[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








1. רדו ממעבד התמלילים: להשתמש בוורד, אופן/ניאו אופיס, מלל,
ניסוס, לה-טך וכיו"ב מעבדי תמלילים כדי לסכם שיעור זה
אובר-קיל. אתם לא צריכים תשעים אחוז מהפונקציות של מעבד
תמלילים כשאתם מסכמים שיעור. אתם לא מעמדים, לא משתמשים בהערות
שוליים, לא מוסיפים תמונות ולא מציירים, ואלה רק מקצת
הפונקציות שאתם לא עושים בהן שימוש.
למה אובר-קיל זה רע? כי זה גוזל לכם משאבים. הפעלה של וורד,
למשל, תופסת מקום רב בזיכרון, דורשת זמן רב של המעבד ומכלה לכם
את הסוללה במהירות. לעומת זאת, כל עורך של טקסט עשיר (Rich
Text Format) כדוגמת הכתבן שמגיע חינם עם ווינדוס, Bean,
TextEdit וכיו"ב פשוט צורכים פחות משאבים.
גם התוצר הסופי - הקובץ של השיעור - שוקל פחות. לדוגמה, קובץ
וורד המכיל עמוד טקסט שוקל  כשלושים ק"ב. אותו קובץ בדיוק
בWordPad ישקול פחות משליש - כשמונה ק"ב בלבד.
2. גבו: אם תאמצו טיפ אחד מהטיפים הללו, אמצו את זה. מחשבים
מתקלקלים. אם הלימודים שלכם על המחשב והוא מתקלקל, זה לא ממש
כיף. יש כמה שיטות לגיבוי, אבל מה שבאמת חשוב בכולן זה לגבות
באופן סדיר. מדי יום אם אפשר, לא פחות מפעם בשבוע. ככל שתגבו
לעתים תכופות יותר, כך תאבדו פחות מידע. השיטה הטובה ביותר
לגבות מידע היא זו -
במחשב שלכם יש כונן קשיח. צאו החוצה וקנו עוד שניים מאותו
הסוג, באותו הנפח או יותר. שימו אחד מהם במארז חיצוני, וקראו
לו בשם מתוחכם כלשהו, נניח, "גיבוי". מדי יום, לפני השינה,
חברו את המחשב לכונן וגבו את כל תכולת הכונן. על הכונן השני
גבו את המידע אחת לחודש, ושימו אותו בעבודה, בבית של ההורים או
אצל חבר. פעם בחודש הוציאו את הכונן, חברו אליו את המחשב, גבו
ומיד החזירו למקום. זה הגיבוי שלכם למקרה של "הבית נשרף" -
אסון שפקד את המחשב ואת כונן הגיבוי. כאשר (לא אם, כאשר) הכונן
במחשב שלכם יתחיל לזייף, החליפו אותו מיד. כאשר כונן הגיבוי
יתחיל לזייף - כנ"ל.
מי שמוצא את השיטה הזו יקרה מדי (חבל, כי זו השקעה שלא מתחרטים
עליה) יכול לגבות על דיסקים (רצוי לבחור מדיה מאיכות טובה,
ולחדש את הגיבוי כל פעם - לא לכתוב מחדש על אותם
דיסקים/די.וי.די), זיכרון נייד (Disk on Key) ועל הרשת (אתרים
רבים מציעים שירותי אחסון בנפח לא רע, ללא תשלום או בתשלום
נמוך). בכל מקרה חשוב לגבות על יותר מסוג מדיה אחת, וחשוב
לעשות גיבוי אחד שנמצא הרחק מהמחשב שלכם (על גבי הרשת, דיסק או
די.וי.די שמאוכסנים במקום אחר וכיו"ב) למקרה של מפגע בבית.
3. ארגנו את המידע: ההבדל בין "לסדר" ו"לארגן" הוא אחד. כשאתם
מסדרים אתם עובדים כדי ליצור סדר, ואחר כך צריכים לזכור איפה
הנחתם כל דבר. כשאתם מארגנים אתם משתמשים בשיטה או טכניקה
שמאפשרת לכם להגיע בקלות לכל דבר, גם כשהדברים אינם מסודרים.
למשל, אם את כל התמונות שלכם במחשב אתם שמים בתיקייה אחת,
ומשתמשים בתכנה כמו "פיקאסה" לארגן אותם באלבומים, הגישה שלכם
לכל תמונה היא מהירה ואינטואיטיבית, למרות שהתמונות עצמן אינן
מסודרות. דוגמה נפוצה יותר להבדל בין סדר וארגון היא רשימות
השמעה - המוזיקה שלכם יכולה להיות תפזורת מבולגנת, אולם מרגע
שארגנתם אותה לרשימות השמעה, קל לכם להגיע לשיר שאתם אוהבים.
הרבה סטודנטים מבלים זמן רב בסידור המחשב שלהם. השיעורים
נשמרים בתיקיות בתוך תיקיות בתוך תיקיות, ולוקח לעתים זמן רב
למצוא אותם. השתמשו בתכנה שתעזור לכם לארגן אותם. ההמלצה שלי,
קצת מפתיעה אולי, היא לעשות שימוש בתכנת בלוגים שולחנית או
אפילו בוורדפרס (בבלוג מוגן ע"י ססמה, למשל). הפוסטים בכל בלוג
מסודרים לפי תגיות. כל תגית כזו היא שיעור, כל סיכום הוא פוסט.
תגית מיוחדת אפשר לעשות לעבודות. ארגון הלימודים שלכם הופך קל
ומהיר, נוח לייצא את כלל השיעורים לקובץ אחד וכמובן - קל לגבות
לרשת.
4. שמרו נתונים מנהליים בנפרד: בתחילת כל קורס תקבלו המון
נתונים מנהלתיים - שעת הקבלה של המרצה/מתרגל, דרכי תקשורת,
תאריכי הגשת תרגילים/עבודות/מבחנים, משקל יחסי של כל מטלה
בציון וכיו"ב. אל תשמרו את המידע הזה יחד עם סיכום השיעור.
בעוד שבועיים המתרגל יחליף טלפון, ואתם פשוט לא תזכרו שכתבתם
את זה ולא תמצאו את הטלפון שלו יום לפני בחינה. הפתרון הפחות
טוב הוא לארגן קובץ או קבצים עם הנתונים האלה, ולעדכן אותו
כשיש נתונים. הפתרון המוצלח הוא להשתמש בתכנה המעדכנת דברים
כאלה. למקינטוש מומלצות ג'ורנלר וסקול-האוס. עדיין לא נתקלתי
בתכנה כזו לפלטפורמה של ווינדוס (ואם מישהו נתקל - לתגובות),
אבל בהחלט אפשר לעשות שימוש בפונקציות מסוימות של אאוטלוק
בשביל זה.
5. נקו הסחות: מחשב בכיתה זו הסחת דעת. מסוליטייר ועד משחקי
מחשב מתקדמים, מאלבום התמונות שלכם ועד לפורנו בשורה האחורית,
המחשב מציע כל כך הרבה אפשרויות, שקשה לעמוד בפניהן. צרו
לעצמכם משתמש לצורכי לימודים, שאין בו משחקים ואין בו הסחות
דעת. נקו את המכתבה שלכם, שמרו את התמונות בתיקייה מוגנת בססמה
- עשו הכול כדי שלא תהיה לכם גישה קלה לדברים שעלולים לגרום
לכם לצאת מהשיעור עם אותו מושג על החומר שהיה לכם כשנכנסתם.
טיפ למשתמשי מקינטוש - לחצו על קומנד+אלט+קונטרול+8.

הערות, הארות, מחשבות, הצעות ורעיונות - לתגובות.
בהצלחה רבה בלימודים!
(נמרוד אבישר)







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
נגמרו לי
הרעיונות
המעניינות
(אפילו התחלתי
לכתוב עם שגיאות
כתיב)


גרפומן
הסלוגנים
מודה שיש גם
חסרונות


תרומה לבמה




בבמה מאז 13/12/07 19:40
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
תמיכה טכנית

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה