[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








גירסה I
-----------


11 בספטמבר, ערב.  הקיץ נועץ שורשים חמים ולחים בלילה המתקרב -
ממאן לעזוב את העיר המרכינה את ראשה ומקבלת את גורלה בדממה
חסרת חן.  הבל דק של עוד יום שמסתיים מתאדה מבעד לגושי הבטון
והזכוכית המכוערים שלימיננו.  דמויות חסרות זהות, מכונסות
בעצמן, נפלטות ממשרדים מוצפי אורות ניאון לבנים - ממהרות להגיע
לארוחת הערב שממתינה להם במקפיא.  המזגן באוטו מפזר מועקה לחה
שמצטברת בקדמת השמשה הקדמית ואריאל שואלת אם אולי אפשר קצת
מוסיקה במקום דיבורים.  אני מהסס...  ברדיו מחכים לכתבנו מעבר
לאוקיינוס שידווח על טקס אזכרה בתאומים ז"ל ובינתיים, הכתבת
לענייני יומולדת מספרת ש"היום לפני...", נולד או הנרי - אמן
הסיפור הקצר ומסתבר ששמו האמיתי היה ויליאם סידני פורטר.
בנתיב משמאל, משאית מעשנת נושאת מצרכים טריים בפיקוח משרד
הבריאות ומפזרת מצינור המפלט שלה הבטחות שווא בריח סולר שרוף -
איפה משרד הבריאות כשצריך אותו?

הרמזור בדרך קפלן מאדים ואני מתנצל רטרואקטיבית ולמפרע בפני
צאצאי משפחת פורטר הנ"ל ומשבית את שמחת יום הולדתו.  מחליק
דיסק שכתוב עליו "1-9-06, אוסף שירים " ומצרף אלינו למכונית את
שארל אזנאבור וטריו אספרנזה.  הם מתמקמים להם בנוחות במושב
האחורי, מקליקים את חגורת הבטיחות ושרים לאריאל ולי את "לה
בוהם".  אני מספר לאריאל ששמעתי פעם את הביצוע הזה בדיסק של
ארקפה ואהבתי.  אריאל מהנהנת בהבנה.  בזווית העין אני רואה
שהיא מרוצה וכשהיא מרוצה-גם אני מרוצה.  אזנאבור מתנגן ומספר
שבדירה הקטנה שלו לא היה דבר מלבד תקווה וחלומות ובזווית
האוזן, אני שומע שגם הוא היה מאושר פעם וכשאזנבור מאושר-גם
אנחנו מאושרים.

הטלפון מצלצל ומשתיק את הפואמה הפריסאית המתקתקה.  מספר לא
מוכר.  אני עונה.  "ערב טוב, אני מצטער להפריע בשעה כזאת.
מדבר ד"ר זלצר."  שתיקה.  "כן ד"ר זלצר, אתה לא מפריע."
שתיקה.  "אני עובר כאן על התוצאות של הבדיקות שלך שהגיעו
עכשיו..." אני קוטע אותו, זלצר הופך פירורים מתוקים שבאוויר
למלח גס ועננים שחורים מתכנסים מעלי "לא ידעתי שאתה עובד בשעות
כאלו... ובכלל, איזה תוצאות? בסה"כ ביקשתי אישור לחדר כושר..."
ד"ר זלצר מקטר בסימפטיות ושוזר פולחני נימוס על כמה עבודה יש
לו ושהוא לא מספיק כלום, והמשפחה שכבר מחכה לו עם ארוחת הערב
אבל מתעשת וחוזר לטון הענייני: "אממ...  תראה, יש כאן משהו
בבדיקות שמטריד אותי, תעבור אצלי מחר אחה"צ, אני אבקש מהפקידה
שתתאם לך תור."  "מחר??" אני חושב לעצמי...  "מה מחר?? הרי
לוקח שבועיים לקבוע תור אצלו...  זה נשמע דחוף."  "מה קרה?"
אני מצליח לצרף שתי מילים.  הוא אומר שזה בטח כלום, וזה סתם
משהו שקפץ לו לעין.  באגביות, הוא שואל אם אני מרגיש בסדר.
לרגע, אני מנסה להרגיש איך אני מרגיש ולא ממש מצליח, אך חולף
בי בדל הרהור שלפני שניות אריאל והלהקה מאחור היו מרוצים
ומאושרים ואם כך, אני מסיק שגם אני מאושר וכשאני מאושר, אני
בוודאי מרגיש בסדר.

מילות פרידה מנומסות מהד"ר שכבר סוגר את המחשב, אוגד ניירות
פזורים על שולחנו, מכבה את נורת הניאון שמבהירה את המצב ולא
משאירה שום מקום לחלומות או לתקווה וממהר הביתה - לארוחת הערב
המתקררת.  אני מנסה לפזר את הענן שהתעבה על שמשת החלון הקדמי
ומכסה את כל הזוויות בשדה הראיה שלי, מכבה את המזגן, פותח חלון
ומשתיק את אזנאבור והבנות.

אריאל אומרת "זה לא נשמע טוב, מה פתאום הוא מתקשר בשעה כזו?"
אני עונה שהוא פשוט בן-אדם מסודר ומחייג לאחותי-רופאת המשפחה.
מוסר לה את הנתונים שנותרים יבשים למרות הלחות המעיקה שבחוץ.
פיתולי לשונה ברורים וחדים: "זה יכול להיות המון דברים-צריך
לברר את זה ביסודיות, אי אפשר לדעת כלום ואין שום סיבה לדאגה,
בינתיים".  מבעד לערפל המילים אני מנסה לדלות תשובות ברורות,
אבל ה "בינתיים" הזה, עם הפסיק שלפניו, מתיישב בכבדות בין
אזנאבור לבנות וכוסס ציפורניים בדממה.  אחותי עוד אומרת משהו
על נתונים סטטיסטיים ובדיקות נוספות ושולפת כמה ראשי תיבות
לועזיים ואולי כדאי לדבר עם רחל, שהיא גם רופאה במכבי וגם
מהמשפחה ויכולה לדעת יותר טוב מה קורה וכו' וכו'.

גם רחל לא משתפת פעולה ומסרבת לראות שחורות.  "תן לי את המספר
תעודת זהות שלך". במבטא דרום-אמריקאי היא מנסה לפוגג את ענני.
"אני אעבור מחר במשרד על התוצאות של הבדיקות ואדבר איתך, אבל
אין סיבה לדאגה..."  שששתיקה... אין "בינתיים".  אני מוסר לה
את המספר ושואל בנימוס עוד מספר שאלות שאין עליהן תשובה ברורה
וודאית וגם אצלה "צריך לברר" ו"מוקדם מדי כדי להסיק מסקנות".
תודה ונדבר מחר.

אז ככה, בין עזריאלי לכיכר הבימה, אני עורך לעצמי סיכום ביניים
עתידי: הקיץ ממאן לעזוב, בינתיים.  המשאית המעשנת התרחקה
ואריאל לא מאושרת.  אף אחד לא שר במושב האחורי וגם חגיגת יום
ההולדת של או הנרי נדמה.  כתבנו בגראונד-זירו כבר סיים את
השידור, אני מסרב לסיים את השידור ובינתיים, בעודי סופר
לויקוציטים סוררים, כדוריות לבנות מתרבות אצלי בגוף באופן
אקראי ובלתי נשלט.  אי-שם, פקידה במשרד מוצף ניאון תקבע לי
תור, ד"ר זלצר ימסור הפניה להמטולוג שיספר לי ברכות
שהסטטיסטיקה אמנם לא מעודדת, אבל הוא יעשה את המוטל עליו -
כלומר: יחדיר לי מחט לאגן ויקדח החוצה "חתיכת עצם קטנה" כדי
שיהיה "חומר" לשלוח למעבדה.  הוא עוד יסביר לי שהבדיקה לוקחת
שבועיים-שלושה ושהוא כבר יתקשר כשתהיינה תוצאות וודאיות ולא
לדאוג - יהיה בסדר.  ובאמת, הכול בסדר, בינתיים.





גירסה II
 ------------


"היות ואין אדם יודע יום פקודתו"... את שומעת? אי אפשר לדעת
מתי יפקוד אותנו ההוא שלבוש סדין שחור עם המבט האטום והמגל
ביד.  ואם היה אפשר? היית רוצה לדעת? באמת? אני לא.  ממש לא
הייתי רוצה לדעת מתי אקבל פקודה מוזרה שכזו...  בשביל מה לי
לדעת? כדי לעשות טבלת ייאוש?  זה די מייאש לעשות טבלת ייאוש
ואני מעדיף שזה יבוא בהפתעה גמורה, ולו רק כדי שאוכל להניח כל
יום, גם כשאהיה בן 154, שיש לי עוד לפחות 111 שנים לחיות.

ואם כבר באה הפקודה? איך בדיוק היא באה? מישהו טורח לתלות שלט
חוצות באיילון ולכתוב שם "חיליק, עוד חודשיים למינייאק!
אוהבים אותך!"?.  וזה במקרה הטוב... במקרה הגרוע, אתה חוצה
כביש, בצד שמאל, בתחתית הפריים מופיעה ספירה לאחור מהירה כזו
בספרות זרחניות 3... 2... 1... אתה מביט ימינה (אלא אם כן אתה
בלונדון), מניח רגל על הכביש והופס... אתה מרוח על הכביש והשאר
-  היסטוריה.  למעשה... גם אתה היסטוריה.

את יודעת? אם כבר אפשר לבחור, אז אני מעדיף לדעת מספיק זמן
מראש - כמו שקרה לי.  זוכרת? (בטח זוכרת).  אז... באותו לילה
חם ולח שחזרנו מירושלים, או השד-יודע-מאיפה.  הטלפון צלצל וקטע
לנו את טריו אספרנזה ושארל אזנאבור ששרו "לה בוהם".  ד"ר זלצר
התנצל על השעה ואמר שהבדיקות דם חזרו, זוכרת? (בטח זוכרת).
כבר לפי המוסיקה של הקול שלו ידענו שמשהו לא בסדר, אבל לא
חשבנו שזה כל כך דרמטי, הא?  קטעים עם החיים האלו... זוכרת?
את זוכרת מה הוא אמר? "אני עובר כאן על הבדיקות דם שלך ומשהו
קפץ לי לעין"... ישר דמיינתי שפרעוש סורר קיפץ ומצא את דרכו
לעין של הד"ר, אבל מסתבר, שמה שקפץ לו לעין, הייתה כמות
הלויקוציטים שלי הלא סדירה.  בכלל לא הבנתי אז שמישהו כבר
התחיל לתכנן את הגרפיקה של השלט שלי באיילון.  מה זה בכלל
לויקוציטים? ולמה הם מתרבים לי בגוף כל כך? ואיך הגיע פרעוש
לקליניקה הכה מטופחת של ד"ר זלצר?

ואחרי ד"ר זלצר, היו עוד דוקטורים אחרים שהאחרון שבהם אמר
שסטטיסטית, 95 אחוז מאלו שבאים עם "תמונת דם" כזו, תתפרץ אצלם
לוקמיה ב 24 החודשים הקרובים (בממוצע כמובן).  כדרכי, התעלמתי
מה-95 אחוזים האלו שמוציאים שם רע לכל השאר ושאלתי לגבי ה 5
אחוזים הנותרים.  "אהה...", אמר ההמטולוג בחיוך כובש "אל תתעסק
בזה - שלוש נקודה שש אחוז זה זיהום כלשהו (ואתה לא זיהום) ועוד
אחוז וחצי זה סטייה סטטיסטית לכל כיוון."  קרן אור הבליחה
באפלה - אני לא זיהום.  מי רוצה למות בתור זיהום?  ההמטולוג
ממשיך לנסות לבלבל אותי עם נתונים: "אתה מבין משהו בסטיות
סטטיסטיות?"  "בסטטיסטיקה לא" עניתי בשקט, "אבל בסטיות אני
דווקא מבין לא רע".  "טוב, אז תראה... " ואז הוא צייר איזה
פעמון גאוס כזה ומתח את קווי סטיית התקן לאורך וצייר חץ כזה
למרכז בעט אדום.  "הבנת?".  עיניי תרות אחרי פרעושים שמקפצים
על הרצפה ונפשי תרה החוצה, החוצה, החוצה.

ואז, אחרי שכל היועצים, כולל אחותי-רופאת המשפחה שמכירה דרכים
רבות לא לומר כלום בהמון מילים וכולל רחל, שגם היא רופאה וגם
עובדת במכבי וגם דרום-אמריקאית וכולל האחות שהכינה אותי לשאיבת
מח עצם במחלקה האונקולוגית באיכילוב - כולם אמרו את דברם וכלום
לא השתנה.  כבר אז אמרתי לך שאני כמו טובע שנאחז בקש, אבל זה
הקש היחיד שיש לי ואיזה מזל שגיליתי את זה מספיק זמן מראש...
עכשיו נוכל להוציא את כל הכסף מהבנק, לנסוע לכל אותם מקומות
שתמיד רצינו ולשים זין על הכול, בדיוק כמו שתמיד תכננו... רק
חבל שבסוף, מישהו צריך למות וחבל יותר שהמישהו הזה הוא אני.

אבל בינתיים, אני כאן - במחלקה האונקולוגית.  האחות כבר מודדת
אותי במבטה החמדני ושוקלת איזה צבע ירוק של פיג'מה יתאים יותר
לעיניים שלי.  היא מלחשת לי בסוד שמי שמגיע לשאיבה - בדרך כלל
חוזר לכאן ליומיות (?).  "ממש שמחת בית השאיבה" אני חושב
לעצמי, בין כאב מפלח לכאב משתק ובין צער שמדמים את החושים
לדממה שבה ההמטולוג קודח לי באגן.

ואחר-כך, היא אומרת לי לשכב קצת ולהירגע "אולי איזה כוס מים?
עוגייה?"  אני מסרב בנימוס ומעדיף שתמשיכי להחזיק לי את היד
כמו פעם, אבל את במסדרון - רחוקה ומתייסרת מראש במחשבותייך.
אני מציץ ורואה אותך מכונסת בעצמך ומריצה את הסרט הרע הזה שוב
ושוב ולא יודע מה יותר כואב לי עכשיו - אני, או את.

והרופא חוזר, עטור בחיוך מרגיע, מנופף אלי את חתיכת העצם
שהוציא ממני ואומר "עכשיו אני שולח את זה למעבדה, כן?" וגם
"עוד שבועיים בערך נדע מה התוצאות ואז אני אתקשר אליך, כן?"
כן... כן... כן... בואי ניסע מכאן כבר לבנק ומיד אחרי זה
לנתב"ג ונקנה את הכרטיס הכי יקר למקום הכי זול  - רק את ואני,
כן?

עוברים שבועיים, והרופא מתנצל שהבדיקות עדיין תקועות במעבדה,
כי יש הרבה לחץ.  אלוהים לא מרחם על מדפיסי השלטים שיש להם
המון עבודה לאחרונה.  אחרי שלוש שעות נקודה שש (בממוצע) אני
כבר לא מתאפק ומצלצל שוב לרופא... בכל זאת, קם און בייבי,
המטוס מחכה...  וככה עוברים להם עוד יום ועוד אחד וההם במעבדה
מורטים את עצבי עד לקצה גבול חוסר היכולת האנושית האפשרית ועוד
קצת.

ובשלישי בצהריים, האחרון בספטמבר, הלבורנט החרוץ  הגיע לעצם
שלי, צבע אותה, ניער אותה, טבל אותה בכימיקלים כחולים, צייר
גרפים מקסימים בעט אדום, הדפיס דו"ח קפדני על נייר A4 ברווח
כפול ושלח אותו למרכז בקרת דוחות, ששלחו אותו לפקידה של
ההמטולוג ששלחה אותו להמטולוג ובא השוחט ושחט את השור ורגע
לפני שהגיע ההוא עם המגל כדי לשחוט את השוחט צלצל אלי הדוקטור
המחייך וסיפר לי שאני בכל זאת, סטייה סטטיסטית.  מזל שלא
שילמתי מראש לגרפיקאי של השלט.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אני סוגד לגבינה
בולגרית.



אבטיח


תרומה לבמה




בבמה מאז 27/8/08 23:10
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
חיליק ג'נטיל

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה