New Stage - Go To Main Page

הילה פלמון
/
יום אחד אולי יבוא

"אמא! יש ילדה גדולה עם משקפיים על הנדנדה שלי!" נשמע קול דקיק
מאחורי. שלא כרגיל,  איני טורחת להתחשב ולפנות את הנדנדה לטובת
בעליה החוקיים.
"לא נורא חמודי", לוחשת אמו, "מחר כשנחזור היא כבר לא תהיה
שם", ומביטה בי במבט מוכיח.
רגש אשמה צובט לי במקום צדדי בגוף, אך ברור כי אני זקוקה
לנדנדה יותר מהילדון, מסיבות שלי. סיבות שידועות רק לי, ילדה
גדולה קצת, מגושמת קצת, עם משקפיים סגולים.
בא לי להחזיר מבט ולצעוק - "הי, גם לי יש אמא!", גם אם היא לא
פה כדי להגן עלי, אני עדיין הבת של אמא שלי, לא סתם אחת.
גן המשחקים ריק, ואני יכולה ללא עכבות להסיר נעליים ולטבול את
רגליי בחול, להרגיש אותו נכנס בין אצבעות הרגליים, מלטף את
הסוליות. בעזרת מסננת שבורה אני עושה חסד לארגז החול הקטן,
ומסננת ממנו מקלות ארטיק שבורים, חלקי פלסטיק, קוקיות ועטיפות
מסטיק. עם כל סינון וסינון אני שוקעת לתוך המשימה ושוכחת בכלל
ממי או ממה ברחתי עד לכאן. תחת שמש יוני לוהטת הופך החול לאבקת
זהב תחת ידי, ואני מסופקת, החזרתי לעולם את חובתי לאחר שתפסתי
נדנדה לילד קטן.
בתחום המוגן של גן המשחקים, קיימים רק "טוב" ו"לא טוב", בלי
רע. משהו בי מושך החוצה.



בדירה קטנה, של גבר חדש בחיי, בשכונה מוזנחת בתל אביב, אני
חולצת נעליים ויושבת ישיבה מזרחית- הודית על מזרון בסלון.
לא באמת צריכה להיות פה אבל רוצה להרגיש חיה לפעמים, מממשת
תשוקות חולפות, אך רחוקה מרחק נסיעה באוטובוס  מהמוכר והבטוח.
הגבר "שלי" וחבריו יושבים ומעשנים, עם ילדה תל-אביבית שברחה
מהבית ומזכירה לעצמה שירי רוק ישנים על גיטרה קלאסית.
תשומת הלב מגיעה אלי בנדבות, אני מנסה בכוח לקבל יותר, כאילו
חיי תלויים בזה. ככל שאני נאבקת יותר כך  מצליחה ההיא, עתה
שנואת נפשי,
למצוא איתם שפה משותפת בקלות רבה יותר. "נו קרן, ת'נגני איזה
משהו טוב ", אומר הגבר שיוצא איתי. קרן מתלבטת מעט אבל נזכרת
בשיר משנות ה - 80 שאיני מכירה. הם מתלהבים מנגינתה ומקולה,
קול של אישה בוגרת, בגוף של ילדה לא מנוסה, ש-כמוני, רק מנסה
למשוך תשומת לב.
אחר כך, כמוצא אחרון, אני לוקחת לידי את הגיטרה, שרה שיר
ארצישראלי ישן ומרגש, ולא זוכה אף למבט.
כמויות בלתי נדלות של פחד וזעם עצור מצטברות בחושך שלידי,
חסרות צורה. אני עושה את המעשה הבוגר והאחראי, מצילה את עצמי,
שוב. קמה, אומרת "שלום" יפה ויוצאת אל הלילה. לא שייכת, זרה
לתמיד, אבל לפחות יודעת להתרחק כאשר איני רצויה.
קור מלאכותי פורץ מתוך חלל האוטובוס אל עבר אוויר הלילה השרבי,
ואני מטפסת שלוש מדרגות בקושי עד לנהג, חוצה לאורכו את
האוטובוס ונעלמת בין המון העובדים הזרים המאכלסים אותו.
מרגישה צריבה מוזרה על עורי, מרימה לרגע קט את עיני ומגלה כי
מבטים נעוצים בי מכל עבר. מה? מה לא בסדר? יד נשלחת ומסדרת את
הגופיה החושפנית, את השיער הפרוע, לא משהו לא רגיל בנוף
הישראלי היומיומי. משהו אחר, אני נוגעת בתליון על צוארי, בודהא
מוזהב יושב בתנוחה אופיינית, שקט ולא מופרע, עם כתובת בשפה זרה
ומוזרה. כמו לא די במבטים, אני רואה מזווית העין אצבע מופנית
כלפי ושתי נשים מזרח-אסיאתיות משוחחות בלחש.
עד כאן אני מסוגלת לשאת הלילה, ומבלי לחשוב כלל מדוע, יורדת
בהפגנתיות מן האוטובוס, כדי לגלות בחושך, בסבך רחובות אפלים,
כי זהו האוטובוס האחרון הלילה.
חושבת לעצמי האם כדאי לי לפחד או לא, מה תהיה התנהגות של אדם
בוגר. לפני הגעה לכלל החלטה צץ קיוסק פתוח מול עיני, אני כל כך
רעבה, נגשת לדלפק ומבקשת שקשוקה בבגט, הצעה שכתובה לפני בדפוס
אדום גדול על שלט לבן.
כבר בנגיסה הראשונה מתגלה טעותי החמורה: חריפות של אש בוערת
מציתה את השפתיים והלשון, ומורידה דמעות מן העיניים.
לא יאומן. חוסר המזל שלי מגיע אלי בצרורות, ולא יפסק כנראה עד
שלא אתעשת ואתייצב מולו באומץ.
"את לא מהשכונה, נכון, חמודה?"  נבהלת קצת, רואה את המוכר
בקיוסק מתקרב קצת לעברי. למזלי, יש לו פנים טובות ותמימות,
והוא מפיג את המועקה הבוצית  שרובצת עלי. אני יוצאת אט אט
מהניכור העירוני ומספרת לו על תלאותיי, משמיטה כמובן את עניין
השקשוקה.
המוכר הקשיב בעניין ולאחר שסיימתי שולף מכיסו מחזיק מפתחות עם
דמות מיקי מאוס מחייך. "אני סוגר עכשיו, ומקפיץ אותך הביתה",
הוא קובע ללא שאלות.
הוא פשוט מנסה להיות נחמד, אני חושבת, יש אנשים נחמדים.
עופר המוכר פותח עבורי את דלת המכונית- "בבקשה גברתי", ומשחק
עם טון הדיבור.
ריח טרופי- אקזוטי אופף את חושי. אחרי כמה דקות נהיגה עופר
צובר בטחון :" את יפהפיה, אני חייב להגיד לך", אני שולפת חיוך
מן המאגר, כך ששרירי הלחיים מושכים מעלה את השפתיים ומרפים
מיד. אני ממשיכה להשיב בנחמדות מעושה לשאלותיו של עופר אבל
בפנים צורב לי כעס על כך ששוב מצאתי את עצמי תלויה בחסד של זר
במקום לצאת לבדי מהבוץ. "אין מתנות חינם", לא האמנתי בכך, פעם.
בסופו של דבר עופר מבקש את מספר הטלפון שלי ואני מסרבת
בנימוס, טורקת את דלת המכונית, חולפת על פני גן משחקים חשוך
ומטפסת בריצה את המדרגות עד הקומה השלישית.  תוך כדי ריצה אני
הופכת לעצמי המוכרת, המובנת, וכשהמפתח מגשש בחור המנעול אני
כבר אני, בבית שלי, בשטח מוכר.

בעוד בועות צבעוניות מסביבי בגן המשחקים מספקות את תשוקתי
המיידית לאושר, בראש מתנגן לי-"יום אחד אולי יבוא, משהו טוב על
סוס לבן".



היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 17/5/03 3:00
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
הילה פלמון

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה