[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







תן לביא
/
מחזה טלוויזיה

פנים. אולם תיאטרון. במה ריקה - יום
                        שומעים צלצול טלפון וקולות של שני
אנשים שמדברים בטלפון.
מפיק
הלו, בוקר טוב, מי זה בבקשה?
מנהל תכניות
שלום. מדבר יואב גיל מערוץ 16. האם זה יעקב שקד?
מפיק
כן. מי זה בבקשה?
מנהל תכניות
השארת לי הודעה לפני כמה ימים שיש לך רעיון ממש מבריק לתכנית
ילדים.
מפיק
כן, או כן, כן, אני מודה לך שחזרת אלי. כן, יש לי רעיון ממש
מבריק, ממש פנטסטי; כל הילדים יאהבו אותו, תאמין לי, זאת תהיה
התכנית הכי מדוברת בטלוויזיה זה...
נשמע קול של רכב חונה . טריקת דלת. צפצוף של נעילת אזעקה. בצד
הבמה נפתחת דלת של משרד שהואר זה עתה ומתגלה משרד פשוט  שולחן
מחשב ועליו שלט גדול: "נועם הפקות".
מנהל תכניות
כן, כן, אני מאמין לך - אבל מה הסיפור? מה הרעיון?
מפיק
אההה זה רעיון גדול. מה זה גדול? פצצה! אתה יודע שאני ממש לא
ישן בלילה בגלל שהרעיון הזה בא לי. אני זוכר שזה התחיל לי פעם
בפקק. חשבתי: נו איזה תכנית אני אעשה? ואז ככה משום מקום בא לי
הרעיון הזה. גדול! חכה עד שתשמע אותו!
מנהל תכניות
אתה יודע מה, זה כבר מסקרן, ואפילו לא שמעתי דבר וחצי דבר מהו
הרעיון. אשמח לקבל באי מייל או בפקס סינופסיס, תקציר, ואז
נמשיך את השיחה שלנו. מה אתה אומר?




מפיק
(חולם)
אין בעיה. אין בעיה. בקלות. אני בעוד כמה זמן, הכי מהר שאפשר.-
אין בעיה. אתה תראה שתאהב את הרעיון. זה יהיה.-
מנהל תכניות
הבנתי כבר מקודם. ממתין לתקציר, לסינופסיס. ביי.
מפיק
(לעצמו)
יש לי עכשיו לכתוב תקציר, סינופסיס, איך אני אעשה את זה?
(מרים טלפון)
שלום אפשר לדבר עם ישי ? שלום לך. נאמר לי שאתה תסריטאי ואני
מאד רוצה שתעזור לי.
ישי
(שומעים את קולו)
מי אתה?
מפיק
שלום. קוראים לי יעקב שקד. אני מפיק מ"נועם הפקות". יש לי
רעיון גדול לתכנית ילדים שיש בה סוסים פרשים טירה גדולה
ומכשפה.
ישי
(שומעים את קולו)
כן, כן, אני רושם.
יעקב שקד
אני רוצה שזאת תהיה תכנית נהדרת גדולה לפחות 25 דקות: דרמה,
שירים, ריקודים, פרסים. חשוב מאוד פרסים.
ישי
(שומעים את קולו)
וואו  פרסים עם פרשים וטירות אהה,,תשמע אדוני המפיק  זה הרבה
מאד בשביל תכנית אחת,טוב אני שומע  אדוני. כן, אבל מה הרעיון?
מה הסיפור?
יעקב שקד
אה בגלל זה התקשרתי אליך. הסיפור מתחיל עם פרש שנקלע בלילה
מאוד חשוך לטירה רחוקה.
מצדה השני של הבמה נכנס פרש רטוב מגשם זלעפות. קולות של ברקים.
רואים מולו דלת גדולה.
פרש
פתחו את הדלת! לי כאן הודעה! מצאתי אותך אהובה רחוקה. עברתי
גבולות. חציתי הרים. חזרתי אליך אהובתי משכבר הימים.
מושך בחבל וקול פעמונים מצלצל לו. הוא נוקש בדלת שוב ואף אחד
לא עונה. החלק של המפיק מואר.
יעקב שקד
וזה עוד כלום. בטירה גרה לה נסיכה ששומרת עליה מכשפה מפחידה
והיא כלואה שם משום שהוריה לא רצו את הפרש הפשוט.
תסריטאי
יפה. הבנתי. אבל מה הרעיון בכלל? היכן הסיפור?
מפיק
הרעיון הוא.- נו.- זה סיפור אהבה ענק. היא כלואה בגלל שהמשפחה
שלה לא רוצה שהיא תלך עם הפרש בגלל שהוא לא עשיר כמוה. אבל יש
הפתעות, הא?
מנהל אולפן
או קיי. קאט. רק רגע. מגיעה הבימאית.
מדלת אמצעית כאשר חדר בקרה מואר לפתע יוצאת בימאית וצמוד לה
עוזר בימאי עם קלסר ביד.
בימאית
רגע אחד. בחזרות פתחת את הדלת ביד שמאל. אני לא יכולה לצלם אם
תפתח ביד ימין. חוץ מזה אני מבקשת מיד תיקון איפור. מאפרת
בבקשה.
מאפרת
אני כבר מגיעה. טוב בגלל כל התאורה והחום כאן האיפור יורד. אני
מציעה לצלם כמה שיותר מהר.
מנהל האולפן
מיד. מיד מתחילים. להתכונן בבקשה.
חדר הבקרה מואר מאחור. רואים מפיק, בימאית, עוזר במאי וטכנאי.

עוזר בימאי
סטנד ביי. להתכונן.
(סופר לאחור)
בימאית
תתכונן, מצלמה שתיים, קיו. מתחילים.
מנהל האולם
(מסמן בידו לשחקן).
השחקן- הכנס לדלת הטירה.
שחקן
פתחו את הדלת. לי כאן הודעה. מצאתי אותך אהובה רחוקה. עברתי
גבולות. חציתי הרים. חזרתי אליך אהובתי משכבר הימים.
דלת הטירה נפתחת. נשמעת חריקה ויוצאת מכשפה. מתחילה לדבר
במקוטע.
מכשפה
כן מי,,,, את? אני כ...אן האח...ראית...אי ן מ...קום. א...ין.

מנהל האולפן
קאט. קאט. יש כאן בעיה בקול, בסאונד.
נכנס איש-קול בידו מיקרופון קטן.
איש-קול
מצטער, אבל יש כאן בעיה. מיד נפתור זאת עם הנייק מייק
הזה...אהה הבנתי פשוט הצווארון כיסה את המיקרופון...בבקשה נסי
לא לסובב את הראש יותר מידי את מכסה את המיקרופון ולא שומעים
,תודה מקרב לב, מוכן !!!
מחליף את המיקרופון לשחקנית.
מכשפה
אחת שתיים. אחת שתיים.
איש-קול
מצוין. עכשיו שומעים כמו בטלוויזיה ולא כמו בטלפון נייד  תודה
לך .
הצד של המפיק מואר.
מפיק
אתה מבין? אני רוצה שהם ידברו כאילו באו מספר עתיק כזה. קצת
חרוזים. שיהיו מפחידים. והכי חשוב שיהיו אוהבים. זה הכי חשוב.

תסריטאי
תגיד, מכשפה וטירות זה לא מפחיד קצת ילדים? לא בדיוק מאמינים
לזה. אולי נעשה איזה טלנובלה עם אנשים כאלה מהרחוב.
מפיק
לא. לא. זה הרעיון: ניקח אותם, את הצופים, לסיפורים של פעם.
פעם כשהיו מספרים לי סיפור הייתי מיד בונה טירה, צריחים,
שומרים, גשרים, נהרות מסביב לטירה.קרבות סיף ומגנים והמון המון
פרשים.
תסריטאי
מעניין, מעניין מאוד. אז מה קרה לפרש? הוא...

בחלק של הטירה מואר הסט .
פרש
(פונה למכשפה)
שלום לך גברתי, שומרת הטירה. ממרחק הגעתי ובטני ריקה. יש בשקי
אלף מטבעות זהב. כל רצוני פרוסת לחם וכוס חלב.
מכשפה
אוהו, אלף מטבעות זהב? מה כבר פרש כמוך עושה עם המון מטבעות?
פרש
אמרו לי בקצה ההרים ישנה טירה, עם צריחים ושער ונהר סביבה.
אמרו שאדוניה מוכרים לכל המרבה במחיר. הגעתי עד הלום ואת
הבעלים ארצה להכיר.
מכשפה
אהה. יפה יודע אתה לדבר. אהה, הגעת בדיוק לא בזמן. אין כאן אף
אחד כולם נסעו מכאן.
המכשפה חוזרת אל הדלת וטורקת אותה. הדלת כמעט נופלת.
מנהל האולפן
קאט. מה קרה כאן?
המכשפה
רק סגרתי את הדלת. מישהו כאן לא בנה נכון את התפאורה. מצטערת.

תפאורן נכנס אל הבמה. אחריו הבימאית העוזר המפיק.
התפאורן
סליחה. סליחה. התכנון הוא לסגור את הדלת כך ולא כך. אני יושב
מתכנן טירה שלמה, מצייר  משרטט כל דבר בתפאורה בונה במו ידי
מקט כלומר דגם שנוכל לבדוק את עצמנו ואתם אומרים לי שהדלת לא
בסדר ,,,מה קורה כאן אתם הורסים את כל התפאורה ,,שבועות בניתי
אותה עם לא מעט נגרים רתכים...זאת עבודת נמלים לשחזר כל פריט
כל אבן עד שאנחנו מקבלים טירה ממש טירה...


מפיק
תירגע. תירגע. לא הורסים דבר כולנו מלאי הערכה על עבודתך באמת
הטירה מהממת . זאת הייתה טעות קלה. וחוץ מזה הנגר  בא מיד מתקן
זאת, ומיד ממשיכים.
הנגר נכנס. התפאורן מדריך אותו לתיקון הדלת. התפאורן מראה
לשחקנית כיצד לסגור את הדלת. במקביל המפיק לוקח את הבימאית
לצד.
מפיק
הביטי, זה כבר יותר מדי. הרבה זמן מבוזבז פה. זה המון כסף. כל
שעה באולפן זה המון תקציב. אני מבקש ממך להזדרז ולסיים את
הסצנה הזאת. יש לנו עוד המון-המון תמונות וסצנות לצלם.
בימאית
אני מבינה מה שאתה אומר, אבל אני לא מוכנה לצלם משהו שהוא לא
טוב. אבל שמעתי אותך ואתייחס לכך. תן להם לסיים את התיקון
ואסיים מיד את הסצנה.
כולם עוזבים את הבמה. רק מנהל האולפן שם.
מנהל אולפן
בבקשה.
מכשפה
אהה. יפה יודע אתה לדבר. אהה הגעת בדיוק לא בזמן. אין כאן אף
אחד כולם נסעו מכאן.
טורקת את הדלת. הפרש דופק שוב בדלת. אין תשובה. הוא מרים את
השק ורוצה לעזוב. מלמעלה נשמע קול.
נסיכה
פססט... פססט...
פרש
מי זה? מה הקול הזה?
נסיכה
כאן. למעלה. בחלון הקטן.
פרש
אוה, מי את?
נסיכה
אני הנסיכה. הורי כלאו אותי כאן בטירה. הלכו להם והשאירו אותי
עם המכשפה. מה מעשיך כאן פרש?
פרש
אני כאן לקנות טירה ולפגוש את הבעלים. אמרו יש כאן טירה עם שער
וצריחים.
הפרש מנסה לטפס אל החלון.
נסיכה
לא. לא. אל תטפס. אין טעם. לא תוכל לפרוץ את הסורגים. נסה
לשכנע את המכשפה לפתוח את הדלת. רק כך תוכל להיכנס לטירה.
פרש
תודה, יקירתי. אני אחשוב על משהו. עוד הערב אני אציל אותך.
נסיכה
תודה, פרש. מכאן אני רואה שפנייך טובים.
פרש
תודה לך, נסיכה. נו בטוח יש לך ראיה טובה.
(לעצמו)
גם טירה וגם נסיכה. מה כבר יכולתי לבקש לעצמי?
2. פנים. משרד המפיק- יום
מפיק
(מדבר בטלפון)
מצוין. הכל עבר חלק. נהדר. היה נהדר. האמן לי, התפאורן הזה הוא
ממש מוצלח. הכל נראה כאילו צולם בטירה אמיתית. כן. כן. לא היו
בעיות. המלבישה מצאה במחסנים הכי-הכי רחוקים תלבושות, ומה שלא
מצאנו תפרנו.
נכנס לחדר עורך.
מפיק
טוב, אני חייב לסיים, אני אעדכן אותך. תודה. אהה... עוד כמה
ימי צילום ואנחנו מסיימים. כן, בוודאי, אגיע למועד המוסכם, אל
דאגה... תודה. ביי.
עורך
שלום. אני יוסי. עורך סרטים. ביקשת שאגיע לשיחה.
מפיק
או כן. כן. הבט, אני בעוד כמה ימים מסיים את  "הטירה הפרש
והנסיכה"- תכנית נהדרת. רציתי שתערוך  את התכנית  שמעתי שאתה
עורך מצוין ואני משוכנע שתוכל לעבוד יד ביד עם הבימאית שלנו .
(מתכופף אליו)
היא קצת, אתה יודע, דייקנית  פדנטית  מאוד-מאוד. כמו כל בימאי.
אבל אני מאוד מרוצה.
תסריטאי
טוב. אני מוכן.
מפיק
הנה התסריט. תקרא טוב-טוב. שתדע מה לחבר.
(צוחק)
את הקטעים הטובים ביותר. יש שם קטעים שהם לא אמרו טוב את הטכסט
או היו בעיות בסאונד, בקול הייתה בעיה של הדלת אבל מיד צילמנו
שוב את  הקטעים וזה יצא פגז... תאמין לי, זאת תהיה תכנית פגז
אני אפילו חושב שאולי נעשה  משהו דומה גם באנגלית צרפתית
וסינית.
(לעצמו)
סינית. רעיון לא רע. בטח יהיו מיליונים שיראו את
התכנית...(חולמני) 50 מיליון  צופים בתכניתו של המפיק
הישראלי...(צוחק בקול)
3. פנים. חדר בקרה מואר -יום
בחדר נמצאים הבימאית עוזר הנתב והטכנאי. הפרש עם שק מטבעות
בידו וכלי מתכת ליד הדלת.
בימאית
(למיקרופון כריזה לבמה)
תנסה לשפוך את המטבעות כך שיפלו לחלק הקרוב לדלת. או קיי. אם
מוכנים אז מצלמה 3 תיקח את המטבעות בקלוז-אפ הכי קרוב שאפשר,
שנראה איך המטבעות נופלים לכלי. מצלמה אחת אני מבקשת
מדיום-שוט, כלומר את הראש של הפרש עד המותן, שאני אראה את
התנועה שלו איך שהוא שופך את המטבעות; ומצלמה שתיים אני מבקשת
לונג-שוט, את הכל, את כל הטירה, עם הפרש, ממש את הכל. תחכה עד
שהמכשפה תפתח את הדלת. אם מוכנים אז בבקשה: רול וי טי אר.
להקליט בבקשה.
עוזר בימאי
10 9 8 7 6 5 4 3 2 1
בימאית
קיו לשחקו מצלמה 2. מצלמה אחת מצלמה שתיים היכון. למצלמה 3 -
מצלמה 3, יפה. לאט-לאט, זום- אין למטבעות.
השחקן שופך לאט-לאט את המטבעות אל כלי המתכת. דלת הטירה
נפתחת.
מכשפה
אוה פרש, פרש חכם, הצליל הזה ממש מפריע לשקט כאן. למה לך
לזרוק מטבעות ליד שער הטירה? זרוק הישר אל חצר הממלכה.

פרש
אוה גברת נכבדה, יפה את ממש כמו הטירה, אולי מטבע זהב או שניים
אזרוק לזירה, אבל דיברתי אמת וממש לא בצחוק, בטני ריקה מגרגרת,
וגרוני יבש מאוד- מאוד.
מכשפה
בעיה יש כאן, ממש התלבטות. אוי לי מרוח זאת רוח השטות. יחד עם
זאת חבל על מטבע יקרה, ומה נעשה עם נסיכה נעלמה?
המפיק מדבר עם מנהל התכניות.
מפיק
בוודאי, בוודאי, הרי בתסריט זה כתוב: יהיו שירים, שני ריקודים,
והכי חשוב הנסיכה בסוף. טוב, אתה תופתע. לא, לא משהו שלא כתוב,
אבל יש לי הפתעה ממש נחמדה.
שחקנית נכנסת בשעטה אל הבמה אוחזת בשמלה גדולה ומניפה אותה,
נרגשת וזועמת. אחריה הבימאית והמלבישה.
שחקנית
בשום אופן אני לא מוכנה להיות עם השמלה הזאת. זה ממש לא אני.
הצבעים, ובכלל.- האורך הזה ממש כמו פעם. אני עם שמלה כזאת לא
מופיעה.
בימאית
אבל זהו הסיפור. ככה היו מתלבשים פעם בטירות.
מלבישה
האמיני לי, ישבתי שעות על גבי שעות בספריה לחפש ממש תחקיר
רציני ראיתי עשרות  תמונות של נסיכות אמיתיות בטירות ענקיות
בכל רחבי העולם.
שחקנית
אני בשום אופן לא מוכנה לדבר מבעד לצריח. שלא רואים לי את הגוף
עם  המעיל אין לי בעיה אבל אני לא מוכנה. עם השמלה הענקית - זה
ממש ענק. זה עושה אותי ממש גדולה כמו הטירה עצמה.
המפיק נכנס עם מנהל התכניות.
המפיק
אוה, אני רואה שיש לך מזל. בדיוק השחקנית הראשית שלנו- שולמית
קדם. בבקשה אני חייב להכיר לך אותה (בלחש) זאת ההפתעה. אתה
יודע שהיא זכתה במקום ראשון? אוה, בוודאי אתה מכיר אותה (מתקרב
אליה) שולמית יקירתי תרשי לי להכיר לך את מר יואב גיל, מנהל
התכניות של ערוץ 16.
יואב גיל
אוה, זה כבוד גדול. אני מאוד שמח שאת אצלנו בתכנית. הצופים
שלנו מאוד ישמחו לראותך בתכנית.
מפיק
היא תשיר את הללויה - שיר הפתיחה ושיר הסיום.
יואב
נהדר. נהדר. אני ממש ממתין לתכנית. דרך אגב השמלה מהממת. ממש
מהממת. (למפיק) אתה ממש משקיען.
שחקנית
אוה, תודה רבה לך. שמעתי עליך רבות. תודה על המחמאה. טוב, יש
כאן אנשים מאוד מקצוענים.
מלבישה
תודה רבה, יקירתי. תרשי לי רק טיפה לסדר כאן.
מנסה לקצר את השמלה, שולמית זזה.
מפיק
אוה, באמת אני מאוד מתרגש. אוי ואבוי בעוד שעתיים שש. רבותי,
מהר-מהר להקליט. אני עוד שלוש סצנות חייב להספיק.
מכשפה
אין בעיה. הסר דאגה. אני מסיימת זאת מיד לאחר המדידה.
שחקנית
אני מוכנה. אולי את הצעיף אפשר להחליף במגבעת רחבה?
מלבישה נכנסת בדהרה עם מגבעת. השחקנית ליד אחד הצריחים, מביטה
למעלה. האור כבה. פנס ספוט מאיר את הנסיכה. מוסיקה חרישית
מתנגנת. השחקנית שרה.
שחקנית
לבד-לבד. כלואה בטירת ענק מלאת צריחים. לבד- לבד. בלי משפחה
חברות ואפילו חברים. ראיתי פרש צעיר ויפה עיניים. ראיתי פרש
נכנס לטירה ונעלם בדקותיים. מכשפה רעה אותו ממני מסתירה, ושוב
נותרתי לבד-לבד, בטירה.
הפרש במרפסת אחרת ליד צריח אחר.
פרש
בכל חדר אולם פינה ומרפסת, בכל זירה חצר כמו במשחק תופסת,
חיפשתי אותך. נעלמת, כמו בועה.
נותרתי לבד-לבד בטירה.
שחקנית
תמיד לי רציתי פרש אציל וסוס. תמיד לי חלמתי אביר בלי היסוס.
לעצמי לי כתבתי ביומן האישי. יום יבוא ויגיע האביר שלי.
פרש
מכשפה נעלמה אל הגבעות השלכתי טירה שלמה עם צריחים וזירה קניתי
לי הנוף מסביב ההרים ויערות אלך לי מכאן חיי רחוק לבנות.
הפרש יורד מהמרפסת אל כניסת הטירה.

הצד של המפיק מואר. לידו יושבים הבימאית, העוזר, התפאורן
ומנהל האולפן.
המפיק
בשום אופן! רבותי, זה מסוכן! אני לא מוכן שזה יהיה!
מכשפה
הבט, זה אמנם מסוכן אבל חייבים לעשות זאת. זאת העלילה ז הסיפור
 ככה מתגלגל הסיפור . אחרת איך יפגוש הפרש את הנסיכה?
תפאורן
אני גם תכננתי כך שהקיר אמנם נופל אבל לא ממש. יש לי שם איש
פעלולים שיקשור אותה כך שהיא ממש תיפול. יראו אותה נופלת, אבל
לא בדיוק. אתה מבין?לאט כזה.
בימאית
אני גם אצלם זאת כך שלא יראו לה את הגב, כך שלא נראה את החבל
(לעוזר בימאי) תרשום להגיד לאיש הפעלולים שהחבל צריך להיות דק
חזק ושקוף, (למלבישה) ואני רוצה שבתמונה הזאת יהיה לנסיכה מעיל
ממשי, כזה שמתנפנף ברוח, כזה אצילי ויפה בצבע בורדו...
תפאורן
בורדו? מה פתאום בורדו? זה ממש פסה. הנסיכות היו תמיד בכחול.
תכלת זה היה מקובל, (לעצמו בזלזול) בורדו!
מכשפה
או קיי שיהיה תכלת. בכל זאת אותי מעניין להסתיר את החבל.
מנהל אולפן
טוב, אני רוצה להזכיר לכם שביום הזה אני צריך לפחות שני עוזרי
אולפן שיעזרו לי. אחד שיעזור לאיש הפעלולים מאחורי הקוליסה,
כלומר מאחורי התפאורה, ואחד שיהיה לידי במקרה שצריכים עזרה עם
החבל. בכל זאת השחקנית הזאת יש לה משקל. טוב, היא לא שמנה, אבל
מישהו צריך להניף אותה עם החבל. צריך אנשים.
מפיק
אני רואה שישיבת ההפקה הזאת הולכת לכיוון לא טוב. מה קורה אם
לשחקנית הזאת, שלומית קדם, יקרה לה משהו? מישהו חשב.-
מנהל אולפן
בוודאי, בוודאי, תמיד יש לנו עזרה ראשונה. יש צוות. אל דאגה.
מפיק
עזרה ראשונה. אבל ברשותכם אני מבקש שהשחקנית הזאת כפי שאתם
מבינים לא תעשה את  הסצנה הזאת. אם שולמית קדם נופלת לי באולפן
ושוברת רגל הלך לי כל התכנית. חוץ מזה היא מעולם לא עשתה זאת.
צריך להביא סטנד, כפיל, כלומר כפילה. יש סוכנות לניצבים
שחקנים. פניתי עוד הבוקר לשם וראיתי את גילה רהב, שחקנית
אתלטית. היא היתה פעם בנבחרת ישראל. היא מוכנה לעשות זאת. היא
גם עברה קורס לכפילים. ממש מתאימה לנו. היא מתאימה לנו. הנה
התמונה שלה. אז בבקשה להלביש אותה כמו שולמית קדם והיא זו
שתקפוץ...
בימאית
(מביטה בתמונה)
ממש דומה לה. לי אין בעיה. המאפרת יכולה להוסיף פיאה כאן.
מתאים לי.




מנהל אולפן
(לעוזר)
פיאה עם סרט מאחור, שיהיה ממש דומה לשלומית קדם.
הצריח מואר - רואים את שלומית קדם במרפסת.
שלומית
הוי, אבירי, הנה הוא קפץ מעל החומה והולך לו.
לא אראה אותו לעולם.חכה אהובי קח אותי אליך.
פרש
שלום לך טירה, טירה מכושפת. באתי מרחוק למצוא נסיכה מאוהבת.
תרתי, חיפשתי, נעלמו כל האורות.אלך לדרכי, שוברת הלבבות.
שחקנית
חכה, חכה, אל תלך אל תעזוב.
מנהל אולפן
קאט. קאט. או קיי, החלפת תפקידים.
בימאית נכנסת.
בימאית
טוב, רבותי, עכשיו מכאן גברת רהב תמשיך.
נכנסת בחורה עם חבל קשור מאחוריה.
בימאית
שימי לב, את עומדת ממש היכן שעמדה שולמית, אבל ממש לידה, אל
תשכחי לשים את היד על האבן כפי שהיא שמה, ובקיו שלי, כלומר
בסימן של מנהל האולפן, יניפו אותך למעלה, ואת צריכה ממש ליפול
על הפרש. שימי לב לא להרים את הראש, שלא נזהה שזאת לא שלומית
קדם. כאשר תהיי כבר ליד הפרש תתני למצלמה הזאת את הגב, ככה
כולם יחשבו שזאת הנסיכה אבל למעשה את תהיי...
איש פעלולים
סליחה, אבל הבטיחו כאן מעיל. דיברו אפילו על כחול או תכלת.
אולי כדאי להסתיר זאת.
מלבישה
רק רגע, רק רגע, מיד אני מביאה זאת. היה צריך טיפה גיהוץ. לא
צריך ללחוץ. גם ככה יש לחץ. המפיק הזה כל הזמן רוצה יותר
ויותר. מה יש? אין עוד יום? למה הכל צריך להספיק ביום אחד?
מפיק
(נכנס בדהרה)
אני ממש לא מבין: בלוח הזמנים בסדר-יום שכתוב לי נאמר לי שסצנה
עם הכפילה תהיה בשעות 16:00 ל16:30 עכשיו כמעט חמש. מה קורה
כאן! למה לא מצלמים? מישהו כאן לא מבין שזה עולה המון כסף? כל
דקה !!! למישהו צריך להסביר שיש תקציב, ואין עוד תקציב - תקציב
יש רק אחד. אז בבקשה...
מלבישה
זה בדיוק מה שאמרתי: מהר ומקצועי ולסיים עוד היום.
מנהל אולפן
אני מודה לך, מלבישה נהדרת. כולם להיות מוכנים. שימי לב גברתי
הצעירה, רק בסימן שלי את קופצת. ולך, אדוני הפרש, קח חצי צעד
כדי שהיא ממש לא תיפול על הראש שלך...(לאוזניות) אנחנו ממש
מוכנים. כן-כן הכל מוכן (צועק) הכל מוכן מאחור עם החבל? אין
בעיות, נכון? אולפן מוכן, בקיו שלך בסימן שלך.

בחדר הבקרה רואים את הצוות. המפיק מאחור, מסתובב. הבימאית
נותנת הוראות לצלמים.
בימאית
או קיי. מצלמה 2 תהיה על לונג-שוט כלומר אני רוצה שכל הטירה
תהיה בתמונה, והכפילה קופצת - תעשה טילט דאון, כן פשוט תעקוב
אחר התנועה של השחקנית. מצלמה שלוש, שים לב, כל הזמן תהיה
בקלוז-אפ על הפנים של השחקן. סליחה, אתה לא בפוקוס. אתה יכול
להראות לי קלוז-אפ? נו ברור. זה לא חד. (למיקרופון) מפקח טכני,
יש לי בעיה עם מצלמה 3.

מפקח טכני
(שומעים באוזניות)
ראיתי. ראיתי. מיד יטופל.
המפקח הטכני נכנס לבמה, מתקרב אל המצלמה, מכוון משהו, מביט,
מדבר אל האוזניות
מפקח טכני
האם עכשיו זה בסדר?



בימאית
עכשיו זה חד. הכל בסדר. טוב, אפשר להמשיך. כולם למקומות.
מנהל האולפן
בדיקה אחרונה. כולם מוכנים שם מאחור? (שומעים קולות של כן !).
או קיי. כולם מוכנים. בקיו שלך.
בימאית
טוב, להריץ וי טי אר, ספירה בבקשה.
עוזר בימאי
10, 9...
רואים את השחקנית קופצת מהמרפסת אל השחקן עם השמלה הענקית
וכאשר היא מגיעה אל השחקנית היא טיפה מועדת.
מנהל אולפן
קאט. קאט. היה לא רע. נעשה טייק נוסף, כלומר נצלם שוב,
(לשחקנית) הקפיצה היתה ממש אולימפית, רק כאשר את ליד הפרש
השתדלי לעמוד זקוף כך שנוכל לחבר את זה מאוחר יותר. את מבינה?
שאת הקפיצה הצופה בבית יחשוב ששלומית עשתה בגלל שאנחנו מצלמים
מהגב. אחר כך אנחנו מחברים את הקפיצה שלך עם העמידה שלך מול
הפרש, רואים את הפנים המופתעות שלו ומיד עושים קאט מלבישים את
שלומית קדם שוב בשמלה והיא מצולמת מביטה בפרש כאילו שהיא עשתה
את הכל. בכל זאת לך יש יותר ניסיון בלקפוץ. עשית זאת מצוין. רק
את הקטע האחרון... אולפן מוכן? סטנד ביי...מוכנים.

עוזר במאי
10 ,9...

מנהל אולפן
קיו.
הכפילה קופצת ועומדת ממש מול הפרש. המפיק יוצא החוצה
מפיק
נהדר. נהדר. היה ממש אמיתי. אני ממש חושב שאף אחד לא ירגיש שום
דבר. נו טוב, את בחירה מצוינת. תודה לך. טוב, רבותיי, להחליף
את השמלה לשלומית. סצנה אחרונה להיום  היכן המלבישה? למה היא
לא כאן?
מלבישה
אני כאן. אני כאן. באולפן לא מחליפים תלבושות. לשם כך יש חדר
תלבושות. אני ממתינה כבר מהבוקר להחלפה הזאת.
המפיק
וגם תיקוני איפור בבקשה לעשות בחדר איפור.
נכנס איש עם תיק ביד.
איש ועד
שלום מר שקד. אני מיצג כאן את עובדי האולפן. רציתי רק שתדע
שזמן האולפן מסתיים בעוד 4 דקות. לאחר 4 דקות תצטרך לשלם שעות
נוספות. כלומר.-
מפיק
איזה שעות נוספות? תשמע, הקוליסה נפלה, התפאורה לא היתה
מחוזקת, ובזבזנו לא מעט זמן כי המצלמה התקלקלה. הלך הפוקוס
מקרופון לא עבד  נו, מה עם הזמן הזה?
איש ועד
הבט, כל הזמן הזה כלול בשעות האולפן.
בימאית נכנסת.
בימאית
יעקב, הבט, נשאר להיות רק קלוז-אפ קטן של שלומית. האמן לי, חצי
שעה וסיימנו. אני משערת שמחר אני אכסה את האיחור אעמוד בלוח
הזמנים של לוח ההפקה  אל תדאג, לא נעבור את התקציב.
איש ועד
אני מאוד מקווה בשבילך שמחר תספיק יותר. אתה מבין שבאולפן הזה
מצלמים יום-יום תכניות למכביר ואם הצוות  הטכני או צוות האולפן
או צוות ההקמה עובדים  מעבר לשעות המקובלות, הם חייבים בפיצוי.

מפיק
אני חושב שהבהרת זאת יפה. אין כל בעיה. אני אשלם עבור שעות
נוספות. טוב. מה קורה עם שלומית? מה עם השמלה?
שלומית נכנסת. רואים על מסך הווידיאו (שנמצא כל הזמן מול
הצופים) את הקלוז-אפ של שלומית ונעשית פעולה של ADD ON, כלומר
חיבור בין הקפיצה של הכפילה לטכסט של שלומית.


מנהל אולפן
שימי לב, שלומית, בקיו שלי את מתחילה את הטכסט: 5 4 3 2 1 קיו.

שלומית
אהובי באש ובמים מכל גובה ומעמקים
אהיה לצדך רגע אחר רגע יום-יום כל השנים
שא אותי לאשה והייה לי נסיך חלומות
קח אותי אל ביתך הרחק מטירה וממכשפות.
מנהל אולפן
קאט. קאט. יפה. אני שומע שבחדר הבקרה מרוצים. רוצים רק לבדוק
את ההקלטה, שהכל בסדר, ואם כן אז זהו. סיום של יום צילום ראשון
של התכנית החדשה (שומע באוזניות). תודה לכולם. לא לשכוח להחזיר
תלבושות ואביזרים ומחר כולם על הסט, כלומר אצלי באולפן כבר ב-
7 כדי שנתחיל לצלם ב- 8. לילה טוב לכולם.
בצד של המפיק.
מפיק
לא. לא ממש לא נספיק. הביטי, צריכים לערוך את התסריט קצת אחרת.
אולי את הדו קרב עם האבא נקצץ, ואת קטע השירה של המכשפה אפשר
להוריד בית אחד. אני כבר רואה שנגלוש מהזמנים ונעבור את התקציב
בגדול.
בימאית
אתה פשוט הורס את התסריט. אם אין דו קרב אז כל הקטע הדרמטי
הולך. הנסיכה מצד אחד רוצה את הפרש אבל מצד שני היא לא מוכנה
שאבא שלה יפגע, זאת דרמה.
מפיק
זה נכון, זאת באמת סצנה טובה. טוב את זה לא נוריד. ומה עם
המכשפה?
בימאית
טוב, כאן אני מוכנה טיפה לוותר, יש יותר מידי סצנות של מכשפה.
אני אעבוד בלילה על התסריט עם התסריטאי נראה מהיכן מקצצים. חוץ
מזה מחר נספיק יותר. אין לנו סצנות קשות במיוחד. אל תדאג, לא
תהיה חריגה תקציבית גדולה, כלומר תהיה - אבל לא ענקית. מבטיחה.



במה חשוכה רק המסך למעלה מריץ כל מיני טייקים של סצנות ורואים
איך תמונות מתחברות. לאחר כמה שניות רואים איך התמונה והמוסיקה
מתחברות. בפינת האולפן, היכן שהייתה הטירה, יש עכשיו  חדר
עריכה שבו שולחן עם כיסאות מנהלים. על השולחן יש מחשב גדול
ומכשירים מסביב לו. הבימאית, העורך, העוזר והמפיק נמצאים שם.
המפיק מהלך מאחוריהם כאשר כל כולם מביטים במחשב.

בימאית
נהדר. עכשיו תיקח את הטייק הזה. הוא הטוב ביותר. אתמול ראינו
אני ו(שם העוזר ) את כל הראשס (פונה למפיק מאחור), את כל החומר
שצולם, ומצאנו שזה הטייק הטוב. כלומר, צילום הסצנה הזאת היה
הנכון ביותר מכל הבחינות: הצילום, הטקסט של השחקנים, הסאונד.
כלומר כל האפקטים, הכל היה מושלם. אז תחבר זאת לסצנה 6 בבקשה.
על המסך רואים את ביצוע החיבור של שתי סצנות.
מפיק
נהדר. נהדר. זה ממש יפה. מה בדיוק נשאר לי לעשות חוץ מלספור
את הימים עד לשידור. אני מאוד מקווה שנספיק, גברתי הבימאית.
עורך
תראה, לדעתי יש סיכוי שנצליח. צריכים לערוך עד לרמה של
ראפ-קאט, כלומר, אתה יודע, זה כמו חיבור של כל התסריט, אבל לא
מהודק יותר מדי. אחר כך נתאים את המוסיקה והאפקטים, ומשם נלך
ישר לאון- ליין שזה כבר הסוף. אתה מבין? משם יוצאים עם קלטת
מוכנה לשידור. כל מה שצריך שמישהו ירשום את כל אלו שלקחו חלק
בתכנית ויקליד אותם, כך שאוכל לצרף זאת לסוף התכנית, אתה יודע,
רשימת הקרדיט...אתה יודע...
מפיק

יודע, יודע, בחור, בכל זאת תואר ראשון בקולנוע לא הולך ברגל.

(לעצמו)
רשימת קרדיט. העיקר כאן זה לא לשכוח מישהו.

המסך מראה חלק מהצילומים לקראת סוף התכנית עם רשימת הקרדיט.
בסוף כתוב: "מפיק יעקב שקד בהפקת הפקות נועם". האור נדלק
ומחדרו של המפיק נשמעות מחיאות כפיים של המפיק והבימאית. מנהל
התכניות יושב בשקט. שניהם מפסיקים את מחיאות הכפיים.
מפיק
יואב, אתה שקט וזה סימן של.-
מנהל תכניות
יעקב ,אתה זוכר שהתקשרת אלי והשארת לי הודעה שיש לך הודעה
חשובה על תכנית ילדים חשובה?
מפיק
בוודאי שאני זוכר, הרי שלחתי לך סינופסיס ולאחר מכן תסריט
ואישרת אותו, ולא נראה לי שסטינו ממנו. טוב, קצת קיצצנו
מהסצנות של המכשפה, אבל גם על זה דיברנו.
מנהל תכניות
נכון, נכון, איני מלין, איני מכחיש.
בימאית
סליחה. סליחה. איני מבינה. מרוב הסכמות איני מבינה. האם אתה
מאשר את התכנית? האם אתה אוהב את התכנית? בכל זאת עבדנו ימים
כלילות.
מנהל תכנית
אומר לכם, התכנית הזאת עבורי.-
מפיק
כן.-
מנהל תכניות
התכנית הזאת חייבת להיות.- צריכה להיות.- לא תכנית בכלל. היא
נפלאה. היא מעניינת. אבל היא חייבת להיות סדרה בשבילי. כאילו
הפקתם תכנית פיילוט כאילו תכנית ניסיונית. המשחק כאן הוא נהדר.
אני משוכנע שתהיה לתכנית, כלומר לסדרה הזאת, הצלחה רבה אצל
צופי ערוץ 16.

המפיק מתחבק עם הבימאית. המפיק מטלפן.
מפיק
ישי ,,כן את ישי התסריטאי ,,,או  שלום לך מדבר יעקב שקד  זוכר
שהייתה לי תחושה לגבי התכנית זוכר שאמרתי לך שאם נצליח כולם
תהיה מוכן לסדרה אז בבקשה  הנה עכשיו מנהל התכניות של ערוץ 16
אהב כל מילה שכתבת והוא מזמין אצלי כלומר אצל נועם הפקות בע"מ
13 פרקים שלמים עונה שלמה אז,,,,מתי אני מקבל את הפרק השני של
"הפרש הטירה והנסיכה"- סדרת החלומות של "נועם הפקות".







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אולי אפשר לשנות
את שם הממלכה
ל'סלוגנינה',
ואז יהיה שם גם
שוקולד, ואפשר
יהיה לאכול ממנו
תמיד והמון וגם
לא להשמין?


תרומה לבמה




בבמה מאז 22/10/05 9:33
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
תן לביא

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה