[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







יוד בטר פייט
/
עתונות חוקרת א'

הפריצה הגדולה של הלנה ליכטנשוס אירעה באקראי, כמעט בשגגה,
כשגילמה את התפקיד הנשי השני בחשיבותו במחזה המקורי 'ימים
עגומים כל כך'.
ליהוקה של העלמה ליכטנשוס לתפקיד עורר גלי ביקורת, שהדיה הגיעו
עד לעמודים הפנימיים במוסף יומון האקטואליה הפופולרי אך
האליטיסטי 'כאן'. הוגה הדעות וכוכב הטלוויזיה ג. אפללו בחר
להתייחס אל הליהוק התמוה ומעורר הקנאה בטור פרי עטו, שכותרתו
'שוב נסחפים', בו טען בלהט כי:
" ...העלמה ליכטנשוס אינה בעלת נסיון בימתי כלשהו ואפילו
השכלתה התיאטרלית שנויה במחלוקת. ברז התקציבים להצגה זו היה
פתוח עד שרוקן את קופת התיאטרון, ואילו דווקא בליהוק התפקיד
הנשי השני בחשיבותו ננקטה רוח חסכנית במיוחד... שחקניות רבות
ומוכשרות, כולן ידועות יותר, שהיו מועמדות לתפקיד, דיווחו כי
חמוקיה של העלמה ליכטנשוס והשימוש המעניין שעשה בהם מנהל
התיאטרון הם שהניבו לה את התפקיד החשוב כל כך..."
השמצות אלו לא עצרו בעד הלנה ליכטנשוס מלעלות על הבמה ומלקצור
שבחים רבים על הופעתה. מבקר התיאטרון הנודע אייזקמן, שצפה
בהצגה פעמיים לכל הפחות, העניק לה ביקורת נלהבת במיוחד בטורו
שביומון האקטואליה 'ממש עכשיו':
" ...על אף שהעלמה ליכטנשוס אינה בעלת נסיון בימתי כלשהו
ואפילו השכלתה התיאטרלית שנויה במחלוקת, הוכיח התיאטרון שוב כי
על אף שברז התקציבים להצגה זו היה פתוח עד שרוקן את קופתו,
דווקא הרוח החסכנית במיוחד שננקטה בליהוק התפקיד הנשי השני
בחשיבותו הוכיחה את עצמה... אין תימה כי שחקניות רבות
ומוכשרות, כולן ידועות יותר, שהיו מועמדות לתפקיד, הפיצו
שמועות שווא בדבר האופן בו השיגה העלמה ליכטנשוס את התפקיד,
כלומר בסיוע חמוקיה והשימוש המעניין שעשה בהם מנהל התיאטרון...
אשר לשאר השחקנים, מדובר באותו מפגן משמים של כישורים והעדר
אינטלקט שנראה כבר בעבר, למשל בהצגה המצליחה מאוד 'מגדל בלב
ים', אשר עברה כבר מזמן את מחסום 200 ההצגות וממשיכה להטריד
אותנו בנוכחותה..."
מאמר הביקורת של אייזקמן לכד את עינו של ג. אפללו בעודו שותה
תה בחברת כמה ממכריו ומעשן ג'וינט נסתר מעין. ייתכן שדווקא
משום כך חש שהמבקר הנודע אייזקמן תוקף את סמכותו שלו, של
אפללו, ומיד פרסם 'כאן' הפופולרי אך האליטיסטי מאמר שכתב בדם
ליבו:
" ...אמרתי, ואני שב ואומר, שהעלמה ליכטנשוס אינה בעלת נסיון
בימתי כלשהו ואפילו השכלתה התיאטרלית שנויה במחלוקת. הרוח
החסכנית במיוחד שננקטה בליהוק התפקיד הנשי השני בחשיבותו
מורגשת וצורמת במיוחד על רקע כך שברז התקציבים להצגה היה פתוח
עד שרוקן את קופתו... בשעות קשות אלו לתיאטרון בארץ, ובימים
בהם שחקן תיאטרון מן השורה אינו יכול לעמוד אפילו בתשלומי
הארנונה המושתים עליו אם אינו זוכה לביקורות מצוינות, המקימות
לו קריירה מבטיחה בתחום השיווק או העסקים, ראוי היה להעניק
התפקיד לאחת מן השחקניות הרבות והמוכשרות, כולן ידועות יותר,
שהיו מועמדות לתפקיד, אף כי אין ספק כי חמוקיה של העלמה
ליכטנשוס הם מן המרהיבים בארצנו, ואין לי ספק כי השימוש שעשה
בהם מנהל התיאטרון היה מעניין בהחלט... נראה לי, כי בשעה כה
קשה לשאר השחקנים, כוכביה הראויים של הצגה המצליחה מאוד 'מגדל
בלב ים', אשר עברה כבר מזמן את מחסום 200 ההצגות וממשיכה להאיר
את עינינו, ראוי היה לכבדם בשחקנית ידועה ומוכשרת יותר,
הממתינה מזה תקופה לקריירת שיווק משגשגת..."
נוכח החיצים המושחזים שירו זה בזה שתי פיגורות העיתונות
הכתובה, התקשו עורכיו תאבי הבצע של יומון האקטואליה 'ממש
עכשיו' להתאפק, ומיד תקף עורכם, ג' צ' קצנשטיין, את הוגה הדעות
וכוכב הטלוויזיה ג. אפללו במאמר מערכת פרובוקטיבי במיוחד:
"...מזה תקופה שב ומטרידנו ג. הנ"ל באמירות חסרות שחר שעניינן
כי העלמה ליכטנשוס אינה בעלת נסיון בימתי כלשהו ואפילו השכלתה
התיאטרלית שנויה במחלוקת. ניכר גם כי הרוח החסכנית במיוחד
שננקטה בליהוק התפקיד הנשי השני בחשיבותו מטרידה את מנוחתו,
במיוחד על רקע כך שברז התקציבים להצגה היה פתוח עד שרוקן את
קופתו...
תמוה ומעורר גיחוך בעינינו, כי בשעות קשות אלו לתיאטרון בארץ,
ובימים בהם שחקן תיאטרון מן השורה אינו יכול לעמוד אפילו
בתשלומי הארנונה המושתים עליו אם אינו זוכה לביקורות מצוינות,
המקימות לו קריירה מבטיחה בתחום השיווק או העסקים, מוצא הג.,
שרק לאחרונה בנה לעצמו וילה בקיסריה מתקציב משרד הבטחון, כי
ראוי היה להעניק התפקיד לאחת מן השחקניות הרבות והמוכשרות,
כולן ידועות יותר, שהיו מועמדות לתפקיד; שהרי במה זכותה של
העלמה ליכטנשוס להקים לה קריירה בתחום השיווק או העסקים נופלת
מזכותה של העלמה פומרנץ, אשר רק עקב התנגשות במועדי החזרות בין
תפקיד זה לתפקיד הנשי הראשי אותו היא מגלמת בהצגה 'מגדל בלב
ים', אשר עברה כבר מזמן את מחסום 200 ההצגות וממשיכה לגרור
ועדי עובדים לאולמותיה, לא זכתה בתפקיד המדובר?
אין לנו ספק כי 'ימים עגומים כל כך' יוצאת נתרמת מחמוקיה של
העלמה ליכטנשוס, שהם מן המרהיבים בארצנו, ואין ספק כי לא לחינם
עשה בהם מנהל התיאטרון שימוש מעניין בהחלט..."
הידיעה על פתיחת חזית קצנשטיין אילצה את ג. אפללו לקצץ בחופשת
הסקי השנתית שלו ולשוב למשרדו על מנת לגבש אסטרטגיית פעולה.
בסיוע משרד הפרסום הוכמן ברנדנברג ושות' הוחלט על מתקפה
משולשת.
בשחר יום ה' ניתן האות למתקפה האווירית, עת עלה השדרן מיכאל מ'
רובנזון אל גלי האתר והשמיץ בחריפות את ג' צ' ואת העלמה
ליכטנשוס גם יחד:
"...ממקורות יודעי דבר נמסר למפיקנו, כי עורך יומון האקטואליה
'ממש עכשיו', המכנה עצמו ג' צ' קצנשטיין, הינו לא יותר מאשר
סוכן הבורסה הנמלט ק' צ' גצנשטיין, אשר אולץ לעזוב את הארץ
לאחר שנחשפה מעורבותו בפרשת ייבוא רקדניות הבטן.
כן נודע לנו כי, למעשה, העלמה ליכטנשוס לא רק שאינה בעלת נסיון
בימתי כלשהו ואפילו השכלתה התיאטרלית שנויה במחלוקת, אלא היא
עצמה אחת מרקדניות הבטן המיובאות של גצנשטיין הנ"ל.
כתבנו לענייני תיאטרון אף שאל בקופה ואמרו לו, כי הרוח החסכנית
במיוחד שננקטה בליהוק התפקיד הנשי השני בחשיבותו אינה קשורה כל
ועיקר לכך שברז התקציבים להצגה היה פתוח עד שרוקן את קופת
התיאטרון, אלא לכך שהיבואן גצנשטיין אילץ את מנהל התיאטרון
לעשות שימוש מעניין בחמוקיה של העלמה ליכטנשוס, שהם מן
המרהיבים בארצנו, ואף הנציח אותו בעדשת מצלמתו ואיים לגרור את
הפרשה לוועדת התרבות של הכנסת.
אנו קוראים להתערבות כל חברי ועדת התרבות של הכנסת בפרשה
מסעירה זו, שכן בשעות קשות אלו לתיאטרון בארץ, ובימים בהם שחקן
תיאטרון מן השורה אינו יכול לעמוד אפילו בתשלומי הארנונה
המושתים עליו אם אינו זוכה לביקורות מצוינות, המקימות לו
קריירה מבטיחה בתחום השיווק או העסקים, ראוי היה להעניק התפקיד
לאחת מן השחקניות הרבות והמוכשרות, כולן ידועות יותר, שהיו
מועמדות לתפקיד; שהרי באופן שערורייתי זכתה העלמה ליכטנשוס
להקים לה קריירה בתחום השיווק או העסקים על פני זכותה של העלמה
פומרנץ, אשר רק עקב התנגשות במועדי החזרות בין תפקיד זה לתפקיד
הנשי הראשי אותו היא מגלמת בהצגה 'מגדל בלב ים', אשר עברה כבר
מזמן את מחסום 200 ההצגות והחלה באחרונה להופיע גם בבר מצוות
של עובדים מוועדים, לא זכתה בתפקיד המדובר..."
עקב המתקפה האווירית בבוקרו של יום ה' נפתחה בצהרי אותו יום
המתקפה היבשתית, כלומר כמה מנציגי ועד הבית של הוריו של ג.
אפללו צבאו על דלת ביתו של ג' צ' קצנשטיין תוך נשיאת שלטי
מחאה, ובערב יום ה' נסתיימה המתקפה הימית, במסגרתה השליך עצמו
ג' צ' קצנשטיין לתוך בור מים שנחפר בחצר ביתו. אשר לאייזקמן
ולאפללו, הללו זכו במנוי חינם לתיאטרון ולהצצה אישית בחמוקיה
המרהיבים של העלמה ליכטנשוס.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
תפסיקו לנעוץ בי
מבטים!



סלוגן עם בעיות
בבטחון העצמי


תרומה לבמה




בבמה מאז 9/9/01 9:55
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
יוד בטר פייט

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה