[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







אמי חפצחיים
/
קו מפריד

שני מבקרי אומנות עמדו במוזיאון מול יצירה גדולת ממדים.
לאחר דקות ארוכות של התבוננות אמר האחד:
" אני חש בעוצמת כאבו של היוצר, זהו כאב קיומי המקנן באנושות
משחר ההיסטוריה. מאז בריאת העולם מתמודד האדם באותה סוגיה
ללא הצלחה משמעותית.
ביטוי הכניעה למכאוב האינסופי של מריה מגדלנה, הסגפנות של גנדי
וקבלת הייאוש האיובי, כולם, ללא פרגמטיות, ללא משוא פנים, ללא
כחל וסרק. כאב פשוט, נקי וזך היורד בקו בלתי גמור בין הלבן
לאפור.
היוצר, לתפישתי, הגדיל לעשות  בפשטות המתוחכמת מחד ובגילוי
הבוטה והבלתי יומרני מאידך".  
המבקר השני, איש מקצוע מוערך בחוגים האינטלקטואלים, בעל טור
בעיתון רב תפוצה, האזין קשב רב לדברי עמיתו, הרים ידיו בתנועת
ביטול ואמר:
" חוששני ידידי כי נפלת קורבן להזדהות רגשית מיותרת, שכן על
מבקר רציני להישמר מפני מלכודות ופחים רגעיים. יש להתייחס
ליצירה במימד זמן אינסופי ולא כחתך אינדיווידואלי של רגע
נתון.
ביצירה זו יש תערובת מושלמת של סגנונות, מיזוג אולטימטיבי של
הבט אימפרסיוניסטי מהול בהבזקים סוריאליסטיים. כפי שפיקאסו עשה
ביצירתו המפורסמת "גרניקה",  מודיליאני בפורטרטים ארוכי הסבר
ושמץ של מציאות בלתי אנושית כפי שתאר בריגל בציוריו.
היצירה העומדת לפנינו היא הזרם החדש הנוצר משני וקטורים שונים,
המציאות של בוטצ'לי  והדמיון של דאלי בסימביוזה חדשה, מרעננת
ובלתי מתחסדת".
אמר דבריו והחריש.
באותו רגע ממש הצטרף אליהם מבקר שלישי, ובחיוך ציני משהו, פנה
אל המבקר שזה עתה סיים דבריו ואמר:
" דע לך ידידי המלומד כי התרשמתי עמוקות מהניתוח האקדמי שלך,
אך לצערי עלי להעמידך על טעותך. מכיר אני את היוצר משכבר הימים
ואת הבנתו את הפוליטיקה העכשווית, ובלי צל של ספק יכול אני
לומר
שיש פה ביטוי של הקרע הבלתי נמנע בין לאומים, או אם תרצה
במילים אחרות הפער בין היצר האימהי המגונן לדחף להשגת החירות.
הקו הבלתי אחיד המפריד בין הלבן לאפור הוא הוא המציין את הגבול
הדק שבין הדברות לטרור, בין שלום למלחמה, בין חיים למוות,
בין הטוב לרע. הרואים אתם? הקו מטושטש, אין שחור ולבן, יש אפור
ולבן, יש דילמות מוסריות, יש קונפליקטים קיומיים, יש אי ודאות
מרחבית",
ולסיום הוסיף: " הקו המפריד הוא אנכי, תמיד אנכי, וזאת למה? כי
לקווים מאוזנים יש קונוטאציה לקו האופק, וביצירה של אומן זה
אין פתרון שנראה באופק".
בעוד שלושת המבקרים שקועים בהגיגים קונספטואליים מעמיקים, חזר
מחמוד עם פח צבע חדש וסיים לסייד את הקיר.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
שלחתי לחמי מזה
עידן ועדנים,
ועוד לא
מצאתיו.

האדם הדואג שזה
כבר התפורר מזמן
במים והעסקה לא
משתלמת...


תרומה לבמה




בבמה מאז 7/9/01 15:30
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
אמי חפצחיים

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה