[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








כשהאמת בגלות,
היא כמו האנוסים בספרד, או אזרחים בארצם הכבושה,
שהפכו לפתע לסוכני חרש במולדתם-מכורתם.
הם חיים במחתרת. מתקשרים דרך צפנים.
צופן אינו הדבר עצמו, הוא סימן וסימבול למשהו המצוי מעבר
ומחוצה לו. הוא רמז, איתות וסימן למציאות אחרת.
מציאות שאינה כפויה,

במציאות הכפויה, האמת נעלמת ונאלמת.
הפיות היחידים הן  המטאפורה, הסימבול, האנלוגיה והמשל.
הן כל שנותר לתמסר עמו את האמת האנוסה, הכבושה, המדוכאת.
זה כל שנותר;  הפה המטאפורי, זה שניתן להבין אותו כפשוטו, אך
גם כשולח שדר מוצפן אודות המציאות הכבושה.
כל שנותר זו השפה המטאפורית. זו שברמת הפשט היא פני הדברים
עצמם; עץ הוא עץ, עט הוא עט, שיניים הם שיניים, ורק ברמת הדרש,
הפשט והסוד היא משהו אחר: עץ יכול לסמל את הקשר בין מציאות
לחזון, עט -  סמל פאלי, ושיניים - ייצוג לתוקפנות.
השפה הרשמית סותמת את הגולל על האמת הגולה. השפה הלא רשמית -
זו של המטפורה והסימבול - מגלה אותה ואודותיה, ליודעי רזין
ומביני ח"נ.
הכל כבוש תחת צבאות השכל האינטלקטואלי וגדודי הנורמות
החברתיות. ורק השפה האילמת של הדימוי, האנאלוגיה והסמל - נותרה
כדי לזעוק דרכה את האמת אודות מחוזות הנפש הכבושים.
לזעוק לעבר זה שמנסה לקרוא מבין השיטין. שיבין שהכל הוא סיפור
ושיר אודות משהו שחבוי מאחרי פני המציאות כפי שהיא מציגה עצמה
במבט ראשון.
ואז משהבין, הוא רואה,
רואה ובוכה,
בוכה ולא רוצה לראות.





חומר נוסף על פרשנות ביצירת אמנות, במאמר: "פשר הפרשנות"
מתוך:סטודיו, גליון מס' 21-22 אפריל 1991 עמ' 41:




גבריאל רעם, 6.6.2003




הקוראים מוזמנים לאתרי החדש ובו שפע של מסות, מסודרות לפי
נושאים:
www.ipaper.co.il/being







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
- ברוך השם!

- מה, אתה מאמין
באלוהים?!

- לא ברוך! ברוך
השם!

- מה!?

- שנייה הני
מקנח ת'הף.

-בסדר...

- אמרתי שברוך
אשם!


צרצר.


תרומה לבמה




בבמה מאז 1/9/03 15:15
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
גבריאל בן יהודה

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה