[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה










אל היוצרים המעריכים את טופר וולברן
יאיר אלחייק נולד בשנת 1975 שנתיים אחרי מלחמת יום
כיפור. שיחות עם אלוהים התחיל בגיל 6. בגיל 12 הרג
את אלוהים ובגיל 15 התחיל לכתוב למגירה השירה הזאת
נזרקה לפח. שנתיים לאחר מכן שהיה בגיל 17 אלוהים
התבגר לא חי לא מת .הוא התחיל להתחבט בשאלת הזהות
הישראלית שכבר הייתה אז זהות שבורה(אחרי יום כיפור ,
מלחמת לבנון) והיחס ליהדות היה לא ברור לילד שחי
במשפחה ממוצא צפון אפריקאי חילונית בעיקרה עם שברי
מסורת טקסית ללא מהות.
החיפוש אחרי זהות מהותית התחיל לבסוף. שהבין שהיא
נמצאת בתרבות היהודית.
יהודי בגלל מהות ולא בגלל הרדיפה.




לרשימת יצירות השירה החדשות
הרהור
ויש סדר ומטרות מוגדרות
קשה לערבב ולקשקש בזנב ולחלום ולהוזות
ולקשור בין חול לקודש, בין טמטום לחלום

מצב
זוחל ככה על הקרקע
שום דבר לא מסוכן מכאן

הרהור
ויש צורך להפריד אני שואל בני לבינה לבינינו
וחיים רק פעם אחת לעזאזל עם זה
ויש כאלה מספיקים כל כך הרבה חיים
מבלי פחד או שזה עם הרבה פחד להספיק

כמיהה
(אוי מהסוג שיוצא מאי שם עמוק בבטן שצריך לפתוח את כל הפה כדי
שהוא יצא החוצה, שמהדהד כל הדרך החוצה ובחזרה)

אהבה
פותחת לו
לא לחלון
את כל הדלת
עם כל אהבה ללכת
כדי שהבטן והלב שלו
ימשיכו לעבוד

יחסים
מתנגשת
בכתמי עולם
מתחבקת אלי
אישה

כמיהה
אבל אני מוכן להמשיך לנגוס במילים עד שאני
אגיע שוב ושוב בלי די לאותה אחת שוב.

שתציף את גופי החרד, הרועד, המשתוקק.

אני תקוע
כי אבד הטעם
אין ריח ללכת אחריו
אז מה עכשיו
כלב
כן כלב

הרהור
בכל חיפוש ובכל פניה גדעתי
גרזן שקוף בידי מוכן לגדוע ולנתק כל כאב מתקרב

מצב
שהשעון מראה חצות
אתה יודע שנגמר לך הזמן
ולא הספקת את היום

אהבה
כן יש לי עניים לראות שגם את קבלת עניים ופה.
לפעמים יפות, כן...
וגם אותך אלוהים בירך בדדיים וישבן שמעוררים בי יצר של כלב

בין אשליית הפעימות
היוצרות רצף הגיוני המניח את הדעת שבין תחילת היום הזה
לסופו

אינטרוספקטיבי
שיעבור המבול מתגעגע לכאן
לשיר קטן
עם כמה שורות שאומרות גבר אחד קטן
המקום הזה שאני בשביל השיר ולא הוא בשבילי
למות עליך לרגע אחד לחיות בשביל רעיון
התגעגעתי לכך

מצב
נגמרה לה הזמן
בשבילך כן
יש זמן שהיא לא הלכה
לא בשבילך

אינטרוספקטיבי
מנסה לצרוב את זה עמוק יותר, עמוק יותר...
ומה שיוצא לי זה רק נביחה או יללה
לא משהו אנושי

ארספואטיקה
מין הסתם זה מציק לשיר, כמו שאתם שמים לב
ועל כן מוכן הוא לגרור אותנו
שורות רבות רק בלדון בסוגיה השולית
ואני חושב שאתם מסכימים שהוא יכול כבר להתחיל

אכזבה
בורח נוזל ממך אני
רוצה אך מתרחק
מוות מעבר מוות במקום
יום עובר אני עומד

עורגת לשמוע שירה דייקנית
ואם אני לא המצאת המאה
האם כמעט כל "אניני הטעם"
הינם שכמותי

תחושתי
את נעימה לי פתאום למחשבה.
פתאום ידייך ניכנסו להקיץ.

הרהור
נמחקו מילים
נמחקו רציפיי אותיות
לומר שאין מה להגיד
לומר שיש רק לנשום
לומר שלא לומר

הרהור
אז אל תחזור לפה יותר
לך מהר מכאן לפני שתאבד עוד זמן
נוס מהר על נפשך מכאן ומכל מקום שבו
הזמן אוזל לחינם

הרהור
בשר לא מעניין השמות.
ושמות כאן עסקינן

קינה
ברגע שלא נוכחים
אין רווחה והצלה
אין ישועה או כפרה

ביקורת
עזות או בילבול
חוצפה או אומללות
לשאול על הבמה באיזה מערכה אנחנו נמצאים

אינטרוספקטיבי
ולא לנסות למצוץ את דמו
ולהתאבל עליו שעות לתוך פנות הבוקר
כאליו מנסה למצוץ את לשד עצמאות יבשות

יחסים
אך מה יהיה על תחושות האובדן שמעוררות את הפחד
מציפות את העצב
מוסיפות תו פנים
משנות את חיוכנו
ומשנות

ארספואטיקה
בכדי לכתוב יש לפעמים לוותר לשתוק מולם
לתת לזה לפרוץ
בכדי לכתוב צריך לחיות אחרת
לא לחיות לפעמים למען המילה הכתובה

אלוהים
כי כך סתם שהזמן חולף

כל מה שקורה זה רק בגלל הרוח
כן הרוח והשמש ושוב רוח ומים כן גם מים
ושוב צריך רוח בסוף

שיוצרת עוד שכבה קשה של עור...

אינטרוספקטיבי
מילים לא נשמעות
צלילי גרירה
פעימות צעדיי הלוך חזור
הלוך חזור

הרהור
יש כאן מושג
ועוד אחד ואני לא אמשיך
אבל

היה ונעלם התפוגג לו ככה סתם אוסף מילים שחשוב בהם היה סדרן
היו מילים כמו חיים היו הרבה חיים שחזרו באותה שורה ממש אחת
אחרי השניה והיייתה בו מילה 'בקבוקים' שגם היא משום מה חזרה על
עצמה היו מילים של זמן יום שבוע שנה... ועוד מילים היו לו לשיר

הוא שר:
"זה אני כבר נפלתי קודם"
והוא אומר:
"עכשיו תהיי פשוטה כי כבר גיליתי לך הכל"

כמיהה
ניסיון לשחזר רוח תקופה
חוויה אבודה
שמחה שלא חוזרת

הרהור
היופי ב
סבך מסגרות
ואוסף שלטי אזהרה
שלטים לא נופלים
מולם כדאי
לשתוק

ביקורת
סליחה, מקום שכולם אינם יודעים עליו
ולכן זה מקום שכל פעם נוצר מחדש
החוסר שבמקום נותן מקום

הרהור
מה ההבדל בין סטיב אוסטין לביני
חומר זה חומר
ועייפות היא חומרית עניין של קצב פיתרון משוכלל נגד הזמן
והחלודה של סטיב אוסטין...

מצב
מהוסס בלחכות או לא לחכות כמו להיות או לא להיות
יותר נכון, קיים או לא קיים

אינטרוספקטיבי
נפתח לשניה ואף נהנה,
ומיד רצה לחזור לעצמו,
לכתוב,
מקבל רוצה מיד לשפוך לנסות שניה עם עצמו ...

את מולי ואני מבין שאין על מי
ואין בי כעס להמשיך איתך
ורק נשאר העצב עלינו

אינטרוספקטיבי
להרוג את הסיבות
על זה ראיתי
סרט
וגם הייתי בסרט כזה

אינטרוספקטיבי
אפילו לכותב יש מקום שכבר
הוא לא יכול היות גם דובר
הוא מצטמצם לקליפת גופו
נדחק לפינה עם קבעון מתחלף

הרהור
לתת שמות חדשים לצמצם כאב משמות
עמוסים, לחתוך שקים

הרהור
זה עניין או סתם
זיכרון עמום, מום מבליח
על עניין שחזר
בין עקרון לסתם פחד
מוצא עצמי מפלרטט עם חיים

אילו מילים מחכות להשפך כאן
ולהטיל אור עלי עליכם
רגע של שתיקה לפני השפיכה

הרהור
בלי
התנשאות
בלי
רגע אחד
אמרתי אני בלי
להוציא עצמי
בלי
צדקנות
בלי

אינטרוספקטיבי
לכל מקום שהסתכלתי
ראיתי רקב על שולחני רקב על הקירות בכל התמונות
רואים את הצחנה שומעים את הכיעור
כאבו נשימותיי, כאב מראה עיניי
כאב שאני חי.


לרשימת יצירות המונולוג החדשות
כמיהה
אם אבדתי תמימות מה קבלתי
תמורה
מה אתה רוצה




אל הארכיון האישי (1 יצירות מאורכבות)
רגע, אז אנחנו
השתלטנו על טול
כרם או טול כרם
השתלטה עלינו?!



אפרוח ורוד
לא עוקב.


תרומה לבמה





יוצר מס' 31298. בבמה מאז 11/2/04 21:58

האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות לטופר וולברן
© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה