[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







ארז פרין
/
סיפור ילדים

סיפור 1

העץ שביער רצה כל חייו להיות מישהו אחר.
הוא היה רואה את הדבורים והדביבונים שמתפסים על ענפיו,
משתובבים זמן מה ואז חוזרים למעבה היער, למשחקים על עצים
אחרים.
רק פעם אחת, חשב לו העץ, הייתי רוצה לבוא איתם ולשחק איתם בין
הענפים של עצי היער האחרים.
האמת הייתה, כי כל אותם דביבונים וחיות היער האחרות, היו
משחקים ביותר מסתם עצים אחרים.
הם דיברו במושגים שהעץ לא יכול היה להבין, מושגים כמו נהר
ומערה, הר ומחילה.
כל שהעץ הכיר כל ימיו היה הדשא הרך שתחת שורשיו והעצים האחרים
שסביבו.
הוא הסביר כל זאת פעם לעכביש שגר בצל אחד מעליו שבצמרת.
העכביש שלא כשאר החיות, מעולם לא עזב את חסות העץ למעט פעם
אחת, שרוח גדולה העיפה אותו הרחק מביתו.
כשחזר העכביש הוא סיפר לעץ על כל מה שראו עיניו, על הנהר
והמחילה, ועל כל אותם הדברים האחרים שראה במסעותיו.
'זה עולם מסוכן שם בחוץ' הזהיר אותו העכביש. 'אחד מהיצורים
הגדולים האלה, שעפים באוויר ניסה לאכול אותי, כאן זה לא היה
קורה. עדיף לך להישאר פה, כאן תהיה שמח יותר'.
העץ הקשיב לדבריו של העכביש, וחשב שהייתה בהם תבונה מסויימת.
כאן איש לא יפגע בו, הוא היה בטוח מכל רע.
אבל שלא כדוגמת חברו העכביש, לא הסתפק העץ בחיים אלו של נוחות,
היה דרוש לו דבר מה אחר.
הוא חפץ לראות את העולם הרחב ששמע עליו כה רבות, שהשתרע למרחק
רב הרבה יותר מהמטרים הספורים שהכילו את כל עולמו של העץ.
'החיים שלך טובים הרבה יותר מחיים רבים אחרים' העיר לו פעם
פרפר שנחת על ענפיו למנוחה קצרה. 'אני צריך להתחמק כל הזמן
מטורפים ולרדוף אחרי נקבות.'
'מה זה נקבה?' שאל העץ בפליאה למשמע המושג החדש.
'היא נראית כמוני אבל מריחה יותר טוב' אמר לו הפרפר בקול של מי
שכבר מכיר מזמן את עובדות החיים 'והיא כנראה מחפשת אותי אז
תספר לי אם ראית אותה'.
'הייתי רוצה להיות כמוך' העיר לו העץ 'להיות מסוגל לעוף לאן
שיתחשק לי ולראות את העולם'.
'ואני הייתי מעדיף להיות עץ. לחיות את כל חיי שוקע במחשבות
במקום נעים ונוח'. ענה לו הפרפר ועף לו לדרכו, לחפש את הנקבה
שלו.
העץ שקל את דברי הפרפר ולא הסכים עמם. זה היה נכון שהוא חשב את
כל המחשבות שהוא רק היה יכול לרצות לחשוב, אבל הן כולן התרכזו
במים ובגשם, ברוח ובשמיים, משום שהוא לא הכיר שום דבר אחר.
החרקים לא יכלו לספר לו הרבה יותר משום שהם לא התעניינו בדברים
הללו, ושאר החיות פשוט היו עסוקות מכדי לדבר עם עץ כמוהו. אולי
הן בכל לא שמעו אותו כשדיבר אליהן, מי יודע?
הוא אפילו ניסה זאת כמה פעמים, להינתק ממקום מושבו, ולצאת
ולראות את העולם.
אבל כל מה שקרה זה שאחד מבלוטיו נפל מהענף וכמה עלים נשרו
באיטיות אל הקרקע.
'ראיתי כבר עצים זזים' אמר לו מרבה רגליים ערב אחד, בזמן
ששיחקו בלספור את העלים של העץ השכן. 'היצור הגבוה עם שתי
הרגליים בא ולקח אותו בעזרת המכשיר הנוצץ שלו.'
'ומה קרה לו?' שאל העץ.
'מי יודע?' ענה מרבה הרגליים 'אולי הוא הלך לראות את העולם כמו
שאתה רוצה לעשות'.
'יצור בעל שתי רגליים?' תהה העץ 'אתה מתכוון לאלה שעפים?'
'לא' ענה מרבה הרגליים 'לאלו קוראים ציפורים והם רק יודעות
לאכול ולבנות קינים'.
'אתה מאוד חכם' העריץ אותו העץ 'רואים שאתה כבר ראית את
העולם'.
מרבה הרגליים משך בכתפיו, או לפחות בכמה מרגליו הקדמיות ואמר,
'לא ממש, אבל ידוע שככל שיש לך יותר רגליים אתה גם יותר חכם.
בגלל זה אני חושב שהיצורים שלוקחים עצים לא יכולים להיות חכמים
במיוחד.'
'אז לאן הם לוקחים אותם?' תהה העץ.
'אולי הם בונים איתם קינים.' שיער מרבה הרגליים 'בכל אופן אני
מעדיף הרבה יותר לדבר איתך, אני יודע שיש לך הרבה רגליים למרות
שהן מוסתרות מתחת לדשא.'
האמת הייתה כי אלו לא היו רגליים כלל, כי אם שורשיו של העץ, אך
הוא לא רצה לספר זאת למרבה הרגליים מחשש שאז לא יחשוב אותו עוד
לבעל חוכמה.



סיפור 2

מטאפורה הייתה הילדה הבודדה ביותר בעולם, או כך לפחות היא
הרגישה.
כל חייה לא היו לה מעולם חברים, וכששיחקו במשחקי כדור אף אחד
לא רצה אותה בקבוצה שלו.
אמא שלה, שהייתה מורה לספרות באוניברסיטה, אמרה לה שזה בגלל
שהיא כל כך הרבה יותר חכמה משאר הילדים שהם מרגישים טיפשים
לידה ולא רוצים לשחק איתה.
אבא שלה, שהיה בעל מפעל לייצור שמלות, אמר לה שזה בגלל שהיא כל
כך הרבה יותר עשירה מהם שהם מרגישים נחותים לידה.
אבל מטאפורה ידעה, שלא לא אהבו אותה בגלל שהיא הייתה כל כך
חכמה או עשירה.
זה היה בגלל שהיה לה שם מטופש שהיא שנאה, שהיא לבשה בגדים
מכוערים שהכריחו אותה ללבוש, ובעיקר, שהיא הייתה ילדה ממש ממש
מוזרה.
המוזרות שלה לא התבטאה בזה שהיא דיברה אל הקירות או משהו כזה,
או חשבה שהיא יודעת לעוף.
המוזרות שלה הייתה שהיא תמיד, אבל תמיד, אמרה רק את האמת
כששאלו אותה שאלות.
אם מישהו בכיתה היה שואל אותה מה דעתה על החולצה החדשה שלו,
שעליה היה מצוייר דובון ורוד שמחזיק בלונים בצורת לבבות, היא
הייתה אומרת לו שזו חולצה מטופשת שגורמת לו להיראות כמו
תינוק.
זה לא שהיא ניסתה להעליב או משהו כזה, זה פשוט יצא לה.
אבא שלה לקח אותה פעם לרופא כדי לברר מה לא בסדר איתה.
הרופא אמר לה לפתוח פה גדול ולהגיד 'אה' כמו ילדה גדולה, בדק
לה את קצב הלב, וביקש ממנה להגיד לו איך היא חושבת שהוא נראה.
מטאפורה הביטה מהר באבא שלה, שהינהן ואמר לה שזה בסדר.
'אתה נראה כמו צב קירח עם זוג אוזניים בולטות, הנחיריים שלך
ממש גדולות ואני יכולה לראות שיש בהן המון נזלת. חוץ מזה הגבות
שלך ממש גדולות וזה בכלל נראה כאילו שיש לך גבה אחת ממש
גדולה.'
הרופא הסתכל מהר במראה כדי לברר את נכונות דבריה ואז הינהן
בראשו.
הוא אמר להם שילכו הביתה והוא כבר יצור איתם קשר.
כשהם הלכו הוא אפילו לא נתן למטאפורה סוכריה על מקל, שהוא נתן
לכל הילדים האחרים, וככה היא ידעה שהיא עוד פעם הצליחה להעליב
מישהו בלי להתכוון לזה בכלל.
בבוקר המחרת, כשאבא שלה נתן לה שימלה חדשה ללבוש לבית ספר,
שהייתה אומנם מאוד מאוד יקרה אבל גם מאוד מאוד מכוערת, התקשר
הרופא.
'לצערי הבת שלך סובלת ממחלה מאוד מאוד נדירה שמונעת ממנה לשקר'
אמר הרופא, ונשמע עצוב מאוד. 'אני ממליץ שתשתה הרבה תה עם
לימון, למרות שאני לא יודע אם היא תוכל להירפא אי פעם.'
אבא נראה מדוכא כשהוא סיפר את זה לאמא, שכמעט והתעלפה.
'אי אפשר לחיות את החיים האלה בלי לשקר' אמר אבא, 'אף אחד לא
יאהב אותה והיא תישאר בודדה לנצח.'
מטאפורה שמעה את זה דרך הדלת של חדר ההורים שלה, ודמעות עלו
בעיניה.
היא בכתה בשקט כל הדרך לבית ספר, אבל כשהיא הגיעה לשם אף אחד
לא שם לב בגלל שממילא אף אחד לא דיבר איתה.
'תיראו איזו שימלה מכוערת מטאפורה לובשת' לחש מישהו.
היא רצתה להגיד שלא נכון, ושזו בכלל שימלה מאוד מאוד יקרה אבל
היא לא יכלה לשקר אפילו לעצמה.
האמת הייתה שזו הייתה שימלה ורודה ומנופחת, ולא מהורוד היפה
הזה, שילדות קטנות צובעות בו את החדרים שלהן, אלא ורוד חזק שלא
נעים לעין.
היו לה הרבה כפתורים, שגרמו לה להיראות יותר כמו מעיל משימלה,
וכתפיות גבוהות שגרמו לכתפיים שלה להיראות כמו זוג בליטות
שיוצאות לה מהגב.
היא הלכה בשקט למקומה והתיישבה בו בלי להגיד שלום או בוקר טוב
לאף אחד.
'בוקר טוב מטאפורה' אמרה לה המורה רגע לפני שהתחיל השיעור.
המורה חשבה שהיא עושה לה טובה בכך שהיא מקדישה למטאפורה כל כך
הרבה תשומת לב מיוחדת בגלל שהיא ידעה שבכלל ואין לה חברים.
האמת הייתה שמטאפורה יכולה הייתה לוותר על תשומת הלב המיוחדת
הזו, מכיוון שזה רק גרם לשאר הילדים לצחוק עליה עוד יותר.
אבל מצד שני, היה נעים שמישהו אומר לך בוקר טוב, אפילו אם זה
רק המורה שמרחמת עליך, אז מטאפורה חייכה ואמרה לה בוקר טוב
בחזרה, כאשר היא מרגישה צביטה קטנה בלב בעודה עושה זאת, כי היא
זכרה את דברי אבא והרגישה כאילו לא תזכה להגיד בוקר טוב בעצמה
לאף ילד קטן לעולם, כי אף אחד גם לא ירצה להתחתן איתה.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אני לא מבין את
הקטע שלך עם
קטינים.






קומיצה והגננת.


תרומה לבמה




בבמה מאז 23/2/03 8:40
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
ארז פרין

© 1998-2025 זכויות שמורות לבמה חדשה