[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







דן סמית
/
סוף הסיפור

"די, עזוב אותי למען כל מה שקדוש בעולמנו", דוד הפציר בחברו
הגחן מעליו בזמן שזה שכב במיטה בעצלות. דוד וחברו, אלון נאבקו
במלחמה האבודה הזו כבר זמן מה. זוהי המלחמה לצאת מהדיכאון
שאחרי הזריקה של הבחורה שנפנפה את דוד כמו ממחטה ביום רוחי-
לא, ביום סוער ומול סופת הוריקן. מה שלא יהיה המקרה, דוד מסרב
לצאת מהמיטה שלו כמעט בכל שעות היום. להתגלח הפכה למטלה שבועית
במקרה הטוב, ונעשית עם להב כהה ויבש.

קצת קשה להבין את הסיפור בלי להבין את מהות הרגש שהייתה בין
דוד לבין, הבחורה שאת שמה נחוס מכם. הגרסה המקוצרת היא קלישאת
האהבה הנכזבת עם טוויסט חדש, שהוא בעצם לא סתם הדחייה, אלא
ניתוק הקשר המוחלט שהתבצע בעקבותיה.

הגרסה הלא מקוצרת, טוב זה באמת ידרוש מאמץ לספר. אבל עוד לא
הגיע הזמן.

"לא, אני לא עוזב אותך עד שאתה לפחות קם מהמיטה ואוכל משהו".
אלון נבח על ידידו מזה שנים. ועם טענה זו, דוד פשפש בידו
הימנית מתחת למיטה והוציא קופסת קורנפלקס ארוזה, "מספיק אוכל
לפחות ליומיים". הוא אמר.

אלון שלף את הקופסה מידיו של דוד וזרק אותה מעבר לחדר,
"ועכשיו?"

"טוב, יש לי עוד למטה, אבל אם אתה מתכוון לזרוק ככה אוכל, אני
לא אראה לך אותם", דוד אמר בחוסר אכפתיות.

"אני אחזור לכאן ואבצע בך טבח עם המחבת המחליאה שלך אם לא תקום
מייד", אמר הידיד, בקול רם למדי.

"בבקשה, עשה לי טובה לשם שינוי. גאל אותי מסבלי אדם ואדמה",
דוד אומר ופושק את ידיו לצדדי המיטה כשהשמאלית מביניהן נזרקת
אל הקיר הצהבהב והדוהה. הכאב זרם מפרק כף היד ואל בסיס הצוואר.
אך דוד לא קם, לא צועק ולא מכווץ עיניו. לפעמים נראה שפשוט,
סבל נפשי ברמה כזו יכול להשתוות ברמה פיסית רק לגפיים קטועות.
עיניו מלאות בלכלוך וכבר נעשו אדומות. מבפנים הן ריקות ונטולות
משמעות. הצבע החום המבריק עדיין שוכן בהם, אך מאחוריהן, המוח
ששולט בהן, כיבה עצמו.

"אתה מטומטם. סך הכול בחורה...אני עוזב". אלון הרים את ידיו
ועזב את הדירה, דלת הפלדה נעצרה בחוזקה במשקוף. הכוח שבתנופתה
רצה להמשיך הלאה ולזוז, אך המשקוף עצר אותה. חוקיו של ניוטון
ברמה הבסיסית, נגיד.

עכשיו לשם שינוי דוד מצא בו את הכוח לקום ונעל את הדלת שלו, רק
כדי לחזור למיטה ולחכות למוות אלוהי כלשהו שיסיים את שהותו
בגיהינום אליו הוא נכנס.

השקע במיטה שכבר תפס את צורתו של דוד התמלא שוב. איכשהו, המיטה
היא זו שתמיד לצדנו ברגעי הדיכאון. אנו מבלים כל כך הרבה זמן,
ולא ישנים אפילו פעם אחת. הלילות רודפים. החלומות הספורים שכן
מגיעים, תמיד מגיעים בצורת סיוט. סיוט שממנו נתעורר בזיעה קרה
ונשימות מאולצות. סיוטים שאחריהם בכל יציאה החוצה נשאל את
עצמנו אם לשקע הטוסטר יש הארקה או לא, אם לבניין יש מנעול על
הגג או לא. אפילו אם במודעות המכירות מוכרים נשק (ומוכרים,
פשוט רובם דורשים רישיון נשק).

דפיקה בדלת ואחריה צעקה, "זה אלון, תן לי להיכנס, שכחתי את
הארנק שלי בחור שלך. אני רוצה אותו לפני שהעור בו יירקב".

"הדלת נעולה, לך. תקבל אותו בחזרה מתישהו בחודשיים הקרובים".
דוד אומר בקול מונוטוני.

"חודשיים? השתגעת? תן לי להיכנס או שאני עושה לך עניבה מהזין
שלך".

"חודשיים אדוני, ואיומים לא יתקבלו בברכה על ידי צוות
המאבטחים".

"אררג", אלון נוהם ודופק על הדלת.

                                                           
     




בדידות, זהו מצב שכולנו שרויים בו כמעט תמידית, בין אם אנחנו
ליד אנשים או אפילו בקהל. זהו מצב שבו אנו מרגישים לא מובנים
וחסרי-תקווה  בעולם שרק נראה גדל וגדל בכל יום שעובר. זה אפילו
לא עובד כמו שאנחנו חושבים. אתה לא נעשה בודד בין-רגע. זה
תהליך, שלוקח זמן. זמן שאתם תיקחו כדי להרחיק מכם אנשים, לשנוא
אותם ולדאוג שהם ישנאו אתכם, ככה יותר קל להיפרד.

למרות זאת, אחרי שהכול נעשה, המחזה נגמר והגברת השמנה שרה,
ההבנה של הבדידות כן תבוא בפתאומיות. אתם תבדרו לבד זמן מה.
שבוע, חודש, חצי שנה; אבל בסופו של דבר, ייפול האסימון ותבינו
שאין אף אחד בעולם שרוצה לדבר איתכם, אף אחד שאכפת לו אם ברגע
זה רכבת תשאיר במצב שניתן לזהות אתכם רק על פי רישומי שיניים.

אז, למרות שאני שונא להודות בכך, תעברו את השלבים הרגילים. אתם
תכחישו, אתם לא לבד, כולם אוהבים אתכם, ולבודדים שלא, שילכו
קיבינמט.

אז תכעסו, איך הם מעיזים בכלל להעלות על דעתם שאתם לא הישות
העילאית על פני אדמה ושהם חייבים להתמוגג סביבכם במעגל אנרגטי
ולא נגמר.

אחר כך תהיו עצובים. השמש לא תזרח בבוקר, המיטה באור הירח
תיראה חסרת חיים ונפש, גם אם אתם בה. כל צעד ירגיש כאילו הוא
נעשה בגוף אחר, ולכם לא אכפת.

ולבסוף, תקבלו את העובדה שבמו-ידיכם הצלחתם להרוס את שאריות
הקיום שלכם. שאתם לבד, חסרי ידע, חברים או משפחה. אתם תנסו
להתחיל מחדש, יום אחד באנרגיה עודפת ושמחה, ואילו אחר באדישות
פלילית.

אבל כרגע, במובן רלוונטי, דוד אינו בשלבים האלו, האופייניים
ליצורי אנוש. לא אכפת לו, אז פה קו הזמן חייב להשתנות.

עברו כמה שבועות מאז האירוע הקודם, ומאז דוד התאושש וחזר
לעבודה שלו בחנות דפוס גדולה. שם הוא אולי חדש כרגע, אבל זה
עדיף. אחרי העבודה דוד נפגש עם אלון בסמטה שמאחורי החנות.

דוד נשען בישיבה על קיר החנות הצבוע בלבן דוהה. בידו השמאלית
נמצאת הסיגריה שלו, פרלמנט, מעלה עשן לאט ובנינוחות, שלא כמו
בעליה, שהעלה עשן מהר ובנינוחות כפויה.

"לא ממש דיברנו על העניין הזה. אם אתה רוצה, אפשר". אלון היסס
ואומר בשקט.

שתיקה ארוכה חלפה על פני שניהם. הרוח חלפה במשב קר בין
הבניינים והפנה את כיוון העשן מהסיגריה.

"עבדנו יחד הרבה שנים. לא ממש היה קשר, אם ניתן לכנות את זה כך
אפילו עכשיו. היא ביקשה ממני מזכרת מאיטליה כשנסעתי לשבוע.
הבאתי לה כרכרה עם רוכבים רומאים עשויה גבס, היה שם ברונזה
ושיש, אבל חשבתי שזה מוגזם. לא ידעתי שאני אספיק להגזים גם בלי
זה," דוד אומר ולוקח שאיפה עמוקה מהפרלמנט. בנשיפה הוא משתעל
בעוצמה.

"אחרי זה הכול נמשך כרגיל למשך שנתיים וחצי. אבל אז היה יום
מוזר באותה שנה שלישית. זה היה יום בודד שבמהלכו היא הגיע
למשרד עם משהו שונה, ז'ה נה סה קווה, כפי שהצרפתים אומרים, מן
משיכה לא מובנת כזאת. כל מה שהיא עשתה פיסית, זה להחליק את
השיער. אבל אני הייתי תפוס. שעתיים התעלמתי מהעבודה שלי ופשוט
בהיתי בה כמו אידיוט. אילו רק ידעתי שגם בהמשך האידיוטיות
תבלוט כה". שאיפה נוספת, האפר המצטבר על הקצה השני של הסיגריה
נפל והתפזר ברוח.

"נראה לי בערך שעה אחרי שהצלחתי להפנות את מבטי ממנה, עברתי על
כמה מסמכים בתור בדיקה אחרונה, רגליי נחו על השולחן לידי. היא
הסתובבה בהפסקה שלה עם שאר הבנות, מצחקקות כמו שבנות תמיד
מצחקקות. אז היא פתאום ניגשת אליי ומתחילה ממש לצעוק עליי,"
דוד עוצר לרגע, משחזר את התמונה בראשו, ושואף שוב.

"למה אתה מרים רגליים על השולחן, אתה עושה את זה גם בבית?" היא
צעקה.

"סיימת?" דוד אומר עם מבט ריק בעיניו.

"כן" היא עונה ומסמיקה מעט, לא מודעת לכך שברגע זה, הבורג
שיהרוס את הרכבת, נפל.

"השיער שלך נראה נחמד היום" דוד ענה בזמן שגרונו נסתם מרוב
הטיפשות שבדיאלוג כולו.

"תודה" היא ענתה והלכה חזרה לחברות במבט שונה קצת אך עדיין
צחקוקים.

"לא אשכח את זה. זו כנראה תהיה אחת מהפעמים הבודדות בהמשך חיי,
שהיא תפנה אליי בלי שהיא תחשוב עליי רעות. אבל זה כמובן הוביל
למה שאתה כן יודע, אלון. ומכאן אין למה להרחיב".

"מה? הרגע השארת חור ענקי בסיפור, עברו שנתיים מאז, מה קרה?"
אלון חוקר, לאחר שהוא נכנס לתוך הסיפור.

דוד רואה שהסיגריה כבתה, משליך אותה ארצה, רומס אותה ואומר,
"כאן, זה נגמר".







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
שלום






מתוך: "מלחמה
ושלום"- ו.א
דוסטוייבסקי


תרומה לבמה




בבמה מאז 28/2/09 16:43
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
דן סמית

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה