[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







אור לי
/
מעגלים

אחרי שאמי נפטרה החלטתי לנסוע לבדי לאיטליה . תקפתי
רצון עז לבקר בכל אותם מקומות אודותיהם סיפרה , בהם
טיילה בתום מלחמת העולם השנייה , שלובת זרוע עם ארוסה
האיטלקי .
לצד תחושת הרעב שחשתי , רעב לאומנות . היתה בי שלווה
רועמת ותחושת בדידות תהומית .
אמי שלא הרבתה לשתף אותנו , ילדיה , בעברה ובפרט
בזוועות השוואה , התיישבה לידי באחד מביקורי בביתה
וסיפרה על הפרידה שהיתה לה מארוסה .
"אהבתי אותו , כמו שלא אהבתי גבר מעולם" לחשה והביטה
בי כדי לאמוד מידת הזדעזותי מכנותה , "זו היתה אהבה כזו
שכבשה את גופי ולא איפשרה לי להתרחק ממנו במשך ימים
רצופים , היה לנו את כל הזמן שבעולם , אלדו היה שמו "
ציינה ופניה האדימו מסומק .
אבל היא נפרדה ממנו  וטונות של אהבה ירדו לטימיון , "אמו
חששה שלא אצליח ללדת , אחרי מחנות הריכוז" הוסיפה בכאב
ושתקה .

נזכרת , איך לא רציתי לחזור הביתה . ישבתי באחת הפיאצות
והבטתי בתנועת העוברים , לתוך תוכי נכנסתי  , נברתי בנשמתי.
יותר מהכל רציתי לברוח , לשבור מוסכמות ,להשאיר הכל מאחורי
ולפתוח פרק חיים חדש .
תחושת עקירה רבצה עלי , אמי הלכה חמש דקות קודם הגעתי לבית
החולים , אחיות בחלוקים לבנים , התרוצצו אל המעלית וממנה ,
השקט
סביב לחש לי רעות , צעדתי חצי זקופה למחלקה .  "אני מצטערת"
שמעתי ברקע מאחות מוכרת , לא עיכלתי הצטערותה עד שבזווית עיני

ראיתי את דלת החדר סגורה ואלונקה מוזרה חונה בסמוך.

צעדתי ברחוב צר , שלפי התיאור הרופף שאמי נתנה ,  כאן התגורר
אהובה . בית מכותר בגדר גבוהה , שפרחים סדורים עיטרו השביל
עד לדלת הכניסה הכבדה והירוקה . אך במקרה לא הצטלבתי לנוכח
הדמויות המגולפות עליה , עמדתי מולה דקות שנראו לי כנצח , קודם

משיכת חוט הפעמון העתיק  . קולות ילדים ונביחה נשמעו מצדה
הפנימי.
באיטלקית עילגת ומקורטעת , שאלתי על מר אלדו , "סי סי
סיניורה"
שמעתי את עוזרת הבית שהובילה אותי אל חדר גדוש וילונות
ותמונות
שיובלות לא טעמו אוויר צח .
גבירה מלאה ומטופחת בשנות השישים לחייה , פסעה אלי בצעדים
מדודים .
"הו ה' הסתבכתי , זו בוודאי רעייתו , לכי תסבירי לה מי אני חצי
באנגלית , וחצי באיטלקית"  חשבתי לעצמי וכמעט נימלטתי משם .
לא כל כך הבנתי מה ברצוני להשיג בעצם , מה אומר לו או , רחמנא
ליצלן ,
לרעייתו שתחייה . אני עושה רק טוב , הרגעתי את עצמי ויישרתי
חולצת
הטי שירטס שלי .

בזו אחר זו חלפו מול עיני במהירות שיא , חזותו ויופיו כפי
שתוארו על ידי
אהובתו , אימי .
במזוודה קטנה ושחורה , שמרה אימי על תמונות ששרדו מעברה ,
לצד הסרטיפיקט לארץ מהמחנות בקפריסין , תעודות הלידה של
שלושת ילדיה ותעודת עולה מתפוררת .
שלוש תעודות אך שני ילדים , רק אחי הבכור ואני . שנים פחדתי
לשאול על אותה אחות מסתורין שנולדה שנתיים לפני אחי .

זיעה קרה החלה לנטוף מעורפי מטה לאורך הגב . "אוי אני עוד
דקה מתעלפת " לחשתי לעצמי פנימה , "ואולי אותה אחות , בתו
היא , ולכן הוסתרה מאיתנו"  תחושת מחנק השתלטה עלי ככל
שאותה גבירה קרבה אלי . פתאום נראיתי בעיני עצמי מטופשת ,
ומבט משונה ניבט מעיני ורעד קל ביצבץ מזוית פי .

והנה כמו משום מקום נפתחה דלת וגבר בשנות השבעים לחייו פסע
לעברי , הושיט לי יד מקומטת אך יציבה והציג עצמו כמר בנג'מינו
אלדו , במהירות שיא הצגתי עצמי כבתה של . סיפרתי שבאתי מארץ
ישראל
וחתמתי בעובדה שאימי כבר לא איתנו .
בסכין ניתן היה לחתוך המתח באוויר , מבטו כמו איבד פעימה ,
אלדו
הורה לי לשבת , ניגש לכוננית הספרים והוציא ערמת תמונות ישנה
בשחור לבן .
הוציאה , רכן מעליה , נשף כמו לנקותה מאבק ומסרה לי . מוכנה
הייתי להישבע שדמעה בצבצה בזווית עינו הימינית , אך הוא הטיב
להסתיר
זאת . "קחי , קחי את התמונות"  ביקש והציע שאצטרף לארוחה
המשפחתית , תוך כדי מזיגת כוס קינאטי והגשתה לי .

בט"ו בשבט האחרון עליתי לקברה כהרגלי מדי שש השנים האחרונות ,
הפעם עליתי לבד , ללא משפחתי , לבד אך ביחד . אהבה גדולה לא
שכנה בין הורי , לפחות לא לפי אמות המידה שלי , תשוקה בוודאות
כן , אך לא מעבר לזה . על אלדו ראתה אמי לנכון לספר לי , שנים

מספר לפני שכוחותיה בגדו בה ונשמתה גם , על אהבתה הגדולה
לאלדו
ולא לאבי .
השנה פקדתי את קברה , יחד עם ערמת התמונות הצרורה .



10/6/02







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
היום אנחנו
בשנות העשרים,
בשבוע הבא נהיה
בשנות השלושים.

המורה שלי
להיסטוריה.


תרומה לבמה




בבמה מאז 6/7/02 19:15
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אור לי

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה