[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה









חיפוש מחפש משמעות - מערך שיעור והדרכה


חיפוש מחפש משמעות - מערך שיעור והדרכה






מערך הדרכה לכל סוג אוכלוסיה ולכל גיל
המערך בנוי בצורה כללית ונתון לשינוי ע"פ צורך הקבוצה ועל פי טיב ומקצועיות
המדריך
לפרטים נוספים ניתן להתקשר אלי
053-651615
עמית

תקציר הספר והסבר על ייעודו- הספר מתעסק במסעו של חיפוש קטן (מלשון חיפושית)
אשר יוצא לחפש את גורלו וחווה במסע זה את תמצית החיים. המסע כולל נושאים כמו
עזיבת ההורים ושותפים אחרים הנקרים בדרכו, ערכים כמו חברות, ידידות ונאמנות
וכן מעלה סוגיות לגבי דרך ההתמודדות עם בעיות אלו
על מנת להגיע אל האושר!






הספר כתוב בקלילות ומלווה באיורים תמימים אשר גורמים לו גם להיראות כספר ילדים
ובו זמנית גם לדבר לכלל הגילאים.
הספר נוגע בכל אחד מאתנו היות והדרך אשר עובר החיפוש היא דרך אשר עוברים כולנו
במסע החיים!
הספר מכיל בתוכו מספר ערכים ומסרים חשובים אשר מעסיקים את כולנו בחיי היום יום
ומיועד לכל הגילאים ולכל סוגי האוכלוסייה.
ניתן להשתמש בו גם כספר מתנה אטרקטיבי
וגם כנושא דיון להפעלת קבוצות:
במגזר החינוך הפורמלי, החינוך הבלתי פורמלי, בבתי ספר,
בתיכונים ומכללות, בתנועות נוער, בקבוצות מטיילים,
בקבוצות של עולים חדשים (גם כאלו שאינן דוברות עברית היטב, היות והספר כתוב
בשפה קלילה ומלווה באיורים לכל אורכו).

מערך השיעור הינו גמיש ומאפשר למדריך לשנות את הרמה בה הוא יועבר, בהתאם
לגילאים המרכיבים את הקבוצה המודרכת.
מערך השיעור הינו בגדר הצעה ובמידה שבמהלכו יתווספו רעיונות חדשים או דרכים
חדשות להעבירו, אשמח להיעזר בהם כדי לשפרו!!!

אשמח אם תצרו איתי קשר

עמית אופיר: 8620373-09, 651615-053 amitoffir@hotmail.com   E MAIL -
הוצאה לאור גוונים: 5281044-03



מטרות המערך:

-מטרות המערך הן רבות ומגוונות, והן בדרך מסוימת גם גמישות ועשויות להשתנות
בהתאם למדריך המעביר את השיעור וכן בהתאם לקבוצה המקבלת אותו,
גמישות זו ניתנת לביצוע היות והספר מתאים לכלל תחום הגילאים.
-על המדריך למקד את מערך השיעור הזה, שהינו כללי, לסוג הקבוצה שאיתה הוא
מעוניין לעבוד.

-מטרת המערך היא לפתח שיחה בנושאים המעסיקים את החניכים בחיי היום יום שלהם.
נושאים הקשורים בהבנה של צמתים ובחירות שהם עומדים בפניהם, ולא תמיד יודעים או
מודעים לאפשרויות הבחירה שיש בידיהם בצמתים אלו.
-מטרת השיחה היא להאיר מעט אור על הדרך שבה החניכים כבר צועדים.

 
-מטרת המערך היא לתת פרספקטיבה לחיים עצמם,
הספר רוצה לעצור את הקורא בשלב הקריאה, כדי שישאל את עצמו, באיזה שלב של הספר
הוא עומד בחייו, בניסיון להקדים תרופה למכה, כדי שאף אחד מאיתנו לא יגיע לרגע
בו הוא מזדקן לפתע ובמבט לאחור על חייו, יבין שהוא עבר יותר מחצי הדרך ועכשיו
כבר לא יוכל לחזור, לדברים הקרובים אליו.        



-מטרת המערך היא לדבר על הערכים החשובים באמת בחיים,
וכן להזכיר את הדברים בעלי המשמעות האמיתית:
משפחה, חברים, אומץ, נאמנות, אינטואיציה וקשב ללב, אהבה ובריאות.

-המערך רוצה להעביר שיעור בערך נוסף שמוצג בתוך הספר:
"תכנון וראייה לעתיד"
-הספר מציג מצבים מסוימים המתרחשים בעקבות בחירות כאלו ואחרות שבחר הגיבור,
בצורה פתוחה מבלי לנקוב בעמדה באם הבחירות שבחר היו נכונות או שגויות, הספר
הנו פתוח לדיון בדיוק בנושאים אלו על מנת להבהיר או לקבוע אחר אילו ערכים אנו
הולכים בחיינו ובמה אנו בוחרים להאמין.

-הספר רוצה להזכיר לקורא מה יש לו ביד ברגע ההווה. להזכיר לו ששום דבר אינו
מובן מאליו, (במיוחד הדברים הקרובים לנו שלעיתים אנו נוטים לשכוח להעריך אותם
או לתת להם את היחס או הפרגון

המתאימים עקב תפיסה שגויה, שהם יישארו שם לנצח).
לאחר קריאת הספר/המערך, אם תלמיד אחד אפילו, יקנה משהו סמלי להוריו, (ייתן פרח
או יאמר שהוא אוהב, או יתנצל ששכח וקיבל כמובן מאליו) אני מאמין שהספר קירב
עוד משפחה אחת , יצר עוד אהבה, ועל כן עשה את שלו. אם לאחר קריאת הספר/המערך
הקורא יחשוב עם עצמו על משמעות החיפוש ואיפה הוא עומד ביחס אליה, גם כאן אני
מאמין שהספר מילא את תפקידו.



קבוצות יעד שונות המתאימות לעבודה עם המערך.

תלמידים בבתי ספר- [כל הגילאים (בצורה שונה כמובן, עם התייחסות לשלב בו נמצא
התלמיד מבחינה התפתחותית ותחומי עניין ותעסוקה), חילוניים ודתיים (אין שום
ניגוד לדת, אין כאן הטפה כלשהי לצד כזה או אחר, ואף להפך, אם מביטים בספר
מנקודת מבט דתית, ניתן לראות כי הערכים אשר מציג הספר, צועדים שלובים יד ביד
עם ערכי הדת).]  
 
תנועות נוער- מצויין להפעלה בפעולות מעשיות בשטח כשעובדים עם הספר ועוברים
ביחד אתו את המסע שעבר הגיבור, תוך עצירה בנקודות הקריטיות ויצירת שיחה/דיון
לגבי כל נקודה ונקודה.
Youth groups- perfect for working in activities in the field itself! When
you work with the book and you actually pass with it the jurney that the
beetle have passed, while stopping in the critical points and talking about
each one of them.
 

תנועות אל סם- במיוחד לגבי הערכים: נאמנות, משפחה, תכנון וראייה לעתיד,
בריאות ורעיון ה"אין חזרה" שמומחש ע"י משתנה אחר, של הזמן והזיקנה אך היות
והספר מוצג כמטאפורה, ניתן להשתמש בו גם כאן.    

קבוצות מטיילים.


בתי ספר תיכוניים ואקדמיים- כמבוא לפילוסופיה.
(כבר נערכו מספר שיעורים במתחם האקדמי).  




עולים חדשים- למרות שהספר כתוב בשפה העברית הוא כתוב בשפה קלה, מעט מאוד מלל
וכמו כן מלווה באיורים המסבירים בדיוק
את הלך ההתרחשות בספר. הקלות של העברת הערכים והמסר שבספר, בשילוב עם המלל
הקצר (שבקריאה מהירה לא עולה על 10-15 דקות קריאה) מאפשר גם לעולים (וגם
לקבוצות תיירים המגיעות לארץ) ליהנות מהספר וכמו כן להפיק ממנו את מסריו.
יתר על כן, לקבוצות עולים הדוברות מעט עברית, הספר יהווה מטרה מאתגרת ואפשרית,
לקרוא אותו.
- הסיפור שמוצג בספר, נדידת הגיבור בעולם על מנת לחפש את גורלו, דומה באופן
מיוחד לאותה נדידה של קבוצות העולים שהגיעו ארצה (לארץ ישראל), עבור קבוצות
אלו ישמש הספר באופן מיוחד הרבה יותר ויזכיר להם את מטרת נדידתם,


- הסוכנות היהודית - הספר מעביר את המסר "שאין צורך לחפש את הדברים רחוק מידי,
הכל נמצא כאן, מתחת ליד ויש צורך רק לגלות ולמצוא את זה. מסר זה יוכל להיות
מועבר בחו"ל בקבוצות שנוסעות להיפגש עם יהודים החיים שם, ועל ידי עבודה עם
מערך הספר יהיה אפשר ליצור עניין ב"חזרה לחיפוש הדברים הרחוקים, במקומות
הקרובים ביותר, הארץ שלנו"!  אם משפחה אחת או אדם יחיד שסקרנותם לארץ תגבר
בעקבות השיחות והרעיונות אשר מובאים במערך השיעור,            הספר עשה את
שלו!!!  




מערך השיעור






1. אינטואיציה כחופש בחירה.

בחלק הזה נדבר על מהי אינטואיציה,
נשאל ונסמן מילים, רעיונות והקשרים אסוציאטיביים אשר עולים מהמושג אינטואיציה.
(ניתן לעשות זאת בעזרת רישום המילה אינטואיציה על הלוח, להקיף אותה בעיגול
ולהוציא ממנה חצים של אסוציאציות אשר מועלים על ידי החניכים, לאחר מכן יש
להבין איך ולמה מזכירה כל מילה שרשומה על הלוח את המונח אינטואיציה.)  
ננסה לסכם מהם הדרכים אשר מנחים אותנו בבחירת פתרונות בחיינו



[הורים, חברים, נורמות חברתיות, זמן, ניסיון (עצמי ושל אחרים), סובלנות,
סבלנות, ברירה,הגיון ואינטואיציה]  
במקביל ניתן דוגמאות מהספר ומהחיים שלנו,
ונבדוק האם הדרכים המוצעות בספר מתקבלות על דעת החניכים. במקרים שלא יש לחפש
הצעות ופתרונות נוספים, כדי להאיר את הדרך.

יש לעמוד על ההבדל שבין הגיון, רגש ואינטואיציה במצבים              
 מסוימים, שקשורים באהבה, בפחד או בתלות.  
יש לקחת דוגמאות מחיי החניכים במקביל להתרחשות השיעור.
 הדבר יעזור להתפתחות השיעור, להבנתו ביתר עניין וקלות  
 ולהפנמתו.





2.מחסומים שעוצרים אותנו בדרך.    

בשלב הזה נדבר על הפער שבין הרצון והאינטואיציה שלנו,
לבין היכולת הממשית להגיע אל המטרות שהצבנו לעצמנו!
ננסה להגיע לכלל המכשולים שעלולים להפריע לנו בדרך:
זמן, כסף, כשרון, הורים, חברים, נורמות וסנקציות חברתיות
 



3.סדר עדיפות בחיים.
בחלק הזה נסביר איך בדיוק בא לידי ביטוי בחיים, סדר עדיפות.
נראה לחניכים שכל מפגש או אירוע בחיים בא על חשבון אירוע אחר
עלינו לסדר את הדברים החשובים לנו בתחילת הפירמידה.
נקודה נוספת אשר הספר מעלה באופן עקיף הינה המשמעות שיש לכל עיכוב בחיינו,
העובדה שאנו לוקחים חלק במפגש אחד, משפיעה במן אפקט דומינו על כל רצף האירועים
שיבואו אחריו.
עלינו לנסות להעביר לחניכים את הרעיון שבכל שלב בחייהם רצוי
שעניין סדר העדיפות יהיה כשאלה מנחה עבור החלטות שיש עליהם לבחור;
זאת בכדי למנוע מהם להגיע לשלב בו ה"חיפוש" תופס לפתע כי הזדקן בפתאומיות וכי
הוא כבר עבר יותר מחצי הדרך בחייו,

בשלב הזה נותר לו רק להשלים שלא יוכל עוד לחזור ולבקר את הוריו!!!    
   
ניסוי מעניין שניתן לעשות עם הקבוצה
על מנת להמחיש את עניין סדר העדיפות בחיים ותכנון זמן יעיל:

מרצה לקח דלי וביקש שימלאו אותו באבנים גדולות על שפתו, לאחר שתלמידיו עשו כן,
שאל אותם: "האם ניתן למלא עוד את הדלי?"
"לא" השיבו התלמידים, שכן הדלי היה מלא עד גדותיו.
שפך המרצה אל תוך הדלי כמות נכבדה של אבנים קטנטנות אשר חלחלו בין הרווחים
שנשארו בדלי על ידי האבנים הקטנות, עד שמילא את הדלי שוב. עתה שאל שוב "האם
ניתן למלא עוד את הדלי"? שוב ענו "לא" התלמידים, שכן הפעם הדלי היה מלא באמת.
חייך לעצמו המרצה, והוסיף כמות נכבדה של חול ים דקיק. גרגרי החול הקטנטנים
חלחלו בין החריצים שהשאירו האבנים הקטנות ביניהן.
עתה שאל המרצה את תלמידיו: "ניתן היה למלא את הדלי גם בסדר הפוך!? כלומר תחילה
עם חול, לאחר מכן אם אבנים קטנות ולבסוף עם האבנים הגדולות!!?

מסקנות מהניסוי:

• לא תמיד הדברים הגדולים הם החשובים והממלאים ביותר.
• אם נדע לסדר את הדברים החשובים יותר בתחילת הפירמידה, נוכל למצוא זמן
ומקום גם לדברים האחרים, חשוב מכך, אם לא נדע לסדר את הדברים החשובים יותר
בתחילת הפירמידה, אנו עלולים לפספס את מהות החיים.
• יש דברים בחיים שנעים בכיוון אחד, מהרגע שמתחילים אותם אי אפשר לחזור
אחורה, לכן במקרים האלו יש צורך בתכנון.



     

    4. הקראת הספר עם החניכים ועצירה בנקודות קריטיות.
       - הפתיחה - יצירת דיון עם החניכים ע"ס דעותיהם על הקטע.
       - עזיבת ההורים.
- הפגישה עם הפרפר.
- דפוס ההתנהגות של החיפוש. (לאורך כל הספר)
- המהפך מהרגע שהחיפוש הזדקן.
- התובנה של החיפוש. (העמוד האחרון)
- יצירת דיון במשמעות 2 הציורים שבסוף הספר.

   



     
5.מאבק אב ובן.
אותו מאבק בו הורים (שזו הדוגמא הבולטת והקיצונית ביותר) מנסים להזהיר את
הילדים ממכשולים אשר הם בזמנם כבר ניסו, הם בזמנם כבר ניכוו או הצליחו, מאבק
אב ובן הוא ניסיונותיו של ההורה להעביר לילדו את ניסיונו, הצלחותיו
וכישלונותיו, במטרה שהילד לא יחזור על אותן טעויות ולא ייפול באותם המכשולים
שבהם נפל ההורה. מהצד האחר יש את רצונו של הילד לנסות, להתנסות, לעיתים למרוד
במוסכמות ולהוכיח שהפעם פועלים חוקים אחרים במערכה.
הספר מציג מספר שאלות בנושא המאבק, מבלי לתת תשובות חד משמעיות לצד זה או אחר
מטרתו של המערך הינה אם כך גם לבדוק וכן לעמוד על טיבו של מאבק נצחי זה.


     שאלות שאפשר להעלות:
   האם אפשר לנצח במאבק הזה,
       
האם בכלל במאבק הוא רע או טוב,                                    
         
       האם ניתן למנוע אותו?
האם ניתן לדלג עליו ולקצר את הדרך?
האם רצוי בכלל לקצר את הדרך?
אם זה טוב שקיים המאבק?


דעתי האישית לגבי עניין זה היא שעצם קיום המאבק הינו דבר חיובי. זהו מאבק
שעלינו לשמר, הוא זה שמוביל אותנו קדימה: הדאגה וההטפה מצד ההורים ואילו
הדחפים והרצונות, וכמו כן הסקרנות מהצד של הילדים...
       




    6. שאלות לסיכום.
       - מה בעצם החיסרון בהשקפתו של החיפוש? מהו היתרון?
- האם אנחנו נתקלים באותם הלבטים בחיינו היום יומיים?
- מהי הדרך הנכונה לדעת החניכים?
   - במידה והחיפוש יכל לחזור בזמן, האם לדעתכם
     היה משנה את דרכו ופועל אחרת?  באיזה אופן, ולמה?

מהלך השיעורים:
שיעור 1- מבוא לאינטואיציה, מבוא לערכים, קריאה בספר עד
הפגישה עם הפרפר, שיחה על הפתיח של הספר.  
שיעור 2- שיחה על המחסומים שעוצרים אותנו, שיחה על סדר עדיפות בחיים, קריאה
בספר עד השלב בו הגיבור מזדקן לפתע.
שיעור 3- מבוא לתפישת ההווה, מבוא לתכנון וצפיית העתיד, מאבק אב ובן, דיון
לסכום [הכולל גם ראייה לדור הבא, וכן הסקת מסקנות של החניכים לגבי חייהם, (האם
השתנתה נקודת ראותם!? מה הם יעשו שונה או דומה בחייהם, בעקבות העבודה עם
הספר!?)]







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
למה אין תרגום
ביפנית?


תרומה לבמה




בבמה מאז 9/11/03 10:41
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
עמית אופיר

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה