[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








המצב החברתי בארץ אינו נובע מרוע לב או מרצון של אליטות
מסוימות לשמר את השלטון האוליגרכי שלהם, כך אני מקווה לפחות.
אולם הבעיה המרכזית של החברה בישראל הוא חוסר היכולת של השלטון
בארץ להביט בראייה רחבה על המצב החברתי ולנסות לפתור אותו לא
ע"י פתרונות בזק אלא ע"י פתרונות רבי שלבים.
קחו לדוגמא את מכוני הפסיכומטרים, ראו מה הם גרמו לחברה שלנו.
הבחינה הפסיכומטרית נועדה במקורה לסנן מבין שלל בני עם הספר את
המועמדים בעלי הכישורים הראויים לעמוד בשנת הלימודים הראשונה
באוניברסיטאות, אולם ברבות השנים ועם אובדן התמימות קרו מספר
דברים. הפסיכומטרי הפך לכלי לסינון עפ"י הביקוש לחוגים ולאו
דווקא עפ"י היכולת הנדרשת בכל אחד מהחוגים (להתקבל ללימודי
פיזיקה צריך ציון נמוך יותר מאשר ללימודי משפטים). אספקט נוסף
שעליו אני רוצה לדבר הוא קעקוע מצב חברתי קיים ע"י
הפסיכומטרי.
בארץ קיים מספר רב של מכוני הכנה לפסיכומטרי, כל אחד ושיטתו
הוא, ומטרתם להציב את תלמידיהם הרחק מעל הממוצע ועם הציון
הרצוי להם. אולם הבעיה היא שהבחינה איננה אובייקטיבית אלא היא
בחינה שהציון שלה נקבע במידה רבה ע"י סטטיסטיקה, לא כל שאלה
נכונה שווה אותו מספר נקודות, אלא הנקודות נקבעות בכלים
סטטיסטיים שונים. אחד מהפרות הקדושות הוא הממוצע; את הממוצע
משמרים בצורה מלאכותית וזאת כדי להשאיר עקומת פעמון קלאסית.
ולכן התלמידים שלמדו במכוני ההכנה יקבלו ציון מעל הממוצע, מה
שיגרום לממוצע לעלות ברמת הקושי שלו, עד כאן הכל טוב ויפה,
הבחינה נהיית יותר קשה ולכאורה משקפת בצורה נאמנה יותר את
יכולתו של הנבחן, אולם כאן יש את הנפילה.
העלאת רמת הממוצע אמנם התאימה את עצמה לרמת התלמידים היוצאים
ממכוני הפסיכומטרי, אולם מה עם התלמידים שלא הולכים למכונים
(לא מבחירה אלא מלית ברירה); אלו, נגזר עליהם להישאר בתהום
הנשייה של מתחת לממוצע, וככל הנראה לקבל ציון פסיכומטרי שמספיק
להיות מורה (וכאן אנו נוגעים בעוד בעיה). בכל מקרה, בואו נתרגם
את המצב למציאות:
נבחן מרקע מוחלש בעל יכולת רבה שווה ערך לאדם עם יכולת פיננסית
גבוהה אך עם יכולת שכלית בינונית. מכאן שהנבחן מהרקע המוחלש
יתקשה להצליח בבחינה עפ"י יכולותיו השכליות וככה תימנע ממנו
הזדמנות שווה.
לכן מכוני הפסיכומטרי חייבים לדעתי, כדי לקבל אישור עבודה,
להפעיל מכונים בעיירות הפיתוח או סבסוד לתלמידים מוחלשים
במכונים הקיימים.
כל זאת כדי ליצור מצב שבו כל ניגש לבחינה הפסיכומטרית יעשה
קורס שווה ערך.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
הלכתי.
ברחתי.
איבוד זה מקום
הרבה יותר
מיוחד.


תרומה לבמה




בבמה מאז 25/4/06 0:19
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
תומר גבריאל

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה