|
Vanity
"הבל הבלים אמר קהלת; הבל הבלים הכל הבל" (קהלת
א' ב').
מחפש את מקומו בחיים, הבל הבלים בן ה17 לומד בבית
הספר פרדסים. על עצמו שמע לראשונה מפי המורה לתנ"ך
כוכי אשר לימדה את ספר קהלת לבגרות. בניגוד אליה,
הוא לא מאמין בגורל ודורש פרסטרויקה מהמורה לחינוך
גופני.
הבל הבלים מאחל לכל קוראיו שיהנו מיצירותיו בהן
ניכרת השפעת השיעמום העזה של הלימודים. אם תהיו
נחמדים ותגיבו הוא אולי יגיד גם תודה.
הקירות הפסיקו לזוז כחצי שעה אחרי שקיבלה את מנת הכדורים
היומית מהאחות הרחומה, עובדת זרה במשרה חלקית. אז גם הפסיקו
המחשבות הטורדניות על העבר; השעה 5 וחצי, אמר השעון על הקיר,
אך היא לא ידעה אם יום זה או לילה.
|
בינתיים התעוררה עפרה. היא קמה באיטיות עם גבה השפוף וניגשה
להפעיל את מפזר ריחות האורנים שליד לחצן המצוקה. עפרה גנחה
בעודה מתאמצת להגיע לרדיו. היא העבירה תחנה והחלה מתנגנת
מנגינת וואלסים עליזה ברקע.
|
אבדו הדרכים כולן
בצל ענני הגשם
שבילים התמוססו בעפר
תחת רגלי שבים
|
תבורך חביבה מגברים,
מגברים חביבה תרומם
|
חרוזי כוכי
זועמת, כועסת, מתנשא
סערה בנפשה ההרוסה;
שערותיה סומרות, פניה חורות,
נחבאת היא בצל מכל האורות
|
תהילה לכל הנפלאות
אשר הגיעו לפרקן;
בקץ לימודים - בסוף השנים
נעשו החיים נורא משונים!
|
על דף כתובה בשחור ולבן
בכתב קריא, ברור ומובן
רשימת פיטורים לכל המורים
שהיו בעיני המלכה לסורים
|
"אל תקרא לי דרור!, אל תקרא לי דרור!" צעקה כוכי בעת שנגררה
לחדרה של המנהלת,
"אל תקרא לי דרור!"
|
אנחנו כיתת ה"עוצמה", זאת הכיתה שמעל הכניסה שלה תלוי השלט "אל
תתן למה שאתה להפריע למה שאתה יכול להיות".
|
השילניזם, אף שטרם הוגדר רשמית כהפרעת אישיות, הוכר זה מכבר
כאחד הגורמים המרכזיים ללחץ הפוסט-טראומטי בקרב תלמידים ומורים
כאחד.
|
|
בזבזתי את חיי
בבמה החדשה.
-מהקמפיין החדש. |
|