המגעילות שלך וזה רק בגלל
שהייתי מחביאה לך אותם כל בוקר.
אמיר(מזיל דמעה):
יעלוש, הו יעלוש
יעל:
די אל תבכה, עוד תכתים את המפה
אמיר:
תגידי, מישהו מהמלאכים מתחיל איתך שם ?
(יעל אינה עונה אלא מחייכת)
בואי אלי הביתה
(אמיר מרים אצבע בשביל לקרוא למלצרית, המלצרית מתקרבת)
חשבון בבקשה
מלצרית:
זה בסדר, יעל כבר שילמה עלייך
(המלצרית הולכת)
אמיר:
מתי הספקת לשלם עלי ?
יעל:
נדבר על כך בבית
אמיר:
בהחלט חזרת
(הם קמים מהשולחן ופוסעים לעבר היציאה)

סצנה מס' 7
לילה/פנים/סלון ביתו של אמיר
אמיר ויעל נכנסים לתוך הסלון, אמיר פושט את החולצה שלו וזורק
אותה על הספה


יעל:
אולי תשים משהו במערכת ?
אמיר: אני יודע בדיוק מה
(אמיר הולך לכיוון המערכת סטריאו שבסלון, יעל מרימה את החולצה
שאמרי זרק מוציאה משם את החפיסת סיגריות, מקפלת את החולצה
ומניחה אותה על הספה)
איפה הדיסק המזורגג הזה ?
יעל:
במעמד דיסקים, לקראת הסוף
אמיר:
מצאתי
(אמיר שם את הדיסק במערכת ומתקרב לכיוון יעל, ברקע שיר של
סיימון וגורפינקל
I am a rock
אמיר מתקרב לעבר יעל הם מתנשקים ופושטים את בגדיהם)


סצנה מס' 8
פנים/לילה/חדר השינה של אמיר
אמיר ויעל שוכבים יחד, ראשה של יעל על חזהו של אמיר, באצבעה
היא מסמנת משולש על משולש נקודות החן של אמיר ליד זרוע ימין


אמיר:
חסרת לי
יעל:
אני יודעת
אמיר:
אבל עכשיו הכול בסדר, לא ?
יעל:
אני עדין מתה אמיר
אמיר:
אבל את פה, את לא תלכי מפה, אסור לך
יעל:
נכון אמיר, עכשיו הכול בסדר (יעל מתרוממת ומנשקת את אמיר)
הדק אותי אלייך אמיר, הדק אותי
(אמיר מחבק אותה חזק)


סצנה מס' 9
פנים/לילה/חדר שינה של אמיר
יעל ואמיר ישנים מחובקים, יעל פוקחת עיניים, משתחררת מהאחיזה
של אמיר וקמה מהמיטה, בחדר נמצא נהג הלימוזינה והמלצרית


נהג לימוזינה:
הגיע הזמן יעל
(יעל מתלבשת, לוקחת חתיכת דף ניר ורושמת עליו ושמה בידו של
אמיר)
יעל:
אל תלחץ עלי גברי, מספיק שפעם אחת דרסת אותי
גברי:
אני מתקן על זה עכשיו, את חושבת שנהניתי בתופת ?
מלצרית:
אנחנו נאחר את הזריחה
יעל:
לא שכחת להשקות את גברי, לילי ?
לילי: זונה
יעל:
תיזהרי את יודעת מי יכול להקשיב, את לא רוצה עוד 5 שנים שם ואת
יודעת לאיזה מדור אני מתכוונת
לילי:
תודה לאל שלא ניפגש שם בגן עדן
יעל:
מזלך
גברי:
צריך לזוז
(יעל, גברי ולילי צועדים דרך הקיר ונעלמים)


סצנה מס' 10
לילה/פנים/חדר השינה של אמיר
אמיר פוקח עיניים,מביט לימינו מבחין שיעל איננה, הוא מזהה את
סימני משכבה על הסדין, פותח את כף ידו ורואה את הפתק
אמיר
And a rock never cries and an Island feels no pain
נ.ב
הסיגריות במכונת כביסה
(אמיר מחייך)
אמיר: לא השתנית יעלוש, לא השתנית



סצנה מס' 11
עלות השחר/פנים/חדר העבודה של אמיר
אמיר יושב מול המחשב ומקליד עליו כותרת
המוות שבאהבה


סצנה מס' 12
יום/בוקר/פנים/חדר העבודה של אמיר
אמיר יושב מול המחשב מקליד את השורות
" ואז היא חזרה ואני הלכתי"
"סוף"
מרים את הטלפון שליד שולחן העבודה שלו ומתקשר לגלית

אמיר:
היי גלית
גלית:
מי זה, השעה 6 וחצי בבוקר
אמיר:
גלית זה אני אמיר
גלית:
שוב שתית
אמיר:
מוזר, דווקא לא
גלית:
אמיר אני מנתקת
אמיר:
גלית לא עוד לא , תקשיבי לי למשהו
גלית:
מה אתה רוצה
אמיר:
אני צריך ממך טובה קטנה
גלית:
תשכח מזה אני לא חוזרת אלייך
אמיר:
למה לא ? הייתי עד כדי כך רע?
גלית:
אני מנתקת
אמיר:
לא, אל תנתקי רק תקשיבי, תקפצי לבית שלי היום ב12 המפתח במקום
הרגיל, אני לא אהיה בבית כך שאין לך מה לפחד, אני חייב לסיים,
ביי וד"ש לירין
(אמיר מנתק את השיחה יוצא מהחדר וחוזר עם בקבוק ברנדי וכוס חד
פעמית, מוזג לעצמו כוסית)
לחייך גלית או ליתר דיוק מותך יעל
(מתיישב מול מסך המחשב שמרצד את המילים "המוות שבאהבה" לוגם את
הכוסית)


סצנה מס' 13
יום/חוץ/בנין מגורים של אמיר
ירייה נשמעת


סצנה מס' 14
יום/חוץ/בנין המגורים של אמיר
ניידת משטרה ואמבולנס חונים מול פתח הבית ומוציאים משם גופה
עטופה בניילון שחור, גלית מגיעה לפתח הכניסה, שוטר עוצר מבעדה
להתקרב

גלית:
מה קרה כאן ?
שוטר:
בן אדם התאבד כאן
גלית:
מי ?
שוטר:
מישהו בשם אמיר חרות
גלית:
להתראות אמיר, להתראות

סצנה מס' 15
יום/חוץ/כביש נטוש בנוף מדברי
אמיר עומד על שפת הכביש, חבוש במשקפי שמש, מצית לעצמו סיגרית
לאקי סטרייק ומתחיל לצעוד, מאחוריו מכונית לימוזינה מתקרבת
עוקפת אותו ונעצרת, אמיר מתקרב לכיוון המכונית. חלון המכונית
נפתחת בתא הנוסעים, יעל יושבת שם בפרופיל, אמיר פותח את הדלת
ונכנס פנימה

סוף
בני ברק 1997



היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 29/12/12 12:26
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
מאיר פרידמן

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה