[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







דוד זיסקינד
/
בגרות באור אחר

רחש בכיתה  "וואו מי הבחורה היפה הזאת?"
הבנים מתלחששים בעוד התלמידה החדשה באזור ההתגוששות נוצר דיון
שגולש לצעקות ולריב מי ישב ליד התלמידה החדשה. תלמיד אחד ששמו
אורן אמר "היא תשב לידי חכו תראו" , תלמיד אחר בשם גל הסתכל
בבוז על חברו לספסל הלימודים" אתה - אתה כולך פוזה" . התערב
עמית, "היא תשב לידי הרי מי יסרב לי?" . התערבה גם שגיא ואמרה
בפשטות האופיינית לה -" כולכם רבים לשווא , המורה היא זאת
שתחליט רק היא קובעת ליד מי היא תשב".
קול נקישות עקבים שנשמע - הולך וקרב לעבר הכיתה קטע את מהלך
הדיון,
"על מה ולמה הרוחות מתלהטות כאן בכיתה מישהו מוכן להסביר לי על
מה המהומה?"התנדבה שגיא להסביר את רוח הדברים: הבנתי אמרה
המחנכת אפרת . תראו תראו יפת הנפש באה להסדיר עניינים , שקט
גל, אורן, עמית נא לשבת - התלמידה החדשה אמרה :" מי זה עמית ?
מי זה גל ? מי זה אורן?" הבנים הסתכלו זה על זה ואז עליה
ואמרו" מה את לא מזהה מי זה מי? מה את לא רואה אין לך עיניים?"
התערבה אפרת ואמרה" מיד לשבת. תיכף אציג את התלמידה החדשה - אז
כמו שאתם רואים תלמידים זוהי נוגה ובקשר להתנפלות עליה אז
התשובה היא כן. היא לא רואה היא עיוורת ואתם תאמצו אותה אל
קירבכם".
שקט השתרר  בכיתה , כולם חיכו למוצא פיה של אפרת ליד מי נוגה
תשב . הבנים שקודם רבו עליה קיוו שלא תשב לידם
אפרת אמרה: "נוגה תשב ליד רעות, גשי בבקשה , רעות תקראי לה
שתבוא לשבת לידך שהיא תשמע אותך ותגיע לפי זיהוי הקול". רעות
קראה לה אך בתוך עצמה אמרה" למה דווקא אני? - למה לא אחד הבנים
שכל כך רצה אותה".
היא התיישבה ליד רעות , טוב תפתחו את הספר החטא ועונשו בעמוד
116 : אחד הבנים אמר:" סליחה המורה הרי נוגה לא רואה איך היא
תיקרא?" , ענתה אפרת:" יש לה מחשב נישא היא כותבת בכתב ברייל
ונעזרת בתוכנה שמשמיעה את הפרק המבוקש". הנה רעות עזרה לה
למצוא נמשיך בשיעור.
בהפסקה שמה לב רעות שנוגה יושבת לבדה בלי שאף אחד יבוא לקרוא
לה. רק היא עם מקל הנחיה- היא ניגשה לנוגה ואמרה לה:" נוגה אני
יושבת עם כמה חברות בואי תצטרפי אלינו" לא יודעת לא נעים",
רעות לקחה את ידה של נוגה והן ישבו לשולחן.
תכירו : מירית זו נוגה היא תלמידה חדשה פה וזאת הצחקנית שמה
מיטל , והזמיר של בית הספר לירון : בביישנות הושיטה נוגה יד
לבנות. בימים הבאים התעלמו ממנה רוב הכיתה ורק רעות הייתה
לצידה ככתף תומכת .
לאחר התאקלמות ולאחר זמן מה ניגשה אפרת המורה בסוף השיעור
לנוגה והמתיקה איתה סוד, שתיהן צחקו מהרעיון צחוק של סודיות .
"טוב תלמידים יקרים הבגרות ממשמשת ובאה אני בטוחה שכולכם
דרוכים לקראת הבגרות אך לפני שתיגשו לבגרות ב-14 לחודש זה
אנחנו יוצאים לטיול מיוחד במינו כולכם חייבים להתייצב בתאריך
הנקבע , מי שאני אגלה שהוא התחמק מהטיול לא יוכל לגשת לבחינות
הבגרות עד כאן ברור? יש שאלות? כן גל : מה זה המדיניות הזאת לא
מקובל עלי"
"לא מקובל? זה ההוראה מלמעלה אתה רוצה להתעמת עם המנהלת אתה
מוזמן" גל שתק.
בתאריך שנקבע כולם התייצבו מסוקרנים ומלאי אמביציה לראות במה
מדובר.
האוטובוס התחיל לנסוע והיה מצב רוח מרומם שרו שירים, צחקו.
לאחר שעה וחצי נסיעה הם הגיעו ליעד "דיאלוג בחשכה" המורה
הובילה אותם למתחם שם התכנסו.
"שלום לכם אני המדריך שלכם אתם יודעים לאן הגעתם? הגעתם
לדיאלוג בחשיכה."
"מישהו רוצה להסביר לי מהו דיאלוג בחשכה?"
אורן אמר:" זה שיחה בחושך" תלמידים החלו לצחוק
טוב תלמידים" דיאלוג בחשכה הוא מקום בו אנו נכנסים לסיטואציה
של הקשיים, המכשולים בה ניצבים עיוורים, נלמד להכיר את
ההתמודדות , נלמד לחוות את השונה בסך הכול זו תהיה לכם חוויה
מיוחדת ב ה צ ל ח ה - תתחלקו לשתי קבוצות ובואו אחרי. "אנא
לסגור ניידים בכניסה לחדר חושך".
גל אמר:" אימא'לה לא רואים כלום". לכו אחרי הקול שלי אמר
צביקה, ולהישאר צמודים  אחד לשני.
רעות אחזה בידה של נוגה והרגישה איתה הכי בטוחה.
"טוב אומר צביקה המדריך: מישהו רוצה קפה?"
אורן אומר: "מה אתה רציני ?" כן אתם נמצאים בבית קפה"
הכיתה גיששה באפלה והתיישבה בכיסאות.
בעודם יושבים ניגשת אליהם מלצרית
"מה תרצו להזמין ? שמי גלית ואני המלצרית שלכם"
כולם הזמינו : נוגה ורעות הזמינו שוקו חם, וחלק הזמין קפה
וקפוצינו.
הגיע הזמן לתשלום :" שוקו עשרה שקלים, תפוזים שמונה שקלים,
קפוצינו  חמשה עשר שקל".
שגיא אמרה:" סליחה גלית איך אנחנו אמורים לשלם שאנחנו לא רואים
כלום?" ממששים את המטבעות ענתה גלית" , גל מתערב:" מה את
רצינית כאילו ?" רצינית ביותר אמרה בסבלנות גלית". כולם שילמו
ובהמשך הם נתקלו במכונית והכיתה גיששה את דרכה בין קולות
המכוניות למעבר החצייה, כעבור זמן לא רב הם מצאו את עצמם בחוץ
:" תודה לכם הייתם נהדרים"
"מישהו רוצה לסכם את החוויה שעבר?" כן עודד: וואו היה מפחיד אך
עם זאת מאתגר" ." תודה ענה המדריך צביקה עוד מישהו ?" "כן שגיא
": זה היה הזווי מדהים" תודה אמר צביקה" - "עוד מישהו רוצה
להוסיף על הדברים שנאמרו כאן? כן  נועם :" זה היה חוויה
עוצמתית אך לא הייתי חוזר על זה. זה היה מפחיד" , חחחחחחחח
הכיתה התחילה לצחוק למשמע דבריו של נועם, " עוד מישהו? עוד
מישהו אחד ודי כי מחכה לי עוד קבוצה", "כן שמי אפרת ואני
המחנכת של כיתה יא,
לדעתי זה שיעור שהכיתה תנצור לעד."
שבוע אחרי הטיול הסיור שמה לב אפרת המורה שיחס החברים לנוגה
השתנה ושיתפו אותה בכל דבר.
אפרת חייכה לעצמה" יש שכר לעמלי, אני הכי גאה בדרך שעשו".
בסוף היום ניגשה אפרת לנוגה ואמרה:" ראית איך הסיור הזה השפיע
אליהם?"
"תודה" חיבקה אותה נוגה - "לא תודה לך אמרה אפרת תודה שעזרת לי
להעביר להם שיעור חשוב" שתיהן צחקו.
יום חמישי : אפרת חילקה דפים ואמרה" : עליכם לעשות סיכום לסיור
המיוחד שנטלתם בו חלק , אך זה עוד לא הכול עליכם להגיע לתובנה
ולכתוב לי באיזה דרך קשור הסיור לבחינת הבגרות ברור?"
בעודם מקריאים את הסיכום חילקה להם אפרת מדבקה שעליה נכתב:"
בגרות באור אחר", בו ברגע נכנסת המנהלת לכיתה ושאלה לפשר
המדבקה . "מישהו מוכן להסביר למנהלת את פשר המדבקה?" שגיא
ענה:" לדעתי המדבקה מסמלת שהסיור שלקחנו בו חלק היה משקל
לבגרות שלנו לקבלת השונה ".
אפרת ענתה יופי של תשובה תובנות נכונות
וכל הכיתה דקלמה כאיש אחד :" בגרות באור אחר , בגרות קבלת
השונה!"
אמרה אפרת "זה היה שיעור לחיים" כך סיכמה את דבריה.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
סדאם, עלינו ועל
כל העולם, סדאם,
סדאם


תרומה לבמה




בבמה מאז 22/6/12 8:46
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
דוד זיסקינד

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה