הרצאה במבוא לפרמקולוגיה לא משפרת במיוחד את מצבי המנטלי, גם
לא הנסיעה חזרה הביתה בקו 25. אנשים חפים מדיאודורנט דחוסים
בקופסה מפויחת, מפזרים מבטים חשדניים בניסיון לזהות מבעוד מועד
את שליח המצווה מהג'יהאד האיסלמי או, למצער, את המנוול ששילח
לאוויר החופשי צפריר קטן אך אפקטיבי במידה (מודה באשמה. נראה
אתכם מתקיימים בלעדית מהתפריט במנזה, חכמים). הכספומט בגן העיר
שוקל בכובד ראש את בקשתי המחוצפת לחופן שקלים, מגרגר בעליצות
מרושעת ובולע באחת את כרטיס האשראי. מושלם, אבל הדובדבן האמיתי
ממתין לי בבית: אוסי מתרוצצת בסלון, חמושה במטאטא, מתנשפת
בכבדות ומגדפת בלבורנטית. שריטה טרייה מעטרת באלכסון את פניה
הסמוקות. מושא הקללות שומר על טווח ביטחון, מתנדנד על המנורה
ומעיין בנונשלנטיות בעמוד המאמרים של ה"אלגמיינה צייטונג".
נסטור. שיט. איך שכחתי. שותפתי הטרודה התעוררה מתנומת הצהריים
ופסעה מעדנות אל האמבטיה, רק כדי ליפול קורבן להתקפת פתע של
ערימת נוצות צבעונית עם נחישות של חניך בהיטלריוגנד. אני
מתחיל לחשוב בהערכה מחודשת על הסכינאי המנוח מהבוקר. ישנן
סיבות סמויות מן העין שגורמות לך לנסות ולשפד תוכי, כנראה, וזה
בהחלט הזמן לברר אותן, אלא שלאוסי הזועמת תוכניות אחרות באשר
לתוחלת חייו של נסטור המעופף, רובן ככולן כרוכות באזמל מנתחים
קהה ומעבד מזון בעל מהירויות משתנות. בדי עמל אני מצליח להרגיע
אותה ולשכנע את יציר השאול לנחות על השולחן במטבח, שם הוא מנקר
בעלבון ניכר משאריות ארוחת הערב של אמש.
"שייסה", הוא רוטן לעצמו, "פיצה. איטלייאנר ברבר! שאין לך קצת
פרנקפורטר מיט כרוב חמוץ?"
אין לי. חבל שאדגר אלן פו לא זכה להכיר תוכי פרוסי, הוא פשוט
כתב פואמה על העוף הלא נכון. שלב השאלות מתחיל כעת ונסטור,
כטוב ליבו בפפרוני, מפגין נדיבות אינפורמטיבית. לטענתו הוא חבר
כבוד במשלחת הסחר מהאיחוד האירופי, שנזרק בבושת פנים ממלון
דיוויד אינטרקונטיננטל לאחר שלגם שמונה ליטר בירה מהחבית,
חירבן בחדוות היצירה על קצין הביטחון ופצח בשירה סוערת של
ה"הורסט וואסל" באמצע ארוחת ערב עם נציגי מוזיאון יד ושם. די
פוליטיקלי אינקורקט, יש לשער.
והאצן מהשדרה, ימתקו לו רגבי עפרו?
"אלזו", נאנק נסטור נוכח הזיכרון הטראומטי, "שהוא קצת להתרגז
שאני קורא לו איין גרוסה שוויין מיט קלעיינן שוואנץ, אחרי הוא
תופס אותי עם פראו צעירה שלו עושים שנל שנל".
תוכי רב פעלים, אין ספק. אוסי משרבבת ראשה למטבח ורושפת בנסטור
מבט מלא שאט נפש, אצבעותיה לוטפות פלסטר צבעוני שמתנוסס על
לחייה הימנית. "אני הולכת לשעתיים", היא מצהירה, "וחוזרת עם
פטיש שניצלים ופירורי לחם. הכוונה אליך, גוש נוצות ניאו נאצי".
טריקת הדלת מאפשרת לנסטור לנשום לרווחה ולהתעופף לסלון, שם הוא
רובץ בניחותא מול השידור הישיר של ערוץ הספורט מהבונדסליגה.
מצווחות העידוד הקטועות אני מסיק שהתוכי הנוירוטי משתייך
לגרעין הקשה של אוהדי פ.צ. קלן.
אלא שאז נוחתת עלי הארה ברוכה, ומבלי לבזבז שניות מיותרות אני
מצליח לעטוף את נסטור בשמיכת פיקה ולהצמיד למקורו פיסת צמר גפן
טבולה בשתי טיפות מבקבוקון הכלורופורם, שבדרך כלל משמש את אוסי
כדי לשלוח עכברי מעבדה לגן עדן לנברנים. אני תוחב את התוכי
לתיק אדידס כחול, טס במדרגות ומצליח להשתחל למונית חולפת מתחת
לאפה של פרחה נזעמת על פלטפורמות. פיקוח נפש דוחה חימצון,
מותק. "לנתב"ג", אני אומר לנהג, "ומהר". הצצה חטופה בשעון
מלמדת שעוד נותר מעט זמן.
קצת אחרי מחלף גנות מתחיל תיק האדידס שלי לנחור בשלווה, אבל
הנהג שקוע בהאזנה לשידור דרשה חוצבת להבות בתחנה הפיראטית של
ש"ס. כבוד האדמו"ר שליט"א גומר להתחשבן עם האשכנזים ימח שמם,
שחטפו ילדים ספרדים זכים כדי להכין מהם מצות או סתם קוגל,
והמונית נעצרת מול הטרמינל. אני חופז פנימה ורץ לדלפקי אל-על
בדיוק בזמן כדי להיתקל ברועי, אחייני המעצבן. הוא עומד בלב
חבורה צוהלת של תיכוניסטים שממתינים לביקורת הביטחונית, לבושים
כולם בחולצות טי עם הכתובת "בליך במצעד החיים".
"אל תשאל הרבה שאלות", אני מתרה בו מראש ותוחב חבילה קטנה
לתרמיל שעל גבו. "תגיד שאף אחד לא נתן לך שום דבר להעביר, אתה
שומע? ותיקח גם את זה, אם הנודניק מתעורר מעל קפריסין במקרה",
אני מוסיף ומגיש לו שלוש מאות גרם פיסטוק בשקית נייר. תוכים לא
משתגעים על חביתת פלסטיק ובייגלה עבש שעבר חימום במיקרו.
"איזה נודניק?" תוהה רועי בקול, אבל אז מגיע תורו לתיחקור צולב
אצל סלקטורית מחוטטת פנים וקצרת רוח. אני מנופף לו לשלום
ונמלט.
הכל דופק כמו שעון, ונסטור מתעורר רק בוורשה. על מה שאירע לאחר
יומיים, ברחבת הטרנספורט בבירקנאו, מוטב שלא להרחיב את הדיבור.
מסתבר שהתקף נוסטלגי-לאומני של תוכי ארי לא ממש משתלב בטקס
זיכרון נרגש. אתמול בחדשות אמר עמנואל הלפרין שההתנצלויות
הממושכות של משרד החוץ בהחלט הועילו, והפולנים שוקלים מחדש את
החלטתם לניתוק היחסים הדיפלומטים. שלא יעשו טובות, האנטישמים.
גם אותם אף פעם לא אהבתי יותר מדי.
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.