New Stage - Go To Main Page


בגרותו של האדם נמדדת ע"פ יכולתו להתגבר על יצרים. למרות שישנם
עוד אספקטים שעליהם הוא אמור לעבור.
וברגע שהוא עובר את דרגת הקושי הזאת הוא נחשב לבנאדם מבוגר.
דוגמא ליצרים אילו הם היצרים המיניים. בגלל היותם יצרים המקשים
עלינו והנוטים להשיט אותנו מקו מחשבותינו ועקרונותינו
היסודיים. ההימנעות מנשיקה ועד קיום מגע מיני כל שהוא הוא העדה
על מידה מסוימת של חסינות ושליטה עצמית גבוה בעצמנו. המגע
המיני נחשב בעיני רבים למגע שתורם לנו הנאה. ועל הנאה לרובנו
קשה לוותר. בגלל שזו עושה לנו כיף באותו רגע ואנו רוצים בזה
שוב ושוב.
כל דבר הכי קטן כמו משמר דיאטה היא מבחן בגרות. אינדיבידואלי
לכל אדם. יש כאלה שיכולים לראות אנשים גורסים חטיפים שונים ולא
יתגרו לקחת אחד אך יש כאלה שהם בדיוק ההפך.

בחברה מערבית, באופן אבולוציוני יחסי המין הם עסק פתוח ולכן
החברה הופכת לפחות מפותחת נפשית. אין התגברות על יצרים או
שקיימת פחות מודעות לכך. במדינות כמו צרפת, הולנד, גרמניה בהם
ישנם פאבים של פרוצות אשר מפתות אותך ו"ממזמזות" אותך ובעד
דברים אלו אתה משלם גם אם זה נוגד את כל הערכים שחונכת על פי
הם. ישנם מצבים מסוימים שתיקח את הסיכון ותשכב. הבגידה היא חלק
מזה. כל אחד שבגד אי - פעם עלול לבגוד שוב. כיוון שאינו מסוגל
לדחות את ההנאה שמוגשת לו על מגש של כסף.
בתרבות ובאמונה הבודהיסטית, התפיסה הזאת היא אחת מן הדרגים
העילאיים של הנשמה והנפש. יש המספרים כי ברגע שהדלהי-לאמה הגיע
למצב הארה מקסימאלי השטן הופיע מולו עם אישה היפה בנשים והגיש
לו אותה כמתנה וביקש ממנו לעשות בה כרצונו. תשובתו של
הדלהי-לאמה הייתה "אתה מביא לי את אוסף הבשר הזה כמתנה? אינני
זקוק לכך". הוא אמר את דברים אילו בגלל שידע שהדבר יפריע לו
בעיסוקיו. והוא ידע שאם יתמכר לרגש הוא עלול לאבד את מה שהשיג.
בתרבות המזרחית לעומת זאת מציגים את יחסי המין כדבר מוסתר שרק
אנשים נשואים רשאים לקיימם. בדבר זה ישנם יתרונות אך גם הרבה
חסרונות. היתרונות הם שהבגרות של האדם מתפתחת עוד מלפני גיל
נישואיו. ולכן היו וישנם עדיין חכמים שנחשבים לגאונים בראי
ההיסטוריה שהגיעו מן התרבות המזרחית. אך החסרונות הרבים הם
שהגבר או האישה אינם יכולים לספק זה את זה בצורה מושלמת אלא אם
כן הם צוברים ניסיון לא זה עם זה אלא עם אנשים שונים וזה
היתרון הגדול של התרבות המערבית וקיימת כאן סתירה.
בגלל הסטירה הזאת פיתחו האסקימוסים שיטה מיוחדת לחנוך את צעירי
העדה בקיום יחסי מין עם המבוגרים: המבוגרות עם הצעירים
והמבוגרים עם הצעירות. כך שיצברו ניסיון.
הרבה מן האנשים חושבים שסקס זה דבר חומרני שאין לו ערך אלא
האורגזמה שהיא שיא היחסים. אך קיימים שיטות להעשרת הסקס
והביצועים. למשל בתרבות הבודהה קיימת שיטה שנקראת טאנטרה.
השיטה מורה לעוסקים בה לעסוק בקיום יחסי המין אך לא להגיע
לשיאם. אלא לדחות את שיאם וכך ההנאה היא ממושכת יותר, אך רק
לאישה בשלב מסוים מותר להגיע לסיפוק. וכך הגבר ידע לענגה יותר
טוב.

אין דבר הנקרא אמון. האמון הוא בעצם יכולתנו להעריך את האדם
ואת יכולותיו. ככול שנתקרב אליו יותר וככל שנהייה איתו יותר
זמן נתלה בו יותר תקוות. אך ברגע שנדע שהוא/היא שכב/ה עם
מישהו/י אחר/ת לא נרצה לעכל את הדבר וחוסר העיכול הוא חוסר
הכרת האדם. כשאנו מכירים את הבנאדם איתו אנו חיים את חיינו נדע
למה הוא מסוגל ולמה הוא לא לפחות ברמה האישית ולא העמוקה של
הנפש. אך זה לא מספיק. לעולם לא נדע אם הוא היה אם אנשים אחרים
או שלא. הקנאה לבן זוג באה מאותו מקום. אך מן הצד ההפוך. בתת
המודע שלנו אנחנו לא מאמינים שהבנאדם יהיה מסוגל לעמוד
בפיתויים של בחוץ אז אנחנו מראים לו את קנאותנו כלפיו. אך אם
תשאלו אנשים הם יגידו לכם שהם לחלוטין מאמינים באדם שאיתם אך
הם מקנאים כי זה שלהם. כשהם מודעים לידיעה שהבנאדם הוא לא רכוש
פרטי שלהם. ולעולם לא נוכל לשלוט בהם.
וכאן מתחברת נקודת הסקס שעליה דובר קודם. ככל שתראה לבנאדם כמה
אתה טוב איתו במיטה כך הוא ירצה להישאר איתך. ובגלל זה נוהגים
לומר כי הבסיס ליחסים בריאים הוא הסקס. לפחות בעיקרו.
טקטיקת הענישה בסקס של נשים בדרך כלל כלפי גברים היא לא אלא
שיטה זולה למשוך בחזרה את הגבר אלייך או את האישה אליך במקרים
מסוימים. בדרך כלל מוצב תנאי ועל פיו נקבע חומרת ה"עונש". היצר
אצל הגבר גובר עד שהוא מוכן לעשות הכול במקרים מסוימים רק כדי
לספק את יצרו. הדבר גורם לו להתמכר למצב במקרים מסוימים. או
לאישה לקחת את הדבר בתור כלי עזר כנגדו.

הסקס אינו מוצר. למרות שבמשך השנים החל מן התקופה התנ"כית שכבר
שם נראה שכר ביחסי מין עד לתקופתנו אנו הפכנו אותו למן שוק של
יחסים. שאנו מסוגלים לשלם עבורו את מיטב כספינו כדי להגשים
פנטזיות אינדיבידואליות. אך סקס צריך לבוא בעיקר ממקום של
ההנאה של המשחק המקדים ולא של האורגזמה עצמה למרות שהיא השיא.
הסקס לא בהכרח צריך לבוא מאהבה אלא ממקום של רצות לספק אחד את
השני ולא את הרצון העצמי. לסקס טוב צריכים להתקיים שני תנאים:
  1.   האדם אינו מוכר או קונה את הסקס.
  2.   סיפוק הצד השני וההנאה מכך ולא הסיפוק העצמי.
  3.   אין תנאים לסקס אלא מאהבה או מיצר רגעי שאנו חשבנו
לפני שביצענו אותו.
האורגזמה היא בעצם מעין תגמול על יצירת הנאה אצל הפרטנר.
בבגידות או בניהול רומנים עם אנשים תפוסים יש את הריגוש הגדול
ביותר מבחינה סטטיסטית. ממחקר שנעשה באירלנד (המדינה בה הכי
הרבה אנשים מקיימים יחסים עם אנשים תפוסים) דרגו האירים את
הרומנים עם אנשים תפוסים כרומנים היפים ביותר שהיו להם. ההנאה
הזאת נובעת מהאיסור על כך. ושני האנשים שמבצעים את הרומן הזה
נחשבים מבחינה פסיכולוגית לאנשים שאינם בוגרים. כמו שצוין קודם
לכן. הדבר נובע מהאיסור. ההנאה מהאיסור נובעת מניסיון לגעת
באסור, מניסיון לבחון את קצה יכולותינו.
אך לגבר או לאישה התפוס/ה מתחילים במשך הזמן להיווצר רגשות
אשמה שזוהי לא אחת מן התכונות המעידות על בגרות. כיוון שאפילו
לילד כאשר הוא שובר משהו הוא מרגיש מיד חרטה ומנסה לתקן זאת
מיד. רגשות האשמה הללו מפריעים לאדם באופן אינדיבידואלי.
לדוגמא ניקח את המקרה הקשה ולאחר מכן את המקרה הקל.
במקרה הקשה בן הזוג ישמור את זה בלב ובאיזה שהוא שלב ינסה
לפצות כ"כ את בן זוגו או בת זוגו עד כדי רצון להקריב הכול.
במקרה הקל של התופעה הבנאדם ימשיך לחיות עם רגשות האשמה בידיעה
שהיה לו כיף וזה מה שינחם אותו.
המחילה לבגידות באה ממקום של הכרה של בן הזוג ולא מאמון כמו
שצוין קודם לכן אין דבר כזה. המחילה באה לידי ביטוי בגלל שתי
סיבות עיקריות.
  א.   הכרת הבנאדם לעומק וידיעה כי הוא אינו היה במצב
נורמאלי קרי מצב שהוא יכול להבחין  בין טוב לרע.
  ב.   רחמים.
הרחמים הם תוצר ישיר של חוסר אונים והעמדה עצמית במקום הבנאדם
שממולו אנו עומדים. וזוהי אמנם סיבה משנית למחילות אך מהווה
חלק גדול.
עוד חלק במחילה הוא עניין ה"בניה". ברגע שאת/ה נמצא/ת במערכת
יחסים ארוכת טווח קשה לך להרוס את מה ש"בנית" במשך הזמן.
המחילה היא תוצר של הדברים הללו ומעידה על בגרות מסוימת באדם
אך לא בגרות מושלמת. סדר דירוג חשיבות  הדברים במחילה הוא
כזה:
  א.   הכרת הבנאדם לעומק וידיעה כי הוא אינו היה במצב
נורמאלי קרי מצב שהוא יכול להבחין בין טוב לרע.
  ב.   רחמים.
  ג.   חשש מהריסת מערכת היחסים ומבדידות.
  ד.   ילדים.
סיבת דירוג הכרת הבנאדם כערך עיקר בשלבי מחילה היא פשוטה:
כשאתה מכיר את הבנאדם ואתה יודע שהוא מאמין בך ואתה יודע את
נסיבות האירוע באופן מספיק טוב לדעתך (שזו גם פונקציה של כמה
דברים ביחד) כל אלו מביאים אותך למסקנה שאתה יודע שהוא לא עשה
את זה או גם אם עשה אתה יודע שלא בכוונת תחילה המעשה. וידיעה
או לפחות המחשבה היא הערך המוביל.
הסיבה הפחות משמעותית היא הרחמים כמו שצוין קודם בגלל שאתה
יודע שהוא/היא לא עשה/עשתה את מה שחשוד/ה בו את/ה לא רוצה
להרוס (הסיבה השלישית) את היחסים ביניכם. הסיבה שלדעת כולם היא
המרכזית אך היא לא. הילדים. הילדים הם הדבר האחרון עליו אנו
חושבים במחילה. והוא תוצר של פחד מהרס עצמי קרי פירוק היחסים.

הידיעה, היא בעצם תוצר של הכרת הבנאדם ורצון לדעת כי הוא דובר
אמת. אלא אם כן ראית את המקרה במו עינייך. (חשוב לציין כי
הדברים האמרים כאן הם לא אלא הכללה ויש לגשת לכל מקרה ולנתח
אותו).



היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 28/10/03 13:21
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
הדר י. בנודיס

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה