[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה









פרוייקט גמר באומנות
ציור 2


פרוייקט גמר באומנות
ציור 3


פרוייקט גמר באומנות
ציור 4


פרוייקט גמר באומנות
ציור 5


פרוייקט גמר באומנות
כל הציורים


פרוייקט גמר באומנות
ציור 1




בשנה האחרונה ללימודי האומנות בבית ספר נתבקשנו להכין פרוייקט גמר שיציג את
התהליך שעברנו ב3 השנים.
הפרוייקט שלי עוסק בנושא: מציאות ודמיון.

דף עמדה:
"כשנתגבשו האגדות וקיבלו את צורתן, עדיין לא ניכר בהן ההבדל שבין מציאות
ודמיון. באותם הימים היה הדמיון חי וער ללא סייגים שבהיגיון ועל כן ניתן לו
לכל אדם לדמות בנפשו, שרואה הוא בין עצי היער נימפה בורחת, או שחוזה הוא בפני
נאיאדה באגם בשעה שכרע לשתות מימיו הזכרים"              
                             - מתוך "מיתולוגיה"/ ע. המילטון.

הפרוייקט שלי עוסק בשני עולמות מנוגדים לכאורה, האחד עולם הדמיון ובו פנטזיות,
חלומות והזיות ואילו השני, הוא עולם של מציאות המתאר נושאים יומיומיים.
העבודות מכילו דימויים שכפי שהם שמיון הם גם מציאות, המינוחים ופירושם הם
בעיני המתבונן, הלוקח חלק פעיל במסע האסוציטיבי למחוזות הדמיון, כשאני כיוצרת
מספקת את הדימויים וההקשרים החידתיים שאינם מבקשים בהכרח להיתפענח.
אמנות היא בשבילי צורת מחשב שמאפשרת לשהות בעולמות הפנימיים/ מדומיינים. היא
מאפשרת ביטוי לנפש האמן שלי ולצופה המתבונן בעבודה להפעיל את הדמיון והמחשבה
בכדי להבין את פירוש הציור בניגוד לציורים אחרים בהם הצופה עושה שימוש רק בחוש
הראייה והמישוש.

הציורים בפרוייקט, כך אני מקווה, פותחים חלון לעולם חדש בו הצופה שותף
להוויתו.


הסבר:
מציאות ודמיון הם שני הפכים אשר כמו שנאמר לא יכולים להתחבר אחד עם השני,
בעבודתי אני מציגה את החיבור של שניהם בדימויים שונים, ויוצרת מצב שכל דימוי
עומד בפני עצמו, ומאפשר לצופה לפרש כרצונו את הנראה

ציור 1- יער אשר ממוסגר במסגרת. המסגרת מתארת את העולם המציאותי אשר בו כל
תמונה ממוסגרת, אך הנוף הוא עקום ונוצר מצב שלא ברור מה קורה האם הנוף עקום או
התמונה כולה, בתוך הנוף ישנם פיות קטנות, וכיוון שהציור קטן והן קנטנות הצופה
צריך להתקרב לציור ולהבין מה זה, וכך נוצר מצב של כניסה לדימיון אשר היציאה
ממנו נוצרת בציור ה5.
ציור 2- נערה שעל כתף אחת יש לה מלאך ועל השנייה שטן, המבטאים את המצפון של
האדם, אשר מופיע בעזרת הדמיון ע"י שטן, ומלאך והם מוכרים מאוד בסרטים. השטן
צוחק ומוצג בחזית לעומת המלאך המתכרבל ונראה בצדודית מבטא את המצפון הדמיוני
של האדם שבד"כ מופיע אחרי המעשה הרע.
ציור 3- איש זקן אשר יושב וחושב מה לכתוב בדפים, כאשר מאחוריו מופיעה דמות.
הדמות היא מוזה אשר עוזרת לזקן לכתוב ספרים, כמו לאלו שנראים ברקע. אפשרות
נוספת היא שהזקן חושב על נכדתו וכותב לה מכתב כשהוא נמצא בחדר.
ציור 4- אישה אשר מביטה מבעד לחלון אל הירח המבטאת את הרצון להתחיל מחדש,
ובהשתקפותה היא נראית כפיה, אשר זוהי דמות בעלת כנפיים אשר יכולה להגיע לכל
מקום שהיא רוצה ובכך להתחיל מחדש. בנוסף ההשתקפות שלה לא מלא ובצד הימני שלה
הולכת ונעלמת, דבר שמאפשר לצופה להמשיך בדמיונו את ההשתקפות שלה.
ציור 5- גבר המתואר מגבו אשר עליו יש קעקוע של כנפי מלאך, מתאר התחלה של ציור
למלאך (רישום) או בן אדם רגיל עם קעקוע. הנוצות שנופלות יוצרות מצב שלא ברור
האם הוא מלאך אמיתי או בנאדם והצופה צריך להחליט בעצמו מה הוא רואה, גודלו
הגדול של הציור גורם לצופה להתרחק ממנו ולצאת מעולם הדמיון שאליו נכנס עם
הציור ה1.


"יש קו דק בין הדמיון למציאות - אתה צריך לצייר אותו"  (ב. קוויליאם)







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אם לא הייתה
פדופיליה אז על
מה היו מאוננים
כל ילדי הגן?





בני סלע בפורום
גן העצמאות.


תרומה לבמה




בבמה מאז 9/6/06 11:53
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
קייטי דביר

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה