New Stage - Go To Main Page

ענת אבישר
/
''פרוייקט איזיס'' - 1

- דארלינג. קומי.

התעוררתי עם הפנים על המקלדת. מסך מחשב מהבהב. צליל של פינג
אינסופי ומעצבן.
התיישרתי, צוואר תפוס. סיגרייה צריך, וקפה. מיישרת את המירק על
המסך.
איזי, החבר הכי טוב שלי ברשת, היחיד שיודע שאני כאן. אנחנו
לומדים יחד באוניברסיטה הבינעולמית לתואר שני במגדר. כל היום
ברשת. חמישה חודשים אנחנו מדברים ואפילו כבר החלפנו תמונות.

- קומי, דארלינג. את שומעת?

דארלינג זה השם שלי ברשת. יש חוקי פרטיות, ומכבדים אותם.
הדלקתי סיגרייה ועניתי לו מהר.

- המירק שלי שוב נשאר פתוח כל הלילה. מה השעה בכלל.
- שבע בבוקר.  הוא יודע שאת כאן.

הלב שלי דפק במהירות. שיט. בלייז יודע שאני כאן. לצאת כבר אי
אפשר בלי לעורר גלים. עדיף
להישאר כאן, חבויה בצללי הערוץ הזה.

- שיט. איך?
- זה לא ממש חכם לקרוא לעצמך ליריקה22. בלייז לא אידיוט.

עיני נפערו בתדהמה. מה עבר לי בראש אתמול. הייתי ממש ממש
שיכורה. שיט , שיט. הוא יעלה על זה מיד. למה סיפרתי לו מי אני.
איזה מטומטמת אני לפעמים. לא למדתי כלום.

- מה אני יכולה לעשות?
- את לא יכולה לשנות ניק. הוא יראה את זה. את לא יכולה לצאת,
הוא מחכה לך. אל תזוזי. הוא ימצא אותך. פשוט אל תברחי.
- אתה השתגעת? איזי, הוא ישים עלי איסור ואני לא אוכל להיכנס
בכלל לאס-נט. ומה יהיה עם התיזה שלי אז?
- אמרתי לך לא לקחת נושא כזה בעייתי למחקר. את אמוציונאלית מדי
לנושא כזה רגיש.
- אבל לקחתי. מה עכשיו?
- אני מעריך שתוך חמש דקות הוא כאן, במקסימום. חפשי כתובת
להסתתר מאחוריה  בגוגל. מהר. אני ממליץ על איזור צ'כוסלובקיה
ז"ל.
- מצחיק מאוד. מחפשת.

שתי דקות אחר כך היה לי ניק אחר, והסתרה מאחורי כתובת צ'כית
משובחת.
והכל בסדר.

- עכשיו אני בסדר?
- הרבה יותר טוב. תגידי, מה היית עושה בלעדיי?
- אתה אדיר ואני חייבת לך ביג-טיים.
- מה תודה, תתפשטי.
- ומה זה יעזור לך? אין לי את מה שאתה מחפש.
- עירום נשי זה מאוד אסתטי, גם אם אני לא חושב שהוא מושך בשום
צורה. חוץ מזה, שתהיי נבוכה קצת.
- לך תזדיין.
- אל תאיימי. או שתבואי ותעזרי לי בזה או שתביאי איזה גבר-מותק
איתך בשבילי.
- אני הולכת לחקור קצת את המקלחת עכשיו.אנחנו נתראה כאן בערב,
אחרי שאני אגיש דו"ח המשך-עבודה?
- בכיף. את יודעת שאני תמיד כאן. לכי להתקלח יא מסריחה.:)


יצאתי בשקט מהמירק.  כתובת צ'כית זה בריא מאוד, כשאת מסתתרת
בערוץ של הומואים.
הוא מתחיל להיות מסוכן לי, ההומו הזה, איזי. הוא עלול לברבר
לאיזה בוט, עם כל מה שהוא יודע. ואז הלך עליי באמת. הוא עדיין
לא הוכיח לי כלום, והוא יודע יותר מדי. אני כל כך כבר צריכה
להיות יותר זהירה.
המסנג'ר הבהב על המסוף בדרך למקלחת. שוב איזי.

- מה קרה, התגעגעת?
- רק רציתי לספר לך שמסתובבת שמועה על בוט מוסווה בערוץ. אל
תדברי עם מי שאת לא מכירה. כרגע קיבלנו התרעה. שתיזהרי.
- תודה. ממש תודה.

אז אולי לא טעית הפעם, דארלינג. אבל את באמת חייבת להיות זהירה
בהרבה, סיכמתי לעצמי את איזי. פראנויה זו מחלה קשה, ללא ספק.
המים החמים היו בדיוק מה שהייתי צריכה. הגב תפוס אימה מהלילה
הזה, על המקלדת. אני חייבת לחיות נורמלי יותר.
נקייה ונמרצת מהקפה, התיישבתי לכתוב למרצה שלי את קורות הלילה
האחרון. צריך לעבד את הלוגים של הסייבר-סקס. לא כולם צריכים
לדעת מי היתה בכישרון רב כל כך הומו אקטיבי.  ואם יש משהו
שהלוג הזה מוכיח, בנוסף לכל הצרות, זה שאני משוררת מפוספסת, רק
שהמקצוע מת כבר שנים כל כך רבות, שאין טעם ללמוד את זה באמת
בימינו.
המסנג'ר מהבהב שוב. אמא.

- רציתי להזכיר לך יקירתי. אל תשכחי לשלוח מייל לאחותך. יש לה
יום הולדת מחר.
- טוב אמא. אני לא אשכח.
- מה איתך חוץ מזה? איך הלימודים?
- בדיוק כמו לפני חודש. לא קלים. אמרתי לך כבר.
- קרה משהו מיוחד החודש?
- לא התחתנתי עדיין, אם לזה את מתכוונת.
- חבר יש לך כבר?

מה זה עניינה בכלל.

- לא. ובואי לא נדון בזה.
- יש לי כמה רעיונות למפגשים אפשריים ובטוחים. חבל עלייך ככה
מתבזבזת בלימודים. תחיי קצת.
- לא תודה, אמא. אני אהיה בסדר גמור. טוב לי.
- אני לא מאמינה לך.
- ביי אמא.
- ביי מתוקה, אל תלמדי קשה מדי.

סגרתי את השיחה בכעס, כמו תמיד. היתה מתה שאכשל, ואחזור לבית
שלה, ללחץ המתמיד להשתבץ בתיבת הנוח שהיא רוצה לנהל. על גופתי.
יש חיים גם בלי נישואים.
המרצה שלי היתה נלהבת מאוד למראה ה"ממצאים" שהגשתי לה. זו רק
תחילתה של הוכחה שאין משמעות לתפקידים המסורתיים שאליהם חונכנו
כולנו, ולעיתים גם חונכנו מחדש, לחשוב.
היא בירברה באוזניי רבות שיהיה קשה לפרסם דבר שכזה בלי שם גברי
מצורף.
צחקתי.

- לא ברשת, ברנדה. לא ברשת. שם קל לפרסם דברים כאלה.
- את יודעת יפה מאוד, דארלינג, שיכולים לחקור עליך גם מהרשת.
- אז? אגיד שיש עוזרי מחקר.
- זה סיכון אדיר. יותר קל יהיה להחתים עוד מישהו ככותב, ולא
להיכנס לשם. "התעשיה" רואה המון. לא הכל, אבל המון.
- אל תדאגי. כשיגיע זמן פרסום נדבר על זה. תשמידי, כרגיל, את
הקבצים, טוב?
- אין בעיה, דארלינג. אני רוצה את סיכום הביניים של "איזיס"
שהבטחת לי.

הסיכום הזה, שאני דוחה כבר חודש, פשוט קשה מדי. אני לא מסוגלת
לנתח עד לרמה הזו את מערכת היחסים שלי עם איזי. אבל אי אפשר
לוותר על הזווית המסורתית במחקר הזה.

- אני לא מבטיחה. אבל דו"ח, בשתיים עשרה בצהריים, תקבלי ועוד
איך. כרגיל.
- טוב. תישני קצת, תעשי לי טובה. לא טוב להיות ערים בלילות.
- כן, אמא.:)
- ביי, דארלינג.





"הנחת היסוד של המחקר היא שהחינוך, ובמקרה הצורך, החינוך מחדש
אינו משפיע כמעט בכלל על תפיסות תפקיד בזוגיות ברשת. המחקר
יבדוק זאת במסגרת שדות מחקר שונים כגון ערוצים המגדירים את
עצמם כפתוחים להיכרויות בין זהויות מיגדריות ספציפיות. לצורך
העניין, ערוצי שיחה הומוסקסואליים והטרוסקסואליים בהגדרתם,
אתרי היכרויות שונים וכיוצ"ב."






היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
בבמה מאז 24/8/03 11:01
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
ענת אבישר

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה