[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







לורד אפור
/ Mrs. spring 2004

יש לה שיער בלונדיני דביק ומלכלך שכבר הרבה זמן לא חפפו, אני
מניח שהם התיאשו כבר, יש לה עיניים עמוקות וכחולות שאומרות
הרבה, יותר ממה שאנשים רוצים לדעת בדרך-כלל, ויש לה חיוך, חיוך
מטורף, מבט מטורף, מבט כואב.
היא כל היום מול הטלביזיה, כל היום בורחת, צועקת, בוכה. הסבא
והסבתא ניצולי שואה והיו הרבה מקרי מוות במשפחה, ואני בכנות
מבין למה זה הגיע למצב הזה, של חוסר שליטה, של התפרקות כואבת,
של חוסר הבנה. כל ילדה שהיתה מקבלת כזה משקל על הכתפיים שלה
היתה מתנהגת ככה, לא אשמתה, אני מניח.
מרחוק זה נראה כאילו היא נשמה חופשיה שהולכת לפי צו החיים שלה,
מה שיכול להביא הורים כאלה להתגאות בילדה שלהם, אבל מקרוב
רואים שהיא לא חופשיה אלא כלואה בתוך איזשהו טירוף ששורט אותה
ולאט-לאט גומר אותה. היא טוענת שהיא בת שבע וחצי.

אני כבר רבע שעה כאילו הולך איתה מכות כדי להסתיר ממנה את
העובדה שילד אחר לקח לה את השוקו והוא שותה אותו בתמימות, קצת
אשמתי, אז הרגשתי חובה להסיח את דעתה וזה לא שלא נהנתי - דווקא
זה נחמד מדי פעם לשחק איתם, אבל שמונים ילדים ושלושה מדריכים
והם כולם רוצים שתשחק רק איתם אז אי-אפשר להתייחס רק
לבעייתיים, גם השאר רוצים קצת תשומת-לב וכשאני שם לב לזה, אני
לא שם לב אליה, כשאני לא שם לב אליה היא מסתובבת ורואה את
השוקו שלה אצלו, והיא מתפוצצת, צועקת, בוכה, בורחת, מטורפת.
ואני אחריה, המדריכה תפסה ממני את הבקבוק ומלאה אותו בשוקו
שאנחנו הכנו ואמרה לי לרוץ אחריה ולהגיד לה שהיא התבלבלה וזה
לא השוקו שלה ואני, אחריה בריצה קלה.
אנחנו הולכים והיא כמה מטרים מלפני, כל כמה דקות מסתובבת לראות
שאני שם ואני צועק לה שהיא התבלבלה ושתחזור ושכלום לא קרה, היא
ממשיכה לרוץ, לכיוון העבודה לכאורה של אמא שלה.
אחרי כמה מטרים, כשהגענו לתחנת אוטובוס של הקיבוץ, היו שמה
הרבה אנשים ונראה לי קצת מגוחך שאני אתחנן ככה מול כולם, לילדה
הזאת, שתחזור ועוד עם בקבוק שוקו מסריח ביד.
אז עצרתי והתקשרתי למדריכה לשאול מה לעשות והיא אמרה לי לעזוב
אותה, "אין לנו מה לעשות איתה. שתלך, אנחנו לא באנו לחנך
אף-אחד מחדש". ואני חושב על זה שאני צריך עכשיו להכין שמונים
ילדים לבריכה ובא לי להקיא, ואז אומר לה שאין לי בעיה ללכת
אחריה ושמסוכן ככה: ילדה, לבד, בוכה באמצע הכביש. היא משמיעה
קולות של ייאוש ואומרת: "בסדר, לך".
הילדה כבר תפסה מרחק ממני ולא התכוונתי לרוץ אחריה והמשכנו לנו
באבסורד הזה שהיא בוכה ואני אחריה.
פתאום היא עברה ליד הגן של אח שלה שבדיוק הלכו לטיול, היא
צרחה, הגבירה את הקול. שאגות כאב מפה ועד הודעה חדשה כדי שכולם
יסתכלו. כל הגננות הרימו את הראש וברגע שראו אותי עשו מבט של
ייאוש, בשביל להזדהות איתי. הרי כולן יודעות ושמעו עליה, חלקן
גם טיפלו בה.
ראיתי שהיא מתרחקת אז הגברתי את הקצב, ואז היא שמה לב שאני
מאחוריה וחזרה כל כמה שניות להסתובב ולהביט בי, עד שהיא הגיעה
למקום העבודה של אמא שלה, מן צריף קטן בסוף הקיבוץ שמאלה.
בכניסה שכבה הכלבה העקומה שלהם שנפגעה פעם מאוטו ולא מי יודע
מה מתפקדת, וברגע שהילדה ראתה אותה נהיה שקט, היא התכופפה
אליה, ליטפה אותה, חייכה ונכנסה לצריף. ואז עוד הפעם שאגות,
בכי: "הם גנבו לי את השוקו! אני שונאת אותם! אני לא חוזרת!"
ואז קול נשי צרוד: "תעופי לשם עכשיו! את לא נשארת! את רוצה אני
אקח אותך על הטוסטוס שלי?!" והיא: "לא רוצה!" פתאום שאגה
גברית: "את נשארת פה, אין יותר חופש בשבילך!" שקט ואז היא
התחילה לצעוק עוד הפעם: "לא אכפת לי!".
אני נכנסתי, אמא שלה בדיוק הדביקה משהו ואבא שלה שתה קפה.
שלושתם בהו בי מופתעים ואני הנחתי את השוקו המסריח על השולחן.
"הנה השוקו שלך", אמרתי במן מבט ניצחון, נראה אותם מעיזים
להגיד לנו עכשיו שאנחנו לא מתייחסים אליה כמו שצריך. אבא שלה
העביר בי מבט, מלמעלה למטה, "אתה רוצה שאני אחזיר אותך על
האופנוע שלי?" בנימה ומבט לא נעים. "לא תודה, מה לעשות איתה?"
הסתכלתי על הילדה ואמא שלה צרחה עליה: "תראי איזה מסכן המדריך!
עד לפה הוא בא אחריך, עם השוקו שלך!" והילדה בהתה בי בעיניים
בוכות, "אתה בטוח שאתה לא רוצה שאני אקח אותך?" הוא עוד הפעם
שאל, "לא, זה בסדר", תירצתי, "אני צריך לעבור איפה שהוא בדרך
חזרה". "תודה", האמא אמרה, "תלך ואנחנו נטפל בה".
מיסיס ספרינג 2004 הסתכלה עלי בעיניים בוכות ויצאתי משם.





עשר שנים לאחר מכן חזרתי לארץ, נחתנו בבן גוריון ואמרתי לעצמי
שאין לי כוח לנסוע בשעה כזאת הביתה, לצפון, אז החלטתי ללכת
לבקר את ההורים בקיבוץ.
כבר איזו שנה שלא הייתי שם, ת'אמת אני כבר שש שנים לא שם, אני
מתכוון שכבר שנה לא ביקרתי שם פעם בחודש. פשוט יש הרבה עבודה,
החברה שלי צמחה ומצאנו כמה לקוחות פוטנציאלים באיטליה ובספרד,
ובמיוחד עכשיו כשמחירי הטיסות נהיו מגוחכים אז יוצא לי כל
שבוע-שבועיים לטוס למקום אחר, ככה שהזמן שלי מתחלק בין חיפה
לאיטליה, אז למי יש זמן לנסוע עד הקיבוץ?
לקחתי מונית ועד שהגעתי נהיה לי כזה כאב ראש שאני חושב ששילמתי
יותר ממה שהייתי צריך, לא נורא.
בכניסה לבית שכבה גוש חום ושמן, צ'יקיטה הכלבה שלי, שכנראה
לעולם לא תמות. הפנים שלה כבר נהיו לבנות ולא ממש היה לה כוח
לקום אליי בשעת לילה מאוחרת שכזאת אז היא קשקשה בזנב וליטפתי
אותה קצת.
פתאום הדלת נפתחת! "ילד שלי!" אמא שלי קפצה עלי בחיבוק. "איך
איטליה? והחברה?", "בסדר אמרתי". אבא יצא החוצה, רזה מתמיד.
אמא להפך, השמינה והלבינה, העיקר שהפסיקה לעשן. בילינו שעה
בשיחה ואז נשפכתי על הספה.
בערך ב-12 קמתי, כולם הלכו כבר. אמא השאירה פתק על השולחן עם
הרבה קשקושים ושהיא אוהבת אותי.
אכלתי משהו והחלטתי ללכת לעשות סיבוב בקיבוץ, לראות מה חדש.
יצאתי החוצה והזזתי קצת את צ'יקיטה עד שהיא קמה והתחלנו ללכת
לכיוון החורשה. כשהייתי יותר צעיר הלכתי לשם איתה כל יום, היא
תמיד רצה לשם בשמחה והיום היא בקושי זזה לשם.
אחרי הליכה נעימה הגעתי וקיבלתי את השוק של החיים שלי, הם ניקו
את החורשה! את הכל! חוץ מהעצים! וסללו בה אספלט, סתם אספלט
מחורבן! מחזה נורא למי שכל החיים שלו שיחק בחורשה הזאת.
היתה שם משפחה של אחד הילדים, אני חושב שזיהיתי אותם פחות או
יותר, הם התכוונו לעשות שם בר-מצווה היום והכל היה מקושט בזהב
וכסף נוראי, היה שם טרקטור שתלה איזו קורה ענקית בין שני עצים,
כאילו הם היו עמודים. קורה ענקית כזאת, אני מניח שהם רוצים
לתלות עליה משהו לכבוד הבר-מצווה. מיותר, הייתי בהלם כמה דקות
ארוכות.
משם המשכתי את הטיול מתוך הנחה שלבהות במה שהיתה פעם חורשה
ועכשיו מגרש חניה בפוטנציה לא יעזור לאף-אחד והכלבה חזרה
הביתה, במרכז הקיבוץ פגשתי כמה חברות של ההורים ודיברנו על
פעם, ומשם המשכתי, הגעתי לכיוון סוף הקיבוץ ופניתי שמאלה.
דלת ירוקה נפתחה מולי בצריף הקטן שעוד עמד שם, היא יצאה החוצה,
בת 17. גוף מדהים ויציב, שפתיים מצוירות, עיניים כחולות
שטובעים בהן, שיער בלונדיני ארוך ביותר, לא בדיוק לפי צו
האפנה, ככה קשור בגומיה למטה, מה שנתן לו נפח מדהים, בגדים
שחורים והיה לה חיוך, חיוך מטורף, מבט מטורף, מבט כואב.
התקרבתי אליה ונראה לי שהיא זיהתה אותי, תקעה בי מבט,
קיבוצניקית טיפשה. והתרחקנו אחד מהשני.
חזרתי הביתה, כל המשפחה היתה והחברים של ההורים. אכלנו אוכל של
אבא, כמו פעם. אמרתי לאמא שמחר בבוקר אני נוסע חזרה לחיפה כי
עוד חמישה ימים אני טס חזרה לאיטליה והיא, היא, עשתה מבט עצוב
ואמרה שאני אשאר לפחות עד הערב. אמרתי עד הצהריים ובזה נסתיים
הדיון.
בבוקר התעוררתי והחלטתי ללכת חזרה לחורשה, לראות כמה רחוק הם
הגיעו עם האספלט - הרמתי את צ'יקיטה והלכנו לשם.
הגעתי לשם, הקורה היתה מונחת על העצים.
הענפים של העצים התעופפו ברוח של הבוקר.
שאריות לכלוך מהמסיבה היו על האדמה. אספלט.
באמצע הקורה היה חבל.
בקצה שלו היא היתה, בתוך לולאה, תלויה.
מיסיס ספרינג 2004 לא יכלה לסבול יותר, מסתבר, 17 שנים בבית
הזה הן יותר מדי בשביל כל-אחד.
מחזה נורא, ואני לא יכולתי להפסיק להסתכל על הראש הקטן שלה עם
הלשון השמוטה בחוץ והסימנים על הצוואר, שהשאיר החבל שהיא שמה
סביב עצמה.
ואפילו שהורידו את הגופה משם היה לה חיוך, חיוך מטורף, מבט
מטורף, מבט מת.
האלה מהאמבולנס אמרו שזה שכיח ביותר.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
אני לא מאמינה
שהם הלכו
לאיבוד! מה אני
אגיד לג'סטין?


בריטני ספירס
מתמודדת עם
איבוד הבתולין.
בקושי.


תרומה לבמה




בבמה מאז 18/9/04 7:28
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
לורד אפור

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה