[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה








1. נסה לסיים שיר בשורה "עד מתי?!" זה יוסיף לו מימד של אישיות
מגניבה ומיוסרת.
2. עישון סיגריות בשרשרת בזמן הכתיבה (עדיף סיגריות חזקות)
משפר את השירים שלך ומוציא את הרוע שבך החוצה אל הדף. כותבי
השירים (ובכלל האנשים) הטובים ביותר הם אלו שמפחדים מהם.
3. אנשים שלא משכתבים שירים של עצמם לגרסה משופרת, הם אנשים
חלשים הפוחדים להודות שחשובה להם מאד רמת השירים שלהם. אז
תפסיק להיות פחדן. קח את השיר הכי טוב שלך ועשה אותו פי 1000
חזק עם מה שלמדת מאז שכתבת אותו.
4. חרוזים? חשוב מאד. אבל רק במקומות הנכונים! (מומלץ להתחלה).
חרוז במקום לא נכון שיישמע קיטשי מדי או מוגזם, יהרוס את כל
השיר.
5. לשיר טוב: לפחות שלוש שורות ברצף שלא נגמרות בחרוז.
6. תצליח להכניס את החרוז הנכון בשורה שלאחריהן - ותצא גדול.
7. כותב שיר אהבה? אם עברו פחות מחמש שעות מאז כתבת את הקודם -
תניח את העט ואל תיגע בו שוב לעולמים.
8. אם עברו יותר, אתה יכול להמשיך. ואל תשכח - אין אהבה בלי
טרגדיה.
9. ועוד משהו: אל תתחבר אל הצד הנשי שלך!
10. השירים הטובים ביותר הם אלו שאתה מפחד להראות לאחרים.
11. לאלו שאתה מפחד לקרוא בעצמך - "טוב" זאת העלבה.
12. רוב האנשים בעולם מתחלקים לשלושה סוגים: א. אלו שיסתכלו
למקום כלשהו בחדר בשתיקה ויקשיבו בזמן שאתה מקריא להם את השיר.
ב. אלו שיגיבו כל הזמן בעזרת הפרצוף, בעיקר הפה. ג. אלו
שיסתכלו עלייך וינסו להבין מה עובר לך בראש.
13. זה בסדר, כשאתה המקשיב - אתה לא יותר טוב מהם.
14. בדרך כלל, בזמן כתיבת שיר אנשים מנסים לוותר על האגו. אבל
כמה מהשירים החזקים ביותר, אלו שהיו חזקים מספיק בשביל לעורר
מחלוקת בין אנשים - הם מתוך אגו, כשאתה מתחבר לאחד היצרים
שלך.
15. שיר בלי פאנץ' ליין הוא שיר לא גמור; והוא יכול להשאיר
בלבול.
16. וזה יכול להיות גם טוב וגם רע.
17. ניגודים, ניגודים, ניגודים! ניגוד בשיר יגרום לקורא להרגיש
שהוא חכם ומבין.
18. הניגוד כשמו כן הוא, צריך להיות כמה שיותר מפותל, אבל גם
כמה שיותר ברור.
19. אם אתה מתכנן להצליח - למד לקבל בצורה נכונה הערות מטופשות
על עולמך הפנימי.
20. למד את עצמך להרגיש כאב כשאתה מקבל ביקורת.
21. ואל תשכח לכתוב עליו!
22. השירים שהכי נוגעים בקורא צריכים להזכיר לו חלק מעברו
בצורה משמחת, אם לומר בפשטות.
23. לכן מומלץ לסיים אופטימי, אחרת אנשים עלולים לחשוב שאתה
בדיכאון.
24. אם אתה נתקל בדילמה מטיפ 23 יותר מדי, יש סיכוי מאד גדול
שאתה באמת בדיכאון.
25. זה בסדר, הצחוק הוא גן העדן של העבדים.
26. כתוב הרבה, כמה שאתה יכול, על כל דבר.
27. אם אתה מעריץ את השיר שכתבת וחושב שהוא חכם - כנראה שלא
הבנת אותו באמת.
28. מצד שני, אם אתה מרגיש ככה כלפי עצמך, זה כבר סיפור אחר
לגמרי.
29. מעט מאד אנשים יבינו באמת את השיר שכתבת.
30. נצל את ההזדמנויות הרבות בהן אתה מקריא לאנשים שירים כדי
ללמוד עליהם ומהם - החוויה האנושית היא הבשר שמשוררים גדולים
אוכלים.
31. אם אתה לא אחד שכותב שירים כאלה, עמוקים כאלה, אז אתה ככל
הנראה - פלצן.
32. או שהמחסומים שבך עוצרים את הכישרון.
33. זכור! בשיר אתה יכול להוריד מחסומים בלי להיפגע - נצל
זאת!
34. אם אתה משעמם את עצמך - סימן שאתה צריך להתקדם הלאה בראש
ולשנות סגנון.
35. משוררים צריכים להכיר את הבדידות ממקור ראשון.
36. זה בסדר - כל אחד בוחר דרך בחיים. הם, פשוט בוחרים את הדרך
הכי מעניינת.
37. אם אתה מזדהה ב-100% עם הטיפ הקודם, סימן שאתה צריך למצוא
כמה חברים.
38. אם אתה מזדהה איתו בצורה חלקית בלבד, סימן שיש בך ניגודים
- שהם הרוטב על הבשר שמשוררים אוכלים.
39. המיקום שלך על הסקאלה הזאת יכול להגיד הרבה מאד על הבן אדם
שאתה.
40. אז תנסה גם להקשיב. לאחרים, ובעיקר לעצמך.
41. זכור תמיד: שירים בלי לב - צריך לירות במי שכותב אותם.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אני יוצא
משליטה.







ברוך גולדשטיין
נכנס למערה.


תרומה לבמה




בבמה מאז 19/7/05 12:47
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אורי ברונפנברנר

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה