[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







תומר חלפון
/
ביקורת ''הבועה''

אני חושש, בתור מי שמתנסה בעשיית סרטים, שכשאדם פותח את פיו
ומרסס את הרעל שהוא צבר מול המסך, הוא מסתכן בכך שהוא עצמו
ינשום אותו שוב, ולפיכך אני חוכך בדעתי שוב ובפרהסיה אם יאה
לבן גילי, לאחר שחווה דכאונות ואסף את שיירי כבודו ושמו הטוב
מרצפת חדרי הוועדות, שרמסו אותו קבל עם וכתה מספר פעמים. ואני
מניח שזה חלק בלתי נפרד מהמשחק, רק כך אני ממשיך לתפקד,אז הרי
דעתי (בכל זאת) על הסרט הבועה. הוא מזעזע. הוא פליטה מוקדמת של
בתול נרגש. קחו אותו בחזרה לחדר העריכה, תחזירו את פס הקול
להרכבים והלהקות שנתנו לכם להשחית להם אותם בהצבתכם אותם מול
תמונות שאינן קשורות אליהם בעליל, הפסיקו לדגמן את מילות
השירים בחוסר מעוף ובשטחיות, לעזאזל! הצילו לפחות את השירים!
החזירו את הפילם לקודאק, קבלו עליו זיכוי, אימרו להם שהוא הגיע
חשוף כבר, שאת הסרט הזה לא אתם צילמתם. לא איתן פוקס יביים ככה
ואין שחקן ישראלי שיסכים להשתתף בפארסה התסריטאית הזאת, גם אם
הוא ערבי לשעבר, פיימוס לעתיד, הומו בארון, אין צלם שיכתוב לזה
שוטינג, לא מסעדה שתפתח את שעריה, או תנפץ את זגוגיותיה, בעבור
פרסום נלוז, לא עוד צה"ל שיאפשר לכם לצלם את ג'יפיו ומדיו
ונשקיו ולהפוך אותם לתפאורה ריאליסטית בסצנת "לידת המחסומים
שלא היתה" הסוריאליסטית כל כך במציאות, ומגוחכת כל כך בסרט,
מסומנת במרקר עבה על התסריט ומנהלת התסריט פולטת אנחת רווחה,
"עוד 85 סצנות למניאק".
תשמעו, רבותי, תלכו לראות כי זה חשוב, כי שילמתם על זה הרבה
לפני שקניתם כרטיס, כי מישהו בקרן הקולנוע חשב שיהיה לתסריט
הזה עתיד, יותר מלגיבוריו שאוחובסקי אוהב להרוג, ועוד איך
להרוג, אמא! - אך היו גם ארבעה רגעי קסם. אחד בעריכה, כשפוקס
מחליף את גופה החטוב והחלק של דניאל וירצר (לולו) בגופו הרופס
והשעיר של אוהד קנולר, בקאט משובח. רגע שני - שהיה כנראה
ספונטני, כיוון שאם היה כתוב ומבוים היה נובל וגווע, כניסתה של
וירצר לחדרו של קנולר בשעת הזיון הגרוטסקי של יהלי (אלון
פרידמן). זהו רגע "אמיתי", אולי בגלל שקנולר יכול היה סוף סוף
לממש איזו פנטזיה. כזאת שגם מסבירה כיצד הסכים בכלל להשתתף
בצילומים, כיוון שלפי שעה לא מצאתי בכתובים (עברתי על כל טורי
הרכילות) עדות לנטייה מינית מודחקת ממנה הוא סובל . רגע קסום
שלישי הוא הצילום בעת עלייתם השמימה של אשרף (ג'ו סוויד)
וקנולר.
הקסם האחרון הוא המשחק הטוב ולעתים אף טוב מאוד של דניאלה
וירצר, הלא היא לולו. אני לא רוצה להוסיף על הליקויים החמורים
בכתיבת ובימוי הדרמה בערבית, אני מקווה שהסרט לא יגיע לקהל
דוברי הערבית לטובתם ואולי אף לטובתנו, כי הרי ברור שמייד אחר
כך יישלחו לאורנה ואלה לביבות בטטה ממולאות כדוריות וחומר נפץ.
ולא, אינני רוצה לקבול על צירופי המקרים הנדירים שמהם סובל
התסריט (פרידמן נפצע בפיגוע שגיסו של ג'ו סוויד שלח, בעקבותיו
נשלח ג'יפ של שחקנים גרועים ביותר המחופשים לחיילים והורגים
בשוגג את... אחותו של סוויד, אשתו הטריה [מליל אמש] של בכיר
החמאס, שמחליט להתאבד תוך כדי פיגוע, אך נעצר ברגע האחרון על
ידי סוויד [להלן: בן זוגו של קנולר] שהולך להתאבד בעצמו,איפה
אם לא ב"אורנה ואלה" ונתפס על ידי לא אחר מאשר קנולר [להלן: בן
זוגו של סוויד] ועולה איתו השמימה, רק כדי להוכיח לנו שאין שם
לא בתולות ולא בטיח. לא אני הוא שרקח את העיסה מדיפת הריח הזו,
המתכנה 'תסריט'.
גם בפי יודעי דבר (שמצאו לנכון לאפשר לה סכום לא מבוטל מכספי
משלם המיסים, אני מזכיר שוב). כדי לקרוא את מה שכתב אורי קליין
על הסרט צריך לשלם עשרה ש"ח לארכיון הארץ. חיפשתי בלשונית
"עיתונות" באתר הרשמי של הבועה, אך כל מה שמצאתי היה "השער של
פנאי פלוס", "הפוסטר בהארץ", ו"הבגדים שלבשו ביום הפרמיירה".
שאלוהים יעזור. ומילה אחרונה לשירזי, שכל הקוקיצות של תל אביב,
אושיות התרבות שלנו אם תרצו, השתחלו פנימה [מיקי, הספר והמאפרת
של הסט , גיא, מגיש תוכנית הבידור שלוהק כי פוקס אהב את שם
משפחתו, ועוד פנים שאת רובן לא ניתן לזהות מפאת זכרוננו המוגבל
לסכומים של עשרות ומפאת השיפוצים שהן עברו, וכלה, כמובן,
בפדחתו המבצבצת של אוחובסקי עצמו, במחווה לאלפרד היצ'קוק].
והוא נשאר בחוץ. אני אומר לך שירזי - תסגור לתל אביב את הברז!
או את הצינור! או הצינורית או הקשית, מה שזה לא יהיה. אולי תחת
השפעת המציאות מישהו פה ייצא מהבועה. ויפה שעה אחת קודם. תהנו!







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
לא לא לא נמצוץ





שלי


תרומה לבמה




בבמה מאז 24/5/07 11:07
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
תומר חלפון

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה