[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה









לרשימת יצירות הסיפור קצר החדשות
אורבני
היינו שני פרשי הבוקר שנשלחו להעיר את העיר, להפיח חיים
בערפיח, דהרנו בערבות האספלט לכיוון הבית שלי בין אוטובוסים
ומוניות, בין מכוניות קטנות למסחריות לאוטובוסים, מתמכרים
לחופש שמציע כל רמזור ירוק.

אגדה
זרועו החסונה של הנסיך ליטפה את שיער המשי הארוך של הנסיכה.
עכשיו הכל נרגע. הסערה המשיכה אל מקומות חשוכים אחרים ובין
העננים שנשארו תלויים בשמיים אפשר כבר לראות את הירח החסר.
הגשם הלך, הפחד הלך, הנסיכה נרדמה. הנסיך קם מהמיטה והדליק
סיגריה.


לרשימת יצירות השירה החדשות
מצב
אולי זה האוויר, החושך, המילים הקטנות מדי

מחשבה,
בשעה של מירמור
היא -
יריה לטווח קצר.

לקחת הכל וזרקת לפח,
האשפה של החיים.
זכרונות, רגעים, נקיפות מצפון, אהבה

זה רק אני כאן בתוך האוזן.
מתוך המכשיר,
בלי במה, קהל או תאורה.
בלי עשן של סיגריות להתעטף בו,
בלי שיעולים.

געגוע
הנחתי עלה על קבר טרי,
אחר כך אבן על כרית השיש.
וקיללתי את הצבא ואת המלחמות

אכזבה
חשבתי שיש בך,
בחשתי בחשש -
בחשתי בך.

אהבה
נר שנדנד את צלליו
בתוך החדר שלך נדנד אותי
על המדרכה.

אהבה
או שאין כפתור כזה.
או שכבר אין אותך,
אותי.

סוף סוף באת אלי
והיית אצלי
והיינו
והלכת

בכיסא מרווח במחלקת מתרסקים.
בלי שום פרצוף מוכר,
אבל בשום אופן
לא לבד

הרהור
בכיסא מרווח במחלקת מתרסקים.
בלי שום פרצוץ מוכר,
אבל בשום אופן
לא לבד.

יחסים
כשחלקים ממני
חודרים
לאטמוספירה שלך

אכזבה
ואם תזדקק למשהו אל תהסס לבקש,
או פשוט לקחת.

שדיה לא שמעו מעולם על כוח המשיכה

ייסורים
מחבק את ילדי שלא נולד.
מתגעגע לאימו-
שלא פגשתי.

עם ראש על הכתפיים
וכתפיים על לב חזק
ולב על בטן ריקה .

כמיהה
שמעתי אותה עכשיו
מבעד לקירות הדקים
פוקח עיניים אל החושך,
זוקר אוזניים אל החלל.
לא שמעתי אותו בכלל
אם הוא בכלל היה שם.

מצב
הדרכים שינו לך את השם,
ועוד דברים במקומות שאי אפשר לראות.

בלדה
עולמי, עליה בלדה לה
אומללה.

ערפילי
כשאת ניגשת אלי,
חופנת שיערך ביד ומגהצת
באגודל ורודה, רכה

געגוע
תנור קטן,
וויסקי, חבר טוב עושה קפה.
שקט.
אהבה.
חיבוק.
מבול.

בטור ארוך
לפתח ביתך
עומדים
אנשים

איש קופץ ממטוס,
לא באמצע הלילה.
כמעט לא בנאדם,
עומד על סף השמיים -

את כבר רוצה להרגיש
את כולו
לשמוע את קולו
נאנק על צווארך
ולתת לו את כולך.

נשים תמיד משאירות
מזכרות.


לרשימת יצירות המונולוג החדשות
הרהור
מדינת ישראל 2004 - האווירה היומיומית היא של משהו שבין
קטסטרופה לאסון וזה לא כי משהו קורה, להפך, שומדבר לא ממש זז
או מתקדם או קורה אבל האוויר נפיץ. כולם מהלכים על ביצים,
בנעליי צבא.

חייתי את החיים שלא היו לי, בתוך חברים שהם שקר, עיר שהיא שקר,
בית שהוא אשליה, בעבודה שהמצאתי לעצמי עם בעיות שהמצאתי לעצמי,
הכל ארוז בתוך בועת השקרים שלי, בסיפורים שסיפרתי כי לא היה לי
שום דבר אחר או טוב יותר להגיד. כי היה חלל שצריך למלא.

כאב בבטן, עם עוקץ. לא כזה שהורג, כזה שמשתק.
כאב שחיים איתו.
גם כן חיים.


לרשימת יצירות הפרגמנט החדשות
בעולם פוסטמודרני חלול ונטול משמעות מישהו מחפש משהו שאי אפשר
למצוא. הוא יוצא בעל כורחו לדרך, זוהי הדרך אל הנשגב, הגדול,
האדיר, עצום המימדים שנמצא בקצה הרחוק של כל הדברים כולם, שני
רחובות לפני "נצח" על הפינה של רחוב מושלם ושדרת החלומות הבלתי
אפשריים.

זוהי הדרך אל האידאל, בעולם פוסטמודרני חלול. משבחרה הדרך את
ההולך בה נשארו לו אפס ברירות, חוסר יכולת החלטה מוחלט, שום
אפשרות בחירה בכל הקשור לצעידה נמרצת חזרה אל דרכי היומיום, אל
דרך כל בשר. אל עולם נטול משמעויות, אל החיק החמים של הריק
התמים.

לרגע אחד בחום הגדול הזה הכל קופא. המוח מזהה את הרגע ומרחיב
את טווח הקליטה. כל פירור של שניה, כל מילימטר של תנועה נמתח
על מאות תאים דרוכים של זכרון. הכל נצרב בהילוך איטי ומרגש.

הוא הפך לרווק תל אביבי בגיל עשרים ואחת, תשע שנים - זה הכל.
לקח לו זמן להתרגל להגדרה, להתיישב בנוחיות בסטאטוס, אבל זה
עבר. הוא רכש דירה, שילם משכנתא, שתה, אכל ועישן סיגריות. הרבה
סיגריות.




חזרה לעמוד היוצר הראשי
למה לבנים מותר
לשחק לעצמם
בביצים
ולבנות אסור
לשחק לעצמן
בביצים?



אביה האיום
בקונטרה לשואל
השאלות.


תרומה לבמה





http://Stage.Co.IL/Authors/GidiShaprut
יוצר מס' 41003. בבמה מאז 27/8/04 13:28

האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות לגידי שפרוט
© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה