[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה










נולד בירושלים 82 וגר ברחובות לומד בישיבת הסדר
בעתניאל.

היצירות בבמה משקפות בעיקר את תקופת כיתה יא. אפשר
לשפוט אותן רק ככאלו.




לרשימת יצירות הסיפור קצר החדשות
נולד באחד מפרברי העוני של מונטווידאו -אורגווי לאב פועל
במפעלי שימור בשר ואם מחוסרת עבודה. כילד נחשב לפרא אדם שצפויה
לו קריירה קצרה ומזהירה בעולם הפשע העשיר של דרום אמריקה.

שקראי כחכח בגרונו כשסיים לקרוא את המגילה. הוא הביט בבעלי
הדין שמצדם עסקו בשילוח מבטי שטנה הדדיים. התובע היה איש גדול
גוף, לבוש בבגד השמור לאצילים, וכולו אומר חשיבות. הנתבע
,מאידך, היה צעיר קטן קומה, עטוי בלויים שנראה כמי שלא עסק
במלאכה מימיו.

האנטיפט ישב בצד, מנותק. מביט על הסובבים בשתיקה . הוא לעולם
לא מגיב על ההתרחשויות ביותר מחיוך עגמומי- עקמומי. הוא סלד
מההמולה ,מהחברה, מהבדיחות התפלות. לא היה מסוגל ליהנות משיחה
בטלה, מעצם ההיות בין אנשים.

מזג האוויר הבלתי נסבל של עמק סדום נדמה כגרוע אף מהרגיל
ממרומי מגדל סדום. אלל השקיפה אל העיר השוקקת ונאנחה בזוכרה את
הימים בהם השקיפה היא אל המגדל מגג חנותו של אביה. המחשבה על
הזמן בו הכל נראה שונה לא עודדה אותה כלל.

לילה ,עוד לילה בעיר. אני שוב עולה במעלית המסריחה, נועץ את
המפתח בתנועה חדה, שני סיבובים ואני בפנים. רעש של טלוויזיה
באנגלית, היא כמובן. זורק את המזוודה במטבח ובורח לשירותים.
ביציאה אני חש משהו שונה, חוזר פנימה- מטהר אוויר חדש.


לרשימת יצירות השירה החדשות
מעולם לא נדמיתי לי כאיש אשר בידיו הכל.
ידעתי כי ירדפוני שדים יצירי-כף.
( לא אדע כף מי ,אך יש לי ניחוש)
אותם בני שמות מוכרים

ביושבי על גג בית המדרש, משקיף על הכלום.
הכתה בי הרוח הגדולה, הנוראה.
כטלטלת גבר, כדור על ארץ.

את הנערה שזינקה מראש צורים
אספו מתנדבים בשקים ואני נסעתי.
או אז הזדעק הרעב ברחובות
מוחה נואשות טיפות דמים.

לא שמים לי ולא ארץ,
לא שערים ולא דלתות.
רק דמעות לי קטנות וחמות,
קטנות ושורפות.

האיש הזה בטלפון הציבורי שלידי,
בכיכר הקפואה של צפת.
נראה שחוח בצורה מיוחדת.


לרשימת יצירות המסה החדשות
המוזיקה היהודית המערבית זו המכונה " חסידית" לא הייתה מוזיקה
מקורית מעולם. פרט לסוג מסוים של ניגונים אצל הכליזמרים היא
תמיד הייתה חשופה להשפעות מסביב ולעיתים הייתה מעין "גיור" של
המוזיקה שמסביב , לדוגמה חלק גדול מניגוני החסידים

ין בכך משום ביקורת על האידיאולוגיה שמאחורי הישיבות האלו או
על עקרון הישיבות בכלל. אני מעריך את המוסדות הללו ולכן
מעוניין להצביע על נקודות הדורשות תיקון. אני מניח שגם במערכת
החינוך הכללית המצב דומה.




"אני שואל בחורה
האם היא יודעת
מה השעה, ומוסיף
בשקט, שלא תשמע:
'ואכפת לך אם
אתקע אותך עד
שיעלה עשן?'
עכשיו, אם היא
אומרת כן..."



זוזו לסטרי כותב
אלגוריתם


תרומה לבמה





יוצר מס' 133. בבמה מאז 8/4/99 20:02

האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות לשמעון פוגל
© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה