New Stage - Go To Main Page

שי יודע
/
סיפורה של השכלה

לקראת סוף המאה ה21, מדינת ישראל הייתה שרויה בבעיה חמורה, הלא
היא בעיית הפלשתינאים שהתחילו לתפוס מעצמם. ראש הממשלה, טל
פרדימן גרסא 2.00 החליט שנמאס לו מכל העניין והגלה את כל
הערבים בחזרה לארצות מולדתם, מה שנקרא מאוחר יותר, "זכות
ההחזרה". ארה"ב, ובראשה ג4ורג4 בוש הנכד, החליטה להפסיק את
הברית בין שתי המדינות החזקות בעולם באותה תקופה, וניתקה כל
קשר.

ארץ ישראל נקלעה לקשיים רבים, ביניהם:
1. בעיות כלכליות  - שיעור המובטלים עלה ל30%, מה שחייב לשלם
לכולם דמי אבטלה, דבר שרושש את קופת המדינה תוך מספר שנים. ללא
סיבסודה של ארה"ב, ישראל נקלעה לחובות כספיים עצומים ולא עמדה
תחת נטל הפיצויים למדינות ערב.
2. בעיית המיעוטים הלאומיים - המגזר הדתי-חרדי במדינה, הפך
ל40% מכלל האוכלוסיה, מה שסייע למפלגות בעלות אופי דתי להשתלט
על הממשלה.
3. חוסר יציבות פוליטית - אין מפלגה חזקה אחת, הממשלה נאלצת
להקים קואליציה וקשה יותר ויותר להגיע להחלטות. האזרח נאלץ
לגשת לבחירות כל כמה חודשים, הממשלה חלשה ומתמוטטת בקלות.

התושבים, שבסך הכל רצו קצת שקט, מחו נגד המשטר וביקשו פיתרון.
טל פרידמן גרסא 2.00 ניסה להגיע להסכם עם ארה"ב, אולם העסק
התפוצץ כאשר ג4ורג4 בוש הנכד, בן-אנוש זקן ומעורער בנפשו, סירב
ללחוץ את קפיצי ידו של פרידמן, שמיד הגיב באלימות. הישיבה
הסתיימה בכעס רב וללא תוצאות.

אייל קיציס הרביעי, חבר במפלגת "עלה ירוק" (שקיבלה משמעות חדשה
לשמה לאחר מרד המלפפונים הגדול), תפס טרמפ על העסק וקיבל 459
מנדטים ביולי 2078, מה שהפך את מפלגת "עלה ירוק" למפלגה החזקה
בישראל.

בהדרגתיות, תוך שימוש באמצעי טרור, רצח, שוחד, איומים וטל
מוסרי בקופסא, ביסס קיציס את מעמדו ותוך חודשים ספורים מונה
למבקר המדינה. בדו"ח באותה שנה, הפיץ קיציס שקרים ועלילות דם
על פרדימן, ומפלגתו "ללא שינוי". העם הגיב בהחלטיות ובמאי 2079
נבחר קיציס לראש ממשלה ברוב מוחץ של 40.3% מהאוכלוסיה.

קיציס, שבועות ספורים לאחר עלייתו לשלטון, הנהיג בישראל שלטון
דיקטטורי, והמדינה הפכה לבעלת משטר טוטאליטרי. קיציס הקים מאות
מפעלי תעשייה והעסיק בהם את המובטלים, ביטל את כל המפלגות
האחרות וסירס את החרדים ובכך מנע את הבעייה הדמוגרפית.

בינואר 2080 הגה קיציס רעיון, שניתן לחסוך טריליארדי יורו
באמצעות ביטול בתי הספר. התוצאה לא הייתה חיובית ובני הנוער
הדרדרו לפשע, לסמים ולאונס כבשים. קיציס החזיר את בתי הספר
לתפקוד מלא אך באותה נשימה יצא בהכרזה לכל מדעני הארץ בזו
הלשון: "תמצאו לי דרך אחרת שבה בני הנוער יוכלו לרכוש השכלה
בפחות זמן".

לאחר אלפי נסיונות כושלים של פרופסורים ממכון וייצמן, ביניהם
אלברט כהן עם המצאת מושגי זמן חדשים, צץ מדען צעיר בן 92,
בן-ציון פרידריך שמו, אשר הציע, פשוטו כמשמעו, להזריק ידע לבני
האדם דרך העורק הראשי שליד אוזן שמאל. אולם, היה זה רק רעיון
ופרידריך היה זקוק למימון נוסף למחקריו. קיציס לקח כמה
מיליארדים מאלמנות ויתומים, ביטל את אמנת ז4נבה נגד ניסויים
בבני אדם, והמחקר יצא לדרך.

לאחר שנה של חוסר מעש, קיציס התחיל לאבד סבלנות ודרש לראות
תוצאות חוץ מסתם "פקה-פקה", כהגדרתו. פרידריך נבהל וביקש
פאציינטים. קיציס סיפק מלאי בלתי מוגבל של שמאלנים.

הניסוי הראשון נכשל, הפאציינט צרח מכאבי תופת עת הוזרק הידע
למוחו, וכעבור שעה קלה של אי-שפיות כללית ומלמולים נוסח "שלום
עכשיו", מת.

הניסויים הבאים לא נחלו הצלחה גדולה יותר. צוות המדענים בראשו
של פרידריך הנמיכו את מינון הנוזלים, וכמה מן המטופלים שרדו את
הניסוי, אולם הרוב הכללי לא עמד במעמסה, כאב פיזי ונפשי,
והתפגר תוך כמה ימים או שם קץ לחייו באופן ידני.

לאחר מספר שנים, קיציס מאבד סבלנות, רוצה לראות תוצאות ונותן
דד-ליין של 30 שנה. פרידריך מתנצל ומתחיל לעבוד במלוא המרץ. כל
ניסוי המינון יורד יותר ויותר, עד שבאפריל 3001 כמות הנוזלים
מגיעה ל-20 מיקרו-ליטר בכל הזרקה, והשמאלנים יוצאים עייפים
ומותשים אחרי כל טיפול. קיציס מגיע לסף עצביו ובפברואר 3005
משנה את מצב צבירתו למוצק מרוב כעס.

35.01 שנה אחרי, ב34 באוגוסט, פרידריך מכריז שהצליח להחדיר
למטופל בשם "איציק שריד" כמות ידע השווה ל12 שנות לימוד של נער
ישראלי ממוצע ובעל תעודת בגרות עם 4 יחידות מתמטיקה. קיציס,
שעבר התקף מולקולות שבוע לפני כן, החליט שזה מספיק טוב ושאפשר
להתחיל לנסות את העניין על נערי ישראל, וחוץ מזה ממילא הוא
מתגעגע להפגנות של סרבני הצבא.

עד מהרה הונהגה השיטה ברחבי המדינה ונערים מכל גיל, 6 עד 18,
הלכו לבתי הספר (השם נשאר על מנת למנוע בלבול) כל יום לסדרת
זריקות במשך 9 שעות. בחודשים הראשונים שיעור ההתאבדויות עלה
ב10%, מה שגרם להורדת מינון הנוזלים ל5 מיקרו-ליטר... ביום!!

תופעות הלוואי הן:
1. עייפות כרונית.
2. חוסר שפיות.
3. רצון לסיים את החיים בצורה ידנית.
4. חיפוש אחרי בריחה מן המציאות.
5. פליטה מהמערכת, נערים אלו מדרדרים לפשע ומבצעים מעשי סדום
בבחורות מהונדסות גנטית.
ועוד, עוד...

כעת, כ- 200 שנים אחרי, ילדי ישראל מגיעים כל יום במשך 12 שנה
לבתי הספר, עוברים סבל נוראי מידי יום ביומו ומבזבזים כמות זמן
ניכרת מחייהם, על השכלה. יש לכם פיתרון יותר טוב?

-מתוך אנציקלופדיה בריטניקה, הוצאת פוטון, שנת 3240.



היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 18/2/04 9:28
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
שי יודע

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה