New Stage - Go To Main Page


פתיח:
מה מושך אישה לגבר? מה מושך גבר לאישה? או ליתר דיוק. מה באישה
מושך את הגבר? ומה בגבר מושך את האישה? מעל פני השטח - היופי
של האישה מושך את הגבר, וזו הקרנת העוצמה בגבר - שמושכת את
האישה. אך מדוע זה כך? מדוע  דווקא המרכיבים הללו משפיעים  כך
(וכל כך) - על המין האחר?
הרבה שאלות. אולי התשובות לא נמצאות כלל במישור האופנה,
הביולוגיה של המיניות,  או הנורמות החברתיות - אלא בכלל בתחום
הסימבולי-מטאפורי. אולי גם היופי וגם הקרנת העוצמה - הם כמו
שגרירים, שניהם מייצגים עבורנו משהו אחר מאשר עצמם. ושם,
בייצוג הזה, ולא בעצמם - מצוי סוד כוחם.
ואכן, גם היופי וגם העוצמה הם נציגים סימבוליים למשהו אחר,
עמוק ונסתר יותר - בפסיכה של עצמם.
וכך, צצה לה שאלה נוספת; כשאנו נמשכים ליופי או לעוצמה - למה
בעצם אנו נמשכים?



1. יופי הוא איכות של הנפש. כפי שעוצמה ונוכחות היא איכות של
התודעה.
2. יופי הוא של האישה כמו שעוצמה ונוכחות הם של הגבר.
3. גבר נמשך ליופי, אישה נמשכת להקרנה של נוכחות עוצמתית.
4. יופי הוא קווי המתאר (סימבוליקה) של הנפש. המשיכה ליופי היא
משיכה למה שיופי מסמל: נפש זכה ואיכותית.
5. נוכחות עוצמתית - אמורה להוות את הייצוג החיצוני לתודעה
לוחמת ועוז רוח תודעתי.
6. המשיכה של האישה לנוכחות עוצמתית  - ושל הגבר ליופי, הם
שרידים ארכיאולוגים למה שהיופי והעוצמתיות ייצגו פעם: תודעה
ונפש.
7. עתה, מששניהם כבר כמעט לא פעילים בבני אדם - כל שנותר הוא
הייצוג שלהם, (הופעה נאה ויפה והופעה של עוצמה וכוח), אבל
איבדנו את הזכרון של מה שהם מייצגים.
8. לכל אחד מן המינים - איכות משלו שמאפיינת את המגדר שאליו
הוא שייך.
9. הגבר אמור להצטיין בתודעתו, האישה בנפשה.
10. הנפש מובעת ובאה לביטוי דרך הופעה חיצונית, התודעה דרך
הקרנה של אישיות.
11. הנפש מוקרנת באופן פסיבי (הופעה ונתונים חיצוניים). התודעה
מוקרנת יותר באופן אקטיבי, דרך שפת הגוף, הבעת פנים והקרנה של
משהו פנימי.
12. בכל אדם שתי נקודות קיטוב: תודעה ונפש.
13. התודעה מאופיינת בתכונות של אומץ, כושר לחימה ועוז רוח;
הנפש מאופיינת ברכות, אפשור,  וביכולת הכלה וקבלה.
14. אישה מייצגת את הרכות ויכולת הכלה - שהגבר משתוקק להן.
הגבר מייצג אומץ, רוח לחימה ועוז רוח - שהאישה כמהה להן.
15. כל מפגש רגיל בין גבר לאישה - הוא מפגש בין שני פוטנציאלים
(בין תודעה רדומה לנפש קפואה).
16. אך באופן פעיל - מפגש רגיל בין גבר לאישה מתרחש בין מוח
וכושר ביצוע תכליתי מצד אחד - ובין מיניות ורגשות - מצד שני.
17. עד שהאיפיונים של כל צד לא יעברו שידרוג - גם הגבר וגם
האישה תמיד יתאכזבו בסופו של דבר. היא תישאר עם רגשות לא
מסופקים, והוא עם תכליתיות ביצועית שלא קיבלה פרטנר.
18. הוא רוצה תוצאות והגשמת מטרה - ולזה היא לא שותפה. היא
רוצה חום ושיתוף רגשי מצידו, ולזה הגבר לא שותף.
19. במפגש לא משודרג, חלק אחד תמיד יצא מקופח. אצלו זו
המשימתיות ואצלה של השיתוף הרגשי.
20. בכל אדם מיקום התודעה בראש, מיקום הנפש באגן. וביניהם
משתרעים חייו.
21. תודעה היא הצד הרוחני של החשיבה, נפש היא הצד הרוחני של
המיניות.
22. נפש היא הצד הגבוה של המיניות. תודעה היא הצד הגבוה של
החשיבה והשכל.
23. תודעה ונפש הן שכל ומיניות שעברו שידרוג.
24. עד שהשכל עובר קפיצת מדרגה - התודעה רדומה. ועד שהמיניות
משוחררת - הנפש נותרת בכלא.  
25. המיניות של האישה נדלקת מן הראש של הגבר, והראש של הגבר
נדלק מן המיניות של האישה.
26. גם בגבר וגם באישה קיימות תודעה ונפש. אך היכולת  של הגבר
להגיע אל נפשו - עוברת דרך האישה שאיתו. והיכולת  של האישה
להגיעה לתודעתה עובר דרך הגבר שאיתה.
27. הוא משחרר עבורה את תודעתה מן התרדמת (אגדת היפיפיה
הנרדמת), והיא מפשירה עבורו את נפשו הקפואה.
28. כשהיא משתחררת היא הופכת לנסיכה אצילת נפש, כשהוא משתחרר
הוא הופך ללוחם עז רוח.
29. לוחמים עזי נפש מטפחים נסיכות אצילות נפש ונסיכות אצילות
נפש מטפחות לוחמים עזי רוח.
30. לוחמים ונסיכות הן פאראפרזה על מיתוסים עתיקים, אודות בנות
מלך שבויות ואבירים משוטטים; משהגיע האביר אל בת המלך  -  היא
יוצאת לחופשי והוא מצא בית.





ג.ר.

10.07.2004



היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 14/8/04 17:20
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
גבריאל בן יהודה

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה