|
|
שולה מוקשים תלת מימדי בעברית. מומלץ לעיין בהוראות המצ''ב הוראות לשולה מוקשים תלת מימדי אזהרה ראשונה - מכיוון שהמשחק נכתב בפלאש ולא בשפת תיכנות מדהימה עם מנוע גרפי מתקדם, הוא מאוד מאט את המחשב, לשם כך בזמן ששדה המוקשים מוצג אפשר להקליק פעם אחת על הכפתור המסומן באות Q בפינה הימנית התחתונה של המשחק כדי להוריד את האיכות הגרפית של המשחק (ובכך להוריד קצת את העומס על המחשב המסכן). אצלי המשחק פעל טוב בשדה של 4X3X4, אבל נהיה איטי להחריד ב-4X4X4 ולכן הגבלתי את הגודל המקסימלי ל-4X4X4 אזהרה שנייה - המשחק הזה בלתי אפשרי. אין לכם סיכוי לנצח בו. גם אם סוף סוף תבינו את הדינמיקה המתוסבכת של השדה התלת מימדי, תמיד ישארו שתי נקודות שתתלבטו ביניהן ובסוף תבחרו את הנקודה שהיא מוקש ותפסידו. חבל לכם על הזמן. לכו בקרו באתר של דיסני. http://disney.go.com שולה מוקשים תלת מימדי הוא כמובן, שולה מוקשים הרגיל רק עם מימד נוסף. (אם אתם לא מכירים את שולה מוקשים אז המצב קשה... כאן: http://www.play.co.il/gamesdir/mines/java.html אפשר למצוא שולה מוקשים רגיל) בתחילת המשחק יופיע לוח הבקרה, כאן קובעים את גודל השדה (רוחב, גובה ועומק) מהגודל המינימלי של 2X3X2 ועד לגודל המקסימלי של 4X4X4 - כדי לשנות את גודל השדה מקליקים על החצים שבמרכז (גודל כל מימד בשדה כתוב בפינה הימנית למטה, ומספר הנקודות בשדה נקרא סכ"ה נפח). כדי לשנות את מספר המוקשים ישנו מוקש קטן בפינה השמאלית העליונה של לוח הבקרה, צד ימין של המוקש מגדיל את מספר המוקשים, והצד השמאלי שלו מקטין אותם. כדי להתחיל במשחק מקליקים על המוקש הגדול בפינה הימנית התחתונה של לוח הבקרה עכשיו יופיע השדה. כדי לסובב את המבט על השדה מקליקים על שטח שחור ריק, ובלי לעזוב את הלחצן מזיזים את העכבר (מערכת הסיבוב מצפה שתקליקו על העכבר ותזיזו אותו מעט, ומייד תעזבו את הלחצן, ככה שהסיבוב ימשיך עוד 2-3 שניות. אם אתם רוצים שהסיבוב יפסיק מייד הקליקו על העכבר, הזיזו אותו ואל תעזבו את ההקלקה עד שהסיבוב נפסק, עכשיו אפשר לעזוב את העכבר.) כדי לחשוף נקודה הזיזו את העכבר מעל לאותה נקודה, היא תשנה את צבעה לכחול, הקליקו עליה. אם הנקודה היא מוקש אתם תפסידו, אם הנקודה היא לא מוקש יוצג עליה מספר. המספר הזה אומר בכמה מוקשים נוגעת הנקודה הזאת - שימו לב שמדובר בכל מימד - כלומר, קדימה, אחורה, ימינה, שמאלה, באלכסון, למעלה, למטה וגם באלכסון למעלה ולמטה. אם זה עוזר לתפוס את העניין, נקודה שנמצאת במרכז השדה (כלומר לא בפינה או ב"קיר" חיצוני), נוגעת ב-26 נקודות אחרות! לא ניתן לבחור נקודה כאשר המבט עדיין מסתובב מנצחים כאשר חושפים את כל הנקודות בשדה שאינן מוקשים. המונה בפינה השמאלית העליונה אומר כמה נקודות נשאר לחשוף. (שאינן מוקשים, כמובן) עצה ידידותית - לפעמים קשה להבין מה נמצא מעל מה ומה נוגע במה. הדרך היחידה לגלות היא להמשיך לסובב את המבט על השדה באיטיות ולאט לאט לקבל את הצורה של השדה בראש. תתיאשו, תתעצבנו, זה אנושי. גם לשמוח בטירוף כשסוף סוף מנצחים את המשחק הזה בפעם הראשונה זה אנושי, אז כשתנצחו תשמחו (אני יודע שכשסוף סוף ניצחתי את הדבר ה@+$&%@ הזה הייתי מאושר פחות או יותר) בהצלחה ("באג" במשחק - אם בטעות סיבבתם את המבט על השדה בזמן שהעכבר היה מעל מוקש אחר הצבע הכחול "יקפוץ" בין הנקודות עד שהסיבוב ייפסק. כדי להיפטר מהצבע שלו פשוט מעבירים את העכבר מעל הכדור כאשר הסיבוב נפסק) אני לא מאמין ששכחתי... תודה מטורפת לאיתמר ראוך שעזר לי פחות או יותר להבין את כל המתמטיקה שצריך בשביל המשחק הזה, וגם לא מעט שורות קוד... וגם תודה לכל הטסטרים שעזרו לי למצוא תקלות במשחק, הייתם כ"כ הרבה שכדאי שאני לא יתחיל לציין שמות כי אני בטוח ישכח :) |
|
|
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.