[ ביית אותי ]   [ עדיפה ]   [ עזרה ]  [ FAQ ]  [ אודות ]   [ הטבלה ]   [ דואל ]
  [ חדשות ]   [ אישיים ]
[
קול-נוע
]
 [
סאונד
]
 [
ויז'ואל
]
 [
מלל
]
 
New Stage
חיפוש בבמה

שם משתמש או מספר
סיסמתך
[ אני רוצה משתמש! ]
[ איבדתי סיסמה ): ]


מדורי במה







לי פלג
/
נסים

אם תשאלו אנשים אם הם מאמינים בנסים, רובם ימשכו בכתפיהם באי
וודאות מהולה בציניות. וחלק קטן מהם, האופטימיסטים חסרי התקנה,
יטענו שכן. קיימים נסים. ישנם כאלה שאפילו מכירים איו דודה של
סבתא מהצד של אבא שקרה לה משהו לגמרי לא יאומן.

כדרכה של האנושות, הם צודקים וטועים באותו הזמן.

אכן, קיימים נסים. אבל הם אינם נסים.

בזמנים עברו אנשים נהגו לקרוא לי 'מביא הנסים'. הם גם נהגו
להקריב לי קורבנות - לא משהו גדול או מפואר כמו עשרת אלפים
פרים להם זכה זאוס, אבל לא קופחתי. היה אפילו קורבן אדם מדי
פעם, כשכפר כלשהו הרגיש נואש מדי.

היום אין איש שזוכר את שמי. אבל אנשים עדיין פונים אלי, בלא
לדעת זאת, בתפילות, בהבטחות, בשבועות ובניסיונות להתמקח.

הכל כמובן, הבלי הבלים.

אני נע ונד בעולם, נמשך אחר הקריאות הנואשות של הסובלים ובעלי
השאיפות. אם יש לכם משאלה כלשהי שלא נותנת לכם מנוח, שממלאה את
כל הווייתכם, פועמת בדמכם עד כי אתם מוכנים לעשות הכל למענה,
לבגוד בכל היקר לכם ואף לוותר על חייכם - תהיו בטוחים שאני
אהיה שם. הצורך הזה הוא הדבר היחיד שיכול לקרוא לי. לא תפילות.
לא קורבנות.

הנני תמצית התקווה עצמה. מגשים המשאלות הכי כמוסות, הכי
אמיתיות. מביא השמחה, או לפחות ההקלה והשקט.  

פעם אהבתי זאת. ראיתי בעצמי את הטוב האולטימטיבי. האור שיכול
לשנות את חיי האדם לטובה.

האנושות, כמובן, העמידה אותי על טעותי.

בתחילה נהגתי לנסות ולשכנע אנשים שרוב המשאלות שלהם עומדות
בסתירה לטוב שיכול לקרות להם בטווח הארוך. שהם משנים את גורלם
בחולשה של רגע, שהם מחפשים מוצא קל ממשהו שבסופו של דבר יהיה
שווה את כל הסבל. הם מעולם לא הקשיבו. הם צרחו. הם טענו שמה
שנראה לי כרגע חולף הנו סבל של שנים בשבילם. הם תמיד ידעו יותר
טוב.

הפסקתי להזהיר לאחר שיוקאסטה הורתה לערוף את ראשי בעוון העלבת
בת מלוכה. היא הייתה עקרה וביקשה את הנס שבהולדת ילד. שנים
לאחר מכן, כשהתחתנה עם אדיפוס, הבינה את מה שניסיתי לספר לה.

נדונתי להיות משרת לאנושות לה אני בז. לאנשים עם שאיפות
אגואיסטיות, לאנשים חלשים, לאנשים שלא יכולים להתמודד עם החיים
כמו שהם - עם כל הבדידות, הכאב והקנאה. לאנשים שלא יכולים
להתמודד עם החברה שהם עצמם יצרו, עם החוקים שהם עצמם חוקקו, עם
עצמם.




זהו יום אביב חסר ייחוד. הפסקת צהריים בבית הספר. התלמידים
כולם בחוץ, נדחפים בטור לקפיטריה, ממלאים ספסלים בחצר, רצים
במסדרונות. צווחות ורעש לבן.

היא יושבת בכתה ריקה, בשולחן הפינתי ליד הקיר. נחבאת. ספר מונח
לפניה, אבל היא לא קוראת. ראשה מופנה לעבר החלון, דרכו היא
יכולה לראות צמרות של עצים מתנועעות ברוח ולשמוע פרצי צחוק
וצעקות. פניה נטולות הבעה.

"שלום", אני אומר.

היא נרעדת. "לא שמעתי שנכנסת". עיניה, שנפגשות לרגע עם שלי,
שניה לפני שהיא מפנה את מבטה הצידה בחרדה, מלאות כאב. אני יכול
לקרוא אותו בקלות, את במבט רווי הסבל הזה, את התערובת של אימה
ושנאה עצמית שמאחוריו. כבר ראיתי אלפי אנשים שהביטו בי כך.

"את בסדר?", אני שואל, סתם כך, רק כדי לשאול משהו. אני יכול
להיות כל אחד, מגננת של ילדיכם ועד השוטר שעוצר אתכם על נהיגה
תחת מהירות מופרזת, ובשבילה אני רק מורה לפיזיקה בגיל העמידה,
רק עוד מורה שמגיע לכתה שלה כל יומיים כדי ללעוס את אותם
הנושאים שוב ושוב, לשעמם אותה בדברים שהיא כבר יודעת, מישהו
שאין לו כל נגיעה לחייה.

היא מחייכת חיוך קטן ומאומץ. "כן", היא אומרת, ובראשה היא
זועקת לא. אני יכול להרגיש את הייאוש שלה, לראות את המראות
שמבזיקים בתוך ראשה. קבוצה של נערים, שצוחקת כשהיא חולפת על
פניהם. קול שאומר, "עזבו אותה, היא סתם מפגרת". שיעור התעמלות,
כשכולם נחלקים לזוגות, ורק היא עומדת בצד, מקווה שהמורה לא
תבחין בכך שהיא לבד. המחנכת שלה, שמושיבה לידה את הילד הכי
מופרע בכתה, כי היא יודעת שהיא היחידה שאיתה הוא לא ידבר.
טיולים כיתתיים, אליהם היא לא מגיעה והשקרים שהיא מספרת על כך
שהייתה חולה, למרות שאף אחד לא מאמין לה ולאף אחד לא אכפת. שתי
נערות שמציעות לה להצטרף אליהן לארוחת צהריים, הבעטן המלאה
ברחמים מתנשאים. היא שונאת את כל מי שסובב אותה, את כל האנשים
הצוחקים והמתפרעים, עם הבעיות המגוחכות שלהם, עם הקלילות הבלתי
אפשרית בה הם מדברים זה עם זה ועם המורים, נטולי פחד ועקבות.
היא הייתה נותנת הכל כדי להיות אחת מהם, מישהי שיש לה חברים,
מישהי שיכולה לבטא את עצמה בלי לגמגם, בלי להסמיק, בלי לעשות
חזרות על כך בתוך ראשה לפני כן. היא הייתה נותנת הכל כדי לא
לשנוא את עצמה יותר על מה שהיא, כדי לא להרגיש מוזרה ולא
נורמלית, כדי שהקיר השקוף שמקיף אותה יעלם סוף-סוף.

"את ילדה קטנה ופתטית", אני אומר לה. אני רוכן קרוב אליה, לוכד
את מבטה. "את כבשה שלא יכולה לחיות ללא עדר. את שום דבר".

זה כמו לבעוט בכלבלב, כמו לפגוע במטרה, במרכז כל החששות, דברים
שהיא לא הודתה אפילו בפני עצמה.

אני משאיר אותה סמוקה ופעורת עיניים, על סף דמעות, בוהה בי
בחוסר אמון בזמן שאני יוצא מהכיתה ונעלם. עשר שנים מעכשיו, אם
תיתקלו בה, תפגשו אשת חברה עם חיוך מקסים. יהיו לה בעל וילדים,
ועבודה עם הכנסה טובה. פעם בשנה, בסתיו, הם יטוסו לחו"ל. יהיו
לה חברות, נשים נשואות כמוה, שיתקשרו כדי לפטפט ולרכל והיפגש
לארוחות משפחתיות. היא תחיה חיים טובים, מספקים. היא תדע לנהל
שיחות ולהצחיק אנשים. היא תזכה לראות את ילדיה גדלים ומבססים
את עצמם, ולפעמים, כשנכדיה הקטנים ישאלו אותה על ילדותה, היא
תצחק ותגיד, "אוי, הייתי כזו ביישנית נוראה, לא תאמינו!".
וכולם יצחקו יחד איתה, בגלל שאף אחד לא יאמין שאשה מלאת
החמימות והביטחון העצמי הזו יכלה להיות פעם מישהי אחרת.

ואז היא תמות.

וכשימות בעלה, וילדיה וכל יתר שאנשים שהכירו אותה, איש לא
יזכור אותה. היא תיעלם לתוך האלמוניות, כמו רוב האנשים שרוצים
חיים שקטים ונוחים. שמה לא יגיד דבר לאף אחד, בהחלט לא לאף
נערה ביישנית אחרת, שתשב בכתה מאה שנים מעכשיו ותרגיש שהיא
האדם הבודד ביותר בעולם.

אם כל זה היה מתרחש לפני אלפי שנים, כשעוד היה אכפת לי מהאנשים
אליהם נשלחתי, הייתי אומר לה להחזיק מעמד. הייתי אומר לה למצוא
את האומץ לחיות את חייה כמו שהם, עם כל הכאב והניכור והסבל.
הייתי אומר לה שהרגישות שלה היא שהופכת אותה למיוחדת. שיש לה
כשרון. שמאה שנים מעכשיו תשב נערה ביישנית אחרת במקומה, ולפניה
מונח ספר - ספר שהיא זו שכתבה אותו, ספר שיעזור לאותה נערה
לחיות את חייה ולא להתחנן להיות מישהי אחרת. הייתי אומר לה שאם
רק תחזיק מעמד, שמה ייזכר לדורות, כמו הומר, כמו שייקספיר, כמו
וירג'יניה וולף. לדעת שלא חיית את חייך לריק, האם לא זהו הנס
האמיתי?

אבל כמובן שהיא לא הייתה מקשיבה לי בכל מקרה.




הנסים שלי הנם אחיזת עיניים. שינוי קטן של תפיסת מציאות. נסים
של בדיה. הונאה עצמית.

לפעמים אני תוהה אם אי שם קיים מישהו שיכול לעזור באמת.

לפעמים אני תוהה אם קיים נס גם בשבילי.







loading...
חוות דעת על היצירה באופן פומבי ויתכן שגם ישירות ליוצר

לשלוח את היצירה למישהו להדפיס את היצירה
היצירה לעיל הנה בדיונית וכל קשר בינה ובין
המציאות הנו מקרי בהחלט. אין צוות האתר ו/או
הנהלת האתר אחראים לנזק, אבדן, אי נוחות, עגמת
נפש וכיו''ב תוצאות, ישירות או עקיפות, שייגרמו
לך או לכל צד שלישי בשל מסרים שיפורסמו
ביצירות, שהנם באחריות היוצר בלבד.
הייתה לי חברה
דוגמנית.
כל הזמן הייתה
דוחפת לעצמה
אצבעות.
לא לקוס, לגרון,
בשביל הדיאטה.


תרומה לבמה




בבמה מאז 27/3/03 6:56
האתר מכיל תכנים שיתכנו כבלתי הולמים או בלתי חינוכיים לאנשים מסויימים.
אין הנהלת האתר אחראית לכל נזק העלול להגרם כתוצאה מחשיפה לתכנים אלו.
אחריות זו מוטלת על יוצרי התכנים. הגיל המומלץ לגלישה באתר הינו מעל ל-18.
© כל הזכויות לתוכן עמוד זה שמורות ל
לי פלג

© 1998-2024 זכויות שמורות לבמה חדשה