[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








"זה הם התחילו עם זה", אמר לעצמו גאוצ'ו, עוקב עם רובה הצייד
אחר שישיית אווזי הבר שטסו במבנה רופף, דמוי האות V, אווז
מוביל בראש ואחריו מתמשכות שתי צלעות, האחת קצרה מן השנייה.
המבנה הזכיר לגאוצ'ו טקסי זיכרון שראה לפני שנים: מבנה מטוסים
היה עובר מעל למסדר כאשר אחד המטוסים בולט בהעדרו. בסרט
בשחור-לבן שראה, על מלחמת העולם השניה, קראו למבנה כזה The
Missing Man Formation.

הוא משך בזה אחר זה בהדק הראשון ובשני. שני הקנים שחררו ברעש
מחריש את מטענם, מטח של גרגרי עופרת המתפזרים בקונוס שקודקודו
בלוע הרובה ובסיסו מכסה את המטרה. רק עוף בודד המשיך במעופו,
מגביר את קצב נפנוף כנפיו.




מספר ימים קודם לכן, הוא הוריד את שלשת נוסעיו המכובדים בשדה
התעופה בבריסל. אחר כך, כשהיו הוא וטייס המשנה לבדם במטוס
המנהלים הסילוני מעל לאוקיינוס האטלנטי, בדרכם חזרה לשדה-הבית
בארה"ב, הוא חשב לעצמו: "חבל שצריך לבזבז זמן על נחיתת תדלוק
ב- Gander (= אווז זכר. שמו של שדה תעופה לחופי לברדור ששימש,
לאורך הסטורית התעופה, לתדלוקי ביניים בטיסות ארוכות טווח.
ע.ר.) אבל אין מה לעשות. טוב, ניכנס ונצא, צ'יק צ'ק".

במהלך הגישה ל- Gander ראה גאוצ'ו, בזוית העין, עצם קטן, לא
מזוהה, מתקרב באלכסון מקדימה, מטושטש עקב מהירותו הרבה, ונעלם
מתחת לגחון המטוס. מיד הורגשה מכה חזקה. "הנה זה מתחיל" הוא
אמר.

הוא המשיך להטיס את המטוס ללא כל מאמץ, מתכנס לתוך קונוס
דמיוני שבסיסו הרחק לפני המסלול וקודקודו בנקודת הנחיתה. ככל
שהתקרב למסלול, זריזות התנועות שלו והדיוק שדרש מעצמו גדלו.
גלגלי המטוס נגעו בדיוק בנקודה אליה הוא כוון.

הוא מצא, יחד עם איש שרותי הקרקע, את הפגיעה בגחון המטוס.
"ראיתי כבר פגיעות-צפור רציניות יותר", אמר גאוצ'ו, מנסה כדרכו
למזער את המנהלה הנובעת מארועים חריגים בטיסה. "בוא תתדלק את
המטוס ותכין אותו לטיסה ואני בינתיים ממלא את הדוח-צפרות
המטופש הזה. הם באמת חושבים שלפי הדוח שלי הם יציירו מפה של
נדידת הציפרים?!"

איש שרותי הקרקע לא התלהב. לפי הפגיעה בגחון, ה -"ציפור"
שהפסידה בקרב על זכויות הטייס המקומיות היתה אווז בר במשקל
משוער של קילו וחצי: "צריך לבצע תיקוני פח. אחר כך צריך חתימה
של מפקח. אנחנו באמצע סוף-השבוע ולא תמצא פה אף אחד. תתכוננו
לבלות סוף שבוע ב- Gander."

גאוצ'ו הכיר כבר את הבדיחה על האיש שנתקע ב Gander ושאל מה
עושים שם:
- Well, sir, in the summer time we have hunting and
fucking.
- And in the winter?
- In the winter there is no hunting

נוכחותו של טייס המשנה לא הייתה הכרחית להמשך הטיסה הקצרה
הביתה. גאוצ'ו שחרר אותו והוא רץ לתפוס טרמפ על מטוס מטען שעמד
להמריא למקום-ישוב. גאוצ'ו סיים לבדו את עבודת הניירת הנחוצה.
ומכיוון שהעונה הייתה עונת מעבר ובחווית הצייד הוא עוד לא
התנסה, הוא גמר אומר למצות את האופציה הזו. הוא לקח את התיקים
ונסע העירה, לארגן מידע וציוד למסע הצייד.

גאוצ'ו נכנס למשרד לתיירות-חורף-וצייד. על שטיח אינדיאני
צבעוני, עבודת יד, שתלה על הקיר מאחורי הדלפק, רקדו ציידים
סביב אייל שצדו, נותנים כבוד אחרון לחיה האמיצה ומבקשים סליחה
ממנה. המדריך מילא טפסים שונים, הסביר לגאוצ'ו את נהלי הצייד
וקבע אתו את שעת האיסוף.

וכך מצא את עצמו גאוצ'ו, השכם בקור של בוקר המחרת, רובץ במארב,
ליד אגם, מכורבל במעיל צייד ונעול מגפיים, מצויד ברובה צייד
כפול קנה, לוגם מידי פעם מבקבוק וויסקי שטוח וממתין לראשוני
האווזים, שאכן התרוממו עם הזריחה, כמו שעון, ממש בהתאם לתדרוך
שקבל.

אחרי מספר מטחי ירי נוספים הוא אמר לעצמו: "תפסתי את הפרינציפ.
אני מתחבא, מחכה ללהקה, מכוון 'על בערך', יורה ואוסף את השלל.
אין פה לא מקצוענות, לא ידע, אפילו לא משחק של חתול ועכבר ובטח
שלא fair play." הוא נסה ללא הצלחה לדמיין איך מרגיש העוף
כשהוא רואה את מטח גרגרי העופרת רץ אליו ואין לו לאן לברוח.
הוא קפל את הציוד ויצא לדרך חזרה העירה, לבדוק את האופציה
השנייה.




הוא שכב, לבדו במיטתו, מזפזפ בין ערוצי הטלוויזיה, עד שהתייאש
ונשאר עם ערוץ המדע. על המרקע הסביר פרופסור, שנראה כמו ילד
מתבגר עם משקפיים גדולים, את המושג "פראקטאלים" ואת דוגמאותיו
בטבע: "... אותן תבניות חוזרות על עצמן ככל שנלך ונגדיל או נלך
ונקטין את הרזולוציה. הדוגמה הקלאסית היא של קו חוף מתפתל על
גבי מפה גיאוגרפית. ככל שתקטין את קנה המידה, ימשיך קו החוף
המצויר במפה החדשה להתפתל באותה רמה. וברמה הפילוסופית: כל
היקום 'שלנו' הוא רק אטום אחד ביקום גדול יותר וכל אטום 'שלנו'
כולל בתוכו, גם הוא, יקום שלם...". נים-לא-נים, הוא דמיין את
עצמו שוכב במארב, צופה בנקודה זעירה מופיעה באופק הרחוק, הולכת
וגדלה עד שהוא מבחין מרחוק שזהו אווז בר בודד במעופו. האווז
ממשיך להתקרב, הולך וגדל, וכשהאווז עובר מעליו, הוא רואה שזו
בכלל להקת אווזים, הטסים במבנה דמוי אווז. הוא התעורר לקול
back-fire של מונית חולפת.    

כשהגיע השכם למחרת, לשדה התעופה, הכל היה מוכן. התיקונים נעשו,
הספרים נחתמו והמטוס תודלק. כשבקש רשות הסעה, הוא נשאל על ידי
המגדל אם אינו רוצה להמתין עד שהשמש תעלה קצת יותר גבוה בשמים
אך השיב שהוא רגיל להמריא לתוך הזריחה. הוא קבל אשור להתיישר
על מסלול ההמראה ולהמריא.

הוא החל את ריצת ההמראה. המהירות הלכה וגדלה. כשעבר את מחצית
אורך המסלול, הגיעה למהירות מספקת להמראה. הוא משך בהגאים.
המטוס התרומם לאוויר.

מן האגם שבקצה המסלול התרוממה, בתואם מושלם איתו, על רקע השמש
הזורחת, נקודה שחורה שהלכה וגדלה ככל שהתקרב אליה, הופכת לענן
של עשרות נקודות שחורות מלוא השמיים בכל הגזרה הקדמית. הוא
הספיק לשמוע את מטח פגיעות האווזים בגוף המטוס ובמנועיו, ואת
קול הפיצוץ, כקול ירי, כשאחת מהן פגעה בשמשה הקדמית, שהתנפצה
לרסיסים.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
נראה לכם ששוה
לבזבז את המקום
על הדף הזה
בגללי???


תרומה לבמה




בבמה מאז 9/4/06 20:27
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
עמיאל רנוב

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה