[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה










אל היוצרים המוערכים על ידי ינון יהלאל היוצרים המעריכים את ינון יהל

לרשימת יצירות השירה החדשות
הרהור
אחרי עימות ואימות
האידיאליזם העיוור שלך
במציאות המפכחת

הרהור
סיכומו של דבר:
האם זה שווה את זה?

הגות
Macbeth / W. Shakespeare act 5 scene 5
As You Like It / W. Shakespeare act 2 scene 7:
בזמן בו בירברנו שעתנו החולפת
על אותה במה הקרויה חיים

מחאה
מסתבר איפה,
ולכך סוף כל סוף הגעת,
ברדפך אחר הפרסום והתהילה -

אינטרוספקטיבי
מלא מעבר לגדותי בהכרת תודה עצומה ונרגשת:
At Long Last
There It is
At last

הגות
הכל מציאותי
ודבר אינו / מתקבל / על הדעת
הצפוי/ והרשות / גם יחד
מה אנשים מסוגלים לעשות / וכל מה שאינם

קצרצר
נדוש

זכרונות
אותו רגע
אותם רגעים
שנוצר אתה
בליבך

ארוטי
אני
יודע
איך לענג
אישה

כאב
היש טעם לכתוב על מאבקים הרואיים -
ובכך ללב לחבור -
הוי -
סוף כל סוף

גורל
הבל הפירסום
הבלי התהילה
תיאורית שתי הטרגדיות/
הזולת על פי סארטר

כמיהה
מכשולים רבים נערמים
בדרך עדיה

זכרונות
לא מעז לגעת בה
לרוות צמאוני בנפלאותיה
אין היא אותה נערה
אותה בתולה בה חשקתי

מקום
מהו בית?
האם חשת במקום
כלשהו
שביתך הוא זה?

תרגום
LESS THAN ONE / J. BRODSKY
PENGUIN 1986
PAGE 380
כל זכויות התרגום מהמקור שמורות (C) ינון יהל בן אור

כאב
בשדה הקרב
קל להתאבד

קצרצר
המחפש אהבה

אמונה
האוויר כה סמיך משקרים
שניתן לחתכו בקלות
עם סכין.
ואתה בשעה - לא שעה זו שלך

ביקורת
אני חי ומתנהג כאילו
אני באיזה חוג אצולה
אוסטרו הונגרי

מחאה
על
הפוליטיקאים
והפקידים
של השירה

הגות
ללא משחקי מילים
שעשועי סמנטיקה
ורגשות טפלים

קצרצר
"היושב בבית זכוכית
מוטב לו
שיזהר
מזריקת אבנים"

קצרצר
אתה רואה את משה דיין
(או מאיר הרציון)
מייבב בוכה מתלונן על מכאוביו
בפירוט טלוויזיוני עכשווי חושפני של היום

כעס
וכך,
לא רק ב- 1973
היה, - אלא הרבה הרבה
לפני כן

הגות
יש דברים שלא יצליחו
להפקיע ממני
מה שלא יעשו
כמה שלא ינסו

גורל
ממרום שיבתו
מלך הממזר והתעלל//
כזו היתה משפחתי//
עד למלחמת יום הכיפורים/ ולמותה של אימי.

אהבה
פוחד שוב לאכזב
כתמיד, כאז
יודע שאין את
חזות הכל.

ארוטי
גופן מהלך עלי אימי קסמים אלי תופת נידחת
מולך כעבד החשוק במסתרי כליו מפתחות תאוותו
אך מי הסוהרת ואיה הוא הכלוא
ומי למי סוגד ואני למרגלותיך שיפוטך

הגות
יכולת ההבחנה
בין מה (שבאמת)
קורה

וידוי
מתברר לך איפה
עד כמה התעללו בך:

קצרצר
זו לא המלחמה שלי
ואיש לא ישתמש בי
או בשמי
המלט / שייקספיר מערכה 3 מעמד 2

כמיהה
אך אותו עידן מואץ
טורדני חפוז מיידי וחולף
שבו בחרנו לחיות בו
את אותו פק זמן כה קצר

מחאה
כל העשירים והמסריחים
בעלי ההשפעה הזנותיים

בלדה
לעתים לקח אותי אבא שלי לסרט.
זה היה בחיפה לפני המלחמה ההיא.
זה היה בחיפה לפני המלחמה ההיא.

הרהור
כי
אני
לא
כמותם

מחאה
ולכל המגדרים
השונים
באשר הם
ולתתי הסוגים גם

מחאה
לרוב המוחלט של העם השולט
אין דבר זה מפריע.
ליבוביץ מת
ואין מי שיתריע.

תרגום
תרגום בהשראת
Dr. Seuss / oh, the places you'll go
(C)
והסרט: עדות שבורה בביומו של גרגורי הובליט (C)

הגות
דבר לא לקדש
כמצוות אנשים
או מהכרה

כאב
כשאתה מאבד משהו

קצרצר
רק
אדם
שאין לו
בית

הגות
לא היתה
אף פעם
סמכות בעבורך -
לא ביום כיפור 73'

הרהור
וחבל שאשה
היא תמיד
אשליה

געגוע
סיפור חיי
הופך
מטבע עובר לסוחר.

כאב
מין אמור לפצות
על מוות
הספרת כמה פעמים
שם כמעט היית?

הגות
חייך אכלס
לחמישים ושישה
חיים משולשים
של מנין נזירים הוגים

אינטרוספקטיבי
מהיותך צופה בלתי תלוי
ועד למה שמכנים

רוחניות

אינטרוספקטיבי
המציאות
לא נחמדה

חייב אתה
לחיות בעולם
פרי דמיונך

מחאה
שוב ושוב
נרתמים הפיונים
לקיים מצוות
אדוניהם

הגות
גם
בעקבות קישלובסקי הפולני
ושלינק הגרמני

הרהור
הרגתי ונהרגתי פעמים כה רבות
אהבתי ונאהבתי פעמים כה רבות

ונבגדתי אין ספור

קצרצר
שיר
נכון
הוא

הרהור
אכן כחול
וירוק
וגועש
תמיד בתנועה


לרשימת יצירות הפרגמנט החדשות
למיטיבי לכת ואוהבי הגיג ואמונה,
מוגש לכן/ם בלהט האמונה,
שהיא ורק היא לבדה -
לעולם תחיה ועלמיא:




אפשר למות
מגראס?




מישהו שעישן קצת
יותר מדי היום,
והוא טיפה
מודאג.


תרומה לבמה





http://Stage.Co.IL/Authors/YinonYahel
יוצר מס' 26023. בבמה מאז 10/9/03 23:12

האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות לינון יהל
© 1998-2019 זכויות שמורות לבמה חדשה