[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








ישראל 2032: אוטופיה - חלק א
דר' אמנון טיל, DAT
http://web.beitberl.ac.il/%7Eamnon.till/lme.htm

Homepage (English):
http://mywebpage.netscape.com/amnontl/homepage.htm
Homepage (Hebrew): http://stage.co.il/Authors/238
Email: amnont@walla.co.il

========================================
הקדמה

אני עוצם את עיניי וחולם במרץ 1995 ומתעורר עוד שנת דור: השנה
2032 ומה אני רואה?

במדינת ישראל של 2032 חיים  12 מליון איש על 23 אלף קמ"ר, 20
אלף קמ"ר של ישראל בקו הירוק ששרר עד 1967 ועוד 3000 קמ"ר
נכבשו מהים ועליהם נבנו איים מלאכותיים. ישראל היא אחת הארצות
הצפופות בעולם אולם עשירות ובעלות רמת חיים גבוהה, מעין
סינגפור או הונג קונג של המזרח התיכון.

ישראל חיה מטכנולוגיה מתקדמת ומהווה אחת מצירי המהפכה
הטכנולוגית חינוכית העולמית. ישראל חיה, נושמת ומייצרת
טכנולוגיית מחשבים ותקשורת, טכנולוגיות הקשורות לזיהוי הגן
האנושי,  וטכנולוגיה ורובוטיקה חינוכית ממוחשבת לאזור הקרוב
המזרח התיכון ולאזורי  אירופה וארה"ב, תוך שיתוף פעולה הדוק עם
צוותים אירופאים ואמריקאים.
                                     
יצוא תוכנה והחומרה בישראל הגיעו ל50 מיליארד דולר. פיתוח
תוכנה וחומרה ורובוטיקה חינוכית ממוחשבת, מהווה אחד ממקורות
הפרנסה העיקריים לחלק גדול מתושבי ישראל.                    

==========================================
תעשיית המחשבים התקשורת ורובוטיקה

פטור כולל ממיסים על רכיבי אלקטרוניקה ומחשבים מיובאים התקבל
בכנסת ישראל ב2005. בישראל סוף סוף מבינים את חשיבות המחשבים,
התקשורת והרובוטיקה לכלכלה המודרנית. חוק זה גורם ליבוא זול של
עשרות אלפי מחשבים לישראל.                  

משנת 2007 ישראל מתחילה לייצר מחשבים חדשים בטכנולוגיות
מיוחדות שפותחו ב"עמק הסיליקון הישראלי" באזור התעשייה של
הרצליה, המוזילות את מחיר המחשבים ל$80 למחשב סטנדרטי. המחשב
הופך להיות מצרך עממי כמו  הפלאפון בימינו, וכל משפחה יש לה
3-5 מחשבים לצרכים שונים. ישראל בעלת מספר המחשבים הגדול ביותר
בעולם ביחס לאוכלוסייה, ובנושא זה הצלחנו לעבור את פינלנד ויתר
ארצות סקנדינביה.

בשנת 2008 חברות תקשורת ישראליות מפתחות את דור חדש של סיבים
אופטיים המגדיל את יכולת התעבורה של רשתות תקשורת. כמו כן הם
יוצרים סוג תקשורת חדש המשלב תקשורת אלחוטית, תקשורת לוויינית
וסיבים אופטיים, דבר המאפשר ליצור רשת חדשה של תקשורת סביב
כדור הארץ במחיר הרבה יותר זול ובמהירות הרבה יותר גבוהה.

בשנת 2010 פותח בישראל רובוט אישי לצורכי חינוך. רובוט זה
מהווה אחד ממוצרי היצוא המוצלחים ביותר והוא פותח בשיתוף פעולה
של המעבדות היישומיות של מכון וייצמן ואוניברסיטת ת"א. הרובוט
מהווה מקור גאווה לישראל ופיתוחו מקדם את תעשיית הרובוטיקה
הישראלית וכמובן את מערכת החינוך הישראלית והעולמית.
============================================  
תעשיית היהלומים

תעשיית היהלומים העולמית נכבשה בשנת 2008 ע"י ההודים. בניין
בורסת היהלומים בר"ג, משמש עתה כמרכז תקשורת לוויינים ממוחשבת
בין ישראל לעולם. בקומות התחתונות של בנין בורסת היהלומים
לשעבר, קיים מרכז תרגום בין לאומי. המרכז מתרגם את החומר הניתן
לו, בצורה שחלקה ממוחשבת וחלקה מתוקן ע"י מתורגמנים מקצועיים,
המיומנים
בשפות רבות.    
==========================================
תעשיית פרי ההדר

תעשיית התפוזים ופרי ההדר מופיעה רק בסרטים ישנים ובקלטות
וידאו ישנות, מכיוון שכל הפרדסים נעקרו בשנת 2012 לצורכי הקמת
גורדי  שחקים. ישראל מייבאת מיץ תפוזים ופרי הדר ומוצרי חקלאות
שונים מספרד וארצות אחרות בים התיכון.                        
                         
==========================================
גבולות המדינה

לישראל יש סוף סוף גבולות ברורים ומוגנים. בשנת 2008, לאחר
מאבק דמים ממושך עם הפלשתינאים, ישראל נסוגה באופן חד צדדי לקו
הירוק של 1967, תוך תאום עם האו"ם והאמריקאים וקבעה שם את
גבולותיה.

הגבולות ממוגנים במיטב הטכנולוגיה: גדרות, חיישנים אלקטרוניים,
מוקשים, ופטרולים של רובוטים ממונעים לאורך הגבול היורים בכל
דבר שזז הנמצא בתוך גדר המערכת. בנוסף לכך ישנם סיורים קבועים
של מזל"טים החגים מעל הגבול, מדוחים על כל תנועה חריגה
ומתקיפים כל גורם בלתי מוכר הנע בגדר המערכת. לאחר כ80 הרוגים
בניסיונות חדירה שונים לישראל, יורדים ניסיונות אלו בצורה
דרסטית, אם כי לא נעלמים לחלוטין.

ראו מאמרו של פרופ' אליה ליבוביץ' על הנסיגה החד צדדית לקו
הירוק:

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=45195&contrassID=2&subContrassID=3&sbSubContrassID=0&listSrc=Y

==========================================
ביקור בת"א

תל אביב הופכת לכרך ענק בן 3 מיליון תושבים החיים לגובה,
בבניינים שחלקם 20 קומות ומעלה, ובאיים לאורך חופי ת"א שנכבשו
מהים בעזרת טכנולוגיות וחברות הולנדיות. הנסיעה לאיים נעשית
במנהרות ורכבות ממוחשבות הנוסעות על פס אחד Mono Rail מביאות
אותנו למחוז חפצינו.                                        
           

בת"א מותר לנוע רק בתחבורה הציבורית הממוחשבת, וברכבות התחתיות
ובחשמליות. כל המתקרב לת"א חייב לחנות בחניון ולהמשיך בתחבורה
ציבורית. מותר לנסוע ברכב פרטי רק למקומות מחוץ לעיר.  
==========================================
איים

ע"פ דגם ת"א קמים איים נוספים בחיפה, אשקלון, ואשדוד. בראש
הנקרה אי נופש המשמש גם כמרפאה בינלאומית שאליו באים מכל האזור
לצורכי רפוי ונופש ימי, ואי ליד אילת המשמש לנופש ולמחקר מדעי
של ים סוף.
==========================================
מערכת החינוך

ישראל הכירה בכך שחינוך תושביה לאורך כל חייהם הוא המשאב החשוב
ביותר שיעניק לתושביה את רמת החיים הגבוהה ביותר באזורינו ואחת
מרמות החיים הגבוהות בעולם.  החינוך במדינת ישראל הוא חינם
וניתן לכל האזרחים מלידתם ועד מותם. דבר זה קרה לאחר שעבר חוק
חינוך חינם לכל החיים בכנסת  ישראל בשנת 2010. הפעם עבר בכנסת
חוק חינוך חינם אמיתי וכולל רכישת  מחשבים אישיים ותקשורת
חינוכית לכל אזרח במדינה ע"י המדינה ופטור מתשלום על כל
התקשורת החינוכית.                                      

משרד החינוך הוא המשרד בעל העוצמה הגדולה ביותר הן מבחינת
משאבי המשרד שמהווים כ60 אחוז מתקציב המדינה, והן מבחינת
משכורות המורים, שהנם בין בעלי המשכורות הגבוהות במדינה.      
               
==========================================
שר החינוך

שר החינוך הוא פרופ' שמשוני. פרופ' שמשוני היה גאון מחשבים
שסיים את הטכניון בתואר שלישי בגיל 19 הוא החלוץ בפיתוח שיטות
מחשוב ותקשוב לפיצוח הקוד הגנטי. לאחר קרירה מפוארת בטכניון  
בMIT ובCAL TECH חזר פרופ' שימשוני  לארץ בגיל 30 והסכים לקבל
את תפקיד שר החינוך בהכירו בחשיבות  התפקיד לקידום הפוטנציאל
המדעי של ישראל.  
========================================
מדיניות משרד החינוך

המדיניות של המשרד הוא אומר היא בכמה רמות:              

ברמה הארצית

הארץ עברה שנוי מריכוזיות לביזור. ניתן כוח למחוזות השונים
לפתח  מרכזי מצוינות שונים בהתאם לכוחות המקומיים הנמצאים בכל
מחוז. אולם ניתנה גם ניידות גבוהה להורים להכניס את ילדיהם
לאיזה מרכז מצוינות שהם בוחרים בהתאם לכשרונות הילד ולהצלחתו
בבחינת הכניסה הממוחשבת שהילד עושה ממחשבו האישי. לילד מותר
לנסות ולהבחן כמה פעמים שירצה עד שיעמוד בבחינת הסף.          
               
=========================================
רמת בית הספר

א. בית הספר פועל ומתפקד 365 יום בשנה 24 שעות ביום בעזרת
מערכת התקשורת שלו.

ב. בית הספר בנוי ע"פ מרכזי עניין שונים כמו אמנות, פירסום
ותקשורת, מחשבים ותקשורת, היסטוריה, וכ"ו אליהם קשורים ילדים
בגילים שונים בהתאם להתעניינותם וכשרונם. הילד מתקדם בכל מקצוע
וצובר נקודות ע"י עמידה בבחינות ממוחשבות וחלקן עבודות שהוא
שולח למחשבים של מוריו.                                  

ג. מיצוי הפוטנציאל החינוכי של כל ילד. כל ילד חייב לעבור את
חטיבת השפות: עברית, אנגלית, הבנת הנקרא, מתמטיקה ושפת מחשב
או שליטה במחולל יישומים חינוכי כל שהוא שבעזרתו הילד מדגים
יישום חינוכי המוצג באתר החינוכי של בית הספר  בEdNet - רשת בת
של האינטרנט לענייני חינוך.

ד. לאחר שהילד עבר את חטיבת השפות, ולאחר שעבר קורס חשוב ביותר
בחיפוש מידע ממוחשב מוצמד לו רובוט חינוכי אישי (עליו ידובר
בהמשך בפירוט) ורובוט זה  המלווה אותו כל חייו עוזר לו למצות
את הפוטנציאל האישי שלו  מרמת ביה"ס היסודי ועד היותו מקצוען
ברמות השונות.          

ה. בנוסף לכך מכיוון שמקצועות רבים הולכים ונעלמים מדי כמה
שנים, עוזר הרובוט החינוכי לאדם לבחור לו מקצוע חליפי ממנו
יוכל להתפרנס במידה ומקצועו הנוכחי נעלם. הרבה אנשים מחליפים
2-3 מקצועות במשך חייהם.                                    

===========================================
רשת הEdNet הרשת החינוכית הבין לאומית

עתה כמה מילים על רשת הEDNET. רשת זו נוצרה בישראל ב2010
בשיתוף פעולה ישראלי אמריקאי, לאחר שהובן ששיטוט ברשת הכללית
טומן בקרבו די הרבה סכנות לילדי בית הספר. ברשת זו פועלת קבוצת
פרופסורים עולמית הדואגת שרק חומר המשרת את ילדי העולם יפורסם

בו. רשת זו היא רשת בת של פרויקט אינטרנט 2.

פרויקט אינטרנט 2

http://www.internet2.edu

=========================================        
תקציב בית הספר

תקציב בית הספר בא משלשה מקורות עיקריים: תקציב משרד החינוך
תקציב הרשות המקומית (הרשויות מבינות שאם תשקענה בחינוך הן
תמשוכנה אליהן אנשים שישלמו מסים לרשות) וקרן ההמצאות והפתוחים
המוכרת את פרי המוצרים החינוכיים של בית הספר ברשת הEdNet.
הכסף המתקבל מתחלק  50 אחוז למפתחים החינוכיים הצוות שפיתח את
היישום הנמכר והיתר לבית הספר.                              
     
========================================
ביקור בבית הספר "אביבית"

בית הספר היסודי שאליו פנינו מועדות מנוהל כמרכז מידע ממוחשב
הפועל 24 שעות ביממה ומשמש את כל ילדי רמת אביב. הילדים לומדים
מקצועות שונים: חשבון, טבע, גיאוגרפיה, היסטוריה, בעזרת
המחשבים שלהם בבית המקושרים למחשב בית הספר. מרכז המידע מספק
מידע הכולל טקסט, תמונות, אנימציה, קול, מוזיקה וכ"ו בקשר
למקצועות השונים.
==========================================
הטיול הוירטואלי

הילד יכול ללמוד ע"פ נושאים, אולם מדי פעם בפעם הכיתה נוסעת
לטיול וירטואלי למקום מסוים, כמו למשל "ירושלים בתקופת המלך
שלמה". בטיול הוירטואלי כל ילד יכול להתעניין בנושא אחר. ילדה
מסוימת עשויה להתעניין בבגדים של אותה תקופה, ילדה אחרת
בארכיטקטורה של הבתים, ילד אחר אוהב לשבת ליד פתחי החומה
ולשמוע את דברי ההולכים והשבים, ואילו ילד אחר רוצה לצפות
בעולי הרגל בתקופת שבועות.  

לאחר החזרה מהטיול הוירטואלי, כל ילד כותב דו"ח המסכם את
חוויותיו מהטיול. כאשר ביקרנו בבית הספר הילדים התענינו בנושא
השלום עם מצריים וועידת קמפ דיויד והטיול לקח אותם לתקופה זו
והילדים ראו את הנשיא המצרי סעאדת את ראש ממשלת ישראל מנחם
בגין את הנשיא האמריקני קרטר ואת ויצמן ודיין דנים בחוזה השלום
המצרי ישראלי.  
==========================================
מהלך הלימודים

שלש פעמים בשבוע התלמידים באים לבית הספר לפגוש מורים אנושיים
לשעורי חברה וחינוך, התעמלות וספורט, אמנות, ציור, נגינה בכלי
נגינה קלאסיים שונים כמו פסנתר וחלילית, סיורים במוזיאונים
ובתערוכות ופגישות פנים אל פנים עם מרכזי הקורסים במקצועות
השונים.                                                    

=========================================
הרובוט החינוכי

בנוסף למורים האנושיים ישנו לכל ילד רובוט צמוד האחראי על
למידתו ומצוי הפוטנציאל של הילד מלידתו ועד מותו, מעין גרסה
ממוחשבת של הTutor האנגלי. הרובוט מכיל את כל מה שהילד למד, את
קשייו, את בעיותיו השונות עם החומר הלימודי. כמו כן הרובוט
רושם את בעיותיו הפסיכולוגיות של הילד עם החומר הנלמד ואת
קשייו החברתיים, במידה והם קיימים.                          
     -

הרובוט אחראי לתרגל עם הילד את אותם חומרים לימודיים שעימם
הילד מתקשה. מדי שבועיים נפגש הרובוט עם פסיכולוג חינוכי,
והפגישה נועדה לעזור לרובוט לתכנן את מהלך העתידי של לימודי
הילד לאור קשייו והצלחותיו הנוכחיים.                        
         

במט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) ברמת אביב, ישנו מרכז שאליו
באים כל הרובוטים החינוכיים לתיקון, הסבה, ועדכון של לוח האם
שלהם ע"פ מיטב הרובוטיקה החינוכית הקיימת בעולם. מט"ח נמצאת
בקשר עם פרויקט לרובוטיקה חינוכית בדנבר קולורדו, בטוקיו שביפן
ובאופסלה שבשבדיה, שמהווים דוגמא למרכזים לרובוטיקה חינוכית
מתקדמת.                                    
=========================================
אנשי בית הספר

בית הספר הוא מוסד המכיל אנשי טכנולוגיה רבים, ומאגד בתוכו
מומחים מתחומים שונים: אנשי מחשבים העוסקים בתחזוקת התוכנה
החינוכית, אנשי טכנולוגיה חינוכית ופסיכולוגים של הלמידה ואנשי
תוכן שונים מפתחים תוכנה ממוחשבת חדשה לגיל בית הספר היסודי.  

==========================================
מורי בית הספר

סלקציה קפדנית מלווה את תהליך הפיכת הסטודנט למורה, ורק
סטודנטים מנת משכל גבוהה ובעלי השכלה רחבה ויחס אנושי לתלמידים
נבחרים להיות מורים. הם עוברים שנתיים סטאז' בפיקוח מומחים
חינוכיים שונים ובסיום הם מקבלים תעודת הוראה מעשית והם רשאיים
להתחיל ללמד בצורה עצמאית. למותר לציין שעקב השכר הגבוה של
המורים הפכה תעודה זו ליוקרתית ביותר.                        
               
========================================
תקשורת

הדגש ב2032 הוא על תקשורת. כולם מקושרים לכולם: בית הספר עם
בתי הספר באזור, עם המחוז, עם משרד החינוך בירושלים, (הממלא
בעיקר פונקצית תאום עם המחוזות המתחרים זה בזה בפיתוחים
וביזמות חינוכית), וכמובן דרך הEdNet עם מרכזים חינוכיים ברחבי
העולם.  

בבית הספר אולפן הקלטות דיגיטלי שמשם נערכו ניסויים על העברת
קולות ברשת הEdNet לעולם כולו. ניסיון נוסף שנעשה בבית הספר
הוא ללמד את הרובוטים החינוכיים לזהות את הקול של בני משפחתו
של הילד בנוסף לזיהוי קולו של הילד שאותו מכיר הרובוט כבר משנת
2010.  עתה הרובוט מסוגל לזהות עד 8 איש במשפחה ולתקשר עימם.  
                                     
==========================================
דגש על חינוך בגיל הרך
       
הדגש בחינוך הוא על הגיל הרך והחינוך היסודי. סוף סוף הובן מה
שפרויד ופיאז'ה אמרו בתחילת המאה ה20 שאישיות הילד והמערכת
הקוגניטיבית שלו מעוצבת בילדותו.

התוצאה בישראל דומה למה שאירע  ביפן בערך ב1970. התחרות הגדולה
היא על גני ילדים איכותיים בעלי נוחות מקסימלית לילדים, וניצול
הפוטנציאל של הלימוד בגיל הרך:   משאבים כספיים עצומים מוצאים
להתאים את הגן לילדים וטובי המחנכים (כולל דוקטורים ופרופסורים
בחלק מזמנם) הולכים ללמד ילדים בגיל זה בו נעשות פריצות דרך
רבות.        

משאבים רבים מושקעים בחינוך היסודי מתוך הבנה שאם הילד יעבור
גיל זה בהצלחה הוא יוכל להיות לומד עצמאי ולהמשיך בחינוך די
אוטונומי בעזרת המחשב והרובוט החינוכי מגיל זה ומעלה.        


מגיל חטיבת הביניים ואילך רב אוכלוסיית התלמידים עוסקת בלימוד
עצמאי בעזרת הרשת החינוכית והרובוט החינוכי האישי, והדגש של
מערכת החינוך הוא בפיתוח חומרי למידה ממוחשבים בעלי עניין
ופוטנציאל חינוכי. המפתחים העיקריים הם בעלי החברות הפרטיות
לפיתוחים חינוכיים המשווקים את תוצרתם דרך הEdNet ברחבי העולם.

========================================
שיתוף פעולה בין בית הספר לתעשיות הטכנולוגיות

בישראל קרה עוד מעבר מעניין: שיתוף פעולה בין בתי הספר לתעשיות
הטכנולוגיות המתקדמות הקיימות באזור בית הספר. בעקבות חוק
בכנסת בשנת 2003 כל תעשיה של טכנולוגיה מתקדמת חייבת לאמץ מוסד
חינוכי באזור מגוריה וחלק מתלמידי והמגמות עובדים כחונכים
בחופשות בתעשיות המתקדמות השונות ומקבלים נקודות על עבודתם זו.
       

החוק שהחל בכפיה גרם לכך שבעקבות מפגשים שהולידו שפורים בדרכי
הייצור שיפורים במוצרים ורעיונות חדשים שעלו בסיעור המוחין של
החונכים חלק מהעסקים החלו לראות את התועלת הכספית שהם מפיקים
ממפגשים אלו והחלו לדרוש יותר לאמץ יותר ממוסד חינוכי אחד.  

===========================================
לימוד מרחוק
                                                           

מהפכה אחרת הקשורה למהפכת התקשורת היא הלימוד מרחוק. פעם בשבוע
מופיע על מסך בית הספר אחד מהפרופסורים העולמיים הקשור לרשת
EdNet. הוא מעביר שעור באנגלית הקשור לתחום התמחותו, והילדים
יכולים לשאול אותו שאלות ולקבל תשובה מידית. ביה"ס "אביבית"
הוא אחד מבתי הספר הקשורים לניסוי של "למידה מרחוק" ובינתיים
ילדיו נהנים משיתוף פעולה בין לאומי זה.                      
     
==========================================
הילקוט

לתלמידי בית ספר "אביבית" אין את הילקוט המפורסם המכיל מספר
ק"ג של ספרים. יש להם תיק צד המכיל מחשב מחברת היכול להתחבר הן
למחשב בבית והן לרשת בית הספר. המחשב מכיל הן את המטלות
המוטלות על הילד והן את עבודות הבית שלו. הספרייה העיקרית בבית
הילד היא  ערמת תקליטורים של אנציקלופדיות ממוחשבות כגון
בריטניקה לנוער,אנציקלופדיית אנקרטה 2031, אנציקלופדיית
גרולייר ואחרות, התופסת מדף אחד אולם מכילה חומר רב ומעניין
יותר מהספריות הביתיות שלהן  היינו רגילים במאה הקודמת.      
                           
==========================================
לימוד תינוקות ברחם אמם

היום יבוא לבית הספר הנאורולוג פרופ' מיכאלי, והוא יספר על
השיטה שהחל בה בשנת 2010 ללמד תינוקות ברחם אמם נושאים פשוטים
שונים, כולל לימוד אנגלית ועברית.  מתברר שעוד בשנת 2003
הבחינו המדענים שניתן לנצל את תקופת ההריון ללימוד נושאים
שונים וניצול תקופה זו יצור ילדים פקחים יותר.                
                                     

לאחר 14 שנה של ניסיונות של מדענים שונים ברחבי העולם, פיתח
פרופ' מיכאלי, בשיתוף עם מדעני מכון ויצמן ומדען אנגלי Sir
Richard Tenenbaum דרך יעילה למדי בנושא זה. השיטה כרוכה
בהחדרת  מחשב וידאו זעיר לרחם האם המקרין לילד תמונות וסרטים
שונים, וקולט את תגובותיו ומגיב עליהם בהתאם.                
     

הרצאתו בבית ספר "אביבית" מועברת בשפה האנגלית בטכנולוגית
ועידת וידאו לבית ספר אנגלי וילדי בית ספר זה King James
School (שבו לומד בנו של המדען David שהיה שותף לפיתוח השיטה)
שואלים שאלות שונות ונענים מיד.                              
     

שיחת הועידה נעשית באמפיתאטרון של ביה"ס בו ישנו מסך וידאו ענק
המציג 3 חלונות: בראשון נראה פרופ' מיכאלי, בשני ילדי
"אביבית" ובשלישי ילדי בית הספר האנגלי. כמו כן מוצגים בחלון
נוסף סרטי וידאו על השימוש בשיטה עם העוברים ומבחני התפתחות
שונים לילדים  אלו בהשוואה לילדים אחרים שנולדו ללא התערבות של
למידה עוברית.

שיטת למידה זו נתונה לשיקול דעת של ההורים ובמיוחד האם, וכמובן
שאינה חובה על מי שמתנגד לה. כמה מילדי בית הספר אביבית למדו
בשיטה זו בהיותם ברחם אמם  ואילו פרופ' מיכאלי עצמו
הוא בוגר בית בי הספר "אביבית".        
===========================================
לימוד בזמן שינה

שיטה נוספת ללימוד שפותחה בישראל באוניברסיטת בן גוריון בנגב
היא שיטת הלימוד בזמן שינה. בשיטה זו הנער או המבוגר מגדיר מה
הוא חפץ ללמוד. לפני השינה הוא מתחבר לכובע ממוחשב המקרין לו
סרטים ואינפורמציה שונה למוח בזמן השינה. בניסויים שונים
התבררה יעילות השיטה ואנשים שונים מבלים כשעה עד שעתיים כל
לילה או בשעות שנת אחר הצהרים בלימודים בנושאים שונים.
========================================
המחלקה לחינוך מיוחד

במשרד החינוך קיימת מחלקה המטפלת בילדי החינוך המיוחד
באסטרטגיות שונות: בעזרת שנויים גנטיים לגנים פגומים, בעזרת
החלפת איברים פגומים בניתוחי לייזר, בניתוחים פלסטיים שונים
ובאסטרטגיות פסיכולוגיות, סוציולוגיות ואנתרופולוגיות שונות
המנסות להגביר את המוטיבציה של הילד ולתת לו מקורות
אלטרנטיביים ללימוד ולהתקדמות.
========================================
לימוד אנגלית מכתה א

לימוד האנגלית הונהג בבית הספר "אביבית" משנת 2000 כמקצוע חובה
מכיתה א' ואילך ו"אביבית" היה בית הספר הראשון בארץ שהנהיג
מקצוע זה כמקצוע חובה.                                      


בשנת 2010 הכריז שר החינוך הקודם, מנהלו הנוכחי של מכון
וייצמן, על מקצוע האנגלית כמקצוע חובה מכיתה א' בכל בתי הספר
בארץ.

(שמחתי לקרא שמנכ"לית משרד החינוך: גב' תירוש הורתה להתחיל
ללמד אנגלית בכתה א' משנת הלימודים 2002. בכך היא הקדימה את
נבואתי בשמונה שנים, אולם עדיין יש לבחון כיצד לימוד זה יתבצע
בפועל).

ילדי המחשב ששיחקו באינטרנט כבר בשנות 95 ואילך החלו לדבר בשפה
מוזרה שהיא תערובת מוזרה של עברית ואנגלית ו"מחשבית", מעין
יידיש מודרנית.                
=========================================
החוג לאמנות

בבית הספר "אביבית" פועל היום חוג לאומנות המשלב טכניקות של
ציור גרפיקה ואנימציה בעזרת המחשב, עם אמנות קלאסית של ציור
פיסול ותאטרון. התלמידים יכולים ללמד בחוג הקלאסי או בחוג
האמנות הממוחשבת או בחוג משולב בו הם מקבלים יסודות משני
קורסים אלו.                                      
=========================================
חוג לארכאולוגיה

חוג זה מתחלק לשנים:                                        


א. אנשי השדה שיוצאים פעם בשבוע לעזור בחפירות ארכאולוגיות
בשרון ובשפלת החוף בעזרת מגלי מתכות משוכללים המצביעים על
נוכחות חפצי מתכת בסביבה.                                    
       

ב. החלק הממוחשב אשר לוקח את ממצאי החפירות השונות ומשחזר
בעזרת סרטי אנימציה את החיים באותה תקופה כדי להמחיש לילדי
הארץ העולם כיצד חיו אנשים אלו.                              


בעזרת סרטי שחזור התקופה הילדים יכולים לחזור לתקופה בטכניקת
המציאות המדומה Virtual Reality ולחוות את החיים בתקופה זו,
וכמובן ניתן למכור סרטי VR אלו ברשת הEdNet ולהקדיש את הרווחים
לפיתוח סרטים חדשים.                                        

==========================================
חפירות

החפירות היום נעשות בתל קסילה במוזאון הארץ שברמת אביב, שם
נתגלתה מתחת לחפירות תל קסילה הידועה, שכבת כלים מתקופה קדומה,
והחופרים נעזרים בתמיכות שונות כדי לא להרוס את הממצאים של
החפירות הקיימות.
===========================================
ההתיישבות בחלל

השנה הנושא הארצי הוא ההתיישבות בחלל. ישראל הקימה משנת 2015
ואילך 3 מושבות חלל הנעות מעל כדור הארץ בגובה של 600 ק"מ
ומקיפות את כדור הארץ כל 12 שעות. כל 4 שעות נמצאת אחת ממושבות
החלל מעל ישראל ואפשר ליצור אתה קשר בעזרת תוכנת הInter Space
ולבקש נתונים מדעיים שונים תצפיות על מקומות שונים בכדור הארץ
בעזרת טלסקופים ממוחשבים הנמצאים בה.                        

=========================================
שימוש במושבות החלל לצורכי הטלוויזיה

נעשה שימוש במושבות החלל להעברת ערוצי טלוויזיה בכבלים, כאשר
הגענו עתה ל500 ערוצי כבלים המשודרים בארץ: מערוץ לחובבי כלבי
וחתולים, לערוץ בולים, לערוץ היסטוריה, וערוץ הנופש המהווה
תחליף וירטואלי לאילו שקשה להם להגיע למקומות האמיתיים.      
     

פיתוח אחר שנעשה בארה"ב בשנת 2001 בשם ה"ערוץ הפרטי". דרך
תוכנה בשם "PRIVAT CABLE" אתה מודיע לשלט שלך באיזה נושאים הנך
מעונין לצפות, והשלט אוסף מתחנות הכבלים השונות את התוכניות
שאתה מעונין בהם בחודש הקרוב והטלוויזיה שלך מסריטה לך אותם
באופן אוטומטי בזמנך החופשי.          
==========================================
מבנה מושבות החלל

מושבות החלל מחולקות לשני חלקים: החלק הצבאי המקיים תצפיות על
כדור הארץ והמסוגל להפעיל כושר התערבות מהחלל במקרה הצורך.
החלק המדעי עורך ניסויים ותצפיות שונות בחלל, ובחינת חומרים
והמצאות שונות בחלל.                                        
     

לרשות המושבות עומד מיטב הנוער המדעי בארץ, וקבוצות של כ200
בני  נוער מבלים כשנה בחלל הן כחלק מחינוכם המדעי והן במסגרת
הכוח החללי של צה"ל. הסיסמא בשנת 2015 עם הקמת שלש מושבות החלל
הייתה "הטובים למושבות החלל" ואמנם הייתה הענות רבה מצד העילית
המדעית הישראלית לנושא זה. חלק מנכדי וניני מפוני סיני שחיו על
זיכרונות החופש בסיני שרם, דהב, נואבה וכ"ו בחרו במושבת החלל
כמקום משקנם הקבוע.    
=========================================        
צה"ל:  יחידת התיקשוב בצה"ל

הרבה מבוגרי בית הספר "אביבית" ומבוגרי בית הספר להנדסאים
הסמוך לבית ספר "אביבית" והמהווה מסלול המשך לילדי בית הספר,
מאיישים את מסלול חיל התקשוב של צה"ל - החיל העיקרי המצעיד את
צה"ל קדימה ומחליף בחשיבותו את חיל האוויר הישראלי אמריקאי
הנמצא באזור.                                                
     

תפקיד יחידת התקשוב של צה"ל, חוץ מאשר לשפר את מערכת התקשוב של
צה"ל שרובו ממוחשב ומתוקשב, הוא להשתלט ברגעים הראשוניים של
המלחמה על מחשבי האויב. א. לשתק את חלקם. ב. לחלק אחר להפיץ
פקודות מדומות הגורמות לאויב להמטיר אש על עצמו ג. לחלק אחר
להפיץ וירוס קטלני המופץ במהירות והמוציא מכלל פעולה כל מחשב
או רשת הבאה אתו במגע.                                      
 
=========================================
צה"ל: הדוויזיה המעופפת

כחלק מהסכמי הנסיגה החד צדדית, הוצבה בישראל דוויזיה מעופפת
אמריקאית ישראלית: THE 101 AMERICAN ISRAELI FLYING DIVISION,
המצוידת בטילי חץ, פטריוט  משופר, פופאי, פיתון וצעצועי מלחמה
אחרים נוסח STAR WAR, ומאז אף מדינה באזור אינה מעזה להתגרות
בישראל.                    
==========================================
צה"ל: יחידת המזל"טים

אחת היחידות הנועזות בדוויזיה המוטסת האמריקאית ישראלית היא
יחידת המזל"טים המורכבת ממטוסים זעירים ללא טייס שעליהם מצלמות
וידאו ממוחשבות העובדות בתקשורת עם חדר המלחמה של חיל האוויר.


חלק מיחידה זו עוסק בסיור ותצפיות וחלקו השני עוסק בתקיפת כל
אויב המתגלה ע"י מזלטי הסיור. מזל"טי התקיפה בנויים לתקיפה 24
שעות ביממה ע"י שימוש מתוחכם במכ"ם, קרני איפרה אדום ואולטרה
סגול ותותחי ליזר.                                          

=========================================
התפתחויות פוליטיות                                        


עירק


הנסיון האחרון של העירקים לתקוף את ישראל בטילי סקאד משופרים
בשנת 2007 גרם לכך שכל אזור D בעיראק שבו פעלו הסקאדים חזר
להיות מדבר שממה. מאז לא נשמעו מצהלות מלחמה מכיוון זה.  בשנת
2012 נעשתה מהפכה צבאית בעירק, סדאם חוסין סוף סוף ירד מכסאו
ונשפט למוות ע"י הכת הצבאית השלטת שמיהרה לכרות ברית  צבאית עם
ארה"ב.                                              
========================================
אירן

באירן ארעה מהפכה חילונית בשנת 2020. האייטולות ששלטו עד אז
הוגלו לשירז ואיספהאן, ושם נפתח להם מרכז דתי בו יכלו להתפלל
ולמלא את כל צורכיהם. הדתיים.                                
             
==========================================
לוב

שליט לוב, מועמר קדאפי הזדקן, והפך להיות מוסלמי מאמין. הוא
הקים לו במדבר הלובי מרכז דתי בו הוא מתפלל חמש פעמים ביום.
בנו חאלד, מנהל את לוב בסגנון מערבי יותר, ואפילו מרשה להקרין
את   ערוץ MTV ברחבי לוב.
===========================================
שימו לב!

אפשר למצוא את המשך מאמר זה בקישור לחלק ב' של סדרה זו:
http://stage.co.il/Stories/27470

==========================================

הבלוג שלי בתפוז
http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?FolderName=amnontill

הבלוג שלי בקפה דמרקר
http://cafe.themarker.com/view.php?u=162968

=======================







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
די! די לעיון
לשפצור
ולמחזור!
די לדיכוי!
מדינת משטרה!
אפליה מינית!
השד העדתי!



אספסוף שממשיכים
לדרוך עליו!


תרומה לבמה




בבמה מאז 5/6/01 21:54
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אמנון טיל

© 1998-2020 זכויות שמורות לבמה חדשה