[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







מי פלורי
/
לבד, אבל ביחד

הרחוב הומה אדם, כל אחד בשלו, אנשים מתרוצצים לסיים את
מטלותיהם לפני רדת החשיכה, לבל יסגרו החנויות ויצטרכו לחכות
ליום המחרת. מעבר לרחוב, מעבר לרעש ומעבר להמולת הרחוב שוקעת
לה בנחת החמה אל מעבר להרים.
אני מקנא בנחת שבחייה של השמש - תפקידה הברור מקנה לה ביטחון
ושקט, מסלולה הקבוע לא מותיר לה מקום רב למחשבה, השמש תמיד תדע
איפה תהיה בעתיד, ובנוסף היא לבטח זוכה לראות נופים רבים.
הייתי כבר קרוב מספר דקות לדואר המרכזי, עוד חצי שדרה לגמוע,
כמה מדרגות ואני שם.
בעודי ממתין לצעד הבא של רגלי אני משעשע את עצמי במחשבה על
אותו אדם אשר לא יודע אני את שמו, לא את משכנו ולא את מראהו
והוא, כמובן, לא את שלי, אך עם זאת שופך אני את כל כולי בפניו.
בהגיעי למשרד הדואר איני יכול לעצור את עצמי מהתרגשות, מחשבתי
נתונה אך ורק לאותו מכתב מאדם לא ברור. אני עוקף את המבנה
ומגיע לאגף התיבות שמאחור,
אני שולף את המפתח מכיס חולצתי ותיבה מספר 142 מחייכת אלי
בברכה.  אני מניח את המכתב בכיסי ויוצא מן מתחם הדואר, אני
יורד בשדרה אשר הספיקה כבר להתרוקן כמעט לחלוטין מאדם, אל
כיוון בית- הקפה האהוב עלי "שקיעה" כעבור מספר רגעים אני יושב
בשולחן הפונה לעבר הנוף, הרוח מלטפת את פרצופי, צבעי השמיים
הכתומים מתמזגים אט אט עם כחלחלות הערב, המלצרית החביבה מניחה
את הקפה על שולחני ואני חדור שקט ושלווה מודה לה בחיוך.לעולם
איני מתחיל בקריאת מכתביי לפני שהכל עומד על סף שלמות, אני
צריך להיות בטוח שבדקות הקרובות לא אצטרך לנוע, לדבר או לחשוב
על דבר חוץ מהמכתב.
אני מביט בפעם האחרונה בשמיים המדממים...   וצולל אל תוך
המכתב.

מסוקרן אני לדעת מה חברי לעט יחשוב על עבודתי החדשה, ועל קשרי
עם בת זוגתי אשר התחדשו זה עתה, על פי סיפוריו על בית קפה
החביב יכול אני לבסס השערה שהוא גר בסביבה שכן אופי המקום
מתאים לאופייה של צפון העיר. אי לכך משלוח מכתבו לא צריך לקחת
זמן רב. החלטתי לגשת לדואר המרכזי ולבדוק. אני פותח בהליכה
מהירה לעבר משרד הדואר, בלי להניד עפעף אני כבר שם, ושוב אני
מתייסר על ששכחתי לעצור ולהסתכל על הנוף כפי שחברי הטיח בי.
לטענתו אני יודע ליהנות רק ממה שאני יוצר וכל יצירה של אדם אחר
נראית בעיני כרכוש שלו, לדעתי, הוא צודק, אבל מאחר שהטענה היא
שלו אני אמשיך בדרכי שלי.  רעיון תיבת הדואר המשותפת מוסיף
הרבה למוזרות העניין של התכתבות עיוורת, לחשוב שחברי הטוב
ביותר - אגב אותו אני לא מכיר כלל - בילה פה באותה נקודה למשך
מספר דקות בשבוע החולף לקח פיסת נייר הכתובה בכתב ידי ופנה
לכיוון אותו אני לא יודע מטיל עלי אימה כלשהי - אינני רגיל
לחוסר ידע כזה במקצועי.  לראשונה יש מקום לדמיוני לפעול.
אך בניגוד לרצוני אני מגלה שהתיבה ריקה - איך הוא לא יכול
לראות שלקשר שלנו צריך להיות איזה שהוא בסיס, יש לוח זמנים
מוסכם, המכתב הזה אמור היה להגיע עוד לפני שבוע.
בעודי צועד הביתה ברוגזה מטיח אשמות בחברי אני מדלג שוב על
הנוף הנשקף מן השדרה.

חיי עמוסים לאחרונה ומרוב עיסוקים ועיסוקים בעיסוקים שכחתי
מחברי.
מזה זמן רב אני מחוסר עבודה ועיסוקיי העיקריים הם מוסיקה,
קריאה ושינה. אין ביכולתי להתעסק בדבר אשר לא מסב לי אושר ,
אפילו הקטן שבקטנים אשר אני לא מוצא בו סיפוק אני מסלק מעלי.
זה ההבדל הגדול ביני לבין ידידי.  ידידי עובד במשרה אשר לפי
מיטב הבנתי מתעסקת בתורת המספרים ודורשת חישובים רבים, תמיד
שאלתי את עצמי האם הוא נהנה מעבודתו האם זו מסבה לו אושר או
שמה הוא נהנה מהתגמול השמן המגיע לכיסו מדיי חודש או שמה הוא
לא נהנה משניהם ופשוט חונך לסבול אותה.  האם עבודה שמטרתה כה
ברורה מתירה לו מקום לחשוב? איך אדם יכול לעסוק במקצוע שאין בו
- למה?   הנושא הטריד אותי כל כך עד שהחלטתי להעלות אותו בפני
ידידי, אשר בכל אופן לא שלחתיו מכתב זה זמן רב. במכתבי בקרתי
אותו על אורך חייו החד גוניים והמשעממים ניסיתי לעורר אותו ואף
הזמנתי אותו להתנסות וללמוד משהו חדש בחייו, ליצור לעצמו
תחביב, משהו שיהיה בעל מטרה אחת -הנאה, או שמה ללא מטרה...





המכתב הגיע באיחור של חודש, מבחינתי היה עדיף שלא יגיע, מי
שהיה חברי עד לא מזמן הפך לפתע ליועץ וביקר אותי על דרך חיי,
לטענתו אין אני חי חיי אושר ואיני מוצא סיפוק בכל תחומי חיי.
הוא גם מדבר על השקפת עולם לוקה וחוסר גמישות, אך בשלב זה כבר
הפסקתי לקרוא. אם היה בכוונתי להשיב לו על המכתב הבזוי הזה
הייתי בוודאי מעיר לו על אורך חייו חסר הכיוון, לא מבוסס לא
רווחי. על איך אנשים אובדים כאשר אין להם מסגרת כלשהי ועל איך
הוא חייב למצוא לו בקרוב עבודה אחרת יבזבז את עצמו.. לקחתי
לעצמי אתנחתא והתיישבתי לי בחושך וכאשר הבחנתי ששני ילדי
משחקים בגינה האחורית הבנתי שהוא טעה, אומנם עיסוקיי היום
יומיים לא גורמים לי חיוך או הנאה בו ברגע אך אני לא יכול
לדמיין את עצמי יותר מאושר מאשר לראות את החיוך שעל פני ילדי
והביטחון שיש להם מה שהם צריכים.  הקשר שלי עם חברי עבר את
הגבול, אני כעת לא בוטח בו מספיק בכדי לספר לו מה שעד כה היה
נראה לגיטימי, אולי שנינו פשוט שונים מידי.   אני לא חש שום
טינה כלפיו.

במכתבו הייתה נימה אופטימית וזאת בניגוד לתוכנו, הוא טוען
שהוא הבין ואני מסכים אתו,  שנינו פשוט שונים... אין זה דבר רע
שכן אין אנשים אשר דומים זה לרעהו, אם מצב זה אכן היה קיים
הייתי יכול להתכתב עם עצמי...    אך דומני שמצב זה נפתר על הצד
הטוב ביותר.

כבר שנתיים לא שמעתי מחברי, הקשר ההדוק שהיה בנינו נשכח,
נעזב, ומשום מה - למרות שהרגשתי שמה שקרה היה נכון זה השאיר בי
חלל ריק כאילו חלק ממני חסר, ובכל החלטה שהחלטתי שמעתי אותו
בתוכי לוחש לי "תחשוב על עצמך" או "רק עם זה יעשה אותך מאושר"
, משפטים כאלו שלעולם לא הייתי אומר לעצמי לולא פגשתי אותו.
רגשי געגוע החלו לנגוס בלבי, אותו חלק שהפך לחסר ברגע שחברי
הלך כעת והחל לגדול.
יום אחד כאשר חשתי צורך לצאת מן הבית, החלטתי  ללכת לשבת
ב"שקיעה", השעה הייתה שעת צהרים מאוחרת, ישבתי לי בשולחן בחוץ,
וצפיתי למשך מספר שעות על האנשים שמתרוצצים להם ברחוב,  כל אחד
בענייניו.
לפתע צץ בראשי שהיום הוא יום ראשון , ואם זכרוני אינו מטעני
בכל יום ראשון חברי נוהג לבלות פה בשעות הערביים.
משום מה הרעיון של התקלות בו לא הרתיע אותי, להפך.
רוח קלה נשבה, וכבר היו סימנים ראשונים של דמדומים, שקט שרר
ברחובות, הייתי כל כך מהורהר ושקוע במחשבות, שלא שמתי לב שאורח
הצטרף לשולחני.

מבטינו התנגשו, בעיניו  ראיתי את עצמי,  לא יכולתי להוריד מבטי
ממנו. ישבנו כך למשך מספר דקות עיננו תלויות אחת בשניה, כאילו
שנינו תלויים על אותו חוט. עד שלפתע הופיעה מלצרית חביבה
הסתכלה על הרווח שנוצר בנינו ושאלה באדיבות :
" אדוני רוצה לשתות משהו?" ויחדיו ענינו "קפה בבקשה".


לבד, אבל ביחד - ישבתי וצפיתי בשקיעה מעבר להרים.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אני תוהה על פי
אילו סטנדרטים
מעוותים פועל
אישור הסלוגנים
ולמה תמיד הכל
צריך להיגמר
בבכי.

לזה יש לכם
תשובה?


תרומה לבמה




בבמה מאז 30/10/01 9:18
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
מי פלורי

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה